|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-08-2009, 17:12 | #1 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Geometria tył ,pochylenie kół
Często widywałem na ulicach fordy zwłaszcza focusy z nadmiernie pochylonymi do środka kołami tzw. negatyw.Gdy kupiłem swojego focusa wszystko było ok ,jednak po pewnym czasie rozszedł mi się także tył ,nie przeszkadzało by mi to ,jednak przy ustawianiu geometrii pan fachman stwierdził ,że zakres kątów pochylenia tylnej osi jest nie do ustawienia po za skalą .Bardzo mnie to zdziwiło gdyż auto miało zrobione całe zawieszenie tzn.-
-Wymiana wszystkich tulejek metalowo gumowych tylnych wahaczy -wymiana amortyzatorów tył,sprężyn Nie mogłem dojść co może być przyczyną .Wchodziłem pod auto wiele razy i nic ,także znajomi mechanicy nic nie znaleźli zawiecha w idealnym stanie .Aż pewnego razu zgadałem się z facetem na temat osławionego zawieszenia focusa .Powiedział że miał podobny problem i winowajcą złego ustawienia kół tylnej osi jest dolny poprzeczny wahacz ten w kształci kości dla psa .Jednak ja mu mówię że zawieszenie po remoncie itd.on swoje ,że to na pewno ten wahacz .Więc następnego dnia podjechałem na kanał do teścia i co się okazuje,po dokładnym oglądnięciu nieszczęsnego wahacza wyszło ,że tulejki które były wprasowane w wahacz poprzestawiały się całkiem .Wydawało by się ,że taka drobnostka nie zmieniła by tak kątów ,a jednak po wymianie wahaczy na nowe już nie kombinowałem z tulejami koła stanęły prawie pionowo czyli w, odpowiednich kątach . Zdecydowałem się na napisanie tego posta gdyż może się to komuś przydać i zaoszczędzi kupę czasu ,a może i pieniędzy.Może macie jakieś swoje doświadczenia z tym problemem piszcie im więcej informacji tym lepiej Pozdrawiam ! Ostatnio edytowane przez daniellson ; 09-08-2009 o 22:07 |
09-08-2009, 20:37 | #2 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,963
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Cytat:
|
|
09-08-2009, 21:30 | #3 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Ja też robiłem cała zawiechę z tyłu i niestety mam minusy po za zakresem... koła kładą się /----\
Tuleje są na swoim miejscu (połapane automatem) a niestety kąty nie wyszły... dlaczego? Nie mam pojęcia, wszystko wygląda na dobrze zrobione... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], jakie kupiłeś te wahacze? Oryginały?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. Ostatnio edytowane przez maciej_b ; 09-08-2009 o 21:38 |
09-08-2009, 21:47 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,963
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Można na mimośrodach dać większe podkładki,przesunąć otwory,np. u mnie fachowiec od zbieżności ustawia pod obciążeniem,wkłada ciężarki po 25kg[ na tylne nogi pasażera]
|
09-08-2009, 21:49 | #5 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
U mnie pomogła wymiana na kompletne wahacze ,kupiłem zamienniki polcar i na razie wszystko ok wyszło mnie ok.100zł za komplet .Wiesz bardzo ważną rzeczą jest odpowiednie ustawienie tulei w wahaczu ,jeżeli nie będą ustawione jak oryginał to nic z tego nie wyjdzie .Na wahacze także działają znaczne siły i mogły się odkształcić .Nie wiem jak tam sprawa z zawieszeniem u Ciebie może jakieś inne elementy są do bani ,przeglądnij wszystko dokładnie .Mechanicy czasem także odwalają fuszerkę .
|
09-08-2009, 22:00 | #6 | |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Cytat:
|
|
09-08-2009, 22:51 | #7 |
ford::advanced
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 17-11-2007
Skąd: Tarnów/Ałma-Ata
Model: focus LPG ZENIT ,volvo xc60 2007
Silnik: 1,6
Rocznik: 1998
Postów: 276
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Znalazłem także bardzo podobny artykuł dotyczący pochylenia kół i potwierdza on moją tezę .Trzeba wejść na stronę ford focus klub na forum wpisać kąty i koleś tam wszystko opisał po kolei .Polecam lekturę
Fotki ukazują przesuniecie na tulei względem wahacza widać dobrze ponieważ była założona konserwacja. Ostatnio edytowane przez daniellson ; 10-08-2009 o 10:20 |
11-09-2009, 15:51 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-09-2009
Model: Ford focus kombi
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2000
Postów: 2
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Daniellson , wielkie dzięki !!!
Wymieniłem w warsztacie wszystkie tuleje sworznie i śruby tylnego zawieszenia.Kwota wyszła dość pokaźna , tym więc większy był mój ból , że niestety nie można ustawić kątów pochylenia koła . Mechanicy głowili sie kilka dni bo wszystko było ok a jednak problem pozostawał. Po przeczytaniu twojego posta postanowiłem zaryzykować i wymienić wachacz-"kość". I po problemie piękne kąty i zbieżność , samochód śmiga jak nowy , to zawieszenie jednak jest bardzo precyzyjne i nie ma półśrodków , trzeba od razu wymieniać wachacze a nie same tuleje.Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki , a byłem o krok od zwątpienia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
11-09-2009, 18:09 | #9 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,963
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Cytat:
|
|
11-09-2009, 20:06 | #10 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
|
Odp: Geometria tył ,pochylenie kół
Witam.
Nadal się głowię co z tymi wahaczami. Pewnie kupię poprzeczne dolne i zobaczę co się stanie... Dinar, daniellson chce powiedzieć,że mimośrodami nie ustawi się kątów pochylenia koła. To wychodzi z geometrii (czytaj: konstrukcji) zawieszenia. Mimośrodami regulujesz jedynie zbieżność kół, fakt że regulując zbieżność zmienia się kąt pochylenia ale nie na tyle by można było ustawić to i to w dopuszczalnych granicach. Do osób co kupiły zamienniki wahaczy: jakie one są jakościowo i czy warto je kupić?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|