Zobacz pełną wersję : [Escort 1990-1992] Korektor liczby oktanowej


zsberg
14-05-2010, 18:50
Witam!
Potrzebuję porady. W mk5 z silnikiem 1.4 obok złącza diagnostycznego namierzyłem korektor liczby oktanowej (3 pinowy). Chodzi konkretnie o mk5, bo w młodszych escortach sprawa jest dużo prostsza bo po prostu złącza/rozłącza się jedną kostkę.

Na forum fiesty znalazłem takie oto informacje:

1. Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min.
2. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
3. Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brązowoczerwony
24-brązowoniebieski
3-brązowożółty

Pytania:
1. czy podłączając któryś z tych kabli do masy nie spale czegoś w instalacji??
2. aby ustawić zapłon na PB98 /LPG którą opcję wybrać??
3. rozumiem że aby np zwiększyć obroty to łączę na stałe pin3 z masą samochodu, tak?

Magik123
14-05-2010, 21:34
To nie jest korektor liczby oktanowej. Korektor liczby oktanowej wystepuje tylko w silnikach z pełnym wtryskiem z katalizatorem spalin. I posiada kostke 2 pinowa.

3 pinowa kostka to złacze kompa., ta druga to cos innego, wystepuje ona w kazdym silniku gdyz instalacja w wiekszosci jest uniwersalna.
A to co Ty przytoczyłes obowiazuje jakis silnik, ale nie pamietam jaki i nie jest to zwiazane z korekcja oktanowa.

Nie radze łaczyc niczego.

radekbox
14-05-2010, 21:45
I posiada kostke 2 pinowa.
a nie przypadkiem 1 pinowa??

zsberg
14-05-2010, 21:49
W kilku miejscach w sieci znalazłem info ze były jedno, dwu i trzy pinowe złącza. Znalazłem info że jednopinowe się rozłącza, w dwupinowe wsadza się zworkę, a trzy pinowe tak jak napisałem. Ile w tym prawdy - nie wiem i kłócił się nie będę. U mnie jest 3 pinowe i kolory kabli się zgadzają. Reki nie dam sobie uciąć, że to jest złącze korektora, ale wiele by na to wskazywało.

Cytat z naszego forum:

W woli wyjaśnienia: jedno to złącze korektora liczby oktanowej paliwa a drugie to złącze diagnostyczne.

Pierwsze posiada przewody:
brązowo niebieski (do pinu 23 EEC IV)
brązowo żółty (do pinu 3 EEC IV)
brązowo czerwony (do pinu 24 EEC IV)

Drugie:
niebiesko zielony (do pinu 48 EEC IV)
brązowo zielony (do pinu 17 EEC IV)
na masę (do pinu 40 EEC IV)


Dowód na to że jest złącze liczby oktanowej 3 pinowe (instrukcja):
Dodam że istnieją także rysunki pokazujące złącze liczby oktanowej 2 pinowe!!!
1805118052

Tutaj nasi moderatorzy mądrze sobie gadają: http://fordforum.pl/showthread.php?t=5472

Magik123
15-05-2010, 11:07
No to se pozwieraj i po problemie.