Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Większe tarcze hamulcowe do Focusa - czy można? Na co należy zwrócić uwagę?
yacoob-dm 01-06-2010, 14:46 Witam,
Chciałbym się spytać, czy mogę zamontować większe tarcze do Foczki, niż standardowe:?: Jeśli tak, to, czy zmiana tarcz na większe wymaga zmiany innych elementów (klocki, jarzmo) :?:
Elementy, które wymieniłeś na pewno da się dopasować. Można trochę poprzycinać, doszlifować dołożyć adaptor do jarzma itp.
Jednak antenę na pewno będziesz musiał kupić nową.
Jakie poprzycinać, doszlifować?? przy hamulcach?
Można wsadzić większe tarcze oczywiście od wersji Focusa ST170, tylko że wymaga to wymiany od piast do tarczy i zacisków. No i zestaw praktycznie nie do zdobycia. Reszta to wszystko rzeźba straszna i raczej niebezpieczna dla użytkownika.
Pozdrawiam
Napisz jakie masz tarcze, żeby użyte przez Ciebie słowo "większe" miało jakiekolwiek odniesienie.
Ja np. mam w swoim FFII kombi 1.8 TDCi: przód - 300mm, tył - 280mm przy kołach 16".
Stwierdzam, że na przód większe tarcze już by raczej nie weszły.
Wejdą większe oczywiście to tylko kwestia rozmiaru felgi. Np przy hamulcach z ST170 zapominamy o rozmiarze felgi 15" i mniejszych. Tylko 16" w górę. Natomiast do FFII można przecież od RS wsadzić 336/302 oczywiście odpowiednio zwiększając felgę.
Pozdrawiam
tomiscorpio 01-06-2010, 21:22 kazde zwiekszenie srednicy tarczy wymaga.
innego zacisku , czesto piasty lub modyfikacja obecnej.
Nie ma opcji zmiany srednicy tarczy bez zacisku.
A juz pytanie czy trzeba klocki zmieniac to :D :D :D
Kolega z przodu ma 258mm
Mozesz sie zainteresowac czy 2.0 16v ma inne zaciski chociaz watpie.
W foce ja na hamulce nigdy nie marudzilem.
A jakie masz opony??? rozmiary stan model.
Bo montowanie nawet hamulcow z formuly 1 gdy opona jest waska i do tego slaba to nic nie da.
A 2 sprawa to koszty , 280zl za tarcze + klocki + wszystko do przekladki ..... za to lepiej sobie porzadne opony kupic nawet z alusami.
Droga hamownia rosnie wraz z gorszym stanem amorow.
mkaminski100 02-06-2010, 21:20 ...
A jakie masz opony??? rozmiary stan model.
Jak na potwora 1.6 ktorego ma kolega to pewnie 185-195. Kolejne pytanie czy z ABSem.
Zadziwiajace jest to, ze zawsze hamulce chca modyfikowac posiadacze najslabszych silnikow...
tomiscorpio 03-06-2010, 12:00 Jak na potwora 1.6 ktorego ma kolega to pewnie 185-195. Kolejne pytanie czy z ABSem.
Zadziwiajace jest to, ze zawsze hamulce chca modyfikowac posiadacze najslabszych silnikow...
Nie taki najslabszy , bo slabsze jest tddi , 1.4
A hamulce to hamulce
mkaminski100 03-06-2010, 12:21 Nie taki najslabszy , bo slabsze jest tddi , 1.4
A hamulce to hamulce
Ci tez sie do tego sadza... Gdzies ktos sie ostatnio pytal jak wstawic kola od RSa do TDDI...
yacoob-dm 07-06-2010, 10:31 Napisz jakie masz tarcze, żeby użyte przez Ciebie słowo "większe" miało jakiekolwiek odniesienie.
Ja np. mam w swoim FFII kombi 1.8 TDCi: przód - 300mm, tył - 280mm przy kołach 16".
Stwierdzam, że na przód większe tarcze już by raczej nie weszły.
@Paulo: mam 258 (tak, jak napisał @tomiscorpio). widzę, że już większych do focusa I nie było (przynajmniej tak pokazuje mikoda). tak, jak napisałeś FFII ma 300.
A jakie masz opony??? rozmiary stan model.
@tomiscorpio: dzięki za wyczerpującą odpowiedź (i za pisanie na temat :) ) opony mam Fuldy 195/50 R16.
P.S.
Jak na potwora 1.6 ktorego ma kolega to pewnie 185-195. Kolejne pytanie czy z ABSem.
Zadziwiajace jest to, ze zawsze hamulce chca modyfikowac posiadacze najslabszych silnikow...
@mkaminski:
1) dzięki za odpowiedź, ale wolę jednak posty, które coś wnoszą do tematu. niestety, jak wiadomo na forum jest dużo ludzi, którzy coś piszą a nic z tego nie wynika.
2) jeśli można poprawić fabrykę i zwiększyć swoje bezpieczeństwo, to dlaczego nie.. to jest indywidualna sprawa każdego (jak dba o siebie i swój samochód). niektórym jak widać jest wszystko bez różnicy.
mkaminski100 07-06-2010, 10:51 1) dzięki za odpowiedź, ale wolę jednak posty, które coś wnoszą do tematu. niestety, jak wiadomo na forum jest dużo ludzi, którzy coś piszą a nic z tego nie wynika.
2) jeśli można poprawić fabrykę i zwiększyć swoje bezpieczeństwo, to dlaczego nie.. to jest indywidualna sprawa każdego (jak dba o siebie i swój samochód). niektórym jak widać jest wszystko bez różnicy.
Problem jest taki, ze nie mozna wierzyc we wszystko co mowia koledzy albo pisma tuningowe i nie zawsze trzeba poprawiac to co zrobila fabryka (Focus na standardzie bardzo dobrze hamuje). Niestety najslabsze silniki sa najczesciej obiektem najwiekszych dyskusji jakie najwieksze hamulce wstawic, albo jak podniesc moc. Niestety tacy ludzie jak Ty uparcie twierdza, ze wieksze hamulce to wieksze bezpieczenstwo. Szczegolnie, ze tak jak Ty zasuwaja na 195.
Jezeli naprawde uwazasz, ze przy Twoim silniku potrzebujesz silniejsze hamulce to na poczatek proponowalbym sprawdzic na czym jezdzisz, bo szybciej wymiana tarcz i klocko na OEMowe cos pomoze, niz rzezba z wiekszymi rozmiarami (i najczesciej konczy sie na "tuningowych" chinskich podzespolach).
A do tematu wnosic juz nie ma co, bo byl omawiany bardzo czesto (ostatnio przez wlasciciela TDDI)...
tomiscorpio 07-06-2010, 20:51 195 opona to ok , bo niektorzi zaloza 165 i sa zdziwieni ze gorzej skreca gorzej hamuje itp itd....
mkaminski100 07-06-2010, 21:33 195 opona to ok , bo niektorzi zaloza 165 i sa zdziwieni ze gorzej skreca gorzej hamuje itp itd....
195 jest najlepsza opona przy fabrycznych hamulcach, ale niestety po zwiekszeniu tarcz robi sie to co przy 165 na fabryce.
Mialem "przyjemnosc" jazdy Omegami V6 na 205mm i wiem jaka jest roznica miedzy hamowaniem na 215 a 225 czy 235. Czesto wystarczylo zalozyc szersza opone, zeby poczuc jak hamulce robia swoje. Komfort jazdy jest niestety odwrotnie proporcjonalny do szerokosci.
Wiem jak kiepskie potrafia byc zamienniki, bo kiedys zalozylem do testow wentylowane hamulce z zielonymi klockami (kupilem akurat takie auto do robienia) i po 3 dniach szybko zmienialem na fabryke, bo nie szlo hamowac. Ludzie sobie czesto nie zdaja sprawy jaka roznica jest miedzy "ekonomiczna" tarcza, a tym co wstawia fabryka.
No i kto chce kombinowac z hamulacami to zostaje chyba tylko RS. Planow na "RSazcje" aut widzialem wiele, nie widzialem wiele realizacji. Tak jak z turbo w malych silnikach - prawie na kazdym forum jest dyskusja, tylko, ze malo kto to robi.
tomiscorpio 07-06-2010, 22:08 ehh ja tam akurat fabryki nie zachwalam.
Raz ze cena tych tarcz tyle co za dobre nacinane nawiercane i super miekkie klocki .
A dwa ze oryginaly jakie do scorpio zakladali , to klocki byly twardsze od tarcz....
A dwa wedlug mnie hamulce sa ok w focusie. normalne tarcze i klocki , stan zaciskow, lekko chodzacy tloczek i prowadnice, odpowietrzony uklad ... duzo osob pomija stan zaciskow....
mkaminski100 07-06-2010, 22:20 Nie wiem co ma Scorpio, ale Focus hamuje bardzo dobrze (MKII jeszcze lepiej, ale to inna bajka). Tylko, ze jak piszesz ludzie placza, ze trzeba wieksze tarcze, a maja dziurawe servo, zapowietrzony uklad i tarcze po 3 zmianach klockow z rantem.
No i niestety dobre klocki to miekkie klocki wiec sie pyla mocniej.
A co do nacinanych to nie wiem jakie uznajesz za dobre, ale jak napisalem w przypadku Opla z moimi znizkami kupuje tarcze taniej niz w sklepach w UK.
|
|