Zobacz pełną wersję : [Escort 1990-1992] Nagle przestała działać dmuchawa ogrzewania,bezpieczniki ok - co zrobić ?


Bandyta mk1
18-05-2010, 16:13
Witam!

Poprawiam swój wcześniejszy błąd i mam nadzieję, że teraz wszystko zrobiłem dobrze.

Ostatnio zapaliłem swojego escorta mk5 xr3i (cabrio), włączyłem dmuchawę - pochodziła minutę i przestało dmuchać - jest to w chwili obecnej bardzo uciążliwe gdyż ciągle leje i nie da się jeździć.
Co ciekawe wcześniej używałem sporo ogrzewania i wszystko działało jak należy,dziś sprawdziłem bezpiecznik i wszystko jest ok.

Powiedzcie mi koledzy co mogę jeszcze sprawdzić ,,na szybko" , żeby pozbyć się tego nieszczęsnego problemu.

pozdrawiam - Maciek (bandyta)

Cordoba_2004
19-05-2010, 22:52
podać napięcie z akumulatora na bieguny dmuchawy jeśli ruszy to szukać w przełączniku przekaźniku bezpieczniku po drodze po prostu

-waldi-
19-05-2010, 22:55
włączyłem dmuchawę - pochodziła minutę i przestało dmuchać jeżeli na wszystkich biegach nie działa to przelutuj skrzynkę bezpiecznikową bo ma zimne luty...

sobiibos
20-05-2010, 14:22
na 120% skrzynka bezpieczników jak nie chcesz sie bawic z jej rozbieraniem to rozbierz deske i podepnij sobie prąd z zapalniczki jeden minus rozwiązania dmuchawa dziala nawet bez właczonego zapłonu sprawdzone w 100% jak bys mial jakis problem napisz na pw to ci wyjasnie

frugo
20-05-2010, 16:15
Zgadzam się z kolegą Sobiibos. To prawie na pewno skrzynka bezpiecznikowa. U mnie przestał działać 2 stopień nawiewu, a 1 i 3 działały normalnie. Rozebrałem skrzynkę i okazało się że były zimne luty. W sumie zalecał bym jej naprawienie a nie obejście problemu ponieważ na 99% w skrzynce są też inne zimne luty co może powodować różne dziwne zachowania samochodu. U mnie czasem zapalała się kontrolka ABS czasem poduszka, wycieraczka tylna nie chciała działać, jak na razie (odpukać) po przelutowaniu jest w porządku. Procedura jest w sumie prosta tylko czasochłonna, jest opisana na forum.
PS. Nie kupuj skrzynki ze szrotu bo kupisz taką samą albo gorszą ;)

Bandyta mk1
20-05-2010, 22:21
Cordoba_2004 od tego chcę właśnie zacząć tylko czasu ostatnio troszkę mało - wiesz, który dokładnie to przekaźnik od nadmuchu?

-waldi- owszem nie działa żaden bieg dmuchawy - mam też problemy z centralnym zamkiem ( przestał działać tak samo jak dmuchawa) oraz z wycieraczkami czasowymi - te nie działają od momentu kupna essiego ;/

W sumie spodziewałem się, że przyczyną będzie skrzynka bezpiecznikowa - już gdzieś o tym słyszałem, że fordy mają z tym problem. Pytanie tylko czy średnio zaawansowany ,,naprawiacz" da sobie z tym radę?



Wytłumaczcie Panowie jak się do tego wszystkiego sensownie dobrać?

Ścieżki na płytce bezpiecznikowej zapewne mają być nie ruszane - zakładamy, że wszystkie są ok?

Wylutowujemy wszelkiego rodzaju transformatorki,kondensatorki i co tam jeszcze tylko jest i wlutowujemy na nowo - czyż tak?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

marcineczek222
17-06-2010, 07:55
Koledzy tez mam problem z dmuchawa. od kilku miesiecy nie dzialal mi 2 bieg. Od wczoraj natomiast nie dziala juz 1 i 3. Sprawdzilem bezpiecznik i okazalo sie ze byl spalony a czesc plastikowa bezpiecznika stopila sie nawet bardzo. Wsadzilem nowy bezpiecznik ale dmuchawa nadal nie dziala....

Dodam jeszcze ze w tym samym czasie przestal mi dzialac wiatrak chlodnicy, wiec moze to jest jakos powiazane ze soba.... no albo czujnik do wymiany.

RicoSb
17-06-2010, 13:28
jak już kiedyś pisałem jeśli nie działa żaden bieg dmuchawy to warto zobaczyć czy też nie działają wycieraczki jeśli tak jest to może być to co u mnie czyli brak masy :) wystarczyło przeczyścić masę przy silniku wycieraczek na podszybiu i śmigać :D jak nie to to tak jak koledzy pisali :D

mariusz441
19-06-2010, 09:10
jak mi przestała działać to też nie wiedziałem co to pojechałem do elektryka zrobił bajpas tak zwany i od tamtej pory wszystko powoli się kończyło i dałem do innego elektryka polutował skrzynkę bezpiecznikową i do dzisiaj hula wszystko jak się należy

mirrek
28-07-2010, 06:32
Miałem coś podobnego, wyjątkowo złośliwego. Troszkę robię w elektryce lokalizacja zajęła mi kilka godzin. Otóż, częste używanie w lato 3 biegu spowodowało wypalenie kontaktu w skrzynce bezpieczników. Naprawa była prosta wystarczyło kilka sekund z lutownicą ale znalezienie miejsca, gdzie to należy zrobić.... a to już inna historia. Potrzebny próbnik napięcia odrobina wiedzy i kilka godzin oraz schemat.