Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-12-2009, 13:50   #1
Berni1982
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-07-2007
Skąd: Rzeszów
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 18
Domyślnie Mondeo Mk3. Dlaczego kopci?

Kilka dni temu autko przeszło regenerację turbosprężarki (chciałem zlikwidowac problem kopcenia na czarno). Jest też po kontroli układu wtryskowego na komputerze, który nie wykazał żadnych błędów. Mimo tego w czasie jazdy, podczas dodawania gazu wali z rury na czarno tak, że nic z tyłu nie widać. Jaka może być jeszcze przyczyna tego problemu?


Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 26-08-2010 o 10:39
Berni1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 14:12   #2
aazinek
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

Sprawdz caly tor od sprezarki do kolektora dolotowego pod katem nieszczelnosci i droznosci:
- dziury w rurach gumowych
- niedociagniete opaski
- EGR i dolot zawalony smola
- niedrozny intercoooler.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 14:17   #3
maciek777
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-12-2006
Skąd: Piaseczno
Model: Mk IV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 4
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

i test przepływowy wtryskiwaczy też zrób, na komputerze niesprawność układu może nie być widoczna
maciek777 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 14:39   #4
redmann
ford::average
 
Imię: Jurek
Zarejestrowany: 14-09-2009
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK5 KOMBI
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 50
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

ktos Cie moim zdaniem naciagnal na regeneracje sprezarki ( no chyba że i tak turbo nie dzialalo jak nalezy)
zacznij od sprawdzenia tego co wymienil kolega aazinek, sprawdz tez koniecznie chlodnice intercoolera, czy nie ma gdzies nieszczelnosci i nie bierze "lewego" powietrza
a przy okazji pojedz sobie na shella - nalej caly bak vpower diesel i zobacz jak wtedy kopci
redmann jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 14:43   #5
Berni1982
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-07-2007
Skąd: Rzeszów
Model: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 18
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

Cytat:
Napisał redmann Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ktos Cie moim zdaniem naciagnal na regeneracje sprezarki ( no chyba że i tak turbo nie dzialalo jak nalezy)
zacznij od sprawdzenia tego co wymienil kolega aazinek, sprawdz tez koniecznie chlodnice intercoolera, czy nie ma gdzies nieszczelnosci i nie bierze "lewego" powietrza
a przy okazji pojedz sobie na shella - nalej caly bak vpower diesel i zobacz jak wtedy kopci
Leję tylko verve na Orlenie. Shell jest lepszy dla wtrysków?

A co do pozostałych usterek, to sprawdzę. EGR miał być wyczyszczony przez mechanika przy okazji montazu turbo. Nadawało się juz do regeneracji, bo było juz spocone olejem. Auto ma prawie 270 tysi km nakręcone. Teraz to dopiero dostało butaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Berni1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 15:00   #6
Jaca1
ford::average
 
Avatar Jaca1
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 27-08-2009
Skąd: Warszawa
Model: MK5 mondeo - Titanium kombi Power shift
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 76
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

A mnie sie wydaje, ze odpowiedz na problem jest inna. Poprostu DIESEL. Diesel kopcil, kopci i bedzie kopcil jak dostanie ostro w pedal gazu. Taki jego urok, i albo trzeba sie przyzwyczaic albo przestawic sie na benzynke. Ja dojrzewam do tej ostatniej decyzji. Skusilem sie pol roku temu na TDCI i nie moge sie przyzwyczaic do halasu i dymu.
Jaca1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 15:05   #7
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

Cytat:
Napisał redmann Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sprawdz tez koniecznie chlodnice intercoolera, czy nie ma gdzies nieszczelnosci i nie bierze "lewego" powietrza
skoro turbina podnosi ciśnienie w układzie zasilania w powietrze to raczej z układu uchodzi powietrze a nie zasysa dodatkowe -> różnica ciśnień.

A swoją drogą to wypadało by jeszcze przeczyścić przepływomierz powietrza i sprawdzić filtr powietrza (zwłaszcza no name)
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 17:12   #8
Suchar27
ford::average
 
Zarejestrowany: 20-10-2009
Skąd: Słupsk
Model: mondeo
Silnik: 2.0TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 121
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

Cytat:
Napisał Jaca1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A mnie sie wydaje, ze odpowiedz na problem jest inna. Poprostu DIESEL. Diesel kopcil, kopci i bedzie kopcil jak dostanie ostro w pedal gazu. Taki jego urok, i albo trzeba sie przyzwyczaic albo przestawic sie na benzynke. Ja dojrzewam do tej ostatniej decyzji. Skusilem sie pol roku temu na TDCI i nie moge sie przyzwyczaic do halasu i dymu.

jaca1 nie bądź śmieszny...z tymi opiniami.
Suchar27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 19:02   #9
aazinek
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

Cytat:
Napisał Jaca1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A mnie sie wydaje, ze odpowiedz na problem jest inna. Poprostu DIESEL. Diesel kopcil, kopci i bedzie kopcil jak dostanie ostro w pedal gazu. Taki jego urok, i albo trzeba sie przyzwyczaic albo przestawic sie na benzynke. Ja dojrzewam do tej ostatniej decyzji. Skusilem sie pol roku temu na TDCI i nie moge sie przyzwyczaic do halasu i dymu.
Zgadzam sie z Suchar27 - mowienie, ze kazdy Diesel zawsze kopci jest niepowazne. Jesli wszystko gra w silniku i osprzecie w TDCI to nawet wcisniecie pedalu w podloge nie powoduje chmury dymu, niezaleznie od biegu. Moze jakis maly baczek wyskakuje ale trudno zobaczyc go w lusterku wstecznym. Wiec hasla o kopceniu typu TTTM nalezy wlozyc miedzy bajki.

Ostatnio edytowane przez aazinek ; 07-12-2009 o 19:05
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2009, 19:37   #10
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
Domyślnie Odp: Dlaczego mondek kopci?

Berni, zatkaj zawór EGR i powinno przestać kopcić. A tak na marginesie, to jak się odpowiednio obchodzi z turbiną to wytrzymuje powyżej pół miliona km! - to nie moja opinia, a autentyczny przykład Mondka od kolegi.
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.