Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 14-03-2010, 10:35   #1
b8tz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-11-2009
Skąd: wziąć na nowego busa?
Model: VW T4 Caravelle
Silnik: Dla emeryta
Rocznik: 1998
Postów: 40
Domyślnie 2.0tdci odpowietrzanie układu paliwa po wymianie filtra

Wczoraj zabrałem się za wymianę filtrów i oleju. Wszystko poszło sprawnie, z tym że po wymianie filtra paliwa silnik na moment zapalił i zaraz zgasł. Próbowałem jeszcze kilka razy kręcić i w dalszym ciągu nie odpalał - nie zaciągał paliwa z filtra. Odkręciłem filtr, zalałem go do pełna, zakręciłem, ale nie odpalił.

Mam pytanie - czy w tym aucie paliwo z baku zaciąga ta pompa przy silniku, czy jest w baku druga pompa, która po przekręceniu kluczyka powinna napełnić filtr paliwa i dopchać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia? Jak odpowietrzyć układ paliwowy w tym samochodzie?

b8tz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2010, 12:00   #2
Walut
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Chrzanów
Model: focus MKII
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 296
Domyślnie Odp: 2.0tdci odpowietrzanie układu paliwa po wymianie filtra

najpierw szukaj potem rób, jest na forum krok po kroku ze zdjęciami i opisem. a niestety na pewno nie tak jak się do tego kolega zabrał.
zalanie paliwem po kręceniu rozrusznikiem - musztarda po obiedzie
__________________
Teraz już nie 136Km a 167Km!! i moment też poszedł do góry z 317 na 405 Nm!
A DPF-a już nie ma !
Walut jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2010, 12:31   #3
b8tz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-11-2009
Skąd: wziąć na nowego busa?
Model: VW T4 Caravelle
Silnik: Dla emeryta
Rocznik: 1998
Postów: 40
Domyślnie Odp: 2.0tdci odpowietrzanie układu paliwa po wymianie filtra

Kolego Walut super że wiesz jak to się robi, i jeszcze lepiej że wiesz że jest to na forum, ale gdybyś wskazał link byłbym ci wdzięczny. Gdyby udało mi się znaleźć odpowiedź na forum na pewno nie utworzyłbym nowego tematu z pytaniem.
b8tz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2010, 13:11   #4
karmaz
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-08-2009
Skąd: śląsk
Model: ford fokus
Silnik: tdci 2li
Rocznik: 2004
Postów: 273
Domyślnie Odp: 2.0tdci odpowietrzanie układu paliwa po wymianie filtra

Cytat:
Napisał b8tz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wczoraj zabrałem się za wymianę filtrów i oleju. Wszystko poszło sprawnie, z tym że po wymianie filtra paliwa silnik na moment zapalił i zaraz zgasł. Próbowałem jeszcze kilka razy kręcić i w dalszym ciągu nie odpalał - nie zaciągał paliwa z filtra. Odkręciłem filtr, zalałem go do pełna, zakręciłem, ale nie odpalił.

Mam pytanie - czy w tym aucie paliwo z baku zaciąga ta pompa przy silniku, czy jest w baku druga pompa, która po przekręceniu kluczyka powinna napełnić filtr paliwa i dopchać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia? Jak odpowietrzyć układ paliwowy w tym samochodzie?
spróbuj zalać przewód paliwowy o strony pompy bo tu może być problem aby ona zaciągła i pokręc trochę dłużej,powiedzmy że miałem podobny problem
karmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2010, 14:02   #5
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,272
Domyślnie Odp: 2.0tdci odpowietrzanie układu paliwa po wymianie filtra

Jeżeli zadasz pytanie to dostaniesz 2 różne odpowiedzi (bo np Ford mógł sprzedawać modele z pompką i bez na różne rynki). Najlepiej więc sprawdzić samemu odłączyć przewód (skoro i tak już zapowietrzyłeś) i włączyć stacyjkę. Jeżeli słychać silnik pompki elektrycznej a po 3-4 przekręceniach stacyjki z przewodu leci ropa to jest takowa.
W przeciwnym przypadku odłącz przewod zasilający pompę mechaniczną (najlepiej przy pompie, ale w 2.0 TDCI jest dośc słaby dostęp) lub choćby za filtrem. Podłącz drugi wężyk (przezroczysty) i wyciągnij ustami ropę do 3/4 długości dołożonego przewodu lub aż przestanie wychodzić powietrze. W ten sposób nie napijesz się paliwa. Następnie złóż wszystko i podłącz ten przewód pod wyjście z pompy. Niech jedna osoba kręci, a Ty ciągnij paliwo, aż odpali.
Możesz również odkręcić przewód stalowy do jednego z wtrysków, żeby odpowietrzyć listwę CR (sama powinna się odpowietrzyć).
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2010, 16:57   #6
Walut
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Chrzanów
Model: focus MKII
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 296
Domyślnie Odp: 2.0tdci odpowietrzanie układu paliwa po wymianie filtra

proszę bardzo jest czarno na białym i foto
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Teraz już nie 136Km a 167Km!! i moment też poszedł do góry z 317 na 405 Nm!
A DPF-a już nie ma !
Walut jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2010, 21:20   #7
b8tz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-11-2009
Skąd: wziąć na nowego busa?
Model: VW T4 Caravelle
Silnik: Dla emeryta
Rocznik: 1998
Postów: 40
Domyślnie Odp: 2.0tdci odpowietrzanie układu paliwa po wymianie filtra

Udało się. Znalazłem aptekę czynną w niedzielę i zakupiłem strzykawkę 100ml. Wężyk na nią i zaciągałem paliwo przez filtr. Wcześniej oczywiście filtr zalałem, ale i tak ściągnąłem 1L paliwa zanim w strzykawce pojawiło się samo paliwo bez powietrza. Będę wiedział na przyszłość jak postępować z filtrem paliwa. Dzięki wszystkim za pomoc.
b8tz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Obsługa techniczna: Wilu