Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 28-10-2007, 10:30   #1
mmmm20
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-10-2007
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie Wyciek - uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów

Witam

Mam wyciek z tego miejsca

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy wystarczy wymienic - uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów - [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ?

Czy potrzeba wymieniac jakies simmeringi, zdejmowac skrzynie biegow?? Czy poprostu wymiana tego uszczelniacza jest wystarczajaca? Czy ten uszczelniacz, ktory znalazlem bedzie odpowiedni do mojego wybieraka??

Za wszelka pomoc z gory dziekuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

mmmm20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2007, 10:44   #2
Piter123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 27-10-2007
Skąd: Włocławek
Model: Mondeo, Puma
Silnik: 2.0 tdci, 1.4 16V
Rocznik: 2007, 2000
Postów: 43
Domyślnie

Witam.
Mam ten sam problem,ale pracownik ASO odradził mi robienia czegokolwiek z wybierakiem.Po wymianie podobno po krótkim czasie znowu pojawia się wyciek.Ja już tak mam chyba z 5 lat (samochód ma osiem). Mechanik w fordzie powiedział mi że to tylko tak nieciekawie wygląda,a w rzeczywistości oleju w skrzyni prawie nie ubywa.Sprawdził mi poziom i wszystko jest ok.
Piter123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2007, 12:02   #3
sedek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: escort full opcja
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 601
Domyślnie

Jeżeli tylko neznacznie "poci się" przez tę dziurkę w gumie, nie ma co wmieniać. Jeżeli oleju jest dużo lub po naciśnięciu na gumę sika za każdym razem, radziłbym wymienić ten uszczlniacz. Ten na foto jest odpowiedni, a wymiana jest łatwa. Trzeba tylko zaznaczyć przed odkręcenie drążka od wybieraka położenie drążka i ile ten wybierak wchodzi w drązek, a następnie wydłubać śrubokrętem stary uszczelniacz (delikatnie , nie wolno zarysować ścianki otworu i z delikatnie załozyć nowy. Ja przy nakładaniu nowego pomogłem sobie kluczem płaskim o rozwartości wystaczającej, by przechodził przez wybierak czyli chyba 17 lub 19 i pobijałem w ten klucz delikatnie. Trzeba również pokryć odrobiną oleju gumę uszczelniacza na styku z wybierakiem.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto)
sedek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2007, 13:48   #4
mmmm20
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-10-2007
Model: Focus I
Silnik: 1.8 TDCI 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 47
Domyślnie

Mam jeszcze jedno pytanie w zwiazku z wyciekajacym mi olejem ze skrzyni. W jakis sposob mozna sprawdzic poziom oleju w skrzyni? Istnieje jakis punkt kontrony? Gdzie znajduje sie jakis wlew przez ktory moglbym uzupelnic (sprawdzic poziom) oleju?

Jeszcze raz dziekuje za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mmmm20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2007, 14:27   #5
skoch84
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-05-2007
Skąd: Gniezno
Model: Escort MK6/Almera N15
Silnik: 1,3 J6A/GA14DE
Rocznik: 1992/1998
Postów: 148
Domyślnie

jest korek wlewu oleju znajduje się on z przodu skrzymi mniej więcej w połowie jej wysokości, jeśli znajdę to postaram się zamieścić zdjęcia

I już jest
[img]Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.[/img]

Na tym obrazku poz nr 6
__________________
"Co mnie nie zabija, to mnie wzmacnia"
FRYDERYK NIETZSCHE
skoch84 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2007, 20:07   #6
saliczek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-06-2007
Postów: 26
Domyślnie

wiesz co , nie jeździj do tego ASO !! ja zmieniałem dwa razy ten uszczelniacz, za pierwszym razem źle go "wbiłem" i ciekło dalej , za drugim razem już bardziej delikatnie ię z nim obeszłem i do tej pory nie cieknie . i jak zaczniesz go wymieniać to spuść trochę oleju ze skrzyni bo jak wyjmiesz ten uszczelniacz to zacznie ci lecieć olej
saliczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2007, 20:17   #7
sedek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: escort full opcja
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 601
Domyślnie

Cytat:
Napisał saliczek
jak zaczniesz go wymieniać to spuść trochę oleju ze skrzyni bo jak wyjmiesz ten uszczelniacz to zacznie ci lecieć olej
Niekoniecznie. Jeśli już pocieknie to jakieś naprawdę nieznaczne ilości

[ Dodano: 28-10-2007, 21:24 ]
Cytat:
Napisał mmmm20
W jakis sposob mozna sprawdzic poziom oleju w skrzyni? Istnieje jakis punkt kontrony?
Poziom oleju sprawdza się przez korek wlewu oleju (poz. 6 na rys. u góry). Po odkręceniu korka trzeba włożyć wygięty drut w kształcie litery L tak, by opierał się o gwint (a w łaścwie leżał na nim) i luźno zwisał sobie jednym ramieniem w dół. Po wyjęciu sradzamy na tym ramieniu poziom olej. Powinien on być o jakieś 1...1,5 cm poniżej gwintu.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto)
sedek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2007, 06:05   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Panowie. tam sie wymienia tylko uszczelniacz i nic wiecej.
Jak to zrobic jest tu http://www.fordescort.org/content/view/22/45/
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2007, 11:06   #9
saliczek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-06-2007
Postów: 26
Domyślnie

Cytat:
Napisał Slawko
Panowie. tam sie wymienia tylko uszczelniacz i nic wiecej.
Jak to zrobic jest tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
hehe to moja fotorelacja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

a olej może lecieć i to mocno , zależy z jakiej skrzyni , z Zetecka mało zleciała ale z MTX-a to leciało i leciało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
saliczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2007, 13:50   #10
sedek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: escort full opcja
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 1997
Postów: 601
Domyślnie

Cytat:
Napisał saliczek
a olej może lecieć i to mocno , zależy z jakiej skrzyni , z Zetecka mało zleciała ale z MTX-a to leciało i leciało
Nie wiem jaką ma skrzynie 1,8 TD. Pisząc , że mało leci miałem właśnie na myśli skrzynkę IB-5 (ZETEC). I tutaj faktycznie zleciało w sumie może naparstek jak ja wymieniałem ten uszczelniacz.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto)
sedek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.