Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Silnik 130KM TDCI czy był ?


szpiotr
28-05-2010, 07:43
Napotkałem Mondeo MK4 z mocą 130KM nr VIN (WF0DXXGBBD7U42928). W dowodzie 96kW, wg Ford Etis także jest 130Km. Czy to jest ten sam silnik co w MK3 oparty na układzie Delphi czy może to już ten z koncerntu PSA na Siemensie ?

Pulse
28-05-2010, 08:28
Odpowiadając na Twoje pytanie z tytułu - tak mk IV występują z silnikiem 96 KW.

Jeśli się nie mylę to nawet jeśli jest to konstrukcja fordowska z poprzedniego Mondeo to i tak nie jest oparta na Delphi bo ostatnie roczniki mk III miały układy wtryskowe Bosch. Także montując ten silnik do mk IV trudno przypuszczać aby powrócili do Delphi.

jendrekmak
28-05-2010, 09:16
żaden silnik w mk3 nie był oparty na układzie wtryskowym bosch/siemens od początku do końca było delphi. silnik w mk 4 to wspólna konstrukcja psa/ford a w mk 3 własna forda

Bajek
28-05-2010, 09:18
żaden silnik w mk3 nie był oparty na układzie wtryskowym bosch/siemens od początku do końca było delphi. silnik w mk 4 to wspólna konstrukcja psa/ford a w mk 3 własna forda
Potwierdzam, nieprawdą jest też, że montowano później wtryski Boscha, zawsze MKIII 130 miało wtrysk Delphi

januszstom
28-05-2010, 10:58
Ale fakt faktem na początku były Mondeusze (MK4) z silnikiem 130KM i o ile pamiętam były to jednostki 2,0TDCI skojarzone z automatem.ale czy miały wtryski Boscha- nie wiem...raczej tak ...Delphi tak dało w palnik z tymi wtryskiwaczami że podejrzewam iż obecnie nikt od nich wtryskiwaczy nie bierze...

ZGmaks
01-06-2010, 00:27
Ja właśnie posiadam taki silniczek. Jest to jak napisał mój poprzednik 2.0 TDCI 130KM z automatem. Powstał on przy współpracy z PSA i jest oparty na układzie Bosch/Siemens.

Jestem posiadaczem tego silnika od niedawna i nie wiem tylko czy jest on na pasku czy na łańcuszku rozrządu..?? Może ktoś ma takie info?

SrebnaStrzała
01-06-2010, 05:22
... no właśnie koledzy ja też spotkałem się z informacją jakoby Siemens miał wkład w felerą serii wtryskiwaczy. To że później był Delphi to sie zgadzam, nie jestem jednak pewny jak to było z tą pierwszą serią.

ethernal
01-06-2010, 08:28
SrebrnaStrzała o czym Ty piszesz?? W MK3 w TDCi od początku do końca był Delphi!! Nie było żadnego Siemensa!!!
Wracając do tematu, to niedawno poruszyłem ten temat w innym temacie dot. Mk4. SIlnik ten (Mk4 TDCi 130KM) na 99% nie był oferowany w polskiej sieci Ford`a. Stosunkowo często można go spotkać na zachodzie. Z tego co udało mi się dowiedzieć to nie łączy go nic z TDCi z Mk3 poza tym że oba są "Turbodieselami" ;) Jego niższa moc być może wynika ze specyfikacji nakładanych podatków w niektórych krajach UE zależnych od mocy auta, ale pewności nie mam. Były stosowane zarówno w automatach jak i manualach. Z tego co pamiętam (ale moge sie mylic) to moment obrotowy obu (130KM i 140 KM) był taki sam.

SrebnaStrzała
01-06-2010, 09:13
Znalazłem coś takiego:
http://img12.imageshack.us/img12/2066/wtryski.jpg
Wychodzi ze w przypadku mondeo siemensa faktycznie nie było

Andraszi
10-04-2011, 18:01
A czy konstrukcyjnie silnik w mk IV TDCI 130 KM to to samo co silnik 140 KM? Czy to tylko kwestia oprogramowania czy też różnice są "głębsze" ??

Dinar
10-04-2011, 18:57
A czy konstrukcyjnie silnik w mk IV TDCI 130 KM to to samo co silnik 140 KM? Czy to tylko kwestia oprogramowania czy też różnice są "głębsze" ??Mój silnik jest taki sam jak 140KM,wszystkie dane techniczne też takie same ale dla czego dawali do automatu 130KM sam jeszcze nie doszedłem,być może na wytrzymałość automatu lub jak pisali na podatek[mój z Francji].Oba silniki mają dwa wałki rozrządu i napęd zastosowany to łańcuch i pasek.

olek11
10-04-2011, 19:47
ja takze posiadam ten model 130km automat 2.0 TDCI kupiony w Norwegii.

Dinar
10-04-2011, 19:57
Mój w S-Maxie 130KM -

Google [Bot]
10-04-2011, 22:33
W mondku 2,0 TDCI do konca byly montowane wtryskiwacze DELPHI, za to Bosch byl w silniku 2,2 tdci.Wymienialem ostatnio wtryskiwacze u siebie i bedac w sklepie widzialem te wtryskiwacze.Na nasze nieszczescie Ford nie zdecydowal sie na zmiane dostawcy tych elementow w silniku 2,0.

ethernal
10-04-2011, 22:56
;1635895']W mondku 2,0 TDCI do konca byly montowane wtryskiwacze DELPHI, za to Bosch byl w silniku 2,2 tdci.Wymienialem ostatnio wtryskiwacze u siebie i bedac w sklepie widzialem te wtryskiwacze.Na nasze nieszczescie Ford nie zdecydowal sie na zmiane dostawcy tych elementow w silniku 2,0.

Ale o czym Ty piszesz?!?!? Pomyliły Ci się modele Mondeo. Kolegom chodzi o model Mk4 a nie Mk3!!! :D

W żadnym diesel`u w modelu Mk4 nie ma wtryskiwaczy Delphi. Nie ma co porównywać TDCi z Mk3 i TDCi z Mk4 bo to są dwie kompletnie różne konstrukcje, łączy je jedynie to że oba są zasilane system CR (Common Rail).

jedros1
11-04-2011, 09:14
Czy aby na pewno tylko Delphi????Ja w swoim MK III mam wtryski Bosh-a , przy kupnie auta miałem wykres żywotności wtrysków i tam jest podana nazwa i model wtryskiwaczy.... Jak będę w aucie to zrobię skan i wrzucę na forum....
U mnie na 100% są wtryski Bosha :roll:

ethernal
11-04-2011, 09:26
Jeżeli masz silnik z Foki to jest to jak najbardziej prawidłowe, ale jesli to oryginalny TDCi z Mondeo Mk3 to pierwsze słyszę, żeby był inny producent wtryskiwaczy niż delphi. Jak regenerowałem ok 2 lata temu swoje wtryskiwacze to sie pytałem czy nie ma do tego silnika wtryskiwaczy innych firm niz Delphi i serwisant powiedział że tylko deplhi, a był to serwis pod szyldem Bosch`a...

jendrekmak
11-04-2011, 11:54
Mój silnik jest taki sam jak 140KM,wszystkie dane techniczne też takie same ale dla czego dawali do automatu 130KM sam jeszcze nie doszedłem,być może na wytrzymałość automatu lub jak pisali na podatek[mój z Francji]na polski rynek mk4 tdci były na początku 2,0 140 KM. potem chyba dołożyli coś mocniejszego w 2,0. silniki 1,8 tdci były 125 KM. tdci 130 KM w Polsce pewnie są z importu i jest to ten sam silnik co 140KM czyli koncernu PSA więc HDI
Czy aby na pewno tylko Delphi????Ja w swoim MK III mam wtryski Bosh-a i pewnie się okaże, że masz TDDi a nie TDCI skoro masz Boscha. wrzuć zdjęcie silnika bez górnej pokrywy albo podaj VIN

Pulse
11-04-2011, 12:13
Cancel

jedros1
11-04-2011, 13:12
na polski rynek mk4 tdci były na początku 2,0 140 KM. potem chyba dołożyli coś mocniejszego w 2,0. silniki 1,8 tdci były 125 KM. tdci 130 KM w Polsce pewnie są z importu i jest to ten sam silnik co 140KM czyli koncernu PSA więc HDI
i pewnie się okaże, że masz TDDi a nie TDCI skoro masz Boscha. wrzuć zdjęcie silnika bez górnej pokrywy albo podaj VIN

No raczej TDci
a tu fota

http://img38.imageshack.us/img38/6592/40466584.jpg (http://img38.imageshack.us/i/40466584.jpg/) http://img62.imageshack.us/img62/8159/33315694.png (http://img62.imageshack.us/i/33315694.png/)

jendrekmak
11-04-2011, 13:32
jeśli tdci to na pewno nie masz wtryskiwaczy boscha

jedros1
11-04-2011, 13:41
Mam takie coś wpisane w tej karcie
NR BOSCH 0434250092

To nie jest nr wtryskiwacza marki BOSCH ????

PaBlLoO90
11-04-2011, 14:46
Schemat przedstawiony przez kolegę SrebnaStrzała jest ciekawy , ale nie brakuje w nim błędów :)

jendrekmak
12-04-2011, 09:03
NR BOSCH 0434250092

To nie jest nr wtryskiwacza marki BOSCH ????
nie wtryskiwacza tylko podzespołu wtryskiwacza i chyba napisali ci cokolwiek bo np. znalazłem coś takiego:
ORYGINALNE KOŃCÓWKI WTRYSKU FIRMY BOSCH DNOSD1930
OPEL 1,6D - OPEL 2,3D (podejrzewam modele Kadett i Record)
nr.kat.BOSCH 0434250092
ewentualnie to ale jeśli w 1983 roku był CR to ja nie mam pytań
http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?info=5B25O100&sid=4272b9e0

ciechan7878
27-08-2012, 16:28
czy ten silnik 2.0 tdci 130km w mk4 ma filtr dpf czy nie ma??chce kupic na taxi ale na miasto filtr dpf to zly wybor wiem ze 2.0 140km ma filtr dpf ale czy kazdy??

mrk26
27-08-2012, 19:49
każdy 2.0 tdci ma nie ważne czy 130KM ncz 140KM

peterpz
27-08-2012, 19:53
każdy 2.0 tdci ma nie ważne czy 130KM ncz 140KM
Rozumiem, że mowa o MK4?

sl10
27-08-2012, 20:04
Ja w dowodzie tez mam napisane 130 KM ale jak pojechalem go sprawdzic na hamowni wyszlo mi 145 KM Po wycieciu DPF wyszlo mi 149 KM i 360 nm. Podobno niektore kraje zanizaja w dokumentach moc silnika ze wzgledu na podatki.

peterpz
27-08-2012, 20:06
Podobno niektore kraje zanizaja w dokumentach moc silnika ze wzgledu na podatki.
A to dobre ;) Kraj sam zaniża, żeby ludzie im mniej płacili podatków?

sl10
28-08-2012, 17:03
A to dobre ;) Kraj sam zaniża, żeby ludzie im mniej płacili podatków?

Myślę że to robią producenci albo w salonach sprzedaży a nie w urzedach

robmor
28-08-2012, 20:58
ja właśnie posiadam taki silniczek. Jest to jak napisał mój poprzednik 2.0 tdci 130km z automatem. Powstał on przy współpracy z psa i jest oparty na układzie bosch/siemens.

Jestem posiadaczem tego silnika od niedawna i nie wiem tylko czy jest on na pasku czy na łańcuszku rozrządu..?? Może ktoś ma takie info?

walki sa na lancuszku a pompa na pasku wymiana co 200000km lub 10 lat

wojtbf1
28-08-2012, 21:34
Ja w dowodzie tez mam napisane 130 KM ale jak pojechalem go sprawdzic na hamowni wyszlo mi 145 KM
Kolego diesle Forda zawsze maja jakiś bonus w konikach... do ,,zaniżania,, podatków w MK4 wymyślono silnik TDCi o mocy 100 KM....ale na szczęście tylko w DE.....

ethernal
29-08-2012, 08:48
Wojtek, a czasem nie na rynek holenderski? Bo z tego co wiem to w Holandii podatek/akcyza od samochodów jest uzależniona od mocy silnika. Jak przejrzysz ogłoszenia używanych Mk4 z Holandii to masz tam mnóstwo wypasionych (Titanium X, a nawet S) 2.0 TDCi o mocy 116 KM, a 1.8 TDCi 100KM.

FM13700
29-08-2012, 09:34
Po przeczytaniu wątku nadal nie wiem jakie wtryski ma 130 konne MK4 - Delphi czy Bosh? ;)

sl10
29-08-2012, 19:12
walki sa na lancuszku a pompa na pasku wymiana co 200000km lub 10 lat

jesli masz automat to wymiana co 100 tys lub 5 lat wg ASO

marcinh
06-09-2012, 06:02
Witam. właśnie zakupiłem takiego mondka...rok 2007 w kombiku i właśnie 130KM (skrzynia nie automat.) i ogólnie nie potrafię znaleźć nawet danych technicznych- np przyspieszenie do 100...? A tak ogólnie to wcześniej posiadałem mk3 130KM i mam wrażenie że ten "nowy" ma ciut lepsze "kopyto"...

dawid
06-09-2012, 13:32
prosze
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php?merk=Ford&model=Mondeo&sid=1900&jaar=0&cache=no

Z tego co widze to same z automatem

marcinh
06-09-2012, 15:33
Faktycznie nie ma...Czyli nie dowiem się jakie moje auto ma przyspieszenie do 100-tki... i jaka jest różnica względem wersji 140konnej...Może ktoś ma ten motor i krótko napisze jakie są jego zalety czy wady..spalanie itp....?

sl10
06-09-2012, 16:36
Faktycznie nie ma...Czyli nie dowiem się jakie moje auto ma przyspieszenie do 100-tki... i jaka jest różnica względem wersji 140konnej...Może ktoś ma ten motor i krótko napisze jakie są jego zalety czy wady..spalanie itp....?

teraz masz 13 sek do 100 km/h :diabelek: a zalety sa takie ze masz slabszy silnik i pali 0,2 litra mniej od 140 i to ze nie zawsze to co w papierach to w rzeczywistosci.

marcinh
06-09-2012, 17:03
A może ktoś zna katalogowe dane tego auta..? Rozumiem, że te 13 sek to żart...ale nie do końca rozumiem stwierdzenia, "...że to co w papierach....." czyli co ? Auto może mieć normalnie 140KM a podane jest 130..?

kopydleusz
06-09-2012, 20:12
Auto może mieć normalnie 140KM a podane jest 130..?
Dokładnie. Podaj VIN to może uda się sprawdzić.

sl10
06-09-2012, 20:43
Kolego diesle Forda zawsze maja jakiś bonus w konikach... do ,,zaniżania,, podatków w MK4 wymyślono silnik TDCi o mocy 100 KM....ale na szczęście tylko w DE.....

dokladnie jak napisał wojtbf1 zalezy od kraju i prawa ja osbobiscie mam w papierach 130 KM a na hamowni wyszło mi 145 KM

ps co innego w katalogach a co innego w rzeczywistosci patrz spalanie przyspieszenie moc itd

marcinh
07-09-2012, 06:49
Mój vin - WF0GXXGBBG7U26927
Wiem, że dane katalogowe nie pokrywają się z rzeczywistością i traktuje je raczej porównawczo ale właśnie.. z chęcią bym je zobaczył...Co do tej mocy to aż taka różnica u kolegi..? Nie było tam żądnego tuningu..? A nie jest to przypadkiem podobny model do mojego (rok, silnik..) Zastanawiam się, czy by nie zrobić delikatnego tuningu, w Opolu kosztuje to 1250zł, z 20 KM plus mniejsze spalanie..(info od firmy) ale obawiam się czy to posłuży autu- nie sprawi, że silnik stanie się awaryjny...mój mechanik odradza....

karelgott
07-09-2012, 06:59
jak widać poniżej jest 130.

Primary Features
Build Date: 11.10.2007
Vehicle Line: Mondeo 2007-
Body Style: 4 Door Estate
Version: Series 50
Engine: Duratorq 2.0L TDCI (130PS)
Transmission: 6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive: LHD FWD
Emission: Stage IV + DPF Emissions
Air Conditioning: Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: (+)"A"
Paint: Thunder Metallic
Interior Fabric: Gillos (B-C)
[Click to collapse]

Minor Features

* Less Hill Launch Assist
* With Standard Liftgate
* (-) Version Packages
* Genk Plant Build
* Less Security Lock Group
* Less Marketing Flex Prep Pack
* Marketing Level 1
* With Electronic Stability Control
* Less Tyre Repair Service Kit
* With Global Closing
* With Electric Rear Windows
* With Tinted Glass All Round
* With Tinted Glass
* Standard Green Glass Windscreen
* With Heated Windscreen
* With Console Ashtray
* Less Temp Controlled Glove Box
* With Monotone Instrument Panel
* Front Floor Carpet Mats
* Rear Floor Carpet Mats
* Less Sun Blinds
* Less Load Rest
* With Load Floor Carpet
* Less Rear Screen Sun Blinds
* Less Roof Rack
* Electric Operated Rear View Mirror
* Dual P/Heat/Signal/Pud Lamp Mirror
* Less Ski Bag Provision
* Less Special Front Seat Covers
* Less Special Rear Seat Covers
* With Passengers Man Lumbar Support
* Driver Heated Seat-Variable Temp
* With Heated Pass Seat-Variable Temp
* Less Rear Heated Seat
* Less Child Intergrated Seat
* With Driver 2 Way Pwr.Seat Adjuster
* With Pass 4 Way Manual Seat Adjust
* With Chrome Exterior Door Handle
* With Leather Gear Shift Knob
* Power Door Lock With Elec Release
* Door Entry R/Cont Unit - Flip Key
* Less Keyless Entry System
* With Automatic Windscreen Wiper
* With Heated Washer Jet
* Less Headlamp Washer/Wiper
* Less Sun Roof
* Air Crtn Rstrnt LH
* Inflatable Knee Bolsters - Driver
* With Side Air Bag - Drivers Side
* With Side Air Bag - Passenger Side
* Less Passenger Air Bag Deactivation
* With Mini Steel Spare Wheel
* With Standard Rear Shock Absorbers
* 6.5 X 16" Alloy Wheel - Style B
* Limited Service Mini Spare Tyre
* Non Locking Lug Nuts
* Stage IV + DPF Emissions
* With Standard Suspension
* Front Spring Load Class-M
* Rear Spring Load Class-R
* With Brake Emergency Assist
* Standard Front Seat
* With Rear Duct / B-Pillar
* Less Air Purifier Sensor
* With 70 Litre Fuel Tank
* Leather Steering Wheel
* Less Heated Steering Wheel
* With Speed Control
* Less Auxiliary Heater
* Low Series Analog Cluster
* Less Anti-Theft Alarm
* Less Rear Parking Aid
* Less Front Parking Aid
* Standard Duty Battery
* With A/V Jack
* Less Bluetooth
* Roof Mounted Radio Antenna
* ICE-Low Level CD + AM/FM Radio
* Ice Feature Pack 2
* Less Diversity Antenna
* With 8 Speakers
* Less Telephone Preparation Pack
* With Halogen Headlamp
* With Daytime Running Lamps
* With Front Fog Lamps
* With Footwell Lights
* With Submarine Lighting-Interior
* 2/3 Row Curt Lamp/2 Row Map Light
* With Automatic Headlamp On/Off

sl10
07-09-2012, 08:39
...Co do tej mocy to aż taka różnica u kolegi..? Nie było tam żądnego tuningu..?

moj jest z belgii a tam podobno podatek jest uzalezniony od mocy wiec producent zaniza na papierze moc w silnikach

marcinh
07-09-2012, 08:42
Dziękuję za info...czym ten silnik różni się od 140sto konnego..? Może tylko zmienionym softem na 130ps..? I faktycznie po tuningu otrzymam normalny 140konny motor? W porównaniu do mojego poprzedniego tdci mk3 130KM mam wrażenie, że mk4 później reaguję na pedał gazu, ciężej się zbiera ale potem dostaje większego kopa...

agassii
07-09-2012, 10:52
Mam dokładnie takie samo wrażenie w porównaniu do mk3. Jednak ja porównałbym te 2 auta trochę inaczej. Mk4 przy delikatnym operowaniu gazem ma taką fajną, miękką reakcję na gaz. Jak się wciśnie powiedzmy na 1/3 i auto nie ma tych 2000 obr/min ma się wrażenie zamulania, w mk3 było jakoś lepiej. Natomiast przy zabutowaniu mocniejszym, czy do deski to już nie ma zmiłuj się, praktycznie od 1400-1500 obrotów ciągnie na każdym biegu. Tu widzę największą przewagę nad mk3. Druga sprawa to wrażenia względne - mk4 to dużo bardziej ciche i komfortowe auto, więc wrażenie przyspieszania jest mniejsze...

marcinh
07-09-2012, 11:45
A kolega Agasii ma motor 130KM po tuningu, czy normalny 140KM..?

wojtbf1
07-09-2012, 21:05
obawiam się czy to posłuży autu- nie sprawi, że silnik stanie się awaryjny...mój mechanik odradza....
Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego ilu forumowiczów jeżdżących Mk4 ma zacipsowane motory.....i jakoś nie narzekają..... :D

marcinh
07-09-2012, 22:17
zdaję sobie sprawę....pytanie - czy chip boks za 300zł typu ProRacing będzie bezpieczny dla auta..? Dodam, że wystarczy mi przyrost mocy o kilkanaście koni plus ciut niższe spalanie...Czy tylko chip za tysiąc z hakiem, hamownia itd...

agassii
08-09-2012, 12:23
A kolega Agasii ma motor 130KM po tuningu, czy normalny 140KM..?

Katalogowe (Niemcy) 143 PS :)

marcinh
09-09-2012, 06:16
Ja się nigdy nie dowiem jakie mój ma dane katalogowe...:( Ale dowiem się ile ma w rzeczywistości, bo za jakiś czas wybiorę się na hamownie...

agassii
09-09-2012, 09:32
Dlaczego? Wpisz w Etisa vin i wszystko wyjdzie...

marcinh
09-09-2012, 10:39
Tam nie ma danych dotyczących np. spalania, przyspieszenia...

sl10
09-09-2012, 17:22
Tam nie ma danych dotyczących np. spalania, przyspieszenia...

uparłes sie na te dane a przeciez sam stwierdziłes ze nijak sie beda one mialy do kilkuletniego auta

marcinh
09-09-2012, 19:26
Ok... dorwałem jakąś książkę po niemiecku....do setki podają 10,4...czyli 0,2 dziesiąte gorzej niż mój były mk3 o tej samej mocy i 0,6 gorzej od wersji 140sto konnej....Temat chyba do zamknięcia, bo odpowiedź na tytuł tego wątku "czy był" została udzielona wielokrotnie....

marcinh
01-10-2012, 15:29
Okazało się, że mój Ford ma 138 KM fabrycznie i 314 moment.....teraz jest 158 i 361....

kopydleusz
01-10-2012, 18:13
teraz jest 158 i 361....
No to nic tylko jechać na przegląd i zgłosić modyfikację auta, żeby się w papierach zgadzało :)

agassii
01-10-2012, 22:10
Okazało się, że mój Ford ma 138 KM fabrycznie i 314 moment.....teraz jest 158 i 361....
Hej. Czy można wiedzieć, gdzie dokonałeś modyfikacji i ew. jaki był jej koszt?

marcinh
02-10-2012, 16:43
Robiłem w Opolu.... Firma K-sport ale modyfikacji dokonuję V-tech....Ogólnie polecam, jestem zadowolony.....Mimo, że mam 60km do Opole na pewno jak wystąpią problemy z autem (mam nadzieje, że nie) i będzie potrzebne podłączenie kompa to pojadę do nich....