Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wstawienie licznika od st do diesla


michalgbn
28-05-2010, 13:46
Mam pytanie czy istnieje możliwośc podłączenia licznika od focusa st ( po liftingu albo przed) do focusa MK2 (2005rok). Teoretycznie jak wpinam licznik to się zapala tylko nie pozwala na uruchomienie. To chyba immobilizer. Pisałem do kilku salonów Warszawie czy podejmą się tego tematu. Dostałem odpowiedz tylko z Auto Plaza Bielany i Auto Nobile. Koszt wgrania kodów to ok 300 zł ale nie obiecują że będzie to chodziło, ani nie ponoszą odpowiedzialności wrazie usterek. Prosze kogoś kto się na tym zna o radę czy to bedzie chodziło. Z góry dzięki

Assan
28-05-2010, 16:52
Może byc problem,ogólnie nie pasuje licznik z benzyny do diesla,lepiej sobie odpuścić bo może byc więcej problemów niż to warte

xqs
28-05-2010, 17:14
kiedyś miałem zamiar coś takiego zrobić, czyli przełożyć zegary z diesla nowego po lifcie do starego 2005 rok, ale salony udzielały mi takiej sameju odpowiedzi co tobie, natomiast niezależny spec od takich rzeczy powiedział że bede miał dużo dłupich błędów wiec odpuściłem temat, pomijając koszt licznika czyli od 150 zł do nawet 600 dochodzi jeszcze robota czyli minimum to 300zł,

michalgbn
29-05-2010, 10:03
słuchaj ale ten spec to on to robił kiedyś w takim modelu czy tylko tyle że mu tak się wydaje? Mysle że przełożyć licznik od diesla po lifcie do diesla przed liftem nie ma problemu ale z benzyny do diesla to nie wiem. Chodz kiedyś chyba widziałem gdzieś na necie jak ktoś miał w dieslu zamontowany licznik od st

alo68
25-11-2010, 19:19
Witam, chce odświerzyć troche temat.
Potrzebuje wymienić zegary mam 1.6TDCI bez komputera jest tylko stan licznika i liczba kilometrów od ostatniego resetu. Czy będą pasowały tylko takie same zegary i co by np było gdybym zamienił je na zegary z takim małym wyswietlaczem jak w wersjach z komputerem? oraz jeszcze czy wie juz ktoś co by było jakby podpiąc zegary po lifcie z białym podświetleniem?
Jeszcze pytanko czy trzeba bedzie ustawiać przebieg auta czy jest on odczytywany z kompa czy z absu czy z czegoś tam innego?
pzdr

Matych
26-11-2010, 17:22
Myślałem kiedyś aby do mojego tdci włożyć od ST ale skończyło to się na zmontowaniu z dwóch liczników jednego jeśli licznik po lifcie po zakodowaniu będzie hulał -a jest na to szansa ale musi być od diesla to problem z głowy,ale jak się nie da to proponuję złożyć w dwóch jeden można przelutować diody jeśli kolor podświetlenia ma być inny przełożyć srebrne tubyja tak zrobiłem.Ale jest to dłubanina jednak do zrobienia

Draculescu
08-12-2010, 20:29
Witam
Prowadziłem na pw dyskusję na poniższy temat z kol kuba0005.
Wymiana diesel - diesel (obrotomierz do 6000),
benzyna - benzyna (obrotomierz do 8000),
koniecznie wer europejska (skala w km, nie mile).
Będą działać wersje z przed liftu i po lifcie (podświetlenie na czerwono - można przelutować diody na żądany kolor np.zielone, robiło to kilka osób).
Elektronika - konieczne przekopiowanie danych ze starego licznika do nowego poprzez IDS (serwis/mechanik cena ok 200pln), i do tego ponowne zaprogramowanie kluczyka/ów (imobilizer).
Do tego dochodzi wymiana manetki (lewa) na tą od sterowania komputerem.

Wsio.
Mam nadzieję że czegoś nie pokiełbasiłem - jeśli tak to prośba o sprostowanie.

Jeszcze raz dzięki dla kuba0005

mati.m
10-12-2010, 09:02
Myślałem kiedyś aby do mojego tdci włożyć od ST ale skończyło to się na zmontowaniu z dwóch liczników jednego jeśli licznik po lifcie po zakodowaniu będzie hulał -a jest na to szansa ale musi być od diesla to problem z głowy,ale jak się nie da to proponuję złożyć w dwóch jeden można przelutować diody jeśli kolor podświetlenia ma być inny przełożyć srebrne tubyja tak zrobiłem.Ale jest to dłubanina jednak do zrobienia

Witam. :D
Mam pytanie.
Chciałbym zrobić dokładnie to samo co Ty ... czyli zamontować srebrne tuby z licznika po lifcie do licznika przed liftem.
Moje pytanie:
1. Czy te tuby będą pasowały z angielskiej wersji licznika po lifcie do europejskiej wersji licznika przed liftem??
2. Czy tuby od diesla i benzyny czymś się różnią??
Na "oko" wyglądają tak samo...a co dalej to nie bardzo wiem...
Zauważyłem...nie wiem czy dobrze...że moja wersja przed liftem(zdjęcie w załączniku) ma przy wyświetlaczu po obu stronach dwie diody, które czasem sygnalizują jakieś błedy czy informację...natomiast wersja po lifcie już ich tam na dole nie ma...kombinuję czy by poprostu nie nawiercić małych dziurek w tych miejscach żeby było widać te diody...ale to jeszcze do przemyślenia.
Bardziej mi chodzi o kwestię techniczną przymocowania tub do licznika.
Tak więc, na alledrogo ceny kształtują się mniej więcej tak:
-wersja angielska 100-200 zł.
-wersja europejska 250-800 zł.
Nie chcę się bawić w przeprogramowywanie licznika....zmiana vin-u w liczniku,immo...troche to pracy i kosztów...ewentualnie wolałbym się pobawić w zmianę kolorów diód podświetlających...to też jes trochę pracy, ale to ewentualnie mógłbym zrobić sam. Natomiast programowanie raczej nie :D
Więc skoro chcem wykorzystać tylko te tuby, to bardziej opłaca mi się kupić te tańsze...ale nie wiem czy będą pasowały??


Dla zainteresowanych wrzucam poniżej parę linków odnośnie zmiany podświetlenia:

http://picasaweb.google.com/vakteam1.Vadim/2#5202925516192993586

http://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=ru&tl=en&u=http://www.focusov.net/dashboard-ford-focus2/&rurl=translate.google.com

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&sl=ru&tl=en&u=http://www.focusov.net/klimat-focus/&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhjqNQledtmNHAhljXAKRXMIqxykSw

pozdro

Matych
10-12-2010, 18:13
Wiesz ale ja montowałem tuby od ST przed liftem a te pasują jak ulał, chciałem te po lifcie ale ta przeróbka jest bardzo ciężka i obarczona dużym ryzykiem niepowodzenia (uszkodzenia)-chociaż nie ma rzeczy niemożliwych te co mam musisz odciąć bardzo dokładnie szybę z plexi bo jest ona klejona do obudowy potem wydłubać srebrne ringi jeśli są(są wersje z ringami i bez) i wkleić tubusy a po tym przykleić szybę