Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 18-09-2009, 18:02   #1
kasza
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-09-2009
Model: ford focus
Silnik: 1,6 diesel
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie jaki diesel do mk2?

Witam Forumowiczów Fordowiczów!
Przymierzam się do kupna Foki II w dieslu i zastanawiam się nad 1,6 lub 1,8 tdci.
Pytanie do Was:
-Co sądzicie na temat 1,6 90 km?
-Czy nie jest za mało dynamiczny w porównaniu z 1,6 109 km?
-czy najlepszym rozwiązaniem jest 1,8 115 km
-jakie są różnice w spalaniu pomiędzy 1,6 90 km i 109 km oraz 1,8 115 km?
-czy w przypadku trafienia 1,6 90 km w dobrym stanie z 2007r. kupować, czy szukac innego o wiekszej mocy

głównie jeżdżę w mieście, ale trasa też wchodzi w grę

kasza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2009, 19:48   #2
neon2909
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 128
Thumbs up Odp: jaki diesel do focusa?

Wielkiej różnicy pomiędzy tymi silnikami nie ma. Jeździłem oby dwoma i większej różnicy w dynamice nie ma, to zresztą możesz sprawdzić na stronie forda. Ja kupując 1,6 90 km kierowałem się opiniami mechaników ( również tych z serwisów forda ). Powiedziano mi , że 90 km nastręcza mniej problemów jak 109 km. Filtr DPF i wrażliwość na jakość paliwa to podstawowe wady. Ja kupiłem 90 i nie odczuwam braku mocy czy przyspieszenia. Jak będe potrzebował większego kopa zgłoszę się do vtech i będę miał na miękkich nogach 20 % więcej za 1400 zł. Skup się ( jeśli nie kupujesz nowego )lepiej na tym w jakim stanie technicznym jest ten silnik bez względu na jego moc. Powodzenia.
neon2909 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 07:39   #3
Vadero
ford::advanced
 
Avatar Vadero
 
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Katowice
Model: Fiesta mk7 x2, mondeo mkIV 2.5T
Silnik: 1.4 tdci, 1.4 benzyna, 2.5T
Rocznik: 2009, 2009, 2012
Postów: 359
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

Cytat:
Napisał kasza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam Forumowiczów Fordowiczów!
Przymierzam się do kupna Foki II w dieslu i zastanawiam się nad 1,6 lub 1,8 tdci.
Pytanie do Was:
-Co sądzicie na temat 1,6 90 km?
-Czy nie jest za mało dynamiczny w porównaniu z 1,6 109 km?
-czy najlepszym rozwiązaniem jest 1,8 115 km
-jakie są różnice w spalaniu pomiędzy 1,6 90 km i 109 km oraz 1,8 115 km?
-czy w przypadku trafienia 1,6 90 km w dobrym stanie z 2007r. kupować, czy szukac innego o wiekszej mocy

głównie jeżdżę w mieście, ale trasa też wchodzi w grę
1.6 90km jedzie porównywalnie do 1.6 100km benzyna - ale... tylko w pewnym wąskim zakresie obrotów - poza tym jest słabszy od 1.6 benzyna. ogólnie mało palący silniczek, ale niestety bez mocy...
jest dużo słabszy odczuwalnie w porównaniu do 109km. Oba silniki bardzo słabe do momentu załączenia turbo.
1.8 jest takim kompromisem między mocą a spalaniem. ja jestem zadowolony - ot takie "standartowy" silnik dla tego auta - zadowalające spalanie i osiągi.
1.8 pali mi między 6.7 (max butowanie), a 5.8 - spokojna jazda. ale znam takich co im srednio pali 5.5 - ja nie potrafię tak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


czy kupować, to juz Twoj wybór. Przejedź się każdym i sam się zdecyduj
Vadero jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 07:48   #4
Kamulec1
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-08-2009
Skąd: Łódź
Model: MK II
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 5
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

Zdecydowanie polecam 1,8 TDCI , jak jest z małym przebiegiem to kultura pracy oraz spalanie zadowoli każdego. Mój pali 6,2 l - zajrzyj tu :
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Kamulec1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 10:05   #5
rufik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: Focus MK II
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 294
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

Cytat:
Napisał Vadero Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1.8 pali mi między 6.7 (max butowanie), a 5.8 - spokojna jazda. ale znam takich co im srednio pali 5.5 - ja nie potrafię tak
Mój pali między 5.0 (trasa do 110km/h) do 7.7 (miasto) przy lekkiej nodze i hamowaniu silnikiem. Chciałem nawet dac auto na aktualizację softu, ale sie boje, że coś spieprzy się - teraz jest idealnie :)

Co do silników: ogólnie polecane są 1.8 115KM oraz 1.6 109KM ze względu na sporą wagę foki (~1400kg). Ten pierwszy to sprawdzona konstrukcja Forda, która ma standardowy problem z kołem dwumasowym (koszt całościowy przekracza 2500zł), praktycznie silnik z FF I z nieco innym osprzętem.
Ten drugi (1.6) to nowsza konstrukcja koncernu PSA, nieco lżejsza i bardziej kulturalna w pracy. Bodajże określana jako trwalsza (zobaczymy za 5 lat :>), ale z upierdliwym filtrem DPF (naprawy coś koło 2000zł). No i turbodziura - która w 1.8 jest naprawde spora - jest chyba nieco mniejsza, bo turbina załącza się od 1750rpm (kontra 1850rpm w 1.8).
rufik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 10:52   #6
neon2909
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 128
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

Jeśli chodzi o spalanie 1,6 90 km to z czystym sumieniem mogę powiedzieć do 5,00 litrów na trasie przy prędkości do 120 km/h ( 2 os na pokładzie, bez szaleństw ) do 6,00 litrów w mieście spokojna jazda ale nie na "emeryta", hamowanie silnikiem.
A propos dynamiki, przyspieszenia kolega ma 1,6 16 V w seacie leonie ma problemu żeby mnie dojść a na starcie nie ma szans.
Silnik 1,8 to stara konstrukcja forda z początku lat 90, wielokrotnie modyfikowana. Nie znaczy to że jest ona zła i do niczego. Silniki 1,6 PSA w moim przypadku 90 km to jednostka napędowa oszczędna i dosyć dynamiczna. Co prawda każda pliszka swój ogon chwali a wybór należy do Ciebie.

Ostatnio edytowane przez neon2909 ; 19-09-2009 o 10:57
neon2909 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 12:52   #7
kasza
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 16-09-2009
Model: ford focus
Silnik: 1,6 diesel
Rocznik: 2007
Postów: 7
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

Jezdzilem troche 1,9 tdi VW Golf i NEw Beetlem , ktory ma 90 km i nie narzekalem na jego moc, a wrecz przeciwnie. Czy mozna porownac to do Focusa 1,6 diesel 90 km. Trafil mi sie Focus z malym przebiegiem - 50 tys km, co prawda bez ksiazki serwisowej, ale auto z Belgii poleasingowe, z wydrukami z serwisow z ostatnim przebiegiem 40 tys. km. wlasnie 1,6 90 km i zastanawiam sie mocno nad nim.
Serdecznie dziekuje za odpowiedzi
kasza jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 13:37   #8
rufik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: Focus MK II
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 294
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

Jak stan techniczny dobry, to bierz. Pojeździsz pare miesięcy i jak ci nie podpasi, to sprzedasz. Auto w dobrym stanie pójdzie w 2 tyg max Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
rufik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 20:23   #9
gmlab
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 15-09-2009
Skąd: Rzeszow
Model: Focus II
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

1.8 tdci jest to silnik forda stosowany od lat, został wyposarzony w turbnę o zmiennej geometri i Common Rail, silnik ma jeden wałek rorządu i dwa zawory na cyliner. Imponujący jest moment obrotowy 280Nm. Luz zaworów jest regulowany za pomoca podkładek (mechanicznie).
Silniki 1.6 tdci pochodzą z PSA mają 4 zawory na cylinder i dwa wałki rorządu, oraz aluminiowy blok oraz głowicę. Regulacja zaworów jest hydrałliczna. Moment obrotowy wynosi 215 Nm dla słabszego i 240 dla mocnieszego.
Jezdziłem 1,6 w obu wersiach mocy w poprzedniej firmie (auto firmowe).
Jesli moge polecić to wybierz samochód o wiekszym momencie obrotowym. Jak jezdzisz dieslem to wiesz o co chodzi. Róznica w spalaniu jest niewielka i zależy od tego jak nerwowa jest prawa noga.
Silnik ze zmienna gemonetrią turbiny daje nagły przyrost mocy. Jak nagle moc przyrasta tak nagle znika, wymaga czestej zmiany biegów. Natomiast przy stałej geometri turbiny moc jest w szerszym zakresie i bardziej dozowalna.
A jesli chodzi o jazde to przy wiekszym momencie obrotowym rzadziej zmieniasz biegi ( przy wyprzedzaniu - lepsze przysieszenie). Oba silniki maja spora turbodziurę (ok. 1-1,5s) jak wyprzedzasz trzeba o tym pamiętać.
Jeśli chodzi o awaryjność to w obu 1,6 padł alternator, co do kosztów nie wiem ile, ale samochody miały przebieg około 130kkm. Poza tym nie bylo problemów może dlatego ze oba samochody mialy max 3 lata.
Jeśli chcesz kupić focusa to lepiej wybrać dobry stan techniczny niż silnik.

Ostatnio edytowane przez gmlab ; 19-09-2009 o 20:32
gmlab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 20:34   #10
makapaka
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-09-2009
Model: stare ale jare ;))
Silnik: benzynowy
Rocznik: 1996
Postów: 3
Domyślnie Odp: jaki diesel do focusa?

Witam wszystkich (to mój debiut na forum)Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam podobny dylemat co do wersji silnikowej focusa.
Jednak coraz bardziej skłaniam się do 1,6 (90 KM) w kombi.
Pytania:
- czy wszystkie wersje z tym silnikiem z rocznika `06 są z DPF-em ?
- jakie sprzęgło "siedzi" w autach z tym silnikiem ?
Na razie tyle

pozdrawiam
makapaka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu