Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 30-04-2009, 21:11   #1
greg07
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TdCi
Rocznik: 2003
Postów: 24
Domyślnie Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

Witam,

czy jest jakiś sprytny sposób, by sprawdzić, czy działają wtryskiwacze (bez demontażu) w Focusie 1,8 Tdci. Auto nie chce mi zapalić. Poprzedniego dnia auto zapaliło po użyciu Plaka, samo nie chciało - walczę od kilku dni z bąbelkami w przewodach paliwowych. Zrobiłem kilku kilometrową jazdę, szedł jak burza. Ponieważ przez przeźroczystą rurkę paliwową filtr-pompa widziałem zasysane bąbelki powietrza, postanowiłem następnego dnia wymienić przeźroczystą rurkę spowrotem na fordowską oraz zmienić filtr Filtrona na markowy i wypełniłem go ON. Po otworzeniu maski zobaczyłem lekko mokrą metalową rurkę wejściową na pompie i pusty wężyk filtr-pompa, paliwo zeszło przez noc. Okazało się, że opaska zaciskowa była trochę za słabo dociągnięta. Założyłem oryginalny wężyk, wypełniłem go ON, lekko poluzowałem dolny klips, aby paliwo wypłynęło dołem. I niestety nie mogę zapalić.
Podsumowując:
1) Rurki paliwowe po wymianie filtra na Boscha są pełne (dołożyłem kawałki przeźroczyste), zero bąbelków.
2) Przy rozruchu przewodem powrotnym płynie paliwo, zdjałem na chwilę spinkę za filtrem z rurki prowadzącej do baku
3) Odpowietrzyłem układ odkręcajac po kolei nakrętki na wtryskiwaczach przy uruchomionym rozruszniku
4) Próbowałem odpalać na Plaku i słyszę, że przez krótką chwilę jakby chciał zapalić, ale nie daje rady
5) Holowałem auto na 2-ce przez ca 1 km, raz coś jakby zaskoczył, ale tak dziwnie, powiedziałbym "stukowo"
6) Na samym rozruszniku, tuż po przekręceniu kluczyka, też, jakby miał przez chwilkę ochotę

I teraz zaczynam podejrzewać, czy wogóle otwiera sobie wtryski, już mi ręce opadają. Myślałem o podłączeniu miernika, ale podejście pod wtyczki jest bardzo szczelne/trudne. Co jeszcze mogłoby być powodem nie zapalania?

pozdrawiam

PS Przy okazji może ktoś poleci sprawdzony warsztat od diesli w Poznaniu.


Ostatnio edytowane przez greg07 ; 01-05-2009 o 02:22
greg07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2009, 21:42   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,174
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

Spróbuj połączyć w jedno, to co już robiłeś: odkręć na jednym lub dwóch wtryskach przewody i weź go na hol (szkoda rozrusznika), najlepiej holuj na trójce nie szybciej niż 15-20km/godz. Jak tylko nieodkręcone cylindry zaczną palić, zatrzymaj się i dokręć odkręcone.

Musiał się cały układ nieźle zapowietrzyć, wystarczy gdzieś jeden bąbel i kapota - nie odpali. Trzeba to przepchać.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-04-2009, 22:15   #3
wicia.w
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 551
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

w tdci jak poluzujesz przewody na wtryskach jest nadmierny spadek ciśnienia na szynie paliwowej i nie są uruchamiane wtryski a poza tym nie jest wskazane luzowanie przewodów wysokiego ciśnienia gdyż może to doprowadzić do zanieczyszczenia układu paliwowego i uszkodzenia wtrysków (delikatne ****o i bardzo wrażliwe) najlepiej spróbuj podać paliwo poprzez rurkę zasilającą pompę metodą opadową czyli z jakiegoś baniaczka umieszczonego wyżej nisz pompa i ważna rzecz musi być zaślepiony króciec przy filtrze paliwa (układ musi być szczelny ) a jeśli odpali to przesiąg ni paliwo przez filtr (czyli wypinasz przewód zasilający pompę z filtra zakładasz rurkę i ciągniesz (może być ustami aż poleci paliwo)i podpinasz przewód paliwowy s powrotem do filtra i jeśli cała reszta jest ok to powinien silnik zaskoczyć a i sprawdż dokręcenie korka w filtrze paliwa od spodu.
wicia.w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2009, 02:02   #4
greg07
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TdCi
Rocznik: 2003
Postów: 24
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

Witam,

1) czym mam rozumieć, że jeżeli ciśnienie w CR jest zbyt małe, to nie są uruchamiane/otwierane wtryskiwacze?

2) proszę o dodatkowe wyjaśnienie, co do holowania z ciut popuszczonymi nakrętkami na wtryskiwaczach. Skoro będą popuszczać te ciut odkręcone, to w pozostałych też spadnie ciśnienie i jak nastąpi wtrysk?

3) czy jakiś inny czujnik mógły być ewentualnie uszkodzony i blokować otwieranie wtryskiwaczy? Chciałbym zrozumieć na podstawie jakich informacji, z których czujników układ otwiera wtryskiwacze przy rozruchu. Powtarzam, chodzi mi o fazę rozruchu, wiadomo, że czujnik położenia wału, by znać chwilę otwierania, a co z pozostałymi, w szczególności czujnik ciśnienia w pompie (typu jest/nie ma), pomiar ciśnienia w CR (pomiar ciągły) i inne?

4) gdzieś na forum opla, wyczytałem, że można odpowietrzać przez ssanie "wyciągarką do oleju" przez rurki przelewowe i że jest to najskuteczniejszy sposób, niestety nie mogę już tam trafić, co Wy na to?

pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez greg07 ; 01-05-2009 o 02:22
greg07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2009, 12:57   #5
maciej_b
ford::specialist
 
Avatar maciej_b
 
Zarejestrowany: 17-02-2007
Skąd: Kłobuck
Model: Focus kombi
Silnik: 1.8 TDDi (90 KM)
Rocznik: 2001
Postów: 841
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
weź go na hol (szkoda rozrusznika), najlepiej holuj na trójce nie szybciej niż 15-20km/godz.
nie chce się wymądrzać ale większej głupoty nie słyszałem. Odpowietrzać auto na holu?? Prostownik (dobry) pod aku i kręcić. Robić przerwy co by rozrusznika nie zagotować. Jeśli to kwestia zapowietrzonego układu to rozrusznik to wytrzyma.
__________________
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2009, 13:26   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 9,174
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

Miły kolego Macieju, są sytuacje, kiedy choćbyś nie wiem jak kręcił rozrusznikiem, nie odpowietrzysz układu. Jak byś pomyślał, to byś się zorientował, że takie kręcenie rozrusznikiem, jakie ty proponujesz, to przy normalnej eksploatacji auta równoważne jest trzem-czterem miesiącom normalej jazdy (dla rozrusznika oczywiście).Pzdr.

Wicia, masz rację, nie zwróciłem uwagi, że to tdci, myślałem o pompie rotacyjnej. W tej sytuacji bardzo możliwe, że pompa paliwa (niskiego ciśnienia) zasysa powietrze, lub zawór zwrotny w tej pompie nie trzyma i paliwo się cofa zapowietrzając układ.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 01-05-2009 o 13:39
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2009, 11:22   #7
greg07
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TdCi
Rocznik: 2003
Postów: 24
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

Witam,

dzięki za reakcje, ale wracając do moich pytań.... :-)

pozdrawiam
greg07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2009, 08:36   #8
piotrek 74
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 540
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

greg07 przedmuchaj regulator ciśnienia na pompie- może pomoże Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.i sprawdź na nim uszczelki . nie masz ciśnienia -komputer wtrysków nie załączy
piotrek 74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2009, 10:40   #9
greg07
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-04-2009
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TdCi
Rocznik: 2003
Postów: 24
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

@piotrek 74, wydaje mi się, że w pompie jest tylko czujnik (nie regulator) ciśnienia, tzn. element, który rozłącza lub załącza (rozwierny lub zwierny) umieszczone w nim styki przy określonym ciśnieniu, ale nie wiem jakie są tego konsekwencje dla pracy wtryskiwaczy. Rzeczywisty pomiar wartości ciśnienia następuje w elemencie umieszczonym gwiaździstym CR. Gdyby wyjaśnić, które sygnały o czym decydują podczas rozruchu, to można by spróbować "oszukać" układ sterujący i zmusić go do otwierania wtryskiwaczy, czyli umożliwić rozruch mimo częściowego zapowietrzenia układu. A jak już zapali, to pójdzie... Załóżmy np., że to ten czujnik ciśnienia decydyje o otwieraniu wtryskiwaczy. Można wtedy odłączyć wtyczkę z czujnika ciśnienia w pompie i zewrzeć lub rozewrzeć ją zworką/spinaczem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. itd. To samo dotyczy pomiaru ciśnienia. Jeżeli cały komputer pracuje w logice 0V/5V i sygnał elektryczny ciśnienie/napięcie z sondy w CR też mieści się w tym zakresie, to podając odpowiednie napięcie z zakresu 0V/5V z zewnątrz też coś możemy wymusić. Schemat elektryczny instalacji dużo by wyjaśnił, tylko skąd go wziąść? Chciałbym wyjaśnić, czy te długotrwałe próby zapalenia po zapowietrzeniu układu paliwowego nie wynikają czasami z tego, że brak sygnału z jakiegoś czujnika powoduje zamknięcie wtryskiwaczy. A może gdyby były one otwierane mimo zapowietrzonego paliwa, to silnik by odpalił i sam dalej się odpowietrzył ostatecznie? Wszystko powyższe dotyczy tylko fazy rozruchu.

pozdrawiam
greg07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2009, 19:51   #10
piotrek 74
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 540
Domyślnie Odp: Jak sprawdzić, czy działają wtryskiwacze?

greg07tego motorka nie przerabiałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale masz czujnik i regulator (nie wiem czy dwa w jednym)w fiacie (jtd) czujnik mam na listwie a regulator w pompie i po wymianie filtra paliwa ciężko palił i ten zabieg pomógł a mechanik chciał go wymienić(500pln)
Ps lepiej sprawdzić niektóre nic nie kosztujące sugestie niż wywalać $$$$$ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
piotrek 74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu