Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-08-2009, 19:38   #1
s1masa
ford::average
 
Avatar s1masa
 
Zarejestrowany: 29-08-2007
Skąd: Zabrze
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 115
Domyślnie TDDi wycięcie katalizatora....

Czy ktoś już przeprowadzał taką operacje w mondeo... kusi mnie cos takiego, wstawienei rurki zamiast katalizatora...

s1masa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2009, 21:26   #2
mascom
ford::advanced
 
Avatar mascom
 
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

Ja obstawiam że nie da się. Z tego co domyślam się autko spełnia normy euro2, tak więc posiada 2 sondy lambda. W przypadku gdy wstawi się rurke zamiast katalizatora to sondy będą miały złe odczyty i powinna wyskoczyć ikonka "Check engine". Ostatecznie auto nie będzie pracowało tak jak powinno. Bezkarne wycinanie katalizatora w aucie skończyła się z nadejściem euro2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W autach wyprodukowanych od czasu drugiej połowy lat 90tych jedynie można wymienic katalizator na nowy.

Ostatnio edytowane przez mascom ; 30-08-2009 o 21:28
mascom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2009, 21:36   #3
Grumete
ford::specialist
 
Avatar Grumete
 
Zarejestrowany: 20-10-2007
Model: MKIII Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115 HP
Rocznik: 2002
Postów: 504
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

no nie do końca się zgodzę, poczytaj sobie to kolego:

pobrane ze strony Interia.pl [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

No tak, życie jest brutalne..
Niemcy to mają fioła na punkcie środowiska. Tam, jak w furze padnie turbina to oni spuszczają cenę o 2 tys. euro. Bo wie pan, oni po takiej usterce to katalizator wymieniają, że niby zalany olejem. Turbina tysiąc, katalizator - drugi tysiąc i cena idzie w dół. A na ch** komu jakiś katalizator? Bierzesz kloca na lawetę i do kraju. Potem wstawiasz zrobione turbo, katalizator weck i robisz "przelot". Mechanicy za darmo Ci to zrobią, bo wydłubują z katalizatorów jakieś tam metale, czy coś.



reasumując, czyli jednak da radę.
__________________
Tato?-pyta się syn. Dlaczego babcia biegnie zygzakiem między drzewami? Nie gadaj tyle junior...podawaj naboje.
Grumete jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2009, 19:17   #4
s1masa
ford::average
 
Avatar s1masa
 
Zarejestrowany: 29-08-2007
Skąd: Zabrze
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 115
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

zaraz poczytam sobie lekture....

a czy ktos ma przypadkiem wymontowany katalizator i jakie wrazenie "głosowe" syczy bardziej? hehe pozdro...
s1masa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2009, 19:47   #5
mascom
ford::advanced
 
Avatar mascom
 
Zarejestrowany: 14-09-2008
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1999 Pb + Lpg
Rocznik: 2002
Postów: 490
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

Cytat:
Napisał Grumete Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no nie do końca się zgodzę, poczytaj sobie to kolego:

pobrane ze strony Interia.pl [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

No tak, życie jest brutalne..
Niemcy to mają fioła na punkcie środowiska. Tam, jak w furze padnie turbina to oni spuszczają cenę o 2 tys. euro. Bo wie pan, oni po takiej usterce to katalizator wymieniają, że niby zalany olejem. Turbina tysiąc, katalizator - drugi tysiąc i cena idzie w dół. A na ch** komu jakiś katalizator? Bierzesz kloca na lawetę i do kraju. Potem wstawiasz zrobione turbo, katalizator weck i robisz "przelot". Mechanicy za darmo Ci to zrobią, bo wydłubują z katalizatorów jakieś tam metale, czy coś.

reasumując, czyli jednak da radę.

Ale tu nie chodzi o środowisko. Bo sam bym jezdził bez. Chodzi o to że kolega ma 2 sondy lambda. A silnik przy 2 sondach lambda i wyciętym katalizatorze będzie zgłaszał bład lub wogóle przełączy się w tryb awaryjny. Przy jednej sondzie (euro1) można wyciągnąć katalizator i jest spoko, ale przy 2ch nie ma to najmniejszego sensu. Może gdyby była jakaś dodatkowa elektronika emulująca pracę tej drugiej sondy - ale samo wycięcie mija się z celem. Za dużo problemów.
mascom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2009, 20:07   #6
rombu
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-02-2009
Skąd: Goczałkowice Zdr.
Model: mondeo mk4 Ghia
Silnik: 2,0TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 70
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

W silnikach diesla nie ma katalizatora tylko filtr cząstek stałych i wymontowanie go będzie miało tylko negatywny wpływ na środowisko. W benzynie jeżeli jest system samodiagnozy tzn. sondy lambda przed i za katalizatorem nawet uszkodzenie katalizatora będzie sygnalizowało błąd i może spowodować przejście na pracę w trybie awaryjnym więc o wymontowaniu katalizatora nie ma mowy
rombu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2009, 20:09   #7
Oktan
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-07-2008
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCi 183 KM i 481 Nm
Rocznik: 2004
Postów: 148
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

ja już nie posiadam katalizatora

zakupiłem na ebay.co.uk coś takiego:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

nie jest głośniej, nie wywala mi Check Engine
zrobiłem z tym ustrojstwem już 2 tys. km

aha - jeśli dobrze pamiętam z oględzin podwozia nie miałem sondy lambda ani przed ani tym bardziej za katalizatorem

natomiast potwierdzam opnie użytkowników strony STdriveRS, że łatwiej wchodzi na obroty

jak na razie jest dużo na TAK,
__________________
MKIII RS - diabelskie kombi, antracytowe 18",
fabryka: 160 KM i 385 Nm, chip + mody: 183 KM i 481 Nm
http://i29.tinypic.com/dcy99d.jpg
Oktan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-08-2009, 20:46   #8
kleryk2
ford::average
 
Avatar kleryk2
 
Zarejestrowany: 08-08-2009
Skąd: LUBLIN
Model: MONDEO MKIII kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115ps
Rocznik: 2002
Postów: 56
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

Cytat:
Napisał mascom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale tu nie chodzi o środowisko. Bo sam bym jezdził bez. Chodzi o to że kolega ma 2 sondy lambda. A silnik przy 2 sondach lambda i wyciętym katalizatorze będzie zgłaszał bład lub wogóle przełączy się w tryb awaryjny. Przy jednej sondzie (euro1) można wyciągnąć katalizator i jest spoko, ale przy 2ch nie ma to najmniejszego sensu. Może gdyby była jakaś dodatkowa elektronika emulująca pracę tej drugiej sondy - ale samo wycięcie mija się z celem. Za dużo problemów.
hmmm no i tak zacząłem się zastanawiać.... ja wlaśnie kupilem mondka od handlarza i ma na liczniku 180 000 z 2002r. Czy to możliwe? auto kupowałem ok miesięca i zjeździlem całe województwo aż znalazłem "najlepszy" ale czy najlepszy to już teraz nie wiem...
kleryk2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2009, 10:00   #9
Karlito
ford::advanced
 
Avatar Karlito
 
Zarejestrowany: 01-07-2008
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 461
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

Nie masz co sie martwic TDDi jest praktycznie niezniszczalny jedyne co moze pasc to zasadniczo turbo, ale wiadomo ze to nie odrazu.
Co do tematu to jak to jest z tymi sondami w dizelku sa czy nie ma bo juz sam nie wiem, patrzyłem układ w swoim mondku to niby kata jest i nie ma zadnych kabelków na całym wydechu.
__________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.
Karlito jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2009, 14:52   #10
mario13
ford::specialist
 
Avatar mario13
 
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Łęczna
Model: Fusion
Silnik: 2.0 EcoBoost AWD
Rocznik: 2013
Postów: 817
Domyślnie Odp: TDDi wycięcie katalizatora....

..."Obecnie swoje zastosowanie sonda lambda znajduje wyłącznie w silnikach zasilanych benzyną oraz LPG. Planuje się jednak, że w przyszłości sonda będzie również szeroko wykorzystywana w silnikach Diesla, gdzie pomoże precyzyjniej dozować wtryskiwane paliwo i jednocześnie pozwoli obniżyć emisję szkodliwych substancji w spalinach".....
I tyle w tym temacie...
A tu link do poczytania
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Było Monedo mk3 2,5V6 jest 2.0 240 KM AWD.
mario13 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.