Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-08-2008, 22:21   #1
s@ndy
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-09-2005
Postów: 97
Domyślnie Focus TDDi - spadek mocy (duży i niespodziewany)

Witam

W niedzielę po ok. godzinnej jeździe autostradowej (v=160-180km/h) nagle i bezobjawowo auto straciło mnóstwo koni i zwolniło do 130km/h.
Nastąpiła utrata sporej częsci mocy - teraz przyspieszanie jest słabe (90-120 na 4 i 5 biegu to ok 30-35s, vmax to 130-140km/h) - myślałem że padła turbina.....

przewlokłem się jeszcze 150km do domu i sprawdziłem:

- turbina cała i pompuje ładnie
- do baku wlałem dodatek shell do paliwa - czyszczenie układy paliwowego
- poprzejechaniu kolejnych 150km został wymieniony filtr paliwa (paliwo w filtrze nie wzbudzało podejrzeń), wyczyszczony intercooler (ale tam syfu było!), oględziny węzyków, osłuch czy coś gdzieś nie piszczy, świszczy (nie stwierdzono)
- przejechałem kolejne 30km - bez zmian.

Auto ma przejechane 182kkm, znam je od nowości (i wiem że nic nie było dłubane), wciąż nie dymi i nie kopci przy normalnym przyspieszaniu (chyba że but w
podłoge to na czarno przez chwilę).
NIE ŚWIECI I w momencie zaniku mocy NIE zaświeciła się ŻADNA KONTROLKA.
Acha 1000 km temu wymieniałem olej i filtry.

Podejrzewam coś z elektroniki ew. jakiś zatkany wężyk czy coś podobnego - ale fachowcem nie jestem i nie wiem czego szukać ew. do jakiego fachowca uderzyć....

KTOŚ MA POMYSŁY? lub miał coś podobnego?
Pomocy

Pozdrawiam

s@ndy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2008, 22:31   #2
Marekkk
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 27-08-2008
Skąd: Bytom
Model: Mondeo MKIII Kombiak
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 3
Domyślnie Re: Focus TDDi - spadek mocy (duży i niespodziewany)

Wczoraj miałem podobny obiaw i okazało się ,że pękła gumowa rura która prowadzi od intercooler'a i auto jeździło tak jakby nie było turbiny czyli słabo , V-max też dochodził do 150km/h i więcej nic . Co prawda mam silnik TDCI ale możliwe ,że to będzie taka pierdoła .
Marekkk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2008, 08:45   #3
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Re: Focus TDDi - spadek mocy (duży i niespodziewany)

Albo spadł wężyk doprowadzający ciśnienie do boostera w pompie. Bo Ty masz tdci a on ma pompę. I teraz masz małą dawkę paliwa i auto jest słabe ale za to bardzo ekonomiczne (wiem, bo jeździłem tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Pewnie z 4l/100 osiągniesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2008, 18:28   #4
s@ndy
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-09-2005
Postów: 97
Domyślnie Re: Focus TDDi - spadek mocy (duży i niespodziewany)

Witam ponownie

Przejrzałem jeszcze 2x różne wężyki pod maską - żaden nie wzbudzał podejrzeń (ale nie wiem któy to jest od boostera(?) do pompy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.), bałwanki przy intercoolerze ładnie się napinają i rozciągły wraz ze wzrostem obrotów jakby turbina ładnie dmuchała....

Co nieco się wyjasniło po podpięciu komputera: były 2 błedy związane z EGR - (w ogóle nie był podłączony elektrycznie) i jeden z sterowaniem dawką wtrysku, po naprawie wtyczki EGR, wykasowaniu błedów i przejechaniu ok. 10km nic się nie zminiło - dalej muł, ale nie pojawiły sie żadne nowe (ani stare) błędy.

Jedyne co wbudzało podejrzenia to niska wartość ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym 100kPa na jałowym wzrastało do max 120kPa przy 4000obr (o ile się orientuję powinno dochodzić do 200kPa.)
Oczyściłem wężyk łączący kolektor z MAP-em (w kolektorze podejrzewam sporą ilość czarenej mazi) który jak mniemam podaje ciśnienie do MAP-a - niestety bez zmian.

Zaczynam się rozglądać za zakładami od turbosprężarek w okolicach Wrocławia (może ktoś poleci?)

Pozdrawiam
s@ndy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2008, 16:19   #5
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Re: Focus TDDi - spadek mocy (duży i niespodziewany)

A może EGR jest po prostu cały czas otwarty? Jest po prostu mnóstwo możliwości... Co na to mechanik?
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.