Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 09-05-2005, 17:10   #1
szum-szak
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 193
Domyślnie Zawór EGR w 1.8TD

Mondeo 1.8TD: podobno nie ma przeciwskazań do zaslepienia zaworu EGR - a wrecz przeciwnie - sa tego zalety.

Pytanie #1: czy wystarczy mocne scisniecie wezyka wychodzacego z kolektora wylotowego i zawiazanie go w taki sposob, by spaliny nie przedostawaly sie przez niego /np. zgiecie go jak weza ogrodowego i zawiazanie? / Czy "unieszkodliwienie" tego zaworu bedzie mialo jakis wplyw na zapalanie zimnego silnika?

Pytanie #2: w/w wezyk wchodzi do takiego plastikowego trojnika, ktory miesci sie patrzac z zewnatrz samochodu po prawej stronie silnika prawie przy szybie. Otoz do tego trojnika dolaczony jest jakis czujnik, bo odchodza od niego 2 kable. Co to za czujnik i jaka jest jego funkcja? Bede wdzieczny za pomoc!

szum-szak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2005, 17:27   #2
Pzy
ford::professional
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,536
Domyślnie Re: Zawór EGR w 1.8TD

Cytat:
Napisał szum-szak
Mondeo 1.8TD: podobno nie ma przeciwskazań do zaslepienia zaworu EGR - a wrecz przeciwnie - sa tego zalety.

Pytanie #1: czy wystarczy mocne scisniecie wezyka wychodzacego z kolektora wylotowego i zawiazanie go w taki sposob, by spaliny nie przedostawaly sie przez niego /np. zgiecie go jak weza ogrodowego i zawiazanie? / Czy "unieszkodliwienie" tego zaworu bedzie mialo jakis wplyw na zapalanie zimnego silnika?

Pytanie #2: w/w wezyk wchodzi do takiego plastikowego trojnika, ktory miesci sie patrzac z zewnatrz samochodu po prawej stronie silnika prawie przy szybie. Otoz do tego trojnika dolaczony jest jakis czujnik, bo odchodza od niego 2 kable. Co to za czujnik i jaka jest jego funkcja? Bede wdzieczny za pomoc!
Gdyby z kolektora wydechowego wychodził gumowy wężyk - to jego żywotność (biorąc pod uwagę temperaturę spalin w kolektorze) byłaby określona w sekundach... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To o czym piszesz to prawdopodbnie przewód podciśnienowy sterujący otwieraniem EGR. Odcięcie tego wężyka od EGR nie jest dobrym rozwiązaniem, bo spaliny w dalszym ciągu będą docierały do membrany EGR, która pozbawiona sterowania (odcięty wężyk) może zachowywać się w sposób nie do końca ustalony. Lepiej jest zaślepić wlot do EGR od strony kolektora.
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia
...
moja przygoda z Fordem już się skończyła...
jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem
i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy...
Pzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2005, 18:37   #3
szum-szak
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 193
Domyślnie

Fakt... chociaż to rozwiązanie jest kuszące ->>> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
szum-szak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2005, 19:16   #4
Pzy
ford::professional
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,536
Domyślnie

Cytat:
Napisał szum-szak
Fakt... chociaż to rozwiązanie jest kuszące ->>> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Miałem tak na początku zrobione - tzn. zdjęty i zaślepiony węzyk podciśnieniowy, ale nigdy nie masz pewności, czy np. zawór nie otworzy się w pewnym momencie, albo czy jest w 100 % zamknięty.
Natomiast jak zaślepisz wlot spalin do EGR, to nie ważne jest w jakiej pozycji znajduje się zawór - spalinki i tak nie przedostaną się do dolotu.

Do cytowanego w linku artykułu ma jedną uwagę. Jeśli EGR jest sprawny to w czasie przyśpieszania będzie on zawsze zamknięty, aby nie osłabiać mocy silnika. Natomiast powinien otwierać się w czasie pracy jałowej silnika oraz ewentualnie w czasie spokojnej jazdy (bez przyśpieszania)...
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia
...
moja przygoda z Fordem już się skończyła...
jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem
i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy...
Pzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2005, 21:18   #5
szum-szak
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 193
Domyślnie

A czy zaslepic ow zaworek mozna w warunkach domowych? Wyczytalem, ze zaslepia sie go aluminium z puszki po browarze, natomiast chodzi mi o to, czy sredno rozgarniety zawodnik jest w stanie to rozebrac i nastepnie zlozyc tak, by nie zostaly jakies czesci luzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jesli nie naduzyje cierpliwosci, to prosilbym o jakies foto tego zaworka - bo nie wiem, gdzie go szukac... w ksiazce "Sam naprawiam" jest tylko lakoniczny schemat... patrzylem nawet na allegro, jak to wyglada ale nie kojarze, gdzie tego szukac w silniku...
szum-szak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-05-2005, 15:20   #6
Pzy
ford::professional
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,536
Domyślnie

Cytat:
Napisał szum-szak
A czy zaslepic ow zaworek mozna w warunkach domowych? Wyczytalem, ze zaslepia sie go aluminium z puszki po browarze, natomiast chodzi mi o to, czy sredno rozgarniety zawodnik jest w stanie to rozebrac i nastepnie zlozyc tak, by nie zostaly jakies czesci luzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jesli nie naduzyje cierpliwosci, to prosilbym o jakies foto tego zaworka - bo nie wiem, gdzie go szukac... w ksiazce "Sam naprawiam" jest tylko lakoniczny schemat... patrzylem nawet na allegro, jak to wyglada ale nie kojarze, gdzie tego szukac w silniku...
Blaszkę aluminiową z puszki przycina się do kształtu membrany EGR (w tym celu należy go oczywiście uprzednio rozebrać).
Możesz też zrobić inaczej - bez rozbierania EGR można zaślepić wlot do zaworu od strony kolektora. W tym celu należy odkręcić EGR od kolektora, zaslepić otwór (można kupić specjalne "podkładki" o różnych średnicach wyprofilowane tak, aby ładnie zasłaniały otwór) i przykręcić EGR ponownie do kolektora.
Jeśli chodzi o zdjęcie, to może zrobi je ktoś, kto ma 1.8 TD... Zawory EGR są różne i znajdują się w różnych miejscach, w zależności od silnika...
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia
...
moja przygoda z Fordem już się skończyła...
jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem
i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy...
Pzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2005, 17:25   #7
MARIUSZ75
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Suwałki
Postów: 60
Domyślnie

Miałem przypadek jak tylko kupiłem a będzie to już 4,5 roku, jadę - jest dobrze, zajechałem po paliwo, zatankowałem (stacja w mieście) i jadę dalej ale poza miastem ja na gaz a on jakby przyczepę ciągnął - 120 i pedał do dechi. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pierwsza myśl - złe paliwo. Ale jadę dalej , po 50 km już tylko 100 i zero przyśpieszenia, ale to zero. Po kolejnej 100 już tylko 80 km/h no ale dojechałem do celu 250km. No ale po tygodiu mam wracać z obcego miejsca. Wracam to samo - zatankowałem innego ON - im cieplejszy tym wolniej jechał , na koniec myślałem że nie dojadę - tylko 70km/h. Byłem przerażony, co jest grane . Do mechanika - ten posłuchał jak doktor i mówi turbina się nie kręci. (po słyszeniu) No to pięknie. Popatrzył, popatrzył i znalazł. To co jest pod tym wężykiem przy szybie zsunęło się - nie wiem jakim cudem. Turbina była zawalona spalinami, nie kręciła się. Mechanik skwitował że może być po turbinie. Trochę pojeździłem zanim powróciło wszystko do normy.
__________________
Mondeo 1.8 TD Hatchback '95
Pozdrawiam.
MARIUSZ75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-04-2013, 22:16   #8
misias1983
ford::amateur
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 26-04-2013
Skąd: Zawiercie
Model: ford mondeo mk2 1.8 TD,ford mondeo MK1 1.8 zetec
Silnik: 1.8 TD pompa Lucas,1.8 zetec 16v
Rocznik: 1999,1996
Postów: 4
Domyślnie Odp: Zawór EGR w 1.8TD

Witam jestem nowy forum i witam serdecznie wszystkich forumowiczów.Nie będę się rozpisywał bo mnie interesują konkrety,otóż mam problem z fordem mondeo 1.8 TD endura MK2 kombi,usterka wygląda następująco po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu kopci na czarno jak i podczas jazdy tak i na biegu jałowym.Czy przyczyną może być zawór EGR?Proszę o podpowiedź.

Bump:
misias1983 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.