|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-11-2009, 11:19 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: DG
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 64
|
Pompa Vacuum - ciśnienie
Witam
Szanowni grupowicze, mam problem Podczas hamowania przy 3-4 krotnym wciśnięciu lekko hamulca pedał staje się bardzo twardy i ciężko jest zahamować. Po odłączeniu przewodu od serwa czuć zasysanie, więc wydaje się serwo ok. Pozostała mi do sprawdzenia pompa podciśnienia vacuum, a w szczególności wartość podciśnienia jakie ta pompa wytwarza. Czy ktoś z Was zna może prawidłowe podciśnienie pompy vacuum lub podciśnienie w prawidłowo działającym układzie? W serwisie oczywiście nie wiedzą. Proszę o pomoc
__________________
Pozdrowienia dla wszystkich zmotoryzowanych |
20-11-2009, 11:39 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
to znalazłem z serwisówki: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Nadmierna siła nacisku na pedał hamulca. Może to być spowodowane zacięciem lub zablokowaniem pedału/dźwigni, zatkanym zaworem kontrolnym płynu hamulcowego lub niedostatecznym podciśnieniem w serwie hamulcowym. DUŻY OPÓR PEDAŁ *Zacisk hamulcowy - SPRAWDŹ i w razie potrzeby ZAMONTUJ nowe elementy. *Pompa hamulcowa - Wykonaj test pompy głównej hamulców opisany w tym rozdziale. Testy elementów - Serwo 1. Sprawdź wszystkie przewody lub złącza podciśnienia. 2. Sprawdź hydrauliczny układ hamowania pod kątem wycieków i niskiego poziomu płynu. 3. Użyj hamulca ręcznego kilka razy aby zlikwidować podciśnienie w układzie. 4. Przy wyłączonym silniku i bez podciśnienia w układzie, naciśnij pedał hamulca i przytrzymaj go. Uruchom silnik. Jeśli układ podciśnienia działa, pedał hamulca będzie poruszać się w dół przy stałym nacisku. Jeśli nie można wyczuć ruchu, serwo podciśnienia jest niesprawne. 5. Wymontuj przewód podciśnienia z serwa hamulcowego. Po stronie serwa hamulcowego na przewodzie podciśnienia powinno być podciśnienie z kolektora ssącego, jeżeli silnik pracuje na biegu jałowym i dźwignia zmiany biegów znajduje się w położeniu P lub N. Upewnij się, że wszystkie nieużywane przewody wylotowe podciśnienia są prawidłowo zaślepione, złącza przewodów są prawidłowo zabezpieczone i przewody podciśnienia są w dobrym stanie. Jeśli jest podciśnienie z kolektora ssącego, podłącz przewód podciśnienia do serwa hamulcowego i powtórz czynność 3. Jeśli nie wyczuwasz ruchów pedału do dołu, serwo podciśnienia nie działa. 6. Uruchom silnik na co najmniej 10 sekund na szybkim biegu jałowym. Zatrzymaj silnik i pozostaw samochód na 10 minut. Następnie naciśnij pedał hamulca siłą około 98N (20 lb). Pedał hamulca musi zachowywać się tak samo jak przy pracującym silniku. Jeśli pedał jest twardy (brak wspomagania), zamontuj nowy zawór zwrotny i powtórz test. Jeśli pedał nadal jest twardy, zamontuj nowe serwo. Jeśli pedał jest miękki, odpowietrz układ hamulcowy. Patrz "Procedury ogólne". Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 20-11-2009 o 11:45 |
20-11-2009, 11:48 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: DG
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 64
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
jendrekmak - dzięki za informacje
Przetestuje to w weekend ale kurcze nic tutaj nie pisze o wartości podciśnienia pompy vacuum Dobra można zamykać temat. Wydaje mi się, że znalazłem odpowiedź w poniższym wątku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a w szczególności: "Układ podciśnienia (sterowania) Aby poruszyć te wszystkie siłowniki, musimy mieć jakąś siłę, która je poruszy. Jest to podciśnienie rzędu – 50 kPa wytwarzane przez pompę łopatkowa, zamontowana z prawej strony silnika..."
__________________
Pozdrowienia dla wszystkich zmotoryzowanych Ostatnio edytowane przez lucek23 ; 20-11-2009 o 12:07 Powód: Znalazłem odpowiedź |
02-12-2009, 09:38 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: DG
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 64
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
Witam
Pomimo znalezienia informacji o ciśnieniu wytwarzanym przez pompę Vacuum nadal mam problem. Proszę o informację czy tak ma być bo wydaje mi się, że jednak coś jest nie tak. Będąc u mechanika sprawdzaliśmy ciśnienie tej pompy. Po uruchomieniu samochodu ciśnienie zostało faktycznie wytworzone przez pompę (pomińmy jego wartość) i utrzymywało się. Jednak po wciśnięciu hamulca ciśnienie gwałtownie spadło. Po puszczeniu hamulca powolutku wzrosło znowu do wcześniejszego poziomu. Kiedy kilkakrotnie został wciśnięty hamulec ciśnienie spadło do zera a pedał stwardniał jak kamień i nie dało się go wcisnąć. Serwo można chyba wykluczyć bo ciśnienie w nim jest utrzymywane nawet po wyłączeniu samochodu. Proszę o jakąś radę albo pomoc. Czy pompa podciśnienia Vacuum nadaje się do wymiany? PS. Może jest ktoś z okolic Dąbrowy Górniczej, Sosnowca, czy Będzina kto znalazłby chwilkę i sprawdził to u siebie w autku albo spotkałby się ze mną i sprawdzilibyśmy jak to jest u niego podłączając się do urządzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrowienia dla wszystkich zmotoryzowanych |
02-12-2009, 15:14 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-02-2009
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 125km
Rocznik: 2004
Postów: 39
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
Serwo ci puszcza.
|
02-12-2009, 22:35 | #6 |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 10-05-2009
Skąd: RADOMSKO
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 176
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
witam ja u siebie w mondeo podejrzwewam ze to pompa vacum bo mam mokrą od oleju i dochode do wniosku ze to ona jak to sprawdzic
ford mondeo 2.0 tdci 130 ps |
02-12-2009, 22:36 | #7 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
Cytat:
NIE CYTUJEMY CAŁEGO POSTU |
|
03-12-2009, 05:34 | #8 | |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 10-05-2009
Skąd: RADOMSKO
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 176
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
Cytat:
witaj powiedz mi cos o tym zaworku jasniej gdzie on się znajduje co trzeba rozebrać aby być pewnym co jest przyczyną mondeo 2.0 tdci 130 ps |
|
03-12-2009, 09:59 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: DG
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 64
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
Witam
Jeśli układ jest nieszczelny to czy po zgaszeniu silnika ciśnienie nie spadałoby w obwodzie? U mnie ciśnienie jest utrzymywane, spada dopiero po wciśnięciu pedału hamulca. Przyrząd do mierzenia ciśnienia mieliśmy podłączony bezpośrednio do pompy a także do serwa. Może faktycznie ten zaworek, tylko gdzie on jest? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrowienia dla wszystkich zmotoryzowanych |
03-12-2009, 21:26 | #10 | |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 10-05-2009
Skąd: RADOMSKO
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 176
|
Odp: Pompa Vacuum - ciśnienie
Cytat:
ford mondeo 2.0 tdci 130 ps |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|