Forum Ford Club Polska


Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
Stary 24-03-2010, 19:38   #1
mariuszmuda
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-09-2009
Skąd: Brodnica
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2,0 TDCI 115km
Rocznik: 2006
Postów: 50
Domyślnie Kod błędu P2291 i P1000

Witam mam ostatnio problem z falującymi obrotami na luzie i po odczytaniu błędów z komputera pokazało się :

P1000- nie zakończony test OBD
P2291-Kontrola ciśnienia paliwa - ciśnienie zbyt niskie

może ktoś mi poradzić co mam robić?? powiem że auto na razie jeździ bez zarzutu zero spadku mocy tylko to lekkie falowanie obrotów. Proszę o pomoc

mariuszmuda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2010, 22:05   #2
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,207
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000 pomocy co robić??

P2291 to - Ciśnienie sterowania wtryskiwaczy zbyt niskie

czym czytałes te błędy? Bo jak masz lekkie falowanie na jałowym to szybciej jakiś problem z EGR może być.

Wykasuj błedy i pojeździj i zobacz co ci pokaże ponownie.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 08:23   #3
mariuszmuda
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-09-2009
Skąd: Brodnica
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2,0 TDCI 115km
Rocznik: 2006
Postów: 50
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

Błędy sczytywał elektromechanik specjalnym programem nazywał się Tax czy coś takiego. Właśnie skasował mi ten błąd i poczekam pojeżdżę później pojadę jeszcze raz zobaczę co pokarze. A czy jak się wyświetlił P2291 to może być przez zawór EGR?. Bo na razie nic się nie dzieje poza falowaniem obrotów. A wie ktoś może czy można jakoś sprawdzić ten zawór albo wyczyścić??
mariuszmuda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 08:58   #4
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafel
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: maj 2002
Postów: 1,001
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

Najlepiej EGR jest zatkać/zasłonić... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A poza tym to falowanie, które masz moze być również spowodowane przez "padające" świece żarowe, ale czy wtedy wyświetla się taki błąd tego nie wiem. Pzdr.
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 09:52   #5
mariuszmuda
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-09-2009
Skąd: Brodnica
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2,0 TDCI 115km
Rocznik: 2006
Postów: 50
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

to trzeba go rozebrać czy gdzieś ręką zatknąć?. I jak się zatknie to jaka powinna być reakcja silnika jak jest sprawny ten zawór a jaka jak jest uszkodzony?. A co będzie jak wogóle odłączę kostkę od tego zaworu?
mariuszmuda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 09:55   #6
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafel
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: maj 2002
Postów: 1,001
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

Chodzi mi o zatkanie zaworu EGR "na stałe" (poszukaj w szukajce), zawór ten de facto jest zainstalowany wyłącznie ze względów ekologicznych i po zatkaniu go samochód powinien a nawet musi być bardziej żwawy, czyli mieć lepsze przyspieszenie, a niektórzy twierdzą że nawet mniej pali.
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 10:08   #7
jackoba1
ford::advanced
 
Imię: jacko
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: WIELKOPOLSKA
Model: MAZDA 6/KA
Silnik: CiTD/Endura
Rocznik: 2005/1997
Postów: 370
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

zatkanie egr w tym roczniku ( 2006 ) chyba nie wchodzi w gre( tam juz jest chyba czujnik), nie wiem czy nie bedzie pokazywało bledu
__________________
FORD MONDEO TREND FUTURA :esp,xenon, skóra ,alu 17,navi,tempomat, 6 biegów itd/ CRASH
MAZDA 6 , Mercedes w168 1.9
jackoba1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 11:45   #8
mariuszmuda
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-09-2009
Skąd: Brodnica
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2,0 TDCI 115km
Rocznik: 2006
Postów: 50
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

kostka jest jakaś podłączona do niego ale czy to jest czujnik to nie mam pojęcia, ale raczej tak. Chyba że ten zawór jest sterowany elektrycznie to może te przewody są od tego. Bo czytałem że można tez wyczyścić ten zawór w benzynie, co o tym myślicie?
mariuszmuda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 12:15   #9
ethernal
ford::professional
 
Avatar ethernal
 
Imię: Hans Joerg von Wafel
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDCi 130KM
Rocznik: maj 2002
Postów: 1,001
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

Faktycznie, w 2006 był czujnik przy EGR, więc zatkanie go jest dodatkowo utrudnione, ale wydaje mi się że gdzieś na forum był "sposób" na to. Mariusz musisz poszukać w "szukajce" - powodzenia!!!
ethernal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2010, 12:20   #10
bulas
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-09-2004
Skąd: Dąbrowa Górn
Model: Mondeo, było:Granada, Scorpio MK1, Scorpio MK2
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 27
Domyślnie Odp: Kod błędu P2291 i P1000

od zawsze usterki powodujace falujace obroty byly trudne w lokalizacji, niesugeruj sie wskazaniem diagnoskopu, czesto przyczyna jest banalna. podstawowe zeczy jakie powinienes zrobic jezeli robisz przebiegi to zmiana filtrow powietrza i paliwowego, sprawdz szczelnosc dolotu zeby czyjniki nieszlaly niemoze dostawac lewego powietrza i za turbo nic niemoze wiac na boki ale tu by brakowalo mocy i kopcenie. spadek cisnienia na wtrysku wiec musisz dopuscic takze powietrze w przewodach paliwowych po stronie zasilania czyli zparcialy lacznik gumowy przewodow ewentualnie przegnity przesod paliwowy, wjedz na kanal i oranoleptycznie zbadaj kondycje rurek paliwowych.
powodzenia, pisz jak naprawisz.
bulas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy Kraków
Regeneracja turbosprężarek
Obsługa techniczna: Wilu

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.