Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 29-09-2005, 17:55   #1
Pajlot
ford::specialist
 
Avatar Pajlot
 
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 539
Domyślnie Kolektor ssacy Mk III TDDi cd...

juz opisywalem problem z moim kolektorem kilka dni temu. Wtedy jak moze poamietacie udalo mi sie zakupic kolektor uzywany wlasnie do TDDi. Kolektor wygladak identycznie jednak po zamontowaniu okazalo sie ze TURBO nie dziala. Po zalozeniu spowrotem mojego starego TURBO dzialalo i autko chodzi jak nalezy. Na moim kolektorze sa numery 1S7Q-9424 i PA6-GF30 a na tym ktory zakupilem byly numery N8U4A i PA6-GF30. Jak widac roznia sie jednym numerem. Na szczescie udalo mi sie go odeslac i odzyskac kase.

Jako ze moj kolektor juz jest w oplakanym stanie zdecydowalem sie na zakup nowego. Popzrez dilera ASO Ford zakupilem po promocyjnej cenie kolektor ktory zostal sprawdzony wg numeru VIN mojego auta. Dzisiaj zostal p[rzyslany i ku mojemu zdziwiniu jest taki sam jak ten przy ktorym TURBO nie dzialalo czyli ten o numerach N8U4A.

Po dokladnych ogledzinach widac wyraznie ze te dwa kolektory roznia sie dlugoscia kanalow i czescia co jest przykrecana do glowicy.

Lepiej fotka wam to zobrazuje.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Jak na niej widac wyraznie ten po lewej sprowadzony wg numeru VIn do mojego auta ma inna dlugosc kanalow co zaznaczylem czerwonymi liniami i ta czescia co przylega do glowicy (czerwone kropki). Poza tym jak widac nie ma napisu TURBO.
Sprawdzilem dzisiaj w innym ASO w katalogu czesci i okazuje sie ze to wlasnioe jest kolektor do mojego auta. Ale jak moze byc skoro widac ze rozni sie i to znaczaco od tego co ja mam w aucie. Zeby byc bardziej pewnym podjechalem do kolego co tez ma TDDi z 2001 i ma dokladnie taki sam kolektor co ja mam. Czyli ten z krotszymi kanalmi itd.

Powiem wam szczezre ze ja jak i diler FORDA maja metlik w glowie i nie wiedza co sie z czym je. Numer katalogowy czesci jest ten sam ale rozne sa numery na samym kolektorze. Wybite one sa na spodzie kolektora tak wiec nie mozna ich zczytac bez jego zdjecia.

Ja po czesci mam taka hipoteze:
Moje auto z tegop co wiem z tego rocznika i miesiaca ma zamontowana pompe VP-44 i turbine o zmiennej geometrii. Mozliwe ze do tych gratow szedl wlasnie taki kolektor jaki mam. Po 2002 roku zaczeto chyba z powodow oszczedniosciowych montowac pompe VP-3- i turbinke o stalym skoku. I wtedy moze zaczeli montopwac ten kolektor ktory do mnie przyszedl. Widocznie jest w nim jakas zmiana ktora powoduje ze nie ma odpowiedniego podcisnienia do zalaczenia turbo.

Taka jest moja hipoteza. ASO chce temat drazyc ale jak znam zycie to nic nie wymysla.

Co wy o tym moi mili koledzy myslicie???
Moze macie jakies wskazowki co do tych kolektorw i czego w koncu ja mam szukac. Bo wg wszystkich katalogow i programow FORDA przyslali mi prawidlowy kolektor. Ale niestety jak widac po fotce nie jest prawidlowy i dodatkowo TURBo p[rzy nim nie chodzi. Stwierdzilem to osobiscie.

Uffff....


Pozdrawiam

__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic
Pajlot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2005, 07:09   #2
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: aktualnie szukam
Silnik: ---
Rocznik: ---
Postów: 4,329
Domyślnie

poszukaj poprostu kolektora o numerze takim jak masz i już i nie podawaj im numeru vin bo zawsze przyślą ci ten bez napisu turbo. zapytaj jacka on ma dojście do części. możesz też spróbować [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2005, 09:17   #3
Pzy
ford::professional
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,539
Domyślnie Re: Kolektor ssacy Mk III TDDi cd...

Cytat:
Napisał Pajlot
Ja po czesci mam taka hipoteze:
Moje auto z tegop co wiem z tego rocznika i miesiaca ma zamontowana pompe VP-44 i turbine o zmiennej geometrii. Mozliwe ze do tych gratow szedl wlasnie taki kolektor jaki mam. Po 2002 roku zaczeto chyba z powodow oszczedniosciowych montowac pompe VP-3- i turbinke o stalym skoku. I wtedy moze zaczeli montopwac ten kolektor ktory do mnie przyszedl. Widocznie jest w nim jakas zmiana ktora powoduje ze nie ma odpowiedniego podcisnienia do zalaczenia turbo.
Jeśli ASO dobierało część według VIN-u Twojego auta - to teoretycznie zamówiona część musi idealnie pasować. Po to do zamawiania części jest potrzebny VIN auta, żeby bez koniecznosci oglądania samochodu można było zamówić w 100 % pasującą część (dotyczy to nie tylko części mechanicznych, ale także kolorów plastików w aucie, koloru tapicerki użytej w konkretnym egzemplarzu, itd.).
Gdyby było tak jak piszesz w swojej hipotezie - wtedy zamawiając np. pompę wtryskową czy turbosprężarkę do swojego auta mógłbyś zamiast pompy VP-44 otrzymać pompę VP-37, co byłoby kompletnym nieporozumieniem...

Według mnie problem w tym przypadku leży w czym innym, może w błędach w Microcacie, może w błędnym opisie części na fiszkach... nie wiem... W każdym bądź razie gdzieś jest pomyłka.

A może ten "długi" kolektor jest od... Transita TDDi?
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia
...
moja przygoda z Fordem już się skończyła...
jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem
i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy...
Pzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2005, 12:05   #4
Pajlot
ford::specialist
 
Avatar Pajlot
 
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 539
Domyślnie Re: Kolektor ssacy Mk III TDDi cd...

Cytat:
Napisał Pzy
Cytat:
Napisał Pajlot
Ja po czesci mam taka hipoteze:
Moje auto z tegop co wiem z tego rocznika i miesiaca ma zamontowana pompe VP-44 i turbine o zmiennej geometrii. Mozliwe ze do tych gratow szedl wlasnie taki kolektor jaki mam. Po 2002 roku zaczeto chyba z powodow oszczedniosciowych montowac pompe VP-3- i turbinke o stalym skoku. I wtedy moze zaczeli montopwac ten kolektor ktory do mnie przyszedl. Widocznie jest w nim jakas zmiana ktora powoduje ze nie ma odpowiedniego podcisnienia do zalaczenia turbo.
Jeśli ASO dobierało część według VIN-u Twojego auta - to teoretycznie zamówiona część musi idealnie pasować. Po to do zamawiania części jest potrzebny VIN auta, żeby bez koniecznosci oglądania samochodu można było zamówić w 100 % pasującą część (dotyczy to nie tylko części mechanicznych, ale także kolorów plastików w aucie, koloru tapicerki użytej w konkretnym egzemplarzu, itd.).
Gdyby było tak jak piszesz w swojej hipotezie - wtedy zamawiając np. pompę wtryskową czy turbosprężarkę do swojego auta mógłbyś zamiast pompy VP-44 otrzymać pompę VP-37, co byłoby kompletnym nieporozumieniem...

Według mnie problem w tym przypadku leży w czym innym, może w błędach w Microcacie, może w błędnym opisie części na fiszkach... nie wiem... W każdym bądź razie gdzieś jest pomyłka.

A może ten "długi" kolektor jest od... Transita TDDi?
sam juz nie wiem ale prawdopodobnie jest tak jak mowisz ze maja blad w prgramie...tak przynajmniej w ASO wstepnie mi powiedzieli ale tak czy tak nie sa w stanie mi pomoc bo za kazdym razem i tak przyslaliby mi ten sam kolektor.,....ten dlugi wlasnie...

poszukiwania nadal trwaja...z tego widac ze dostac ten kolektor dokladnie taki sam jak ja mam to niezly wysilek....nie wiedzialem ze moga byc z tym takie problemy...
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic
Pajlot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu