Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Pukanie przy kręceniu kierownicą.


Losmaczos
07-06-2010, 11:42
Witam. Mam taki objaw a mianowicie podczas ruszania kierownicą (nie kręceniu) delikatnie w prawo i lewo jest słyszalne bardzo wyraźne stukanie. Na wyłączonym i włączonym silniku objaw jest taki sam. Podczas jazdy też jest słyszalne delikatne stukanie przy ruszaniu itp. Co może być przyczyną ?

leszek_piesek
07-06-2010, 15:08
Końcówki drążka kierowniczego, łączniki stabilizatora lub listwa kierownicza

Losmaczos
07-06-2010, 15:14
Od czego zacząć najlepiej sprawdzanie ?

leszek_piesek
07-06-2010, 15:16
Najpierw zacznij od koncowek drazka kierowniczego i łącznikow. Znajduja sie kolo siebie wiec nie bedzie to wielki problem sprawdzic tego i tego. Mi ostatnio tez strasznie pukało, i na dziurach i podczas skrecania. I winne temu byly łączniki ale jezeli u Ciebie wystepuje to tylko podczas skrecania to stawiam na wybite koncowki drazka.

Losmaczos
07-06-2010, 15:27
Np. przy wymianie końcówek drążka będzie trzeba ustawiać zbieżność ?

leszek_piesek
07-06-2010, 15:31
Tak. Koncówki są wkręcane na drażek kierowniczy i powinno sie ustawic zbieżność:)

Losmaczos
07-06-2010, 15:41
Drążki kierownicze też mogą mieć wpływ na pukanie i stukanie ?

leszek_piesek
07-06-2010, 15:47
Wydaje mi sie ze sam drążęk ani nie puka ani nie stuka.

Riko
08-06-2010, 06:42
Moim skromnym zdanie, a ja włwśnie od tego zacząłem i trafiłem w 10tkę zacznij od sprawdzenia mocowania pedałów, które są mocowane najednej śrubie bez podkładki.Rozbierz kanał wentylacyjny pod kierowcą, odkręć tą srube podłóż podkładkę (można lekko nasmarować Łt40) złoz i potem napisz czy to ustało. kiedyś na "starym" forum było o tym wyczerpująco łącznie ze zdjęciami. Nazywano to "pedalierą". Jak by nie było w tych fordach drążki lub zawieszenie pada bardzo rzadko.

Losmaczos
08-06-2010, 12:24
Mówisz że to będzie to ? Byłem u zaufanego mechanika na stacji diagnostycznej sprawdzili całe zawieszenie i jedynie co wykrył to luz prawego drążka kierowniczego. To wymienił zbieżność ustawił jedzie się lepiej to swoją drogą ale stuki puki przy ruszaniu kierownica prawo lewo (nie kręceniu) nie ustały.

Losmaczos
08-06-2010, 16:35
Zapomniałem dopisać że te objawy są na postoju a nie w czasie jazdy.

Losmaczos
08-06-2010, 16:36
Objawy te pojawiają się na postoju.

MMarcin76
08-06-2010, 18:23
Objawy te pojawiają się na postoju.

Nic tylko posłuchać kolegi Rico :569:

Losmaczos
08-06-2010, 21:03
Może to jest głupie pytanie ale co ma wspólnego pukanie przy ruszaniu kierownicą z pedałami ? Są jakoś połączone ?

elektromonter
09-06-2010, 08:29
Bardzo mi się podoba ta odpowiedź. Bo mam podobne objawy i mechanior mi powiedział, że to przekładnia (regeneracja 600-700 zł). Jeśli by to była ta śrubka to byłbym bardzo szczęśliwy. Godne sprawdzenia.
...ale co ma wspólnego "pedaliera" z kręceniem kierownicą? Pytam bom lamer ;)

Moim skromnym zdanie, a ja włwśnie od tego zacząłem i trafiłem w 10tkę zacznij od sprawdzenia mocowania pedałów, które są mocowane najednej śrubie bez podkładki.Rozbierz kanał wentylacyjny pod kierowcą, odkręć tą srube podłóż podkładkę (można lekko nasmarować Łt40) złoz i potem napisz czy to ustało. kiedyś na "starym" forum było o tym wyczerpująco łącznie ze zdjęciami. Nazywano to "pedalierą". Jak by nie było w tych fordach drążki lub zawieszenie pada bardzo rzadko.

String
09-06-2010, 08:51
U mnie też puka przy kręceniu kierownicą na postoju z lewej strony. Na razie tego nie robię, bo mój mechanik stwierdził że to łożysko McPersona i może jeszcze chwilę poczekać.

elektromonter
09-06-2010, 09:27
Co mechanik to inna teoria :)
mój mechanik stwierdził że to łożysko McPersona

Losmaczos
09-06-2010, 11:32
Mi strasznie puka z prawej strony przy ruszaniu (nie kręceniu) kierownica na postoju i wyłączonym silniku. Zawieszenie ponoć jest ok według diagnosty. Co może być przyczyną ?

Riko
09-06-2010, 14:36
Ja mam taką teorię (która u mnie się sprawdziła),że stukanie to wydobywa sie podczas "pracy" nadwozia i to raczej jest poza dyskusją ,natomiast podczas kręcenia kierownicą na postoju poprzez przesuwające się koła w lewo i prawo nadwozie równiż musi pracować , więc myśłę że właśnie "to mo kręcenie kierownicy do stuków na postoju". Namawiam Was do tego by sprawdzic ten wariant bo u mnie tez było kilku mechaników tzn ja u nich i też różne teorie snuli , aż wziąłem sprawę we własne ręce i do tej pory jest OK !

Losmaczos
09-06-2010, 14:48
Stukanie rozumiem ustało jak podłożyłeś podkładkę pod śrubę ? to co pisałeś kilka postów wstecz ?

Losmaczos
09-06-2010, 18:23
Może to maglownica ?

leszek_piesek
11-06-2010, 19:12
Ja tu się rozpisuję o łącznikach itp a kolega dopiero po jakimś czasie wspomniał o tym że te odgłosy występują tylko podczas postoju wiec moje teorię odpają.