|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-11-2008, 20:52 | #1 |
ford::beginner
Imię: leszek
Zarejestrowany: 13-06-2008
Skąd: podkarpacie
Model: Focus mk3 Mondeo mk4 Mondeo MK3 2.0Tdci Ghia Focus 1.8Tddi,Escort 1.8D Fiesta 1.25 Zetec.
Silnik: 1.8tdci.2,0TDCi 1.8Tddi,1.8D 1.6tdci,1.25 Zetec
Rocznik: 2004 2009 2014
Postów: 36
|
roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Witam Forumowiczow.Jestem wdzieczny kolegom za pomoc na poprzednie moje pytania,mam jednak dylemat dalej z przekaznikiem swiecy plomieniowej-otoz znalazlem na forum doskonaly opis przekaznika ale 9 PIN,natomiast u mnie jest 10 PIN-czy wie ktos w czym tkwi ta roznica jednego zlacza?? Za wyjasnienie z gory dziekuje. :566:
|
28-11-2008, 16:59 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Lecho, mam ten 10-cio pinowy schemat, ale nie mogę odszukać tego wątku, w którym Ziemek pokazal schemat 9-cio pinowy.
Ale z tego co mi się kołacze po głowie, to w 9-cio pinowym opornik świecy ma jeden wspólny pin ze świecą, a w 10-cio pinowym i opornik i swieca mają po dwa piny wchodzące do modułu. Na tym schemacie 10-cio pinowym, który mam, są oznaczenia każdego kabla (kolor) i symbol pinu na module, jeżeli to ci coś robi, to mogę podać. Niestety sam schemat ewent. w poniedziałek.
__________________
Zgredzik |
28-11-2008, 19:13 | #3 |
ford::beginner
Imię: leszek
Zarejestrowany: 13-06-2008
Skąd: podkarpacie
Model: Focus mk3 Mondeo mk4 Mondeo MK3 2.0Tdci Ghia Focus 1.8Tddi,Escort 1.8D Fiesta 1.25 Zetec.
Silnik: 1.8tdci.2,0TDCi 1.8Tddi,1.8D 1.6tdci,1.25 Zetec
Rocznik: 2004 2009 2014
Postów: 36
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Dzieki Wojciechu,chetnie skorzystam ze schamatu i zapewne nie tylko ja, bo bedziemy mieli komplet,bo chyba tylko takie przekazniki wystepuja w starszych rocznikach.A na schemacie 9 PIN odczytalem ze ma wspolne polaczenie elektrozaworka paliwa z opornikiem.
Pozdrawiam i duze :fcp29 |
01-12-2008, 09:52 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
[attachment=0:2nk9rh1u]oooooooooooo.jpg[/attachment:2nk9rh1u]
Przesyłam obiecany schemacik, oznaczenia są następujące: 1 - aku, 2 - stacyjka, 9 - moduł sterujący, 10 - zawór paliwa, 11 - świeca płomieniowa, 12 - opornik świecy, diagnostic socket - wtyk testowy, fusebox - tabl. bezpieczników. Oznaczenia kolorów: BK-czarny, BN- brązowy, BU- niebieski, GN-zielony, GY-szary, LG-jasnoszary, OG-pomarańczowy, PK-różowy, RD-czerwony, SR-srebrny, VT-fioletowy, WH-biały, YE-żółty. Na module brak oznaczenia jednego pinu, nie wiem, czy to błąd, czy tak jest. Kabelek BK/BN idący z modułu z pinu K, idzie do żarówki sygnalizacyjnej na desce. Pzdr.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 13-09-2009 o 19:19 |
02-12-2008, 18:36 | #5 |
ford::beginner
Imię: leszek
Zarejestrowany: 13-06-2008
Skąd: podkarpacie
Model: Focus mk3 Mondeo mk4 Mondeo MK3 2.0Tdci Ghia Focus 1.8Tddi,Escort 1.8D Fiesta 1.25 Zetec.
Silnik: 1.8tdci.2,0TDCi 1.8Tddi,1.8D 1.6tdci,1.25 Zetec
Rocznik: 2004 2009 2014
Postów: 36
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Dzieki Wojciechu za bardzo obszerny i czytelny schemacik,napewno skorzysta z niego wielu z nas. :fcp29
|
02-12-2008, 19:28 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Aby oba były w komplecie - schemat 9 pinowy :fcp26
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
03-12-2008, 17:43 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: Lublin
Postów: 11
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Witam kolegów
Przez własną głupotę załatwiłem przekaźnik świecy płomieniowej, ale mniejsza o to poszedł do naprawy i przy okazji zapytałem czy nie szłoby go, że tak powiem przestroić żeby włączał świece około zera fachowiec powiedział ze nie powinno być zbytniego problemu. Przekaźnik naprawiony i przestrojony, ale no oko miał odpalać około 3 ST do -2 niestety odpala już przy 8 a nawet myślę ze i 10 bo nie miałem jeszcze okazji sprawdzić dokładnie, przy jakiej przestaje włączać świece. Pisze o tym, bo były pytania czy idzie to zrobić a więc da się, trzeba tylko łebskiego elektronika i parę prób, co do temperatury i będzie ok. Pozdrawiam |
04-12-2008, 00:30 | #8 | |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Bieruń woj.Śląskie
Model: Ford Transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1997r
Postów: 98
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Cytat:
|
|
06-12-2008, 21:09 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: Lublin
Postów: 11
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Sam miałem dorobić dodatkowy włącznik, ale skoro jest możliwość przerobienia przekaźnika i do tego jest to nie wielka ingeręcja w przekażnik to, czemu nie przerobić niech włącza się automatycznie.
|
06-12-2008, 22:33 | #10 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,980
|
Re: roznice w przekaznku swiecy plomieniowej
Ponieważ tak ustawiony moduł będzie ci włączał świecę nawet wtedy, gdy nie trzeba , np nagrzany silnik po jeździe i po niedługim postoju na mrozie - możesz odpalić go spokojnie bez świecy, ale ona i tak się włączy. Skutkować to będzie szybkim zużyciem świecy (nie jest tania), a także większym rozładowaniem akumulatora.
Optymalne rozwiązanie jest chyba wtedy, kiedy ty decydujesz, czy powyżej nominalnej temperatury układ ma zadziałać, czy nie.
__________________
Zgredzik |