Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Osłona przeciwkurzowa tłoczka hamulcowego - jak załozyć?


szantis
02-06-2010, 13:04
Witam , w związku z tym ,że będę musiał wymienić gumowe osłony tłoczków w zaciskach na tyle proszę o podanie swoich sposobów na założenie tej osłony ....ale bez wyjmowania tłoczka. Kiedyś wymieniałem w podobnym zacisku i by nie poszarpać osłony długo to trwało. Może ktoś zna jakąś sztuczkę :)

Pzdr @ll

czesioczesio1
02-06-2010, 16:05
ja to wymieniałem i nie było z tym problemu łatwo się to montuje będzie ci potrzebny kawałek plastiku żeby wcisnąć ta gumkę coś typu patyczek po lodach a powiedz mi kupiłeś te gumki do tłoczków bo ja kupowałem z allegro

szantis
02-06-2010, 18:28
Dzięki za info, tłoczek trzeba wsunąć do końca i jazda ? ale na sucho to wkładałes ?
Samych gumek nie kupowałem, wziąłem całe zestawy naprawcze (28 pln/kpl) bo jeszcze gumy od regulatorów mam do wymiany.

marwyk
03-06-2010, 09:30
najlepiej też zapodać trochę smaru do tłoczków - coś takiego jak wazelina w tubce i ważne ma być do tłoczków nie byle co. Jeszcze jedna uwaga - łatwiej się zakłada jak tłoczek jest wysunięty do poziomu co ma taki frez.

robson67
03-06-2010, 11:15
jak kupiłeś całe zestawy to wyciągnij tłoczek i zrób to porządnie, wymień nie tylko osłonę przeciwpyłową ale i uszczelniacz tłoczka - przy okazji oczyścisz wnętrze zacisku; (zastosuj pastę do tłoczków hamulcowych jak ci radził kolega Marwyk); posmaruj też smarem zawierającym dwusiarczek molibdenu prowadnice zacisków (ten smar jest podobny do grafitowego, stosuje się go do przegubów napędowych)

robson67
03-06-2010, 11:17
:wink:

czesioczesio1
04-06-2010, 19:08
a gdzie kupiłeś te zestawy naprawcze bo sa w bardzo dobrej cenie

dwoje19
04-06-2010, 21:27
Odkręć zacisk, naciskaj hamulec kilka razy aby tłoczek się całkowicie wysunął. Teraz zdemontuj zacisk całkowicie i złap go w imadle tak aby tłoczek był w pionie. Wyjmij tłoczek, na tłoczek załóż osłonkę gumową nową i zsuń ją ku dolnej krawędzi tłoczka. Teraz przystaw tłoczek do cylinderka ale go nie wkładaj do niego, najpierw włóż osłonkę na swoje wycięcie gdy to zrobisz to dopiero zacznij wciskać tłoczek. Włóż tłoczek tak z 1mm tak aby tylko się trzymał. Teraz musisz jedną ręką dociskać tłoczek (nie mocno) np trzonkiem młotka a drugą wkręcać tłoczek jakimiś szczypcami po gwincie za odpowiednie wycięcia w górnej części tłoczka aż do całkowitego wkręcenia i aż drugi koniec osłonki wskoczy na wycięcie w tłoczku.
Nie radzę robić inaczej czyli na siłę wciskać osłonkę bez wyciągania tłoczka bo ją uszkodzisz.

Pozdro.

szantis
05-06-2010, 17:15
Osłonki zmienione :) ....bez wyjmowania tłoczków. Z pierwszym szukanie sposobu -30 min z drugim poszło w dwie minuty :)

Zestawy kupiłem w Gdańsku - firma SALIKO , ul . Beethovena(specjalizują się z VAG- grupie)

robson67
05-06-2010, 19:33
[QUOTE=szantis;1450288]Osłonki zmienione :) ....bez wyjmowania tłoczków. Z pierwszym szukanie sposobu -30 min z drugim poszło w dwie minuty :)


no to może podzielisz się doświadczeniami, jak potrzeba to "koledzy pomóżcie" ale jak zrobiłem to zachowam dla siebie??? czekamy na opis jak to zrobiłeś;)

szantis
06-06-2010, 17:27
Oczywiście, że zdam relację. U mnie przebiega to tak , na wyczyszczony nasmarowany , wkręcony do końca tłoczek wkładam nasmarowaną płynem hamulcowym gumkę :mrgreen: w ten sposób by wewnętrzny pierścień wszedł w górne wycięcie tłoczka. Potem wciskam pierścień zewnętrzny za pomocą cienkiego wkrętaka w wycięcie w zacisku. Następnie obracam tłoczek wraz z gumką tak aby zewnętrzny pierścień osłony przekręcił się w rowku zacisku. Przy pomocy dźwigni hamulca ręcznego wysuwam tłoczek i ponownie obracam tłoczek z gumką. ITD . Po chwili gumka przestaje się obracać w zacisku i sfazowanie tłoczka już wepchnęło pierścień zewnętrzny osłony w rowek zacisku.
Ot cała filozofia...
Pozdrawiam