Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku
Stary 07-01-2010, 18:17   #1
Quasi123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-01-2010
Model: Mondeo MKIV
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 13
Domyślnie Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

Witam wszystkich. Jako świeżo upieczony właściciel Mk4, zastanawiam się, czy to normalne że:
1) wskaźnik temperatury silnika (2.0 benzyna) pokazuje wartość około 90 stopni (wskazówka zatrzymuje się ok. milimetr od punktu oznaczającego 90 st.) już w zaledwie 2-3 minuty od uruchomienia zimnego silnika, w zasadzie po przejechaniu niespełna kilometra, mimo że temperatura na zewnątrz jest ujemna, a auto stało całą noc. Potem już po dłuższej jeździe (powiedzmy kolejnych 5 minut) wskazówka przesuwa się o ten 1 milimetr i zatrzymuje sie na dobre dokładnie na 90 stopniach. Tak więc wskaźnik ten w zasadzie nie pokazuje żadnej temperatury pośredniej tj. między początkiem a środkiem skali, a przynajmniej nigdy nie zdołałem tego zaobserwować,
2) zasięg pokazywany przez komputer wynosi ca. 82 km, natomiast wskaźnik poziomu paliwa położony jest mniej więcej w połowie między początkiem skali a pierwszą białą kreską, a nawet nieco poza połową - bliżej białej kreski (w Mk3 zawsze przy zasięgu 80 km włączała się rezerwa, a wskaźnik położony był juz blisko czerwonej kreski. Wiem, że komp. przelicza zasiąg na bieżąco w stosunku do aktualnego spalania. Czekam już jednak na korektę zasięgu od wczoraj, a komputer jak zwiększy zasięg to co najwyżej o 1 km (jak tak dalej pójdzie to obawiam się, ze komputer będzie już wskazywał 0 km, a wskazówka będzie jeszcze grubo przed czerwona kreską),
3) skrzynka bezpieczników zlokalizowana pod schowkiem po stronie pasażera jest w zasadzie nieosłonięta, z tylnej kanapy (jak zapali się światło oświetlające nogi pasażera) widać wystające "bebechy", jakieś kostki, kable, poszarpaną wykładzinę itp. Czy nie powinno być tu osłony (wygląda to jak jakaś niedoróbka, a wersja niby topowa – Ghia),
4) na desce rozdzielczej nie ma żadnej informacji o działaniu systemu ESP, czy też kontroli trakcji np. przy przyśpieszaniu na śliskim (w MK3 jak pewnie wiecie gdy włączał sie system to na desce migała pomarańczowa kontrolka). Tak więc w Mk4 czuję ingerencje systemu, ale nie widzę ostrzeżenia, do czego przywykłem.
5) Chciałem Was też spytać, czy zaobserwowaliście u siebie drganie, czy też delikatne pulsowanie świateł (zauważyłem to np. obserwując odbicie świateł na murze, przy którym parkowałem - auto włączone, pracujące na luzie).
Sorry, że może niektóre pytania są śmieszne, ale nasunęły się pod wpływem porównań z Mk3. którym jeździłem do tej pory. Poza tym wybieram się niedługo do ASO i chcę wiedzieć, za co powinienem ich ścigać (póki auto na gwarancji) , a co przyjąć z dobrodziejstwem inwentarza.
Pozdrawiam,
Quasi123

Quasi123 jest offline  
Stary 07-01-2010, 18:33   #2
Pastoo
ford::specialist
 
Avatar Pastoo
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-06-2009
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo mk4 5D
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2009
Postów: 526
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

1) To jest właśnie piękne w benzynce 2.0 - u mnie też po dosłownie 2 minutach wskazówka dochodzi do optymalnej temperatury. Jest to w 100% normalne, silnik spala takie ilości paliwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i jest tak mało, powiedzmy, "wydajny", że bardzo dużo energii ze spalania paliwa idzie w grzanie silnika i kabiny.
2) Zasięg w komputerze pokładowym to szalona funkcja - nigdy nie traktowałem jej poważnie, to co piszesz jest możliwe i raczej typowe
3) Spokojnie, takie rzeczy się zdarzają - to po prostu jedna z pierdółek-niedoróbek
4) Z tego co zauważyłem, przy bardzo intensywnym przyspieszaniu na śniegu włącza się kontrolka TCS (jeśli nie masz Converse+, to u dołu prędkościomierza powinien się pojawić znaczek autka z dwoma falkami. ESP do tej pory nie musiało interweniować więc nie wiem, co się wtedy zaświeci - i niech tak zostanie.
5) Pulsowania świateł nie zaobserwowałem, chyba, że włącza się podgrzewanie przedniej szyby.
__________________
Pastoo pozdrawia

Mondeo 2.0 GoldX, Stardust Silver
Pastoo jest offline  
Stary 07-01-2010, 19:00   #3
Quasi123
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-01-2010
Model: Mondeo MKIV
Silnik: Duratec 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 13
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

Dzięki bardzo Pastoo za szybką odpowiedź.

ad 2) czy rezerwa w Mk4 również tak jak w Mk3 pojawia się zawsze przy pozostającym zasięgu 80km (auto mam od tygodnia i jeszcze tego nie doświadczyłem)
ad 3) czy może w takim razie orientujesz się czy można dokupić jakiś kawałek oryginalnego plastiku by zakryć te bebechy,
ad 4) ma ten najprostszy typ wyświetlacza i pomarańczowa kontrolka auta w poślizgu nie włączyła się mimo, że solidnie depnąłem na śniegu i czułem jak koła szorują . Sprawdzę jeszcze raz, ale rozumiem, że jak sie nie zapali to cos jest nie teges,
ad 5) pulsowanie świateł występuje mimo braku innego dodatkowego obciążenia (tylko radio i nawiew, zaobserwowałem to początkowo na zderzaku poprzedzającego auta, ale pomyślałem ,że to po prostu drży zderzak tego samochodu, jednak obserwacja na ścianie rozwiała moje wątpliwości.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Quasi123 jest offline  
Stary 07-01-2010, 19:48   #4
Pastoo
ford::specialist
 
Avatar Pastoo
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-06-2009
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo mk4 5D
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2009
Postów: 526
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

2) nie jestem pewny, czy mk4 ma kontrolkę rezerwy - chyba wyświetla się tylko komunikat na komputerze pokładowym
3) szczerze mówiąc nigdy nie zwracałem na to uwagi. Obawiam się, że producent nie przewidział takiego elementu, być może da się dostosować plastik z jakiegoś innego auta, ale to druciarstwo i nie zachęcam do tego
__________________
Pastoo pozdrawia

Mondeo 2.0 GoldX, Stardust Silver
Pastoo jest offline  
Stary 07-01-2010, 20:19   #5
Kacmar
ford::average
 
Avatar Kacmar
 
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo IV
Silnik: 2.0 benz.
Rocznik: 2009
Postów: 96
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

MK4 ma kontrolkę rezerwy i ciężko jej nie zauwazyć jak się zapali, zazwyczaj jak zostaje 50-60 km do przejechania pokazuje swoje oblicze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kacmar jest offline  
Stary 07-01-2010, 20:58   #6
Pastoo
ford::specialist
 
Avatar Pastoo
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 07-06-2009
Skąd: Śląsk
Model: Mondeo mk4 5D
Silnik: 2.0 Duratec
Rocznik: 2009
Postów: 526
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

A to w takim razie przepraszam, mea culpa
__________________
Pastoo pozdrawia

Mondeo 2.0 GoldX, Stardust Silver
Pastoo jest offline  
Stary 07-01-2010, 21:18   #7
antyrama
ford::specialist
 
Avatar antyrama
 
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: Bydgoszcz
Model: MkIV Tit 1/2X :)
Silnik: 2,0 benz
Rocznik: 08
Postów: 835
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

ikonka esp pokazuje sie w czasie uslizgu nad zegarami. w takim osobnym okienku ( dla gadzeciarskiej wersji z converse).
dosc czesto mi sie zapala to wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

rejon pod schowkiem pasazera chyba rzeczywiscie nie ma zadnej oslonki, ale na pewno zadne kable nie zwisaja- u mnie. moze cos tam grzebali w serwisie i byle jak zostawili. np dokladali modul blu fiut.

silnik nagrzewa sie szybko, nigdy jednak nie mierzylem i nie obserwowalem wskaznika.

ikonka rezerwy oczywiscie jest i popierduje milo co 10 km z tego co pamietam i nie ma jakiejs stalej wartosci.czasem przy 60 km, czasem przy ponad 80km zasięgu sie pojawia.

komputer to dosc madra rzecz ale czasem pokazuje -wydawac by sie moglo- abstrakcyjne rzeczy. np jak sie jezdzi tydzien po miescie i nagle zatankuje i wyjedzie w trase to mozna zobaczyc przez 400 km ze zasieg ciagle sie powieksza. paliwa przybywa? glupi komputer? nie, po prostu na biezaco przelicza styl i warunki jazdy, ale rzeczywiscie mozna sie czasem zdziwic. szczegolnie w druga strone- jak sie uprawiało w trasie eco driving. bryka pokazuje zasieg 200 km, potem dzionek szpula po miescie i po 50 km nie ma paliwa w baku, a moment zasygnalizowania rezerwy moze byc bardzo niemiarodajny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
trzeba sobie po prostu czesciej zerowac licznik, zeby komp w miescie nie mieszal danych z jazdy w trasie i odwotnie.
__________________
bla bla

Ostatnio edytowane przez antyrama ; 07-01-2010 o 21:29
antyrama jest offline  
Stary 08-01-2010, 13:08   #8
mzk
ford::average
 
Avatar mzk
 
Zarejestrowany: 10-10-2008
Model: Mustang
Silnik: 4.0
Rocznik: 2010
Postów: 83
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

Kontrolka rezerwy zapala się kiedy w baku pozostaje 5% paliwa, dlatego raz przy zasięgu 90km, a raz przy 70 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Poziom paliwa w % dostępny w menu serwisowym. Nie kasuje przebiegów dziennych i zasięg jest u mnie wartością realną - około 700 przy tankowaniu.
Kontrolka z autem i falkami zapala się jak zadziała system, najłatwiej depnąć na śniegu i lekko skręcić koła - kiedy przyśpieszamy na wprost auto nie musi korygować toru jazdy. Silnik rozzgrzewa się szybko, a co do osłonki, to jeśli Cię denerwuje jej brak usiądź z tyłu za fotelem pasażera i spójrz w nogi kierowcy - jest tam złącze kardana, które jest załkiem na wierzchu i dodatkowo widać dziurę w grodzi silnika.
W tym tygodniu zwróciłem uwagę na pulsowanie świateł - gdy było ciepło tak się nie działo, dodatkowo kiedy auto stoi sobie spokojnie na pozycyjnych lekko się jarzy trzeci stop. Mam w planie to zgłosić przy przeglądzie.
mzk jest offline  
Stary 08-01-2010, 13:24   #9
kristof70
FCP member
 
Avatar kristof70
 
Zarejestrowany: 26-11-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Mk4 Mondeo TitaniumX
Silnik: 2.0 Duratec 145KM
Rocznik: 05.2009
Postów: 418
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

ad 1. u mnie też bardzo szybko sie nagrzewa, w kilka minut jest 90
2. było
3. u mnie żadne kable nie wystają
4. ja mam convers i ikonka esp jest nad zegarami, świeci sie kiedy esp działa.
5. pulsowanie świateł też zauważyłem szczególnie wtedy gdy gra klima i ogrzewanie foteli
kristof70 jest offline  
Stary 08-01-2010, 13:26   #10
kolonez
ford::specialist
 
Avatar kolonez
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 24-11-2009
Skąd: WL ...
Model: mondeo czarna habeta
Silnik: benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 548
Domyślnie Odp: Mondeo 2.0 benzyna - czy to normalne, że...

Uff..
Odetchnąlem bo już myślałem że pofałdowana górna część wykładziny pod schowkiem pasażera jest tylko u mnie i że przeoczyłem to przy odbiorze samochodu z salonu.
Nie oznacza to że mnie to cieszy ale jak na razie to jedna niewielu niedoróbek które znalazłem
Pozdrawiam
kolonez jest offline  
Zamknięty Temat


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.