Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 16-08-2008, 22:23   #1
krzychul
ford::beginner
 
Avatar krzychul
 
Zarejestrowany: 23-08-2007
Skąd: Poznań
Model: WGR
Silnik: 2.8 v6
Rocznik: 1996
Postów: 33
Domyślnie Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6

No i mam problem... mój regulator napięcia prawdopodobnie dogorywa i podaje napęcie max 14 V (bez obciążeń) gdy załączy się światła, szyby, siedzenia i włączy się jeszcze wicher od chłodnicy to potrafi spaść poniżej 13 V. Chciałbym wymienić na początek sam regulator ale zanim dobędę gumówkę chciałbym zapytać czy ktomuś udało się już dobrać do alternatora bez krojenia karoserii lub rozkręcania silnika? Alternator jest co prawda u góry ale dostęp do niego jest delikatnie mówiąc ci$%wy. Z góry dzięki za rady.


Ostatnio edytowane przez deku ; 10-10-2014 o 13:27 Powód: prefix
krzychul jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2008, 22:30   #2
poll
ford::specialist
 
Imię: Paul
Zarejestrowany: 13-01-2007
Skąd: Koszalin
Model: Galaxy
Silnik: V6
Rocznik: 1997
Postów: 689
Domyślnie Re: Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6

Sory ale jak dla mnie jest ok nie spada ci przy pełnym obciążeniu poniżej 12 a bez jest 14 to jest ok po co od razu rozbierać :fcp9
poll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2008, 01:48   #3
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 592
Domyślnie Re: Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6

Krzychul:
Bardzo dobre napięcia. Żaden alternator w osobówce nie wytrzyma ci tak wysokiego obciążenia, bez spadku napięcia-to jest normalne. Nie rób nic z tym, bo wydasz tylko $$$, a nic to nie zmieni. Napięcie jak było 13V przy pełnym obciążeniu, tak i będzie po wymianie. Gwarantuję ci to na 100%.
Nadwyżkę finansową przeznacz lepiej na :fcp29
pozdro
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2008, 19:45   #4
marwyk
ford::professional
 
Avatar marwyk
 
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: FORD GALAXY
Silnik: 1.9 TDI 131 KM
Rocznik: 2003
Postów: 1,397
Domyślnie Re: Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6

kolego akumulator ma być ładowany napięciem nie większym jak 14 z groszami, a ładowany już jest od 12 V w góre. Więc jak masz 13V to nadal jest ładowanie dobre i nic nie ruszaj bo polepszyć sie nie da i nie ma potrzeby
marwyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2008, 23:02   #5
krzychul
ford::beginner
 
Avatar krzychul
 
Zarejestrowany: 23-08-2007
Skąd: Poznań
Model: WGR
Silnik: 2.8 v6
Rocznik: 1996
Postów: 33
Domyślnie Re: Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6

Więc zajrzałem i zrezygnowałem... dojścia do alternatora po prostu nie ma. Odnośnie napięć ładowania - 13,5V jes ok - to wiem ale mam inny problem (nie duży ale zawsze) otóż przy załączeniu wentylatora napięcie spada na chwilę (2 sek) poniżej 13V i wtedy instalacja LPG przełącza się na benzynę. Potem wraca na gaz ale jest to trochę upierdliwe. Zastanawiam się czy w innych egzemplarzach też napięcie tak przysiada i w ogóle jak się dobrać do alternatora narażając się na jak najmniejszy ból - nigdzie nie znalazłem żadnego opisu a może (nie tylko mi) ta wiedza się przyda.
krzychul jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2008, 06:05   #6
marwyk
ford::professional
 
Avatar marwyk
 
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: FORD GALAXY
Silnik: 1.9 TDI 131 KM
Rocznik: 2003
Postów: 1,397
Domyślnie Re: Wymiana alternatora (regulatora napięcia) w silniku CD-V6

Ale to można w inny sposób rozwiązać nie wymieniając alternatora - jedź do tego co Ci zakładał gaz i każ mu założyć filtr na cześć el. inst. elektrycznej, a jak nie masz już na gwarancji to załóż go sam - zwykły filtr LC może być z Diodą który będzie powodował to że tam napięcie nie bedzie skakac - koszt jak zrobisz sam to pae złotych, jak kupisz gotowy 10-20 zł montaż prosty byle wiedzieć gdzie jest zasilanie do inst. gazowej
marwyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.