Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku
Stary 06-01-2010, 12:09   #1
Dom$
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 06-01-2010
Model: Focus
Silnik: TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 2
Domyślnie Focus TDDi - negatywne opinie

Heyah.

Jutro mam obejrzeć Focusa TDDi. Znam się na uszczerbkach blacharskich, wiec je pomińmy, ale interesują mnie słabe punkty tego silnika i całokształtu auta. Na co zwrócić uwagę, co się psuje itd. itp., czyli potrzebuję negatywnych opisów tego auta?

Dzięki za pomoc.

Dom$ jest offline  
Stary 06-01-2010, 12:25   #2
Cezar77
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: Szczecin - Gorzów Wlkp.
Model: FFII FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 298
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

Nie jestem może wielkim specem od aut ale coś tam mogę Ci podpowiedzieć.

Przede wszystkim dobrze by było gdybyś oglądał autko po całonocnym postoju. Zanim zapalisz postaw kogoś z tyłu auta wsiądź i przekręć zapłon gdy zgasną kontrolki poczekaj i posłuchaj czy po około 6-10 sek usłyszysz delikatne pyknięcie z pod maski to oznacza że przekaźnik od świec działa po podgrzaniu odpal go i zwróć uwagę czy kręci energicznie i czy odpalenie nastąpiło od tzw. kopa czy np. załapał i zgasł. Oczywiście to nie tragedia ale może oznaczać konieczność wymiany filtra paliwa około 100zł, zapowietrzanie się układu. Dalej zwróć uwagę czy nie ma wycieków, jeśli będziesz miał jakieś delikatne pocenia się w okolicy turbo to nic strasznego.
Po odpaleniu motor powinien chodzić miękko, jeśli będzie dzwonił jak ciągnik lub chodził nierówno to znaczy że są padnięte świece żarowe lub problem z wtryskami. Podczas odpalania dobrze by było gdyby osoba z tyłu patrzyła na wydech czy aby nie wali kłębami czarnego dymu, oczywiście mały bączek to także norma przy zapalaniu, tak samo nie powinien kopcić na wyższych obrotach. No i zwróć uwagę czy dym z rury nie ma niebieskiego koloru to także oznaka niedomagania silnika.
Podczas jazdy powinieneś czuć przyrost mocy w granicach 2 tys obrotów tedy bodajże masz max moment obrotowy auta. generalnie powinien się żwawo zwijać jeśli jest mułowaty to pewnie problem z turbiną.
Zwróć uwagę czy nic nie było grzebane przy sterowniku pompy, jeśli tak to będzie widać po przewodzie wychodzącym z pompy wtryskowej.

Może ktoś jeszcze Ci coś poradzi, bo to tak na szybko co mi do głowy przyszło teraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cezar77 jest offline  
Stary 06-01-2010, 13:07   #3
marta ms
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-06-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 35
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

Wg. mnie broń boże forda ja mam Mk1 jeżdzę nim 2 lata po roku padła pompa wtryskowa koszt naprawy 3 tyś. dziś od miesiąca jestem na etapie remontu silnika bo zaczęło dzwonić coś w silniku okazało się źe powstał luz na tulejkach korbowodu na 3 cylindrze jak już zdjęte to luźne są też na pozostałych cylindrach więc trzeba wymienić koszt 2 tyś.Przebieg samochodu jest faktyczny 165 000 tyś. Mam zamiar go sprzedać bo mam awersję do niego mimo że będzie wszystko wymienione uczciwie jak chcesz to mogę ci go zaproponować, ale ja za forda już dziękuję za dużo wad fabrycznych które są b. kosztowne.
marta ms jest offline  
Stary 06-01-2010, 13:46   #4
cezarg1410
ford::specialist
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Białystok
Model: Focus / Ibiza
Silnik: TDCI / TDI
Rocznik: 2003 / 2001
Postów: 614
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

Marta albo ktos cie zrobil w konia z przebiegiem albo zle eksploatowany silnik - po 160 tys. km silnik focusa sie nie rozpada...

Dom$ na co zwrocic uwage??
1. Obejrzyj zawieszenie sprawdz najlepiej na jakichs szarpakach czy cos bo koszt remontu zawiechy foki jest spory.
2. Dobrze by bylo gdyby foka postala na mrozku cala noc (jezeli stoi w komisie to taka sytuacja to codziennosc oczywiscie) - jezeli po takiej wyprawie odpali bez problemu to na pewno swiece , wtryski, pompe , silnik masz sprawne.
3. Jezeli bedziesz mogl to odkrec jedna srubke z balwanka doprowadzajacego powietrze do IC - na pewno bedzie tam troche oleju ale jezeli stoi kaluza to turbina ma sie ku koncowi - chociaz to mniej wiecej da sie wyczuc w czasie jazdy - kop od 2 tys. obrotow i delikatny NIE MOCNY gwizd to raczej sprawna turbawka
4. Obejrzyj spod i wszystkie elementy nadwozia pod katem rdzy.
A reszta to juz jak w innych autach.

P.S - wpisz sobie w szukajke sterownik pompy - to typowa przypadlosc fosucow TDDI - padaja po okolo 130 tys. km i koszt naprawy to jakies 800 zl.
__________________
Moja Foczka
cezarg1410 jest offline  
Stary 06-01-2010, 13:57   #5
marian76
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-12-2008
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDdi
Rocznik: 2001
Postów: 48
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

Sprawdź też, czy się świecą po przekręceniu kluczyki wszystkie kontrolki - jak mialem peugeota, to gość odłączył lampkę diagnostyczną silnika - co chwilę łapał jakieś błędy i to wykazywało na OBD, ale nie na desce rozdzielczej...jak ma poduchy - kontrolka poduch, jak ma ABS - kontrolka ABS itp.
marian76 jest offline  
Stary 06-01-2010, 13:59   #6
Hildegard
ford::specialist
 
Avatar Hildegard
 
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 702
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

Mam focusa od nowosci (maj 2002),obecnie 112 tys.km., ktore sam przejechalem i jak do tej pory oprocz drobnostek ,typu rdza na tylnej klapie(na gwarancji usunieto),wymiany filtrow,swiec,opon itp. wszystko w porzadku.
Dodam jeszcze ,ze od paru lat dodaje mixolu do paliwa (profilaktycznie),jezdze po normalnych drogach, wiec zawieszenie jak na razie nie sprawia klopotow.
__________________
http://wykluczeni.info/
Hildegard jest offline  
Stary 06-01-2010, 14:05   #7
Hetfield
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

Doradzę zdjęcie dolnej osłony silnika, o ile jest i dokładne sprawdzenie, czy silnik nie ma wycieków i skąd pochodzą. Nie słuchaj sprzedawcy, że diesel się "poci". pozdro.
 
Stary 06-01-2010, 14:20   #8
Hetfield
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

A-ha i jeszcze jedna ważna sprawa-podszybie prawe, pod którym znajduje się filtr przeciwpyłkowy.Musi szczelnie dolegać do szyby a od strony komory silnika nie może mieć połamanych zaczepów.Konstrukcja osadzenia filtra przeciwpyłkowego jest różna dla foki przed FL i po FL, jest to ważne ponieważ może tamdędy dostawać się woda do kabiny - było o tym dużo na forum. Po za tym brak negatywnych opinii na temat tddi.Silnik jest trwały i mało awaryjny, oczywiście osprzęt może zawieść zawsze.
 
Stary 06-01-2010, 18:44   #9
piotrek 74
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 540
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

Cytat:
Napisał Dom$ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co się psuje itd. itp., czyli potrzebuję negatywnych opisów tego auta?
Jeżeli to rocznik przed 2002 to była lub czeka cie wymiana sterownika na 99% jak nie był naprawiany
1 powinien zapalić od strzała (jedno przekręcenie )bo na pewno nie będzie po nocyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2 dymek ma być jak para (żadnych kolorków ) a w komorze silnika żadnych zbędnych lub nie podłączonych kabelków (patrz ERG)
3jak będzie grzechotanie ,a sprzedawca będzie winę zwalał na pasek klinowy to niech go zdejmie (przekonasz się )Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
4 sprawdź elektrykę bo to są kosztowne drobnostki

Ostatnio edytowane przez piotrek 74 ; 06-01-2010 o 18:46
piotrek 74 jest offline  
Stary 06-01-2010, 20:28   #10
wozo13
ford::beginner
 
Avatar wozo13
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Radom, Pionki
Model: Było Vento, Sunny, Corsa, Siena, Escort, Toledo, Ka, Cordoba...jest Focus
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 1999
Postów: 22
Domyślnie Odp: Focus TDDi - negatywne opinie

tylne zawieszenie...przy prawidłowym ustawieniu i normalnym zużyciu tylne koła wizualnie są w pionie...a jeżeli się rozjeżdżają / \ to dolne wahacze do wymiany albo wszystko...fakt może się mieścić w normie na przeglądzie ale nie na długo... i maglownica jeżeli jest walnięta to mocno stuka na odpalonym silniku...
wozo13 jest offline  
Zamknięty Temat


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu