Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Ka

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 10-02-2010, 20:17   #1
micx
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-02-2010
Model: Ford Ka
Silnik: 1.3 60KM
Rocznik: 1999
Postów: 3
Domyślnie Zepsuta wkładka zamka drzwi

Witam,

Padła mi Ka wkładka zamka drzwi kierowcy. O dziwo, da się zamek otworzyć, ale w drugą stronę klucz "nie idzie". "Natenczas" zamykam drzwi klamką wciskając się od strony pasażera. Na Allegro widzę wkładki zamka, z możliwością ustawienia zapadek pod klucz. Ba, nawet odkleiłem trochę izolację drzwi ( :O ) z nadzieją że będzie do zamka dostęp. A tu klapa, kawał metalowej obudowy, żadnych ciekawych śrubek w okolicy...

Pomóżcie, jak dostać się do wkładki/jak ją wymienić?

Pozdrawiam,
Micx

micx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2010, 21:34   #2
vic86
ford::specialist
 
Avatar vic86
 
Zarejestrowany: 26-01-2009
Skąd: Zabrze
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1997 (był) 2000/2001 jest :D
Postów: 505
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

Daj znać jak znajdziesz patent. Ja mam podobną sytuacje tylko w drzwiach pasażera. No chyba że było jak u Ciebie i ktoś przełożył strony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
vic86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2010, 07:06   #3
mariusz827
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-09-2007
Postów: 64
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

U nas też się właśnie popsuło.
Ja nie mogę otworzyć od strony kierowcy. Jak będzie cieplej, to się za to wezmę i opiszę co i jak.

pozdr.

Mariusz
mariusz827 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2010, 19:04   #4
escort
ford::specialist
 
Avatar escort
 
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 505
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

witam panowie jeżeli chcecie sie dostac do wkładki zdejmujac tapicerke i jest tam kawałek metalowej osłony to oderwijcie go jest on wklejany i bodajze jest na krawedzi drzwi jedna sruba pozdrawiam
escort jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2010, 06:05   #5
mariusz827
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-09-2007
Postów: 64
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

U mnie zamiast śruby jest nit. Nie wiem, czy to oryginalnie tak jest :-)

pozdr

Mariusz
mariusz827 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 12:19   #6
rafels
ford::average
 
Zarejestrowany: 20-06-2008
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 162
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

Cytat:
Napisał mariusz827 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
U mnie zamiast śruby jest nit. Nie wiem, czy to oryginalnie tak jest
Tak
rafels jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 15:07   #7
escort
ford::specialist
 
Avatar escort
 
Imię: luk
Zarejestrowany: 04-06-2009
Skąd: Bytom,Fulda,londyn
Model: polonez caro plus1,6gli
Silnik: 1,6
Rocznik: 97
Postów: 505
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

Cytat:
Napisał rafels Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak
to teraz musisz rozwiercic tego nita i oderwac osłone zamka i wkładki wtedy bedziesz miał wszytko na widoku
escort jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 17:09   #8
micx
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-02-2010
Model: Ford Ka
Silnik: 1.3 60KM
Rocznik: 1999
Postów: 3
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

W innym celu, ale rozebrałem dziś drzwi pasażera i widzę zamiast czarnego silikonu nababrany jakiś biały. Eureka, blacharz wymieniał drzwi i musiał ze starych przełożyć wkładkę. A więc: da się. Ja mam nawet spowrotem zanitowane. Ja już raczej dalej sam tego robić nie będę, zamówię wkładkę i poproszę tego samego blacharza o usługę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
micx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-03-2010, 14:10   #9
micx
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-02-2010
Model: Ford Ka
Silnik: 1.3 60KM
Rocznik: 1999
Postów: 3
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

Zmiana planów : )

Podzielę się swoją wiedzą, komuś może się przydać. Krok po kroku - jak wymienić wkładkę w drzwiach kierowcy (prawopodobnie tak samo jak w drzwiach pasażera):
1. Zdejmujemy plastikowy boczek drzwi.
2. Odklejamy trochę izolację tam, gdzie z drugiej strony blachy jest klamka, na tyle żeby odsłonić pierwszy duży otwór - wystarczy do tej operacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3. Nożykiem wycinamy silikon którym przytwierdzona jest obudowa osłaniająca wkładkę. Obudowa ta jest złączona z prowadnicą szyby i przynitowana do drzwi.
4. Rozwiercamy dwa nity widoczne z boku drzwi i wyjmujemy obudowę wraz z szyną z drzwi (bez obaw Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie ma tu raczej niczego do zepsucia)
5. Wkładka jest przytwierdzona do blachy drzwi przy pomocy takiego dekielka z wcięciami. Należy go przekręcić, do tego służy otwór w górnej części tego dekielka, zahaczamy tam śrubokręt i z umiarem uderzamy w niego młotkiem (najlepiej przed całą operacją zpsikać całość WD-40, będzie o wiele łatwiej). Dekielek się obkręci, obluzuje, zsuwamy go sprytnie z wkladki na cięgno zamka żeby nam nie wadził. Wkładkę wyciągamy z drugiej strony z wciąż założonym cięgnem - trzeba tu sprytu, zeby majac wyciagnieta cala wkladke juz z drugiej strony tak ja obkrecic zeby zdjąć cięgno z plasticzka na którym jest zamocowane.
6. Gdy mamy już wkładkę w dłoni, trzeba zacząć ją rozbrajać. Warto dokładnie zapamiętywać każdy głupi szczegół żeby potem nie mieć problemów ze złożeniem. Radzę też trzymać możliwie ciągle wkładkę otworem do kluczyka ku górze - w przeciwnym razie na pewnym etapie mogą nam się wysypać wszystkie zapadki i... po sprawie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Pierwszym krokiem jest zdjęcie zawleczki przytrzymującej pierwszy plasticzek. Powodzenia, nie jest to łatwe. Gdy już damy radę, zdejmujemy plasticzek, sprężynkę, kolejny plasticzek i w tym momencie mamy problem... kolejny plasticzek wkoło głowicy zamka, z zatrzaskami. Mi nie udało się go wyjąć bez jego kompletnej destrukcji. Po wyjęciu tego elementu, delikatnie i powoli wyjmujemy głowicę z obudowy wkładki, uwaga na wypadającą przy tej operacji tulejkę, nie zgubcie jej!, trzymając jak na początku mówiłem, gdyż zapadki są w tej głowicy luźno ułożone. Gdy już mamy głowicę w dłoni, wkladamy w otwór kluczyka w zapadkach śrubokręt i majtamy tak zeby wszystkie zapadki wypadly nam na bolec śrubokręta - w ten sposob nie zmieni nam się kolejność - a że jest bardzo istotna chyba nie muszę wspominać. Ładnie układamy sobie po kolei każdą zapadkę i blaszkę pomiędzy zapadkami tak aby nie zmienić kolejności i wiedziec od której strony idą zapadki od dna do wierzchu głowicy. Z nowej wkładki, o ile nie widzimy krytycznych uszkodzeń starej wkładki (pęknięcia, wyrobienia itd), radzę użyć jak najmniej części. W moim przypadku, wymieniłem tylko i wyłącznie zapadki oraz tulejkę. Oryginalne na pewno jest trwalsze niż z badziewiastej wkładki za 30zł z Allegro. Na każdej zapadce są numeracyjne oznaczenia od 1 do 4. Trzeba je odczytać ze starych zapadek (trzeba przetrzeć syf...). Następnie oryginalne zapadki w tej samej kolejności zamieniamy zapadkami z nowej wkładki. I wkładamy zapadki i blaszki pomiędzy nimi w analogiczny sposób do wyjmowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na koniec, lub też jak kto woli, w trakcie, nakładamy na zapadki dobrego smaru, aby całość długo nam służyła. Zapadki w środku? Teraz poprzez szparę z boku głowicy ustawiamy śrubokrętem zapadki tak, żeby wszystkie były do szpary ustawione wgłębieniem na tulejkę. Następnie wkładamy tulejkę i całą głowicę wkładamy spowrotem do obudowy zamka. Już w tym momencie radzę sprytnie użyć kluczyka żeby sprawdzić czy wchodzi i kręci W CAŁYM ZAKRESIE (jest wcięcie w obudowie wewnatrz po ktorym jezdzi taki zabek - musi jezdzic od brzegu do brzegu!). Wszystko gra? To zakładamy kółeczko z zatrzaskami z nowego zestawu, zakładamy mniejszy plasticzek, na niego sprężynkę, i duży plasticzek, i ostatni element - zawleczkę.
7. Zakładamy plasticzek na cięgno i wkładamy całość na swoje miejsce. Nie zapomnijcie o gumce/uszczelce, która jest wkoło wkładki pomiędzy zewnętrznym plastikiem wkładki (wkoło otworu w który wkładamy klucz) a blachą drzwi i zapobiega przed zarysowaniem lakieru. Ja o niej zapomniałem i musiałem połowę drzwi znowu rozbierać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nasuwamy znowu dekielek który wcześniej zdjęliśmy z wkładki i w odwrotnym kierunku zakręcamy go, ponownie używając otworu który tym razem pojawi się nam na dole. Znowu śrubokręt i młoteczek. Gdy mamy wrażenie, że wszystko jest tak jak było, sprawdzamy czy wszystko działa - otwieramy i zamykamy drzwi kluczykiem. Działa? Brawo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
8. Gdy w środku drzwi wszystko mamy założone tak jak było, czas założyć osłonę wkładki. Była na nity, ale nie każdy ma nitownicę, więc można nity zastąpić śrubkami o w miarę płaskim łebku. Gdy już przymocujemy obudowę wraz z prowadnicą szyby, warto też zakleić ponownie obudowę silikonem/klejem montażowym aby nam się nie telepała na wybojach. Dla perfekcjonistów - przyklejcie też izolację drzwi! Nie powiem jak, bo sam sobie to podarowałem.
9. Zakładamy boczek i voila Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Zaznaczam, iż jako autor tego poradnika nie odpowiadam za żadne skutki jego wykorzystania. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Miłej i owocnej pracy!

Ostatnio edytowane przez micx ; 06-03-2010 o 14:14
micx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2010, 06:17   #10
mariusz827
ford::average
 
Zarejestrowany: 15-09-2007
Postów: 64
Domyślnie Odp: Zepsuta wkładka zamka drzwi

Brawo !
Dzięki !

Jak będzie cieplej, to zrobię zgodnie z przepisem i dodam foto-relację.

pozdrawiam

Mariusz
mariusz827 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.