Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Dymienie/kopcenie
Panowie,
dziś jadąc swoim S-maxem spostrzegłem, że przy przyspieszaniu z wciśniętym pedałem do podłogi samochód naprawdę porządnie kopci na czarno (widziałem to w lewym lusterku)...
Mam pytanie czy wasze auta też potrafią porządnie zadymić przy przyspieszaniu???
Kiedy mój poprzedni Galaxy tak dymił był to objaw słabej turbiny, która poprostu przepuszczała olej....Turbinę wymieniłem i ten objaw zniknął....
u mnie tez tak jest... zaznaczę że nie mam dpf-a
cezarro1 23-06-2010, 21:07 Ten temat był już poruszany mnóstwo razy .Niestety nasze auta maja tendencje do kopcenie bez względu na przebieg.
każdy diesel kopci na czarno jak wciśnie się gaz "do dechy". Normalka.
wg mnie nie każdy. W rodzinie mam Peugeota 807 z silnikiem 2.0 HDi po chipie z DPF i nie widać żadnej chmurki
PS. ten sam silnik był stosowany w Fordach po wejściu w kooperacje z PSA i odpowiada 2.0 TDCi
Ten temat był już poruszany mnóstwo razy .Niestety nasze auta maja tendencje do kopcenie bez względu na przebieg.
Witam,
z tego co pamiętam, kopcenie w TDCi ma związek z zapychającym się zaworem EGR (recyrkulacji spalin). Mi już to raz ASO czyściło - troche pomogło. Teraz chyba czas na powtórkę. Ponoć niektórzy to zaślepiają i kopcenie znika, ale z rury wydostaje się więcej trujących substancji.
U mnie kopci przy przyspieszaniu, ale tez przy manewrach na wstecznym. Powiem szczerze, ze troche wiocha w takim aucie...
Czy ktos ma podobne spostrzeżenia?
W Mondeo tak miałem przy zafajdolonym EGRze :evil:
Czyszczenie raczej nic nie daje :(
Najlepiej wymienić EGR na nowy.:one:
Witam,
z tego co pamiętam, kopcenie w TDCi ma związek z zapychającym się zaworem EGR (recyrkulacji spalin). Mi już to raz ASO czyściło - troche pomogło. Teraz chyba czas na powtórkę. Ponoć niektórzy to zaślepiają i kopcenie znika, ale z rury wydostaje się więcej trujących substancji.
U mnie kopci przy przyspieszaniu, ale tez przy manewrach na wstecznym. Powiem szczerze, ze troche wiocha w takim aucie...
Czy ktos ma podobne spostrzeżenia?
Kopci nawet w nówce z przebiegiem 500km. Normalka.
każdy diesel kopci na czarno jak wciśnie się gaz "do dechy". Normalka.
Temat już był poruszany.
Miałem kilka diesli w swojej historii ,ale tak jak maxiu żaden nie kopcił :(
Zauważyłem to już przy odbiorze auta z salonu,zgłaszałem to w ASO ,ale niestety powiedzieli,że to taka norma w Fordzie.
Mondeo widziałem mają podobnie.
Wieje wiochą tak jak to kolega napisał i uważam że spece z Forda powinni coś z tym zrobić !
Co innego jak kopci stary wysłużony klekot,ale żeby nowe auto ...
Bouli_Ossów 24-06-2010, 07:27 Diesel musi dymić :619:
DPF może trochę pomóc (Vectra 1.9 CDTI mi tak nie dymiła), ale raczej bym radził się do tego przyzwyczaić :)
Ogólnie wiocha bez 2 zdań, ale mi to osobiście lacha :D
W Mondeo tak miałem przy zafajdolonym EGRze :evil:
Czyszczenie raczej nic nie daje :(
Najlepiej wymienić EGR na nowy.:one:
Krążą także teorie o zaślepianiu zaworu EGR, co miałoby się przyczyniać do mniejszego dymienia i nieznacznego wzrostu mocy. Czy ktoś o tym słyszał / stosował w 2.0 TDCi?
A tak swoją drogą to ile kosztuje nowy EGR w ASO?
A u mnie mimo że "stary klekot TDI" przy przyśpieszaniu,nawet na maxa NIC nie kopci :) Tylko przy odpaleniu autka jakiś mały dymek pójdzie ale bardziej szary niż czarny :)
Jechałęm ostatnio za Espacem ostatni wypust,jak gość wyprzedzał myślałem że sie pali ... czarna CHMURA DYMU!!!Tragedia....
U mnie nic nie kopci, ale przed czyszczeniem EGR było kopcenie choć nie takie znowu wiekie. Widziałem po rozebraniu EGR z kolektorem to istna masakra (70.000 km) po prostu zapchane syfem po brzegi, nie dziwie się, że silnik może mieć jakieś 'ale'.
A tak swoją drogą to ile kosztuje nowy EGR w ASO?
Z kolektorem 1640 pln - bo te elementy występują razem.
Z kolektorem 1640 pln - bo te elementy występują razem.
Czy nadmierne kopcenie moze być podstawą do reklamacji i wymiany EGR na gwarancji? Czy jest to traktowane jako "część eksploatacyjna"?
Powiem szczerze, gdybym miał wydać 1.500 zł to wolę już czarny dym:619:
Czy nadmierne kopcenie moze być podstawą do reklamacji i wymiany EGR na gwarancji? Czy jest to traktowane jako "część eksploatacyjna"?
Powiem szczerze, gdybym miał wydać 1.500 zł to wolę już czarny dym:619:
Nie wiem czy to podlega gwarancji, ale zdecydowanie jest to ustrojstwo źle pomyślane, prędzej czy później się zapycha tą mazią. W innych markach (nie powiem jakich :) można całkowicie rozebrać i wyczyścić, natomiast w Fordach - przynajmniej 1.8 tdci - silniczek z przekładnią jest nierozbieralny. Wiec jak się tak zapcha, że dymi (mniejszy problem), przygasa silnik, pojawia sie check engine i czyszczenie nic nie daje to tylko wymiana niestety.
nie ma czym sie przejmować, miałem c-maxa z 2.0tdci ten sam silnik co w s-maxie i od początku delikatnie kopcił , do 150.000km jak sprzedawałem nic sie nigdy nie zapchało , nic nie zepsuło , teraz kuga ma filtr i delikatnie kopci przy odpalaniu, ale w lusterkach nic nie widac bo spaliny idą na dwie rury
mój teść mówi że kazdy diesel musi kopcic, opinia mechaników starej daty, natomiast pracownik v-techa gdzie robiłem chipa w kudze powiedział ze kopcenie to efekt złe dobranej mieszanki, i mozna to programem wyeliminować
Jeśli kopcenie nie jest bezpośrednio powiązanie z zaworem EGR to nie ma się czym przejmować prawda, też bym nic nie robił. Natomiast jest to jeden z podstawowych objawów przy problemach z zaworem, wtedy prędzej czy później coś z tym trzeba zrobić, bo objawy się nasilają i tak się nie da jeździć. Co chwile wyskakuje check engine, w późniejszym etapie silnik ma dziwne objawy dławienia jak sie jak zawór już blokuje sie na dłużej.
radzio_s 24-06-2010, 20:20 Kopcenie wg jednego z w-wskich tunerów jest związane z słabością silnika 1,8 TDCI.
Głowica o kiepskim przepływie gazów,silnik konstrukcyjnie pamiętający lata 90.
Ma on bardzo kiepski przebieg krzywej momentu obrotowego czyli na wolnych obrotach brak mu mocy,ledwo porusza autem z miejsca,a masa do poruszenia spora (s-max lub mondeo).
Programiści forda aby temu zaradzić dają bardzo dużo paliwa na wolnych obrotach,jeśli towarzyszy temu brak powietrza (turbina mało pompuje) chmura dymu murowana.
Mój poprzedni 1,6 TDCI dymił mniej.Ale to silnik z innej bajki i innego wieku.
arczi_75 25-06-2010, 19:53 Mój podkręcony Maksiu kopci jak s....n zwłaszcza na wstecznym i delikatnym gazie. Zastanawiam się czy nie zgłosić tego przy najbliższej wizycie w ASO?
Po eksperymentach z paliwem i olejem silnikowym mocno ograniczyłem kopcenie u siebie. Czy miało to związek bezpośrednio z tymi zmianami, czy równolegle zadziałało coś jeszcze o czym nie wiem, tego z całą pewnością powiedzieć nie mogę.
Faktem jest, że ASO nie bardzo wiedziało co z tym zrobić i rozkładało ręce. Obecnie po konsultacji z nimi świadomie używam oleju 5W40 z normą dla VW (!) i jego zużycie jest dodatkowo mniejsze niż wodnitej Formuły F oraz używam tylko paliwa premium ze sprawdzonych z autopsji stacji. Ponadto zapewniam grubszy film olejowy, co być może przekłada się na większe zużycie paliwa, o "zero coś tam", ale to nie ma dla mnie większego znaczenia.
Jakkolwiek powyższe by nie zabrzmiało, osiągnąłem to co chciałem... nie muszę się wstydzić na drodze za swój samochód :)
...kopcenie spowodowane może być:
..zacinającym się EGR
..zaklejonym dolotem (efekt działania EGR)
..nieszczelności rur od turbiny do IC...i dalej do kolektora
..niedomaganiem turbiny
..b. wysoką temp. pow. (upał) jeśli dawkowanie jest normalnie na pograniczu kopcenia
..słabymi (lekko przelewającymi) wtryskami
...dodam że przy mocnym chipie, wskazane jest lekkie kopcenie...bo bogatsza mieszanka obniża temp. w komorze spalania...w trakcie chipowania można zmniejszyć kopcenie...ale troszkę kosztem mocy... :(...bo wyciskanie z turbinki ostatnich rezerw nie jest wskazane...
arczi_75 04-07-2010, 20:35 Heko to podpowiedz czy przejmować się tym kopceniem czy nie? Ja kręciłem swojego Maksia u Was w V-Techu w Krakówku i kopci aż miło (a raczej niemiło) :-)
podlasiak 13-11-2012, 17:16 Kupilem nowego s-max 2,0tdci i od poczatku dymi przy cofaniu przy dodaniu gazu nawet nie do dechy tak zwanej bylem 3 razy na serwisie w londynie oczywiscie mi powiedzieli ze jest tak skonstruowany i bedzie dymil ,w polsce jak bylem na serwisie powiedzieli mi to samo czyli lipa za duza kase, przejechalem nim juz 50tys mil przez 3lata fakt zadnej awari nie bylo ale :wyciera sie kierownica i fotele i to bardzo, opony z przodu choc po londynie nie jezdzi sie szybko wymieniam co 12 tys km, nie polecam mischelin i opon z jodelka tak zwana najleprze sa z duzymi rowkami ogolnie za ta kase nie warto kupowac nowego auta bo to przeciesz tylko ford wczesniej mialem fokus "2008 tez nowka 1,8 benzyna palil mi 13 litrow po miescie po roku zamienilem go wlasnie na s-maxa .teraz przymierzam sie do volvo xc 90 oczywiscie nowego i mysle ze to bedzie dobry wybor . pozdrawiam
Idealny na miasto londyńskie(i nie tylko),2.4 w dieslu to rewelka, pali do 7.5l przy 30mph.
opony z przodu choc po londynie nie jezdzi sie szybko wymieniam co 12 tys km
to co zmiana oleju zmiana tez i opon :shock: :lol:
radson26 06-09-2013, 22:32 odświeżam temat.
Czy ktoś znalazł skuteczny sposób na kopcenie z 2.0 tdci 140 km . W moim galaksy kopci na czarno podczas jazdy na biegu wstecznym. Jest to dość irytujące bo jak ktoś to widzi to zaraz pyta czy wiem jak mi kopci i jaka to usterka. Zastanawiam się czy zaślepienie egr blaszka z otworem może coś tu pomóc. Na trasie puszczanie " bąków " mi nie przeszkadza - niech wiedzą że dodaje gazu .
W tym przypadku stawiał bym bardziej na lejące wtryskiwacze , wciskasz gaz większa dawka paliwa nie do końca spalonego i kopci .....
ale raczej to nie EGR bo przy wyższych obrotach jest zamykany .
radson26 07-09-2013, 09:23 Na wstecznym kopci na niskich obrotach , raczej na wstecznym nie wciska się mocno gazu . Na biegu jałowym nie koci w ogóle nawet po mocniejszym przygazowaniu . Jazda do przodu z normalnymi obrotami ( niskie , wysokie , różne biegi ) nie ma dymu . Dym pojawia się na niskich obrotach ( bez gazu ) jadąc na wstecznym biegu. W mojej opinii wtryski raczej nie leją , ale mogę się mylić . Może ktoś tak miał i jakoś na to zaradził. HELP
dikileiden 07-09-2013, 11:24 przepraszam ale nie rozumiem co to ma jazda do przodu czy do tyłu , do kopcenia. Czyli do przodu na jedynce nie kopci a do tyłu na wstecznym kopci . Oj bardzo dziwne , no chyba że jeździsz więcej do tyłu niż do przodu . Proponuje zaślepić zawór EGR , operacja nie kosztowna a może wiele zmienić.
radson26 07-09-2013, 12:10 tak kopci na czarno tylko na wstecznym na niskich obrotach a na jedynce do przodu nie kopci
.Wiem dla mnie to też dziwne . Co do zaślepienia egr to blaszka z dziurą czy bez . Czytałem że do sterowanego elektronicznie egr zaleca się z dziurą.
dikileiden 07-09-2013, 13:58 Co do zaślepienia egr to blaszka z dziurą czy bez . Czytałem że do sterowanego elektronicznie egr zaleca się z dziurą.
do silnika 2.0 TDCi 140 KM blaszka bez otworu
radson26 07-09-2013, 14:15 do silnika 2.0 TDCi 140 KM blaszka bez otworu
Masz u siebie taką . Nie wyrzuca błędów.
Tez myślę że możesz go zaślepić własnie to poczytaj ..http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2071889#post2071889...
dikileiden 07-09-2013, 17:56 Masz u siebie taką . Nie wyrzuca błędów.
Tak , mam już taką (bez otworu) od dwóch lat i bez błędu.
radson26 07-09-2013, 18:38 Dzięki za info spróbuję z blaszką. Ale jak kmuś zaswita co to może być to czekam na sugestie i porady
tak kopci na czarno tylko na wstecznym na niskich obrotach a na jedynce do przodu nie kopci
.Wiem dla mnie to też dziwne . Co do zaślepienia egr to blaszka z dziurą czy bez . Czytałem że do sterowanego elektronicznie egr zaleca się z dziurą.
To jest czesta przypadlosc 2.0 TDCI. Tez tak mam, dymi glownie przy cofaniu i delikatnym ruszaniu na jedynce (jak sie da bardziej w palnik to nie dymi). Wersja bez DPF.
To jest czesta przypadlosc 2.0 TDCI. Tez tak mam, dymi glownie przy cofaniu i delikatnym ruszaniu na jedynce (jak sie da bardziej w palnik to nie dymi). Wersja bez DPF.
Dokładnie.Mam to samo.Bez dpf-a. Jak baaaardzo delikatnie ruszam tył lub przód jest dymek, jak gaz w podłogę to nie ma...
sizarrio 09-09-2013, 11:48 U mnie dymi, widać to szczególnie dobrze przy wyprzedzaniu nocą (gaz w podłogę) jak za mną jedzie inne auto, ale też na wolnej jeździe z właczoną klimą (przód i tył),. Przyzwyczajam się, aczkolwiek wkurza mnie to strasznie. Byłem na ASO, podpięli kompa - wszystko gra, wg mechanika nie ma nadmiernego dymienia. (czyt. czyli jakieś dymienie występować musi :)).
radson26 11-09-2013, 21:55 straszna lipa z tym dymieniem jak cofam to wygląda jak bym jakąś strychniną jechał z ładnym nadwoziem. Chmury nie ma to fakt ale nie wygląda to ciekawie . Jakby krasnal w rurze siedział fajkę palił i buchy puszczała
dikileiden 12-09-2013, 00:00 straszna lipa z tym dymieniem jak cofam to wygląda jak bym jakąś strychniną jechał z ładnym nadwoziem. Chmury nie ma to fakt ale nie wygląda to ciekawie . Jakby krasnal w rurze siedział fajkę palił i buchy puszczała
czy masz auto bez DPF-u ?
radson26 12-09-2013, 12:57 Mam DPF auto sprowadzone z Austrii
dikileiden 12-09-2013, 13:30 Mam DPF auto sprowadzone z Austrii
to chyba czas zaślepić EGR , no chyba że ci to kopcenie nie przeszkadza ale nie ma żadnego ryzyka , spróbować można.
radson26 12-09-2013, 19:24 tak zamierzam zrobić tylko muszę namierzyć odpowiednią blaszkę i zobaczymy wtedy rezultaty . Z tego co piszą inni to nie jestem sam z tym problemem.
radson26 01-10-2013, 18:32 Witam
Sprawę kopcenia załatwiła zaślepka EGR i 15 minut na zamontowanie . Mogę szczerze polecić taki zabieg w tym silniku - zero błędów . Z moich obserwacji dymienie ustało na biegu wstecznym oraz zanikło puszczanie bąków podczas gwałtownego przyspieszania na trasie. Auto o niebo lepiej zbiera się na 1 biegu oraz w moim odczuciu lepiej przyspiesza na kolejnych. EGR to samo zło - w niczym nie pomaga w pracy silnika a wręcz dusi go :619:
drzs2013 17-10-2013, 23:38 Radson, gdzie kupiłeś zaślepkę??
radson26 21-10-2013, 23:25 na Allegro za 15 zł musisz dobrać do rodzaju egr jaki masz w samochodzie
Lukaszsmax11 09-07-2021, 06:43 Witam, mam pytanie odnośnie delikatnego dymienia przy przygazowaniu na postoju. Czy taka sytuacja jest możliwa i dopuszczalna? Dodam ze po uruchomieniu nie wydobywa się dym, lecz tylko po dodaniu gazu i jest to bardzo delikatne. Sprawdzałem również końcówkę rury wydechowej i jest tam niewielka ilość sadzy. Pytam, ponieważ od niedawna jestem właścicielem auta i mam wątpliwości czy w aucie nie został usunięty DPF.
luckyboy 09-07-2021, 06:59 Przy DPF rura musi być czysta.
120622
Lukaszsmax11 09-07-2021, 07:05 No tak mi się właśnie wydaje
No oczywiście dodał bym że nie jest to regułą zwłaszcza W 10 letnim . To tak jak z dolotem czy EGR em ... powinien być suchutki ale często jest tłusty .
Możesz oczywiście to wnikliwie sprawdzić tak jaj na filmiku poniżej .
https://www.youtube.com/watch?v=Kacx_h9MHJw
|