Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 19-08-2009, 00:27   #1
dondiegoluzak
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-08-2009
Model: focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 2
Domyślnie zgasl i nie chce odpalic

Jestem nowym kierowca i posiadam od jakiegos czasu focusika.

W sobote zgasl i nie chce juz odpalic. Zjechalem jak zawsze pod dom i zgasilem go. Po kilku minutach chcialem wyskoczyc jeszcze do miasta a on juz nie odpalil. Nie wiem w czym tkwi poblem. Nie wiem jak to nazwac ale gdy chce go odpalic to tylko HEHŁA i nic wiecej. Przed awaria nie bylo zadnych objawow ze cos mogloby byc nie tak. Normalnie funkjonowal i z niewiadomych powodow padl.
PROSZE O POMOC
Jest to rocznik 2000 TDDI

dondiegoluzak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2009, 07:48   #2
Paweł &
ford::average
 
Avatar Paweł &
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 26-06-2009
Skąd: LKR
Model: Focus C-MAX / Mondeo mk3
Silnik: 1.8 16V 125 KM / 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2003 / 2002
Postów: 73
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

Zależy co rozumiesz, że tylko "HEHŁA". Bo ja w piątek miałem taki przypadek-też sobie jeździłem postawiłem auto na parkingu podziemnym, przychodzę do niego a on-aby tylko ciut ruszył silnikiem i magiczne" tryyyyt,tryyyyt", wszystkie kontrolki się zapaliły i finito. Szybko problem zdiagnozowałem i okazało się, że akumulator w środeczku się rozerwał bo napięcie przy rozruchu 4,5V, no i 250zł na nowy akumulatorek i auto śmiga świetnie, lepiej jak przed wymianą. I dopatrzyłem się takiego szczegółu-wcześniej na starym aku jak auto odpalałem to w momencie odpalania jak rozrusznik kręcił silnikiem to zapalała mi się kontrolka od ABS-u teraz tego nie mam i silnik tak przyjemniej zaskakuje, bo wcześniej czynił to z takim warknięciem połączonym jakby z jakimś uderzeniem, a teraz aż miło. Nie wiem u Ciebie może być wiele innych spraw-ale mi zdarzyło się właśnie to jak zgasł i nie zapalił. Jak nie mryga bądź nie zapala się kontrolka świec żarowych która może oznaczać awarię czujnika położenia wałka rozrządu i auto nie czyta obrotów, bądź awarię pedału gazu, no i ponoć drastyka że to wtryski, ale daleki jestem od czarnowidztwa i nie będę siał Ci zamętu. Musisz doszukać sie więcej szczegółów, albo podpiąć kompa.
Paweł & jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2009, 10:30   #3
resonal
ford::advanced
 
Avatar resonal
 
Zarejestrowany: 18-03-2008
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 366
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

Ja ze swoim miałem podobną historię, w dzień normalnie nim jezdziłem, podjechałem pod dom, za godzinkę wychodzę, chcę odpalić a on tylko kręcił, a odpalić nie chciał.
Podłączyłem go pod kompa, okazało się, że sterownik padł!
pozdro
__________________
Zniżki w AXA po powołaniu się na mój numer polisy: 8509051
resonal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2009, 13:11   #4
dondiegoluzak
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-08-2009
Model: focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 2
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

Niestety ale to chyba pompa. Aktualnie nie ma mnie w Polsce i sprawdzal to Dunski mechanik. Podloczyl kompa i wydal wyrok:/
dondiegoluzak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2009, 09:21   #5
malwina
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-08-2009
Model: ford focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 14
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

Witaj - czrno to widzę. Luty 2009 nie odpala 1,8 TDDI, wizyta w ASO i diagnoza - sterownik pomy wtryskowej czyli do wymiany cala pompa + aby tam dotrzeć wymiana rozrządu, filtra paliwa przy okazji. Cała naprawa materiał + robocizna 5600 zł. Przy okazji jeszcze jak na złość padł pedał gazu 460 zł. Dzisiaj po 155000 km śmiga aż miło patrzeć ale kasy!!!!!!!!!! ubyło. Próby z montażem regenerowanej pompy odradzam. Koszt około 3000 zl i gwarancja 6 miesięcy co dodając wymianę kolejnego rozrządu - nieoplacalne. Smutna prawda - współczuje.
malwina jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-08-2009, 19:05   #6
phantom-kk
ford::advanced
 
Avatar phantom-kk
 
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 333
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

Jak TDDI nie chce odpalić, ale normalnie kręci itp. to na 99% padł sterownik pompy. Było wiele wątków na ten temat. 'malwina' popełniłaś mały błąd. ASO się omija z daleka! To są wymieniacze, w serwisie Boscha zmieściłabyś się w 2-2,5tys., a niektórzy specjaliści od tych sterowników regenerują je za 1000zł i mniej. A wymiana rozrządu wcale nie jest konieczna. Mi tylko wymienili pompę wody bo się pociła więc i tak to mnie czekało.
phantom-kk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2009, 09:13   #7
sseeb
ford::average
 
Avatar sseeb
 
Zarejestrowany: 21-02-2009
Skąd: K-ce
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4 16V Zetec SE
Rocznik: 2000
Postów: 73
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

Po prawej stronie pod schowkiem masz taką malutką dziurkę i tam jest czerwony guziczek bezpieczeństwa zobacz czy go nie wybiło po prostu wsadź palec i spróbuj nacisnąć
sseeb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2009, 10:26   #8
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,248
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

W dieslach nie ma odcięcia paliwa. Guziczek jest tylko w wersjach benzynowych.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2009, 18:19   #9
B.art
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Rabka-Zdrój
Model: Focus kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 29
Domyślnie Odp: zgasl i nie chce odpalic

Malwina nie ma co dałaś się naciągnąć!!! Pompa jest na łańcuchu... a tego w zasadzie to się nie zmienia... owszem żeby wykręcić pompę jest trochę zabawy ale jedyne co trzeba wymienić po wyciągnięciu pompy to uszczelniacz, co kosztuje około 100 zł. I tak jak pisał phantom-kk albo serwis Bosch i wymiana całego sterownika (do 2500) albo dobry specjalista który wymienia tranzystor (około 1000 zł).
B.art jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu