Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Poliuretanowe tuleje tylnej belki Powerflex


Wujo
11-05-2010, 21:11
Witam, zawieszenie w moim mondeo tlucze i skrzypi diagnoza to tuleje tylnej belki.
Znalazlem cos takiego: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230407360565#ht_4031wt_939
Sa to poliuretanowe zamienniki firmy Powerflex, podobno maja duzo wieksza zywotnosc i co dla mnie najwazniejsze mozna je wymienic bez prasy i wyciagania calej tylnej belki bo wchodza w miare lekko o ile stare gumy da sie jakos wytargac.
Czy ktos juz cos takiego probowal?

jendrekmak
11-05-2010, 21:41
a jaki nadwozie?

Wujo
11-05-2010, 21:48
sedan

jendrekmak
11-05-2010, 22:08
tylko pamiętaj że tuleje się wkleja

Marcinfix
31-03-2011, 09:44
A która firmę tych tulejek wybrać Tedgum , Siedem , Hart ?

Marcinfix
31-03-2011, 14:51
Wybrałem Sidem zobaczymy jak eis spiszą

Luk@s
31-03-2011, 20:05
Ja tam nie kleiłem tych tulei. W sumie zrobiłem około 50 tkm i nic się nie dzieje. Ale trzeba zaznaczyć że Ford zaleca klejenie tak jak pisał jendrekmak.

AdamJ.
03-06-2011, 17:20
Witam.

Odświeżę trochę temat.

Mam pytanie czy któś moze stosował tego typu zestaw na tył do MK3 kombi?
Dzwoniłem do kilku firm ale mówią, że może być cięzko do MK3, a myślę o wymianie, bo zaczyna sie coś odzywać z tyłu, a widziałem zestaw Lemfordera za jakieś 350zł na aledrogo.pl, a kolega u siebie w pasacie założył i mówi ze lepiej zapłacić troche drożej ale jeździć dłużej.

Prosze o ewentualne informacje co do efektu wymiany, kosztów związanych z zakupem i wymianą i ewentualne namiary na jakiś sprawdzony sklep.
Chętnie tez zapoznam się z opiniami co do producenta owych elemntów, którego najlepiej wybrać.

Pozdrawiam.

I mam jeszcze pytanie, bo wyczytałem na MKP, że owe tuleje można montować lub nalezy tylko do aut ze sportowym zawieszeniem i że nie ma sesnu montowac do normalnych cywilnych...jak to oni opisali zuzytych zawieszeń... :027:

gabrysia1
03-06-2011, 18:21
Ja by założyłem we zeszłym roku Lamfordery, przejechałem 20tys. km i jest cacy. Jak kupować to firmowe, bo montaż czasem tyle samo kosztuje co części. Tuleje poliuretanowe tylko do sportu, bo inaczej wywali cały wachacz, są bardzo sztywne a zawiecha w cywilu musi pracować.

jewro
03-06-2011, 22:19
Witam.

Odświeżę trochę temat.

Mam pytanie czy któś moze stosował tego typu zestaw na tył do MK3 kombi?
Dzwoniłem do kilku firm ale mówią, że może być cięzko do MK3, a myślę o wymianie, bo zaczyna sie coś odzywać z tyłu, a widziałem zestaw Lemfordera za jakieś 350zł na aledrogo.pl, a kolega u siebie w pasacie założył i mówi ze lepiej zapłacić troche drożej ale jeździć dłużej.

Prosze o ewentualne informacje co do efektu wymiany, kosztów związanych z zakupem i wymianą i ewentualne namiary na jakiś sprawdzony sklep.
Chętnie tez zapoznam się z opiniami co do producenta owych elemntów, którego najlepiej wybrać.

Pozdrawiam.

I mam jeszcze pytanie, bo wyczytałem na MKP, że owe tuleje można montować lub nalezy tylko do aut ze sportowym zawieszeniem i że nie ma sesnu montowac do normalnych cywilnych...jak to oni opisali zuzytych zawieszeń... :027:

kombi tddi nie maja tulei tlnej belki przynajmniej te z 2001r

AdamJ.
05-06-2011, 11:03
kombi tddi nie maja tulei tlnej belki przynajmniej te z 2001r

Tzn chodziło mi ogólnie czy są jakieś elementy zawieszenia dostępne do tego modelu.
Chyba zrobię tak jak pisze gabrysia1 i zakończy się na Lemforderach.
gabrysia1 a ile kosztowała Cię wymiana?

sseebbaa1
04-06-2015, 10:06
tylko pamiętaj że tuleje się wkleja
Ja tam nie kleiłem tych tulei. W sumie zrobiłem około 50 tkm i nic się nie dzieje. Ale trzeba zaznaczyć że Ford zaleca klejenie tak jak pisał jendrekmak.

Zamówiłem cztery tuleje Powerflex (komplet) do tylnej ramy pomocniczej - do mojego B5Y.
Czytałem angielską instrukcję montażu i mam wątpliwości.

Instrukcja nakazuje pozostawienie starej zewnętrznej metalowej osłony tulei, która jest wbita w ramę. Czyli usuwamy ze środka starą gumę (wnętrzności starej tulei).
Następnie czyścimy wewnętrzną stronę tej metalowej osłony tulei (odsłoniętą po usunięciu gumy) z wszelkich ognisk rdzy, która tam najprawdopodobniej będzie.
Do tej pory wszystko jasne.

Ale dalej napisano "Do not grease the new bush before fitting." - czyli nie smaruj nowej tulei (dołączonym do zestawu smarem) przed dopasowaniem/montażem.
Tego nie rozumiem.
Mam użyć tego smaru dopiero po zamontowaniu tulei, czyli po wepchnięciu jej do tej metalowej osłony? Jeżeli tak, to gdzie ten smar ma się dostać (jest w zestawie!).

A jeżeli słowo "fitting" mam rozumieć jako "dopasowanie" (a nie "instalowanie"), to czy najpierw trzeba tuleję wcisnąć i sprawdzić czy pasuje, a potem ją wyciągnąć, posmarować i ponownie wcisnąć?

Instrukcja też nic nie mówi o konieczności zastosowania prasy do wciśnięcia poliuretanów w stalowe tuleje będące w ramie. To trzeba wciskać prasą?
Jest w tulei kołnierz (http://www.powerflex.pl/p/67843/1049/tuleja-poliuretanowa-powerflex-ford-mondeo-2000-to-2007-pfr19-910-mondeo-2000-to-2007-ford-street.html), który nie pozwala na łatwe wciśnięcie.


Tuleje przyjadą najwcześniej za tydzień, ale wolę z wyprzedzeniem ustalić szczegóły.


Oryginalna instrukcja:
http://www.powerflex.co.uk/i/product_images/PFR19-910_A5.pdf

dżizas
04-06-2015, 22:48
Kol. Sseebbaa1
W cytatach które przytoczyłeś rozmówcom chodzi o zastosowanie kleju w celu przylejenia zewnętrznej metalowej osłony tulei do ramy aby zapobiec ewentualnemu wysunięciu się jej z ramy pod wpływem drgań.

A teraz o Powerflexach.
Też miałem je w planie ale zbyt dużo z nimi kombinacji więc sobie odpuściłem.

Instrukja zaleca nie używanie w ogóle smaru do montażu elementów poliuretanowych w starej zew. osłonie tulei. Smar jest zapewne po to aby go zastosować np. na śrubę lub do łatwiejszego montażu w poliuretanie wewnętrznej tulei metalowej.
Po prostu po usunięciu starej gumy masz wcisnąć tuleje poliuretanowe, następnie te wewnętrzne metalowe a potem tyko przykręcić ramę.
Jednak producent nie przewidział że zewnętrzne osłony starej tulei mogą być tak skorodowane że nie będą się nadawały do użycia. Wtedy pozostanie Ci zapewne zakup nowych tanich zamienników w celu pozyskania zewnętrznych osłon tulei.
Na Twoim miejscu starą gumę wytopiłbym za pomocą np. opalarki i przed montażem tulei poliuretanowych na ścianki pozostawionych starych zewnętrznych osłon tulei dałbym jakiś dobry silikon który sklei poliuretan z metalem i ewentualnie wypełni jakieś braki które mogą wystąpić pomiędzy tymi elementami. Po zamontowaniu wew. tulei metalowych ewentualny nadmiar siliconu i tak zostanie wypchnięty na zewnątrz.

Życzę udanej wymiany.