Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 26-01-2009, 09:55   #1
eng
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Małopolska
Model: Panda
Silnik: 1.1
Rocznik: 2003
Postów: 976
Domyślnie Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

Witam. Ponieważ czasami mam problemy z dogrzaniem kabiny postanowiłem sprawdzić jakość oraz ilość płynu w chłodnicy. I w związku z tym mam kilka pytań. Kiedy należy sprawdzać poziom płynu? Na zimnym silniku odkręciłem korek troche zasyczało i okazało się, że jest poniżej minimum - czy to oznacza, że mam go za mało czy może reszta jest w bloku silnika? Dwa - jak zmierzyłem jakość płynu to okazało się, że temperatura jego zamarzania to -27 - 29 stopni. Czy taka powinna być? I kolejne pytanie jak poprawinie spuścić płyn chłodniczy w Fordzie Mondeo Mk3 2.5 v6 LPG oraz jaki płyn wybrać? Czy po zalaniu nowym płynem po prostu włączyć silnik i jezdzić czy trzeba wykonać jakieś dodatkowe operacje. Mam na myśli odpowietrzanie układu itd. Jeżeli ktoś już wymieniał płyn to proszę o jakieś rady. Dziękuję.

eng jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2009, 19:17   #2
Andrzej K.
ford::advanced
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 326
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

Cytat:
Napisał eng
Witam. Ponieważ czasami mam problemy z dogrzaniem kabiny postanowiłem sprawdzić jakość oraz ilość płynu w chłodnicy. I w związku z tym mam kilka pytań. Kiedy należy sprawdzać poziom płynu? Na zimnym silniku odkręciłem korek troche zasyczało i okazało się, że jest poniżej minimum - czy to oznacza, że mam go za mało czy może reszta jest w bloku silnika? Dwa - jak zmierzyłem jakość płynu to okazało się, że temperatura jego zamarzania to -27 - 29 stopni. Czy taka powinna być? I kolejne pytanie jak poprawinie spuścić płyn chłodniczy w Fordzie Mondeo Mk3 2.5 v6 LPG oraz jaki płyn wybrać? Czy po zalaniu nowym płynem po prostu włączyć silnik i jezdzić czy trzeba wykonać jakieś dodatkowe operacje. Mam na myśli odpowietrzanie układu itd. Jeżeli ktoś już wymieniał płyn to proszę o jakieś rady. Dziękuję.
1.Poziom płynu sprawdzasz na zimnym silniku,najlepiej po nocy na płaskiej powierzchni- powinno być max
2.Temperatura zamarzania powinna być na poziomie - 37 stopni
3.Płyn najlepiej oryginał fordowski
4. Co do prawidłowego spuszczenia i zalania płynu, niech się wypowiedzą posiadacze silnika - nie chcę Cię wprowadzać w błąd
5. Po zalaniu płynu należy zapalić silnik,nagrzać do normalnej temperatury (w międzyczasie uzupełniać płyn do kreski max)będzie silnik "pociągał" w trakcie nagrzewania. Następnie wyłączyć silnik,po całkowitym ostudzeniu jeszcze raz sprawdzić poziom i ewent. uzupełnić do znaku max. To chyba tyle.
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2009, 22:05   #3
eng
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Małopolska
Model: Panda
Silnik: 1.1
Rocznik: 2003
Postów: 976
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

Hehe widzę, że od ilości odpowiedzi aż oślepłem. Hehe. No ok, a może ktoś doradzi ile wchodzi litrów płynu chłodniczego do Forda Mondeo 2.5 V6? I gdzie spuszczać ten płyn? Polecacie jakiś konkretny? Orginalny forda tzn jaki bo na allegro są jakieś koncentraty do rozpuszczania z wodą.
eng jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2009, 22:13   #4
BolFrank
ford::advanced
 
Avatar BolFrank
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Kombi [MK3-Trend]
Silnik: 2.0 TDCi (115KM)
Rocznik: 23/08/2004
Postów: 338
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

eng, Kolega w fordzie spuszcza plyn przez wyciagniecie weza z chlodnicy (ponoc ford zapomnial o korku spustowym) a wchodzi tam kolo 6 litrow ...
Polecam tylko oryginalny Fordowski tzn. FORD SUPER PLUS PREMIUM: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

PS. ale takim sposobem zawsze cos plynu zostanie w srodku ...
__________________
Duratorq DI 2.0 HPCR; 6 manual; kolor Panther Black Metallic; jasna kremowa skórzana tapicerka; srebrne relingi, alu. 16" (6 ramienne Alutec); przyc. szyby; webasto; tempomat; pod. fotele,szyby,lusterka,spryskiwacze; full elekt; climatronic; system DVD (z bezprz. nagło. słu. x3 + 2 ekrany LCD w zagłowkach)
BolFrank jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2009, 22:21   #5
eng
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Małopolska
Model: Panda
Silnik: 1.1
Rocznik: 2003
Postów: 976
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

6 litrów oooo ?? napewno :fcp13 ? można zawsze dmuchnąć i wyleci wsio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z książki SAM naprawiam wynika, że wchodzi 9.5 litra do mojego silnika.....cooooo????
eng jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2009, 22:24   #6
BolFrank
ford::advanced
 
Avatar BolFrank
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Kombi [MK3-Trend]
Silnik: 2.0 TDCi (115KM)
Rocznik: 23/08/2004
Postów: 338
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

Tak napewno, kupil 3 butelki owego koncentratu + 3 litry wody destylowanej a spuszczal go przez wyciagniecie tego dolnego weza oczywiscie, te 6 litrow starczylo do full-a jeszcze nawet zostalo (bylem przy tym) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

PS. ale on nie dmuchal w weze wiec moze ta roznica zostala w srodku ?
__________________
Duratorq DI 2.0 HPCR; 6 manual; kolor Panther Black Metallic; jasna kremowa skórzana tapicerka; srebrne relingi, alu. 16" (6 ramienne Alutec); przyc. szyby; webasto; tempomat; pod. fotele,szyby,lusterka,spryskiwacze; full elekt; climatronic; system DVD (z bezprz. nagło. słu. x3 + 2 ekrany LCD w zagłowkach)
BolFrank jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2009, 22:52   #7
wicia.w
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 549
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

Układ chłodzenia silnika - Opróżnianie, napełnianie i odpowietrzanie układu chłodzenia?2,5 l Duratec-VE (VE6)/3,0 l Duratec-SE (VE6)/3,0 l Duratec-ST (VE6) Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)

Procedury ogólne
OSTRZEŻENIE:Wyrównując ciśnienie w układzie chłodzenia przykryj zbiornik wyrównawczy grubym materiałem, aby zapobiec oparzeniom. Niezastosowanie się do tego zalecenia może spowodować obrażenia ciała.

Wyrównaj ciśnienie w układzie chłodzenia wolno odkręcając korek zbiornika wyrównawczego o ćwierć obrotu.
Zdejmij korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
Podnieś i podeprzyj pojazd





Opróżnij układ chłodzenia.
Spuść płyn do odpowiedniego zbiornika.

Załóż korek spustowy chłodnicy.
Opuść samochód.
Napełnij zbiornik wyrównawczy do znaku MAX.
Uruchom silnik i pozwól by pracował na biegu jałowym, aż osiągnie normalną temperaturę pracy.
Pozwól, by silnik pracował na biegu jałowym przez kolejne pięć minut.
Wyłącz silnik.
Odczekaj, aż silnik ostygnie.
Napełnij zbiornik wyrównawczy do znaku MAX.
Załóż korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
w układ wchodzi dokładnie 9,7l na rysunku jest korek spustu jakby co.A Płyn niskozamarzający Motorcraft Super PlusWSS-M97B44-D
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg graphic.jpg (14.3 KB, 1388 wyświetleń)
wicia.w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2009, 22:59   #8
eng
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Małopolska
Model: Panda
Silnik: 1.1
Rocznik: 2003
Postów: 976
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

Dzięki wicia.w Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. myślę, że nie tylko mnie się to przyda. Korek spustowy można odkręcić np. monetą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam
eng jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2009, 16:04   #9
BolFrank
ford::advanced
 
Avatar BolFrank
 
Imię: Artur
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo Kombi [MK3-Trend]
Silnik: 2.0 TDCi (115KM)
Rocznik: 23/08/2004
Postów: 338
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

wicia.w, dzieki za info :fcp29
__________________
Duratorq DI 2.0 HPCR; 6 manual; kolor Panther Black Metallic; jasna kremowa skórzana tapicerka; srebrne relingi, alu. 16" (6 ramienne Alutec); przyc. szyby; webasto; tempomat; pod. fotele,szyby,lusterka,spryskiwacze; full elekt; climatronic; system DVD (z bezprz. nagło. słu. x3 + 2 ekrany LCD w zagłowkach)
BolFrank jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2009, 20:35   #10
eng
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Małopolska
Model: Panda
Silnik: 1.1
Rocznik: 2003
Postów: 976
Domyślnie Re: [MK3] Wymiana płynu chłodniczego - krok po kroku

Tego koreczka widocznego na zalączanej wyżej fotce nie ma. Szukałem go dzis 1.5 godziny i nie mam jak spuścić tego płynu. Nie ma tego cholerstwa nigdzie. Czy ktoś może robił to i wie gdzie znajduje się ten korek spustowy bo za nic nie mogę go znaleźć :fcp5
eng jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.