Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 23-02-2009, 14:23   #1
Janek_Siedlce
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Ford Mondeo
Silnik: Tddi
Rocznik: 2002
Postów: 29
Domyślnie Wolno łapie temperaturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów. TDDI

Problem zaczoł się w trakcie defektu alternatora. Po chwili padła temperatura sięgała tylko pierwszej krezki.

Po wymianie 2 termostatów nadal to samo. Węże robią sie ciepłe w odpowiedniej temp.

Po przygazowaniu auta podnosząc obroty w okolicy 3000 - temperatura spada , odciskając gaz rośnie. Po bardzo długim czasie złapie 90 stopni i trzyma.

Potrzebna w tym wypadku diagnostyka ( wykryją czy czujnik czy co innego ?) czy strata kasy.

Jak sprawdzić czy to czujnik się popsuł

Proszę o pomoc


Ostatnio edytowane przez Janek_Siedlce ; 23-02-2009 o 14:38
Janek_Siedlce jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2009, 15:43   #2
Janek_Siedlce
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Ford Mondeo
Silnik: Tddi
Rocznik: 2002
Postów: 29
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperaturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

Problem zaczoł się w trakcie defektu alternatora. Po chwili padła temperatura sięgała tylko pierwszej krezki.

Po wymianie 2 termostatów nadal to samo. Węże robią sie ciepłe w odpowiedniej temp.

Po przygazowaniu auta podnosząc obroty w okolicy 3000 - temperatura spada , odciskając gaz rośnie. Po bardzo długim czasie złapie 90 stopni i trzyma.

Potrzebna w tym wypadku diagnostyka ( wykryją czy czujnik czy co innego ?) czy strata kasy.

Jak sprawdzić czy to czujnik się popsuł

Proszę o pomoc
Janek_Siedlce jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2009, 17:27   #3
GTomek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-01-2009
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2005
Postów: 33
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperaturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

a próbowałeś odpowietrzyć układ
jakby co odpowietrznik jest na pompie

Ostatnio edytowane przez GTomek ; 26-02-2009 o 17:30
GTomek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2009, 20:01   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,186
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperasturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

Mógł paść czujnik, ale układ wskaźnika temp. oraz wskaźnika poziomu paliwa zasilane są napięciem stabilizowanym. Mógł paść układ stabilizatora napięcia (na płytce zegarów), warto także sprawdzić kontakt wtyczki wielopinowej na płytce zegarów - oczyścić spirytusem i trysnąć silikonem. To samo ze stykami czujnika.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 14:31   #5
Janek_Siedlce
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Ford Mondeo
Silnik: Tddi
Rocznik: 2002
Postów: 29
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperasturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mógł paść czujnik, ale układ wskaźnika temp. oraz wskaźnika poziomu paliwa zasilane są napięciem stabilizowanym. Mógł paść układ stabilizatora napięcia (na płytce zegarów), warto także sprawdzić kontakt wtyczki wielopinowej na płytce zegarów - oczyścić spirytusem i trysnąć silikonem. To samo ze stykami czujnika.
Możęsz mi dokładniej opisać jak to zrobić samemu , czy do tego jednak potrzeba elektryka ?
Janek_Siedlce jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 15:04   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,186
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperasturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

Oczyścić styki na płytce to jest trochę roboty w kabinie, trzeba kilka elementów plastikowych deski zdemontować, żeby dostać się do zegarów. Same pomierzenie stabilności napięcia w obwodzie wskaźnika, to trzeba się trochę orientować w elektronice, no i mieć przyrząd.
W 80 - 90% przypadków wariowania elektryki i elektroniki samochodowej, to przypadki złego kontaktu na stykach - śniedzieją od słonej wilgoci. Bardzo skutecznym środkiem przeciwdziałającym jest silikon w spraju. Często na płytkach drukowanych osadza się wilgotny brud i układy zaczynają przekłamywać. To co u mnie w tdci się działo z elektroniką to twoje problemy to mały pikuś. ZAWSZE jednak był to albo zły styk, albo zasyfiona płytka drukowana, zawsze pomagało oczyszczenie styków lub powierzchni płytki.

Nie wiem, co ci radzić, jeżeli nie masz doświadczenia z elektroniką. Zacznij od czujnika, po prostu go wymień, ryzyk fizyk.
Czy po naprawie alternatora na pewno jest prawidłowe napięcie ładowania w całym zakresie obrotów? Czy akumulator na pewno jest sprawny, trzyma napięcie i poziom elektrolitu jest prawidłowy?
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2009, 15:17   #7
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,186
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperasturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

Nie dawał mi spokoju twój problem.
Jest prosty sposób na sprawdzenie, czy obwód wskaźnika jest sprawny, bez grzebania w tablicy.
Trzeba odłączyć przewód od czujnika i mierzyć napięcie pomiędzy przewodem i masą (przy włączonej stacyjce). Napięcie te - jako stabilizowane - powinno być stałe, niezmienne, bez względu na to, czy silnik pracuje, czy stoi, czy jest zimny lub ciepły. Czyli trzeba wykonać kilka pomiarów w różnych stanach silnika.
Miernik cyfrowy pokazujący dwa miejsca po przecinku na setkach może skakać, ale na dziesiątych volt powinien raczej trzymać tę samą wartość. Nie wiem dokładnie jaka wartość napięcia powinna tam być, ale wydaje mi się, że pomiędzy 9 - 10 V. Najważniejsze, żeby napięcie było stabilne.
Upewnij się, czy masz dobry kontakt na masie w trakcie pomiaru.
Jeżeli okaże się, że napięcie jest stałe, to można podejrzewać czujnik.
Jeżeli napięcie waha się, to znaczy , że padła stabilizacja napięcia obwodu czujnika.

Wszystkie te rozważania mają sens przy założeniu, że padła elektryka, a termostaty są sprawne.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2009, 23:15   #8
Janek_Siedlce
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Ford Mondeo
Silnik: Tddi
Rocznik: 2002
Postów: 29
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperasturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

nie znam się na tyle dobrze, pojadę do elektryka i powiem mu żeby zaczą od stabilizacji napięcia i pokarze mu co napisałeś. Alternator po wymianie - napięcie 14,4v wszystko ok. Akumulator nowy - sprawny - 12,7v
A gdzie ten czujnik jest , to może go wymienie ? Potrzebna bęzie przy tym diagnostyka ?
Janek_Siedlce jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2009, 21:11   #9
Janek_Siedlce
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: Siedlce
Model: Ford Mondeo
Silnik: Tddi
Rocznik: 2002
Postów: 29
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperasturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

Byłem u mechanika i powiedział że do wymiany jakaś wtyczka przy regulacji pokręteł ,wiatraka ,ciepło - zimno, . Czy to możliwe ?
Janek_Siedlce jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2009, 07:27   #10
kowalon
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-07-2007
Skąd: londyn
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 tdi
Rocznik: 2001
Postów: 5
Domyślnie Odp: Wolno łapie temperasturę, spadek temp podczas gazowania po wymianie termostatów.

witam
ja mam podobny problem
po załadowaniu klimy bardzo wolno łapie mi temperaturę i czesto sama spada
czy może to mieć jakiś związek z klimą czy może coś innego ??
dodam ,że sprawdzałem termostat i jest ok
chociaż mechanik tak twierdzi
kowalon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu