Zobacz pełną wersję : 0,19 ampera poboru prodau na postoju


Jupiter2000
20-01-2006, 08:54
Witam.
Zmierzylem....na postoju, gdy wszystko jest wylaczone, auto zzera ok 0,19 ampera, odlaczylem: radio, LPG,alarm i nic sie nie zmienilo, czyli cos innego pobiera?? Co to moze byc?????? bo jak postoi max 3 dni to akumulator pada, wiec nie warto kupowac nowego dopoki nie ustale co pozera proda. Moze mieliscie podobny przypadek , ze cos innego z w/w rzeczy pobieralo ???

jaro
20-01-2006, 09:25
Mój kolega miał ten sam problem w ubiegłym tygodniu, okazało się że miał zamontowane odcięcie zapłonu, które miało dokładnie taki pobór.

Jupiter2000
20-01-2006, 10:03
kurde..............ja tez mam to odciecie zaplonu, tzn taki przycisk, ktory trzeba przytrzymac (wcisnac) jak sie odpala.... moze to TO ;)
DZIEKI !

Adam_2000
20-01-2006, 10:15
Nie przesadzajmy :)
190 mA to nie tak znowu duży prąd. Jak masz aku 60AH, to powinien wytrzymać ok 300 godzin ! :)
Moze po prostu bateria już umiera i dlatego nie trzyma ?

Jupiter2000
20-01-2006, 10:24
bat. ma kilka lat wiec napewno nie jest w najlepszej kondycji, ale dlaczego pobiera 0.19 ampera powinien ok ( 0,08 A), to jakby jakis przekaznik, zarowka od bagaznika??? jednak nie odciecie zaplonu.... sprawdzone zostaly wszystkie bezpieczniki i nic.....:(

jumper1
20-01-2006, 13:06
Hmm a umnie na samym alermie pobier 0,03 A a jak jest podłaczone radio to 0,07 A. 0,3 A czy nawet 0,7 to nie jst chyba jakiś "zabójczy" pobór, żebym sie musiał bać?
Dodam że mierzyłem miernikiem "made in china" wiec w sumie tyle to może być błedu.

Pzy
20-01-2006, 13:47
Hmm a umnie na samym alermie pobier 0,03 A a jak jest podłaczone radio to 0,07 A. 0,3 A czy nawet 0,7 to nie jst chyba jakiś "zabójczy" pobór, żebym sie musiał bać?
Dodam że mierzyłem miernikiem "made in china" wiec w sumie tyle to może być błedu.
To ile w końcu? 0.07 A i 0.03 A czy 0.7 A i 0.3 A? :lol:
Jeśli 0.07 i 0.03 - to wszystko jest w normie. Jeśli 0.7 i 0.3 - to zdecydowanie za dużo.

O ile się nie mylę - przyjmuje się, że średni pobór prądu w czasie "czuwania" nie powinien przekraczać 0.1 A.

jumper1
21-01-2006, 22:30
To ile w końcu? 0.07 A i 0.03 A czy 0.7 A i 0.3 A?

na samym alermie pobier 0,03 A a jak jest podłaczone radio to 0,07 A.

czyli alarm 0,03
alarm+radio 0,07

Slawko
21-01-2006, 22:37
,Jupiter2000, sprawdź lampke oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu. potrafi korodowac i tamtedy "ucieka " prąd.

AT
22-01-2006, 07:56
sprawdź lampke oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu. potrafi korodowacW przypadku kombi (przynajmniej w Mondeo) to ta lampka chyba nie potrafi nie korodować :?

Adam

asmodeusz
23-01-2006, 08:51
moj przy alarmie i radio pobiera 0,07 a bez radia i alarmu 0,03 czyli wszystko wydaje sie być OK ale jak postoi powiedzmy ze 4 dni to potrafi się rozładować akumulator ale nie zawsze. Byłem w serwisie i powiedział mi że gdzies się jakieś zwarcie robi ale on nie wie gdzie, zebym przyjechał jeszcze raz jak bedzie to zwarcie, mądry facet. Moze ktos mi podpowie gdzie szukać przyczyny tego rozładowania

Plugas
26-01-2006, 23:08
Sprawdź styki od świateł. U mnie w Sierce uciekało przez styk światła stopu. Po oczyszczeniu (WD40) jest dobrze.

Jak włączałem światła stopu to był taki pobór prądu, że przestawały mi chodzić kierunkowskazy. Zastanawiałem się o co chodzi, no bo tak włączam kierunek chodzi a jak dojeżdżam do skrzyżowania (hamowanie) to przestaje. Zauważyłem to jak było ciemno i oprócz niedziałającego kierunku przygasały mi też światła.

jumper1
27-01-2006, 07:37
Jak włączałem światła stopu to był taki pobór prądu, że przestawały mi chodzić kierunkowskazy.

Jest to typowy efekt kiepskiej albo braku masy w tylniej lampie, anie pobierania prądy na postoju przy zgaszonym silniku. Przyszciłeć pewnie głównie styk masy i pomogło, umnie ten styk tak skorodował że nie obeszło sie bez dodatkowego kabelka

Plugas
27-01-2006, 23:06
Nie chodzi mi o pobieranie prądu na postoju przy zgaszonym silniku tylko o to że przez taki kiepski styk przechodzi duży prąd, daje nawet bokami łukiem elektrycznym i przez to podczas jazdy nie ładuje się akumulator. Pada aku po paru dniach bo nie było ładowania albo było mniejsze niż zwykle. Tak jak przy jeździe z wieloma odbiornikami prądu. Potem odpala furę na takim akumulatorze i dowala mu jeszcze dodatkowo co przyspiesza jego zużycie.

A u mnie ewidentnie był utleniony styk do świateł stopu, można to było zaobserwować (łuk, grzanie). Gdyby to była masa to by przygasało również podczas zapalania samych kierunków czy świateł cofania.

Generalnie utlenione styki działają jak oporniki i zwiększają zużycie prądu. hej

bblo
30-01-2006, 15:30
ja bym sprobowal metoda eliminacji całkowitej, czyli na początek odpinam calkowicie radio i mierze pobor pradu, nastepnie wypinam np odciecie i mierze pobor pradu itd.. z pozostalymi urzadzeniami, co do ktorych jets podejrzenie , ze szwankuja.
Najprosciej wyciagnac wszytkie bezpieczniki - podlaczyc amperomierz na stale i wkladac po kolei bezpieczniki obserwujac zmiany poboru pradu, jeżeli po włożeniu któregoś z bezpieczników prąd skoczy do 0,18 to bedziem mial przynajmniej znany obwód który odpowiada za zwiększoną konsumpcję .....

LJ Sarzyk
01-03-2006, 17:43
Ja mam ten sam problem :( cos rozładowywuje mi baterię :( pobor pradu to 0,49A :/ co może byc przyczyna? Akumulator sprawny ma zaledwie 3 miesiace, ladowanie dobre POMOŻCIE

Adam_2000
01-03-2006, 20:30
Musisz szukać... patrz post powyżej :)