Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 26-02-2009, 18:17   #1
noon01
ford::average
 
Avatar noon01
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: okolice Rzeszowa
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 125
Exclamation Problem z silnikiem 1.6 16V

Witam
Niestety mam pare problemow z moja foczka a mianowicie:

1) Zaczela brac olej ok 0.5 na ok 2000km

2) Odkrecilem korek do wlewu oleju i okazuje sie ze jest jeden syf w oleju jest czarny i "smierdzi" jak by hmmm... spalenizna a wymieniany niecale 10000tys temu i na bierzaco pare razy uzupelniany do polowy bagnetu miedzy nim a max o czym to moze swiadczyc ?? ze ma przedmuchy ?? (przejechane 138tys km)

3) Jest problem z plynnoscia jazdy poniewaz jak rusze to po dodaniu delikatnie gazu i puszczeniu autem szarpnie do przodu i do tylu i dopiero plynnie zwalnia na 1,2 i 3 biegu jest to dosc wyraznie odczuwalne co moze byc przyczyna.

4) pozatym muli go jak cos (jak pod ta sama gorke zaraz po kupieniu moglem spokojnie jechac na 5 biegu tak teraz ledwo na 4 sie skrobie)

5) no i standard problem z falujacymi obrotami ale to jak by najmniejszy problem

zalany olejem Castrol 10W 40
i jeszcze jedno czy przy wlaczonym silniku odkrecajac korek do wlewu oleju i przykladajac reke ma dmuchac powierzem w reke ??
bo dmucha jak z rury wydechowej

bylem dzisiaj na sprawdzeniu cisnienia na zaworach ale przyzad sie na 2 cylindrze zespul
wynik:
na 1 = 0.9 na 2 = 1,1
i wstepna diagnoza ze problem bedzie miejmy nadzieje tylko na zaworach

__________________
____N.o.o.N____

http://img222.imageshack.us/img222/1908/55986957ky6.jpg
noon01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2009, 19:10   #2
Matis
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-02-2009
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2000
Postów: 37
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

Spalanie oleju 0.5 l na 2000 km to nie jest dużo według książki dopuszczalne jes 0,5 l na 1000 km.
Matis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2009, 21:31   #3
Dinar
ford::expert
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 2,011
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

Cytat:
Napisał noon01 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam
Niestety mam pare problemow z moja foczka a mianowicie:

1) Zaczela brac olej ok 0.5 na ok 2000km

2) Odkrecilem korek do wlewu oleju i okazuje sie ze jest jeden syf w oleju jest czarny i "smierdzi" jak by hmmm... spalenizna a wymieniany niecale 10000tys temu i na bierzaco pare razy uzupelniany do polowy bagnetu miedzy nim a max o czym to moze swiadczyc ?? ze ma przedmuchy ?? (przejechane 138tys km)

3) Jest problem z plynnoscia jazdy poniewaz jak rusze to po dodaniu delikatnie gazu i puszczeniu autem szarpnie do przodu i do tylu i dopiero plynnie zwalnia na 1,2 i 3 biegu jest to dosc wyraznie odczuwalne co moze byc przyczyna.

4) pozatym muli go jak cos (jak pod ta sama gorke zaraz po kupieniu moglem spokojnie jechac na 5 biegu tak teraz ledwo na 4 sie skrobie)

5) no i standard problem z falujacymi obrotami ale to jak by najmniejszy problem

zalany olejem Castrol 10W 40
i jeszcze jedno czy przy wlaczonym silniku odkrecajac korek do wlewu oleju i przykladajac reke ma dmuchac powierzem w reke ??
bo dmucha jak z rury wydechowej

bylem dzisiaj na sprawdzeniu cisnienia na zaworach ale przyzad sie na 2 cylindrze zespul
wynik:
na 1 = 0.9 na 2 = 1,1
i wstepna diagnoza ze problem bedzie miejmy nadzieje tylko na zaworach
Dawne sposoby na przedmuchy z korka - przyłożyć na otwór kartkę papieru jak ją odpycha to żle jak drga nad otworem to dobrze,nowe auta też mają lekkie przedmuchy,Ale u ciebie olej bierze to może uszczelniacze zaworowe są nieszczelne i przez trzonki zaworów bierze olej i dmucha,brudzi też olej.
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 06:23   #4
noon01
ford::average
 
Avatar noon01
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: okolice Rzeszowa
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 125
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

korek zrzuca po 2 sekundach kartke to nawet szkoda przykladac
__________________
____N.o.o.N____

http://img222.imageshack.us/img222/1908/55986957ky6.jpg
noon01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 12:35   #5
noon01
ford::average
 
Avatar noon01
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: okolice Rzeszowa
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 125
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

Rozmawialem z zaprzyjaznionym mechanikiem i powiedzial ze jak chce miec silnik jak nowy to 1500zł i mozna spokojnie jeszcze pare lat pojezdzic (robocizna planowanie glowicy itp w tej cenie) wydaje mi sie ze to rozsadna cena

i pytanie czy po takiej kompleksowej regeneracji mozna wlac inny olej niz 10W 40, np syntetyk ?? czy pozostac przy tym co jest ??
__________________
____N.o.o.N____

http://img222.imageshack.us/img222/1908/55986957ky6.jpg
noon01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 13:16   #6
Gimnastikball
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-11-2006
Skąd: Nowy Tomyśl
Model: FocusMK1 / C-klasa
Silnik: 1,8pb / 2,2d
Rocznik: 1999 / 2006
Postów: 211
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

A czy nie ma czegoś takiego jak odpowietrzenie skrzyni korbowej ?
Kiedyś mnie to w escorcie wymieniali po 20 tysiach.

Choc z drugiej strony, masz dośc nierówne ciśnienie na garnkach, co by świadczyło o nieszczelnościach na pierścionkach.


Może opcja była by jeszcze w zalaniu bardziej lepkiego oleju.. Wtedy bedziesz miał pogląd. Najwyzej stracisz 80 pln na oleum.
__________________
--- zimana podpisu ---
Gimnastikball jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 13:54   #7
noon01
ford::average
 
Avatar noon01
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: okolice Rzeszowa
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 125
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

mma odpowietrzenie skrzyni ale jest ok podialem decyzje ze rozbieramy silnik najpierw trzeba zobaczyc co i jak a pozniej kase liczyc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
____N.o.o.N____

http://img222.imageshack.us/img222/1908/55986957ky6.jpg

Ostatnio edytowane przez noon01 ; 27-02-2009 o 16:09
noon01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 14:28   #8
porzeczkowiec
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-05-2008
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 1999
Postów: 162
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

Powodzenia! Dawaj znać na forum jak się sprawa dalej toczy...
porzeczkowiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 16:07   #9
noon01
ford::average
 
Avatar noon01
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: okolice Rzeszowa
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 125
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

Jutro jade do firmy co zajmuje sie szlifowaniem policzyc ile to wszystko wyjdzie, pozniej jade podpiac pod profesionalny komp u goscia u ktorego bede to wszystko robil, bede relacjonowal jak sie wydaje prawie 2tys zl na silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


tylko teraz szukam jakie uszczelki i ile bedzie mi potrzebne.... to co moge samemu kupic
__________________
____N.o.o.N____

http://img222.imageshack.us/img222/1908/55986957ky6.jpg

Ostatnio edytowane przez noon01 ; 27-02-2009 o 16:10
noon01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-02-2009, 15:21   #10
noon01
ford::average
 
Avatar noon01
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Skąd: okolice Rzeszowa
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 1999
Postów: 125
Domyślnie Odp: Problem z silnikiem 1.6 16V

Bylem dowiedziec sie co i jak na pierwszy rzut idzie planowanie glowicy kupienie pierscieni 4 x 3 szt + uszczelka miski, uszczelka pokrywy zaworow, uszczelniacze do zaworow, prawdopodobnie sonda lambda, uszczelka kolektora ssacego i wydechowego, uszczelka glowicy + Olej 5L 10W 40, filtr oleju to tak z grubsza tyle.
__________________
____N.o.o.N____

http://img222.imageshack.us/img222/1908/55986957ky6.jpg
noon01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu