Bandyta mk1
18-05-2010, 16:13
Witam!
Poprawiam swój wcześniejszy błąd i mam nadzieję, że teraz wszystko zrobiłem dobrze.
Ostatnio zapaliłem swojego escorta mk5 xr3i (cabrio), włączyłem dmuchawę - pochodziła minutę i przestało dmuchać - jest to w chwili obecnej bardzo uciążliwe gdyż ciągle leje i nie da się jeździć.
Co ciekawe wcześniej używałem sporo ogrzewania i wszystko działało jak należy,dziś sprawdziłem bezpiecznik i wszystko jest ok.
Powiedzcie mi koledzy co mogę jeszcze sprawdzić ,,na szybko" , żeby pozbyć się tego nieszczęsnego problemu.
pozdrawiam - Maciek (bandyta)
Cordoba_2004
19-05-2010, 22:52
podać napięcie z akumulatora na bieguny dmuchawy jeśli ruszy to szukać w przełączniku przekaźniku bezpieczniku po drodze po prostu
włączyłem dmuchawę - pochodziła minutę i przestało dmuchać jeżeli na wszystkich biegach nie działa to przelutuj skrzynkę bezpiecznikową bo ma zimne luty...
sobiibos
20-05-2010, 14:22
na 120% skrzynka bezpieczników jak nie chcesz sie bawic z jej rozbieraniem to rozbierz deske i podepnij sobie prąd z zapalniczki jeden minus rozwiązania dmuchawa dziala nawet bez właczonego zapłonu sprawdzone w 100% jak bys mial jakis problem napisz na pw to ci wyjasnie
Zgadzam się z kolegą Sobiibos. To prawie na pewno skrzynka bezpiecznikowa. U mnie przestał działać 2 stopień nawiewu, a 1 i 3 działały normalnie. Rozebrałem skrzynkę i okazało się że były zimne luty. W sumie zalecał bym jej naprawienie a nie obejście problemu ponieważ na 99% w skrzynce są też inne zimne luty co może powodować różne dziwne zachowania samochodu. U mnie czasem zapalała się kontrolka ABS czasem poduszka, wycieraczka tylna nie chciała działać, jak na razie (odpukać) po przelutowaniu jest w porządku. Procedura jest w sumie prosta tylko czasochłonna, jest opisana na forum.
PS. Nie kupuj skrzynki ze szrotu bo kupisz taką samą albo gorszą ;)
Bandyta mk1
20-05-2010, 22:21
Cordoba_2004 od tego chcę właśnie zacząć tylko czasu ostatnio troszkę mało - wiesz, który dokładnie to przekaźnik od nadmuchu?
-waldi- owszem nie działa żaden bieg dmuchawy - mam też problemy z centralnym zamkiem ( przestał działać tak samo jak dmuchawa) oraz z wycieraczkami czasowymi - te nie działają od momentu kupna essiego ;/
W sumie spodziewałem się, że przyczyną będzie skrzynka bezpiecznikowa - już gdzieś o tym słyszałem, że fordy mają z tym problem. Pytanie tylko czy średnio zaawansowany ,,naprawiacz" da sobie z tym radę?
Wytłumaczcie Panowie jak się do tego wszystkiego sensownie dobrać?
Ścieżki na płytce bezpiecznikowej zapewne mają być nie ruszane - zakładamy, że wszystkie są ok?
Wylutowujemy wszelkiego rodzaju transformatorki,kondensatorki i co tam jeszcze tylko jest i wlutowujemy na nowo - czyż tak?
Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
marcineczek222
17-06-2010, 07:55
Koledzy tez mam problem z dmuchawa. od kilku miesiecy nie dzialal mi 2 bieg. Od wczoraj natomiast nie dziala juz 1 i 3. Sprawdzilem bezpiecznik i okazalo sie ze byl spalony a czesc plastikowa bezpiecznika stopila sie nawet bardzo. Wsadzilem nowy bezpiecznik ale dmuchawa nadal nie dziala....
Dodam jeszcze ze w tym samym czasie przestal mi dzialac wiatrak chlodnicy, wiec moze to jest jakos powiazane ze soba.... no albo czujnik do wymiany.
jak już kiedyś pisałem jeśli nie działa żaden bieg dmuchawy to warto zobaczyć czy też nie działają wycieraczki jeśli tak jest to może być to co u mnie czyli brak masy :) wystarczyło przeczyścić masę przy silniku wycieraczek na podszybiu i śmigać :D jak nie to to tak jak koledzy pisali :D
mariusz441
19-06-2010, 09:10
jak mi przestała działać to też nie wiedziałem co to pojechałem do elektryka zrobił bajpas tak zwany i od tamtej pory wszystko powoli się kończyło i dałem do innego elektryka polutował skrzynkę bezpiecznikową i do dzisiaj hula wszystko jak się należy
Miałem coś podobnego, wyjątkowo złośliwego. Troszkę robię w elektryce lokalizacja zajęła mi kilka godzin. Otóż, częste używanie w lato 3 biegu spowodowało wypalenie kontaktu w skrzynce bezpieczników. Naprawa była prosta wystarczyło kilka sekund z lutownicą ale znalezienie miejsca, gdzie to należy zrobić.... a to już inna historia. Potrzebny próbnik napięcia odrobina wiedzy i kilka godzin oraz schemat.