malina.m
10-05-2010, 20:38
Witam
Mój esi nie chce odpalić na benzynce gdy jest gorący.Próbowałem z 20 min aż aku padał a gdy wyjmie się wtyczke od czujnika temp. chłodziwa do kompa odpala odrazu.
Czujnik niby ok jak gorący silnik to pokazuje 2kOhm.
Oborty też są ok.
Wiec co to może być że jak odłącze czujnik to odrazu odpala?????
Dodam że jak zimny to nic nie musze odłączać odpala od kopa.
Poprostu czujnik oszukuje komputer i daje max ssania i przez to nie odpala
sadzik81
10-05-2010, 22:36
Witam.Mam to samo ,z tym że silnik 1.4 na jednopunkcie.Mógłby ktoś wrzucić jakieś foto tego czujnika.Dięki
malina.m
11-05-2010, 15:57
Poprostu czujnik oszukuje komputer i daje max ssania i przez to nie odpala
Niby jak oszukuje jak w momenice kiedy nie moge odpalić auta gdy jest gorący to odrazu sprawdziłem czujnik i pokazuje 2kOhm - wiec nie oszukuje.książkowo wtedy ma temp około 100stopni.
100 stopni za dużo, dlatego nie odpala...
malina.m
11-05-2010, 16:18
to czujnik do wymiany ?
czy silnik za mocno sie grzeje ?
100 stopni silnik może nie miec?
Hmmm sam bym się chetnie dowiedział gdzie ten czujnik jest w 1.4 bo kolega ma takie problemy.
tak 100 stopni to troche sporo, ma byc 90 to jest idealnie. Może np jest lekko ponad sto, i już odcina zapłon. Z tego co się orientuję to przy 110 już powoli zaczyna bulgotać :D
No ciezki przypadek jezeli faktycznie czujnik jest ok i po odpieczu go odrazu zapala. Niestety nie pomoge tu.
malina.m
13-05-2010, 12:40
dla mnie też właśnie to jest duża zagadka dlatego to tutaj napisałem myślałem ze ktoś się z tym spotkał.
I jeszcze coś dodaj ja mam jeszcze instalacje gazową.No i jak właśnie go odpalam gdy jest ciepły na benzynce to nie odpala .... a na gazie odpali!
A jaka masz instalacje gazowa?? Tak przemyslalem i moze jeszcze jest taka opcja ze poprostu wtyczka nielaczy czy cos podobnego i jak odepniesz to komputer stwierdza brak czujnika i nie patrzac na jego wskazania pracuje a jak podepniesz to blednie pokazuje i dostaje ssanie i nie odpala. Nic mi innego do glowy nie przychodzi. No chyba ze jeszcze komp sie spierdzielil. Ja bym ucial kabel i na kablu sprawdzil czy wskazania sa poprawne. A jeszcze jedno tam ida 2 przewody czy jeden?? Bo szczeze to nie pamietam. Bo moze jezeli sa 2 przewody to moze czujnik ma zwarcie z masa i jak tak sprawdzasz to bedzie ok ale jak dla komputera przy zwarciu z masa moze byc inaczej. Wiecej nic nie wymysle.
a zmierz ciśnienie sprężania jakie masz, 2k to poprawna rezystancja czujnika przy gorącym silniku
Hmmm sam bym się chetnie dowiedział gdzie ten czujnik jest w 1.4 bo kolega ma takie problemy. zależy który na jednopunktowym w kolektorze ssącym, na wielopunktowym pod kolektorem ssącym