|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-06-2009, 21:55 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
|
Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
Witam!
Mam proble, którego nie mogę sobie wytłumaczyć. Strzelił mi tydzień temu delikatnie gaz. Od tego czasu na gazie chodzi na 3 gary. Byłem święcie przekonany, że to świece, bo czas na zmianę najwyższy. Zaznaczę, że na benzynie chodził ładnie, na gazie na obrotach jechał ładnie, a na wolnych trząsł się jak galareta. Przyszły świece, oryginały FoMoCo. Zmieniłem, to samo. Zmieniłem przewody na oryginały Motorcrafta, to samo. Na benzynie na wolnych chodzi ładnie, na gazie na 3 gary. Stwierdziłem, że jak juz nie mam pomysłów to nie zaszkodzi zrobić od nowa samoadaptację. Zrobiłem, pojeździłem na benzynie, wszystko pięknie. Ale teraz na gazie oprócz szarpania na niskich obrotach jeździ, jak bym miał zaciągnięty ręczny Z ważnych rzeczy. Gaz 2 generacji, bez elektroniki. Przejechane na nim ok 60k, wszystko chodziło jak należy. Ma ktoś jakiś pomysł?
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200 |
16-06-2009, 12:46 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
Skąd wiesz, że chodzi na 3 cylindry? Pytam o to jaką metodą do tego doszedłeś. To co opisujesz jest takie raczej nieprawdopodobne po wymianie tych elementów. Instalacja bez elektroniki to 1 generacja.
|
16-06-2009, 16:17 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
- trzęsie nim jak galareta
- chodzi identycznie na gazie, jak na benzynie ze sciągniętym jednym przewodem - na niskich obrotach śmierdzi gazem, co może świadczyc o tym, że nie cały nie jest spalany - gaz 2 generacji, bez silnika krokowego, jedynie śruba regulacyjna Mogłem sprawdzać który gar nie pali sciągając po kolei przewody ale: - utrudnia to dolot - bałem się to robić na gazie, bo mógł by strzelić Właśnie postawiłem go na sprawdzenie ciśnienia, bo mechanik mówił, ze może zawór się wypalił. Ale by była taka różnica między pracą na benzynie a na gazie?
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200 |
16-06-2009, 17:03 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
zawsze mi sie wydawalo ze gaz 1 generacji to wlasnie sroba regulacyjna a 2 generacji to silniczek krokowy na werzu. Mi tez sie wydaje ze moze zawor sie wypalil i nie ma takiej samej kompresji na jednym garze jak na innych i przez to moze byc takie cos ze na niskich obrotach na gazie nie bedzie palil.
|
16-06-2009, 18:15 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Wrocław
Model: Ford Escort Mk5
Silnik: 1.6 EFI 8v 105KM + LPG
Rocznik: 1991
Postów: 104
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
Cytat:
|
|
16-06-2009, 19:58 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
Wiec teraz masz pierwszej generacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja tez mialem II generacji ale jest trobione jak u ciebie i teraz jest I generacji.
|
16-06-2009, 20:34 | #7 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
Różnica między 1 wszą a drugą gen to ten silniczek. Jeśli go nie ma to nie ma 2 gen. jakie masz obroty kiedy nim tak trzęsie? Coś mi się wydaje, że masz po prostu nietrafiony skład i wolne obroty są za wolne. Pewnie z 400-500 obr/min, co?
|
16-06-2009, 21:49 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
Jeżeli chodzi o zawór. Ciśnienie na wszystkich cilindrach w okolicach 13-14 (łojej barów chyba, wypadła mi z głowy jednostka). Pewnie nie jeden by pozazdrościł.
Co do obrotów to właśnie śmieszna sprawa, bo silniczek krokowy trzyma obroty w okolicach 900. I tu wszystko jest ok. Sprawdziłem dzisiaj jeszcze filterek czy nie zapchany. Brakuje mi pomysłów, może gdzieś się dolot na jednym garze przydkał. Fantazjuje teraz ... bo nie wiem co może być. Odpięcie przepływki nic nie daje, czujnika położenia przepustnicy też, ale on za dużo by nie miał chyba wspólnego. Gdyby sytuacja występowała na benzynie to czepiał bym się cewki, ale na benzynie jest wszystko ok.
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200 |
16-06-2009, 22:12 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
Trzesie sie ale obroty jakie trzyma na gazie? Ze ci smierdzi na wolnych obrotach gazem z tlumika to chyba by byla oznaka ze masz za duzo odkrecone na parowniku. Moim zdaniem gaz do ponownej regulacji. Na wolnych obrotach dostaje za duzo gazu i nie przepala i smierdzi.
|
16-06-2009, 22:14 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
|
Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie
No przecież napisałem wyżej, że trzyma 900 obr/min.
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200 |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|