Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 09-11-2015, 18:40   #1
tomash1309
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-02-2015
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 43
Domyślnie Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

Witam.
Z racji tego, że od dłuższego czasu w moim Mondku falują obrotu i 2razy mrugnęła mi sławna sprężynka, postanowiłem oddać go na diagnostykę w serwisie Boscha.
Proszę o podpowiedź, co dalej robić.
Pan z serwisu proponuje regenerację wtryskiwaczy i wymianę pompy za ok. 3500,-.
Ale czy to wystarczy?

Poniżej linki do skanów wydruku z diagnostyki.
http://zapodaj.net/2ef26d5e447f2.jpg.html
http://zapodaj.net/d5af53ad8fe21.jpg.html
http://zapodaj.net/4fc85ed293431.jpg.html

tomash1309 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 20:15   #2
gorilla
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2015
Model: mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 54
Domyślnie Re: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

to wyglada jak odczyt parametrow z komputera i wynik testu przelewowego.
I po takim sprawdzeniu diagnoza z wyceną Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. gdyby to byla prawda to chyba super cena, ale mnie to wygląda na lapanie frajera. przelewy nie sa jakieś tragiczne. pompa robi ciśnienie ale są wahania. lampka mignela ale auto jedzie? nie gaśnie?

P0251 to błąd sterowania zaworem dawkującym paliwo (IMV) ale warto podlączyc pod komputer dedykowany do forda!!! by sprawdzić czy sa inne bledy.

scieżka postepowania:

P0251 (błąd sterowania zaworem dawkującym paliwo (IMV))

Objawy:

 Wyjątkowo złe osiągi silnika - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.

 Silnik gaśnie - lampka ostrzegawcza świec żarowych miga.

 Nie można uruchomić silnika.

Przyczyna:

 Ciśnienie w szynie paliwowej wymagane przez układ nie może być osiągnięte bez otwarcia zaworu IMV poza zakres tolerancji określony dla tego ciśnienia.

 WSKAZÓWKA: Usterki opisane poniżej należy sprawdzić zgodnie z podaną kolejnością.

1. Zator w układzie niskiego ciśnienia paliwa, który może być spowodowany przez zatkanie przewodu paliwowego lub filtru paliwa albo uszkodzenie przewodu paliwowego. Dodatkowe informacje patrz Podręcznik warsztatowy rozdział 303-04, Diagnostyka i testy zatkanego filtru.

2. Powietrze w układzie niskiego ciśnienia: Sprawdź, stosując przezroczyste przewody (patrz TSB 107/2003) lub zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem, aby wyeliminować całkowicie układ niskiego ciśnienia paliwa pojazdu. Nieszczelne przewody paliwowe lub połączenia mogą powodować przedostawanie się powietrza do paliwa.

 WSKAZÓWKA: Przy zastosowaniu przezroczystych przewodów niewielka ilość powietrza w układzie paliwowym jest zjawiskiem normalnym ze względu na otwór stałego odpowietrzania w filtrze paliwa. Paliwo będzie recyrkulowane przez filtr paliwa, aż temperatura powracającego paliwa będzie wyższa niż 40°C (w ten sposób wszelkie powietrze obecne w układzie będzie recyrkulowane, dopóki temperatura paliwa nie przekroczy 40°C i póki paliwo nie powróci do zbiornika paliwa).

3. Uszkodzona pompa wtryskowa, element pompy podającej paliwo lub zawór sterujący ciśnieniem. Wewnętrzne ciśnienie tłoczenia pompy wtryskowej musi wynosić przynajmniej 6 barów, aby napełniona została komora wysokociśnieniowa (w celu wytworzenia wymaganego ciśnienia w szynie paliwowej). Sprawdź (jeśli nie można uruchomić silnika):
Zastosuj zewnętrzne doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej z własnego, wyposażonego w filtr układu zasilania paliwem. Jeżeli silnik można uruchomić, gdy układ zasilania paliwem jest pod ciśnieniem lub znajduje się powyżej wlotu pompy wtryskowej (zasilanie wspomagane siłą grawitacji), ale nie można go uruchomić, gdy układ zasilania paliwem nie jest pod ciśnieniem lub znajduje się poniżej wlotu pompy wtryskowej, wtedy prawdopodobnie uszkodzona jest wewnętrzna pompa podająca paliwo (tj. nie może zasysać paliwa).

4. Uszkodzona pompa wtryskowa - element układu wysokiego ciśnienia lub zawór dawkujący paliwo (IMV):
Przeprowadź diagnostykę prowadzoną przy pomocy WDS - test ciśnienia paliwa (objawy: "nie można uruchomić silnika" lub "problemy z własnościami jezdnymi").

UWAGA: Nie uruchamiaj silnika dłużej, niż przez 5 sekund. Pompa wtryskowa zostanie uszkodzona w przypadku przedłużonego lub powtarzanego rozruchu i braku ciśnienia tłoczenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa (przy WŁĄCZONYM zapłonie, WYŁĄCZONYM silniku) (powinno wahać się pomiędzy wartościami 4 i 10 barów maksymalnie). Wyświetlone domyślne ciśnienie paliwa wynoszące 2000 barów wskazuje na usterkę elektryczną czujnika ciśnienia paliwa (złącze, przewody itd.).
Sprawdź ciśnienie paliwa w momencie uruchamiania silnika (wartość żądana = 300 barów ą 50 barów).
Sprawdź ciśnienie paliwa na biegu jałowym (wartość żądana = 250 barów ą 40 barów).

5. Wtryskiwacze:
Wykonaj test ilości powracającego paliwa, korzystając z diagnostyki prowadzonej w WDS. Do tego testu wykorzystywane jest narzędzie specjalne 310-129 (patrz TSB 106/2003). Jeżeli stwierdzone zostaną duże ilości powracającego paliwa, sprawdź próbkę paliwa pobraną z przewodu powrotnego pompy wtryskowej pod kątem obecności czarnych metalicznych opiłków. Przejdź do następnego kroku.

6. Opiłki w układzie:
Pomimo zastosowania udoskonalonych materiałów w układzie mogą pojawić się opiłki, co nie musi być związane z usterką pompy wtryskowej. Z przewodu powrotnego pompy wtryskowej należy pobrać próbkę paliwa. Jeżeli próbka ta zawiera czarne metaliczne opiłki, tworzące warstwę o średnicy ponad 5 mm, prosimy skorzystać z TSB 42/2003 w celu zastosowania odpowiednich działań. Najpierw należy przeprowadzić wszystkie inne testy układu (opisane wcześniej).
gorilla jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 20:26   #3
tomash1309
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-02-2015
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 43
Domyślnie Odp: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

Tak , autko jeździ cały czas. Tylko obroty faluja na zimnym i odczuwam lekkie drgania silnika na całym kokpicie.
Sprezynka zapaliła się 3 razy, przy czym autko gwałtownie tracili móc i tyle. Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie zalatwialo sprawę.
Serwis, w którym byłem w niby specjalizuje się w naprawach. Common Rail, więc mam nadzieję, że fuszerki nie odstawią.
Kwota 3500 obejmuje regenerację po 650pln/szt +rozpylacze. I dodatkowo używana pompa po reg. Ok 900pln.
Nie wiem właśnie czy zostawiać u nich auto. Dlatego zapytałem o radę tutaj na forum😊
tomash1309 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 20:53   #4
gorilla
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2015
Model: mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 54
Domyślnie Re: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

ja bym ich omijal z daleka. ta diagnoza wystarczy.
jak dlugo masz to auto? ile razy wymieniales filtt paliwa? ten zawor na pompie kosztuje jakieś 350 zl. za 650 zl regeneracja wtryskow? chyba umycie i popularna wymiana zaworków. pompa po regeneracji? he he jakiej? może dostaniesz gorsza niz masz.
no sorry twoja sprawa, twoja kasa. może inni poradza lepiej.

eee sory rozpylacze czyli wg nich te przelewy sa OK. więc na jakiej podstawie twierdzą, że są do regeneracji?
gorilla jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 21:02   #5
tomash1309
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-02-2015
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 43
Domyślnie Odp: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

Auto mam 8mies.
Wymiana fil. Paliwa w marcu br.
Koleś mówił, że regeneracja jednego wtrysku 400zl, ale radzi aby dac do każdego nowe rozpylacze po 150zl/szt.
A z pompa to nie wie czy błąd który pokazał komputer jest z racji awarii pompy czy z racji ze wtryski leja. Jak chce to zrobi wtryski bez pompy ale nie gwarantuje ze ona już nie pluje opilkami. A uzywke po reg. może już znaleść po 900zl.
Wiesz, wydawało mi się, że logo BOSCHa w nazwie serwisu wymaga oferowania usług na wyższym poziomie...
tomash1309 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 21:20   #6
gorilla
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2015
Model: mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 54
Domyślnie Re: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

1. masz wtryski dephi.
2. w Ostrowie widze dwa autoryzowane - Woźniak i Maciejewski - zaden nie ma autoryzacji Bosch dieles servis tylko car servis o delphi nie wspomnę.
3. nikt uczciwy nie poda ceny z góry bez przetestowania wtryskiwaczy na stole probierczym. w tych cenach to chyba na chinczykach? to samo z pompą + probka paliwa - mikroskop
4. jesli są opilki to nie wystarczy wymiana wtryskow i pompy. bedzie to samo.
gorilla jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 21:21   #7
buzzy
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Toruń
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 39
Domyślnie Odp: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

u mnie też podobna sytuacja, pojechałem do mechaniora, juz byłem gotowy na 5k na wtryski, a tu "miła niespodzianka" P132A chyba czyli komp turbinowy ;p

mechanior próbę przelewową zrobił, pojechał na kompa i mówi, że mam se szukać na allegro tego kompa ;p zapłaciłem 150pln za te info ;p ale było tak miłe, że i 500 bym zapłacił ;p
buzzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 21:26   #8
tomash1309
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-02-2015
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 43
Domyślnie Odp: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

To co radzicie?
Poszukać kogoś innego?
Tzn. Podjechać do Ostrowa do tych, których wymieniłeś i zobaczyć co oni powiedzą?

A już miałem zostawiać autko w czwartek u BOSCHa...
tomash1309 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 21:30   #9
buzzy
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Toruń
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 39
Domyślnie Odp: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

w....ebałem się w temat ale mam awersję do serwisów BOSZA, 3 rok jeżdżę mondkiem a koleś z BOSZA w Toruniu już 3 lata temu kazał mi wtryski robić... bo biały bąk był z rana... zmieniłem mechanika i pomogło...
buzzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2015, 21:34   #10
gorilla
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-08-2015
Model: mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 54
Domyślnie Re: Diagnostyka wtryskiwaczy - rady i sugestie

to jeszcze inni ?!? sprawdzilem autoryzacje na stronie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] i sa tylko Ci ktorych wymienilem, i oni nie mają autoryzacji na sprawdzanie, naprawe wtryskiwaczy czy pomp. najbliżej autoryzowany to masz Wroclaw, Łódź.

Jesli musisz to autoryzowany serwis delphi masz w Krotoszynie - Wachowiak i w Kaliszu - Całka.

Ostatnio edytowane przez gorilla ; 09-11-2015 o 21:45
gorilla jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2016 DragonByte Technologies Ltd.