Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 13-04-2009, 13:16   #1
diseasekowalski
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-06-2004
Model: FOCUS
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 72
Domyślnie Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

Witam koledzy.
ostatnio przy sprawdzaniu oleju i wymianie zarowek zauwazylem ze z jednego czujnika (układ odniesienia - siedząc za kierownicą) - pod prawą rurą w okolicach intercoolera sączy się olej.
nie wiem skąd tam olej. i nie wiem co z tym zrobic? (zdjecie w załączniku).
Drugi załącznik przedstawia urwany kabelek ktory ostatnio zauwazylem przy tej samej okazji.. czy ktos wie jakie następstwa niesie ze soba ten urwany kabelek i ten ceknący czujnik?

nie wiem czy podlaczenie kabelka po prostu nie zrobie dzis jutro pojutrze.
ale co z czujnikiem? co to za czujnik wogole? wystarczy go wymienic?

mam taka szalona teorie ze kabelek sluzy do zalaczania turbiny. turbina wiec sie nie zalacza, ale jest smarowana, i ten smar/olej, przez to ze turbina nie dziala, leci gdzies tam az do czujnika.... ale to tylko teoria. oleju w silniku zauwazalnie nie ubywa. mocy nie stracil albo nie zauwazylem....

fordfocus 1.8 tddi 90ps 2000r. kombi.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg czujnikIMAG0064-.jpg (80.5 KB, 327 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg --IMAG0063.JPG (51.0 KB, 307 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg urwany kabelek IMAG0065.jpg (47.2 KB, 306 wyświetleń)

diseasekowalski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2009, 14:06   #2
strzalaking
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-04-2009
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 26
Domyślnie Odp: Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

A jestes pewien ze to z tego czujnika ci cieknie? Bo ja wlasnie mialem pisac posta o wyciek z tej rury od intercoolera, idealnie tej przy ktorej zaznaczyles czujnik. Spod "bałwanka" jest wilgotny, umazany jakims olejem (tym od smarowania turbo?).
strzalaking jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2009, 14:20   #3
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,246
Domyślnie Odp: Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

Turbina jest napedzana spalinami i nie ma włącznika = jeśli pracuje silnik to pracuje turbina. Przy niskich prędkościach obrotowych jej wydajność jest mała. Odczuwalny efekt "włączenia" wynika z charakterystyki momentu obrotowego.
Czujnik przy intercoolerze mierzy temperaturę sprężonego i schłodzonego w IC powietrza dostarczanego do slinika. Jego brak może mieć wpływ na dawkowanie paliwa.
Urwanie/przecięcie żółtego kabelka miało za zadanie zapewnie wyłaczenie zaworu EGR.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-04-2009, 14:22   #4
szymonooo
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-02-2008
Skąd: dolny śląsk
Model: Ford Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Odp: Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

Alleluja forumowicze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ten czujnik który zaznaczyłeś jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza i pełni ważną rolę. Po odłączeniu turbina nie będzie się wkręcać na swoje obroty czyli brak mocy.

Wyciek z tego miejsca? wykręć czujnik i uszczelnij go! Uważaj aby nie połamać plastikowego zbiornika intercoolera w który czujnik jest wkręcony! A co do oleju to:

Olej do intercoolera może dostawać się na dwa sposoby:
1. Poprzez turbinę (oznaka zużycia)
2. Poprzez odmę (do wyczyszczenia lub silnik ma przedmuchy)

Jeśli oleju ci nie ubywa to nie masz się co martwić. Niewielkie ilości oleju to rzecz normalna. Ja ostatnio wyciągałem turbinę do regeneracji (miałem identyczne objawy co ty) i okazało się że nie puszcza oleju! Olej dostawał się przez odmę do układu dolotowego. teraz czeka mnie czyszczenie odmy i intercoolera.

A co do tego urwanego kabelka przy zaworze EGR to da się to prosto naprawić: przyjrzyj się kostce to zauważysz że można ją spokojnie rozebrać, wyjąć element od którego urwał się kabelek, przylutować i wszystko z powrotem złożyć do kupy. (ja jednak polecam zaślepienie EGR)

Pozdrawiam
szymonooo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2009, 07:40   #5
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,433
Domyślnie Odp: Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

Szukajcie, a znajdziecie...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-04-2009, 11:55   #6
strzalaking
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-04-2009
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 26
Domyślnie Odp: Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

Cytat:
Napisał szymonooo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Olej do intercoolera może dostawać się na dwa sposoby:
1. Poprzez turbinę (oznaka zużycia)
2. Poprzez odmę (do wyczyszczenia lub silnik ma przedmuchy)

Jeśli oleju ci nie ubywa to nie masz się co martwić. Niewielkie ilości oleju to rzecz normalna. Ja ostatnio wyciągałem turbinę do regeneracji (miałem identyczne objawy co ty) i okazało się że nie puszcza oleju! Olej dostawał się przez odmę do układu dolotowego. teraz czeka mnie czyszczenie odmy i intercoolera.
No nie ubywa, a przynajmniej nie zauwazalnie. Ale od czasu do czasu z tej rury od intercoolera musi pokapywac, bo jest wilgotny zaciek pod nia. Chyba podjade do jakiegos mechanika, co by na to spojrzal ;/.
strzalaking jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2009, 08:59   #7
diseasekowalski
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-06-2004
Model: FOCUS
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 72
Domyślnie Odp: Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

a ma ktos gotowy przepis jak odkrecic i wyczyscic ten intercooler?..
czy to tak skomplikowane ze trzeba do warsztatu i nie da rady zrobic samemu?
diseasekowalski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2009, 14:24   #8
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,246
Exclamation Odp: Urwany kabelek przy turbinie? cieknacy czujnik? wtf?

Cytat:
Napisał diseasekowalski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a ma ktos gotowy przepis jak odkrecic i wyczyscic ten intercooler?..
czy to tak skomplikowane ze trzeba do warsztatu i nie da rady zrobic samemu?
Odkręcasz opaski od bałwanków, zsuwasz bałwanki, odkręcasz 4 śruby mocujące (być może cos jeszcze - nie pamiętam) i wyjmujesz intercooler. Na początek przedmuc***esz powietrzem blaszki wymiennika, najlepiej przeciwnie niż normalny przepływ powietrza. Później wlewsz do środka troche nafty/benzyny/WD40/innego środka rozpuszczającego tłuszcze (olej), zatykasz wlot i wylot powietrza i poruszając całym intercoolerem wypłukujesz brud i olej. Powtarzasz czynność aż będziesz zadowolony. Na koniec przedmuc***esz powietrzem do wysuszenia i montujesz do samochodu.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.