Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-10-2009, 07:16   #1
Zieluchh
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-04-2008
Skąd: Zambrw
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDCI 100KM
Rocznik: 2003
Postów: 63
Cool Bład p1664 i p0251?

Witam !
A wiec wracałem sobie ostatnio z Białegostoku. Jazda dosyć ostra nie oszczędzałem samochodu. W pewnym momencie zapaliła mi się kontrolka od silnika i ta wyżej (bodajże awaria chłodzenia) lecz nie dziwiło mnie to bo już zdarzała mi się taka sytuacja, po czym po paru minutach zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych. Samochód nie stracił mocy ani nic się z nim nie działo niepokojącego. Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik (zapaliłem fajkę) po czym ponownie ruszyłem w trasę. W/w sytuacja nie miała później już miejsca. Troszkę przestraszony pojechałem na drugi dzień podłączyć auto pod kompa. Wykazało dwa błędy
P1664-Moduł sterujący wtrysku
P0251-Pompa wtryskowa A
Mechanik powiedział że może to być spowodowane złym paliwem co mnie zdziwiło bo zawsze tankuję Verve i na stacji którą uważam za pewną. Błędy zostały wykasowane i niby wszystko ok ale przejechałem 300 km i ponownie miałem zdażenie z kontrolką check engin i tą drugą ale już bez kontrolki świec. Co się dzieje i co może być przyczyną. We wszystkich postach które przejżałem głównym problemem był pedał gazu albo pompa bądż wtryski z tym że w tych usterkach gasł albo w ogóle nie paliło auto a u mnie tego nie ma samochód jedzie nie traci mocy i nic się z nim niby nie dzieje a jednak coś jest nie tak. Za pomoc i podpowiedzi z góry dziękuję. Na forum focusklubpolska zaproponowano zrobić próbę przelewową. Okazało się że jeden wtrysk leje bardziej. I moje pytanie czy wadliwy wtrysk może być spowodowany w/w sytuacją? czy wymiana zlikwiduje ów problem. Pisałem o tym na fofum focus ale temat jakgdyby się urwał. Proszę o podpowiedź za co z góry dziękuję.
P.S Wymienić czy regenerować wtrysk? jakie sugestie?

Zieluchh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2009, 12:15   #2
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

Z tego co pamietam to P0251 jest ogolnym bledem zwiazanym z rozbieznoscia cisnienia zamierzonego a tego jakie powstaje w ukladzie i moze za to odpowiadac wiele powodow, najczesciej to usterka zaworu mierzacego paliwo, ktory jest z tylu pompy ale glownym problemem sa trudne odpalenia rano. Zaczalbym od sprawdzenia polaczenia.
Do tego dochodza inne mozliwe powody - wadliwy czujnik cisnienia, zapahcny filtr, lejace wtryski itd.
Czytalem o kilku osobach majacych problemy po Vervie. Teoretycznie nie powinno miec to znaczenia, ale co szkodzi sprawdzic? Najtaniej wiec bedzie zaczac od zmiany paliwa oraz dolaniu czegos co przeczysci wtryski. Nie wiem co, dyskusja byla, sa rozne opinie. w UK najczesciej stosuje sie Redex i pomaga.
Przelewy we wtryskach moga byc rozne, teoretycznie do 10% roznicy. Niestety bez wrzucenia wtrysku na maszyne nie bedziesz wiedzial jak mocno rozni sie od wzorca.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2009, 21:51   #3
Zieluchh
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-04-2008
Skąd: Zambrw
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDCI 100KM
Rocznik: 2003
Postów: 63
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

co do tego odpalania rano to moge ppowiedziec ze mam problem jak samochód postoi cała noc i tem spadnie ponieżej 10 stopni to musze nawet kilka razy krecić az załapie po pierwszym odpaleniu problem znika wiec co kolego sugerujesz co sprawdzić? jakie połaczenie?
Zieluchh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2009, 22:47   #4
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

Brązowe połączenie z tyłu na pompie, ale to może być też uszkodzenie zaworu.
Jeżeli mozesz to lepiej popytać się u speców od diesla w okolicy i podpowiedzieć, może mają zawór na podmianę, albo mogą go sprawdzić.
Szkoda wymienić zawór jeśli to np wtryski,.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2009, 06:35   #5
Zieluchh
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-04-2008
Skąd: Zambrw
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDCI 100KM
Rocznik: 2003
Postów: 63
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

kolaego napisz mi jeszcze jak dokładnie nazywa się ten zawór? z góry dzięki za podpowiedzi
Zieluchh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2009, 08:54   #6
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

Fuel Metering Valve. nie wiem jak w Polsce jest on opisywany, ale bedzie to cos jak Zawor Mierzacy Przeplyw.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2009, 10:25   #7
Zieluchh
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-04-2008
Skąd: Zambrw
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDCI 100KM
Rocznik: 2003
Postów: 63
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

Po dłuższej przerwie postanowiłem zająć się tym wtryskiem. W dniu dzisiejszym odwiedziłem panów z [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] posiadających autoryzację DELPHI. Po kolejnym wykonaniu próby przelewowej do regeneracji wtrysk nr 2. Cena 350 zł po czym zauważyłem że wtryskiwacz nie był wkładany na żadną maszynę, został wymieniony w nim bodajże zaworek i jeszcze jakieś elementy. Wszystko skręcone i wsadzone do auta. Po zapytaniu się czy bedzie robione jakieś kodowanie albo coś w tym stylu otrzymałem odpowiedż że ów zabieg jest zbyteczny bo wtryskiwacz nie był poddawany jakiejś większej naprawie (czy oby tak powinno być)? Przejechałem juz 100 km i puki co wszystko jest w porządku zobaczę jeszcze tylko co będzie z rana.
Zieluchh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-12-2009, 16:18   #8
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

Widze, że nawet im się nie chce wtrysków na maszynie sprawdzić. Mój znajomy mechanik też nie nadaje kodów po naprawie wtrysku ale awsze wrzuca na maszyne coby sprawdzić jak wtrysk działa.. przynajmniej wie co wkłada.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2009, 12:52   #9
Atol
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 30-11-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus I kombi
Silnik: 1,8TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 330
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

Fuel Metering Valve----zawór elektromagnetyczny wysokiego ciśnienia - regulujący dawkę paliwa.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Atol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2009, 07:30   #10
Zieluchh
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-04-2008
Skąd: Zambrw
Model: Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDCI 100KM
Rocznik: 2003
Postów: 63
Domyślnie Odp: Bład p1664 i p0251?

no i mam pytanie do tego zaworu. Chodzi o poranne palenie. Zawsze z rana kaiedy jest zimniej muszę nim dłużej pokręcić żeby odpalił. Przy temp pow 10 stopni problemu nie ma. Po ponownym odpalaniu problemów nie ma (mimo iż stoi 9h od porannego palenia) Zastanawiam się jeszcze nad wymianą i właśnie mam pytanie: ów zawór za kwotę 390 zł czy może rozrusznik BOSCHA za 390 zł nowy (wiele postów było o rozruszniku) Z drugiej strony to diesel wiec nie dziwi mnie ze przy - 11 stopniach kreci wolniej ale dla przykładu mam służbową Pandę 1.3 MultiJet no i tamta pali od pierwszego kopa. Co Panowi radzicie? Wtryski są już sprawne napewno bo robiłem próbe przelewową i jest ok, świece grzeją bo też są nowe a ja szukam ciągle przyczyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Za podpowiedź z góry dziękuję.
Zieluchh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.