Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Co to jest - dodatkowa nagrzewnica i jak to działa?
Witam serdecznie wszystkich
Właśnie stałem się właścicielem s-maxa dtci w automacie 2009 r.
w wydrukownym wyposażeniu auta znalazłem :
-) z dod. nagrzew.
czy to jest dodatkowa nagrzewnica i jak to działa ?
pewnie masz webasto......
ale nie mam nic do sterowania tego webasto nigdzie go nie widze
powinien być pilot..... mamy tak w lexusie 350h.
Ale najlepiej gdybyś pojechał do jakiegoś mechaniora niech wejdzie na kanał i sprawdzi co i jak jakie to urządzenie producent model i będzie wiadomo gdzie i czego szukać.....
albo zapytaj wcześniejszego usera ;)
albo poszukaj forum - tam jest link do sprawdzania nr VIN w fordzie...i może tam natrafisz na jakiś ślad czy to fabryczne itd ;)
Nie jestem pewien ale domyślam się, że jest to dodatkowa nagrzewnica elektryczna wspomagająca nagrzewnicę wodną.
Chodzi o to abyś miał w zimie ciepłe powietrze zanim silnik zagrzeje Ci wodę w nagrzewnicy. W gruźliku (np. dtci) potrafi to trwać wieki, więc taka dodatkowa "farelka" ma sens.
To nie jest żadne ogrzewanie postojowe, jak np. Webasto. Myślę, że to się włącza automatycznie gdy odpalisz w zimie silnik i ustawisz nawiew ciepłego powietrza do kabiny. Nie ma żadnych dodatkowych włączników.
:>
Nie jestem pewien ale domyślam się, że jest to dodatkowa nagrzewnica elektryczna wspomagająca nagrzewnicę wodną.
Chodzi o to abyś miał w zimie ciepłe powietrze zanim silnik zagrzeje Ci wodę w nagrzewnicy. W gruźliku (np. dtci) potrafi to trwać wieki, więc taka dodatkowa "farelka" ma sens.
To nie jest żadne ogrzewanie postojowe, jak np. Webasto. Myślę, że to się włącza automatycznie gdy odpalisz w zimie silnik i ustawisz nawiew ciepłego powietrza do kabiny. Nie ma żadnych dodatkowych włączników.
:>
Dokładnie to samo chciałem napisać :) W niektórych samochodach nazywa się to dodatkowe dogrzewanie silnika. W maździe 6 spotkałem się z tym i to tak szumi jak nawiew.
dzięki
pewnie macie racje bo już troche poczytałem na ten temat i wszystko co piszecie się potwierdza jeszcze piszą na innych forach , że podgrzewa to w zimie silnik
dzięki
pewnie macie racje bo już troche poczytałem na ten temat i wszystko co piszecie się potwierdza jeszcze piszą na innych forach , że podgrzewa to w zimie silnik
Dokładnie. Miałem coś takiego w Galaxym. W zimie po uruchomieniu silnika odpala dodatkowa nagrzewnica. Wspomaga ogrzewanie wnętrza kabiny. Doskonała sprawa - doceniłem jak padła świeca żarowa (koszt wymiany 120zł:)). Webasto jest to nagrzewnica uruchamiana zdalnie lub programowana. Umożliwia rozgrzanie samochodu przed wyjazdem (ok 30 minut pracy). Mam w swoim smaxiu - 5000zł kosztuje w dieslu ale uważam że warto. Dlatego kupiłem:) Lepsze to niż podgrzewane siedzenia:) (wg mnie oczywiście)
Polecam pobrać z ford.pl / serwis instrukcję i ją przeczytać... :)
Jest to dokładnie opisane - sterowanie ( a właściwie programowanie ) z kierownicy. Mam w Maxiu ten dodatek i przyznam że zimą jest to wspaniała sprawa..., jak przyszło nocowac pod śnieżyną to programowałem mniej więcej na którą ma być ciepło w środku i na którą ma być silnik nagrzany - no i było.
Polecam pobrać z ford.pl / serwis instrukcję i ją przeczytać... :)
Jest to dokładnie opisane - sterowanie ( a właściwie programowanie ) z kierownicy. Mam w Maxiu ten dodatek i przyznam że zimą jest to wspaniała sprawa..., jak przyszło nocowac pod śnieżyną to programowałem mniej więcej na którą ma być ciepło w środku i na którą ma być silnik nagrzany - no i było.
ile czasu potrzebowałeś do nagrzania nagrzewnicą samochodu? w instrukcji piszą o 20-30 minutach.
Do konca to nie wiem... bo mam tą dodatkową spalinową nagrzewnicę. Ustawiałem ze o 7 jadę do pracy i mam już gotowe nagrzane na 7. W instrukcji pisze ze minimum 70 minut przed jazda trzeba skończyć programowanie..., Ja programowałem zawsze dzień wcześniej - jak widziałem że nocuje pod chmurką.
maciek911 02-08-2010, 22:59 A autor to Regulamin czytał? Bo mi się nie wydaje ...
Temat jest jak z kosmosu. Został już raportowany.
Radzę poprawić, inaczej plumknie do Zsypu.
Witam serdecznie wszystkich
Właśnie stałem się właścicielem s-maxa dtci w automacie 2009 r.
w wydrukownym wyposażeniu auta znalazłem :
-) z dod. nagrzew.
czy to jest dodatkowa nagrzewnica i jak to działa ?
Mam taki sam przypadek w silniku2.0 tdci manual. w zimie przy -10~-15 st . bardzo wolno się grzeje silnik choć ciepłe powietrze czuć w wylotach na szyby . może ktoś wrzuciłby fotki gdzie to ustrojstwo się znajduje ?.i jak to sprawdzić czy jest w pełni sprawne .
jest to dodatkowa nagrzewnica elektryczna wspomagająca nagrzewnicę wodną.Zgadza się,włącza się automatycznie,w focusie zamontowane są trzy grzałki [ takie ala świece żarowe] na przewodzie który idzie do nagrzewnicy ale i tak trzeba przejechać 5 kilometrów żeby coś grzało.
Zamówiłem sobie to cudeńko i jak patrzę na termometr to już się cieszę na przyszłą zimę.:D
Zamówiłem sobie to cudeńko i jak patrzę na termometr to już się cieszę na przyszłą zimę.:D
Ale nie zapominaj ze to cudo żre akumulator jak złoto.
Wystarczy że dzień, dwa nie pojedziesz a nagrzewnica w tym czasie będzie działała i mozesz zastać rozładowany akumulator.
Niestety ale ta nagrzewnica wymaga (co z resztą w instrukcji napisano) jazdy przez jakiś czas po cyklu grzania (w/g ASO około 1h).
Wydawało mi się że będzie jakieś zabezpiecznie - i np. nagrzewnica sie nie włączy kiedy po ostatnim grzaniu nie było jazdy - ale niestety przekonałem się dwukrotnie tej zimy że to tak nie działa.
Eeeee.... Ostatnio przez tydzień nie ruszałem samochodu. Stał na mrozie -8 do -14 stopni, codziennie rano włączała się nagrewnica. Dzisiaj bez problemu wsiadłem, uruchomiłem i pojechałem (przy -12...)
O i to jest optymistyczna informacja już się cieszę
krycha007 26-11-2012, 20:46 A jak się przekonać czy w autku na pewno nie ma webasto??? W etisie jest opis
*Z dod. nagrzewn. sprzedawca mówi że nie ma, lub nigdy nie sprawdzał.
W innym s-maxie z opisem *Z dod. nagrzewn. gość pisze o webasto i ma pilota nawet do tego.
Jak w etisie jest opisane webasto???
tu numer autka z webasto: WF0SXXGBWS7S52581
a tu niby bez: WFOSXXGBWS8G21326
jamacieq 26-11-2012, 21:09 według mnie to co można sobie zaprogramować (na conversie) itp to tz ogrzewanie postojowe, czyli nic innego jak webasto.
Z kolei dodatkowa nagrzewnica to coś jakby szybciej się zagrzeje silnik i to działa automatycznie, bez naszej ingerencji. Mam to u siebie i jakoś tak to się nazywało w opisie auta przy spr. vinu.
krycha007 26-11-2012, 21:15 Czyli w conwersie jest opcja, która nazywa się "ogrzewanie postojowe" ??? wtedy jest webasto?
jamacieq 26-11-2012, 21:23 no jeżeili w conversie masz opcję (bo z tego co czytałem w instrukcji tylko tak można włączyć tą opcję mająć oryginalne ogrzewanie postojowe), która pozwala włączyć grzanie o określonej porze itp to wtedy masz webasto, czy ogrzewanie postojowe - jak zwał tak zwał ;)
W conversie jest w dwoch miejscach.
Jesli masz fabryczne webasto to powinienes miec mozliwosc programowania czasu wlaczenia z rozbiciem na dni tygodnia.
W innym miejscu masz oddzielna pozycje ktora mozesz kliknac "dodatkowa nagrzewnica" ta automatycznie dogrzewa zimny silnik ale nie sygnalizuje ze dziala.
Jest tylko jedna nagrzewnica tzn jak masz webasto to nie masz ptc i odwrotnie.
Jak masz webasto to dziala za obydwie i jest mega skuteczne :-)
Z dodatkową nagrzewnicą nie oznacza że z ogrzewaniem dodatkowym webasto na paliwo jakie mają tylko niektóre S-MAX . ( inaczej bajka)
Myślę że nie ma typowej nagrzewnicy jak to jest w większości samochodów , tylko zamiast tego jest wynalazek - nagrzewnica elektryczna . (inaczej żadna rewelacja).
http://allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-grzałka-ford-s-max-s-max-i2769523960.html
Która czerpie b. dużo prądu i działa tyko przy uruchomionym silniku bo inaczej by siadł akumulator .Reasumując w mrozy nie jest w stanie ogrzać drugiego rzędu poprzez otwory nawiewu z tyłu bo po drodze się znacznie ochładza .Co jest dużym minusem .
krycha007 26-11-2012, 21:56 Hmm już chyba kumam. Okazuje się , że ten etis nie do końca pokazuje wyposażenie auta, o tym webasto w ogóle nie nie mówi - ogólnie piszą dodatk. nagrz. i tyle :) ale konkretnie mogą być to 2 opcje, przy czym jedna konkretna :) a druga lekko ściemniająca.
Ja mam webasto fabryczne i w najwieksze mrozy radzi sobie cudownie. W samochodzie jest naprawde goraco i silnik od razu cieply, ale chyba nigdy nie lecialo z tylnych nawiewow ceple powietrze :-)
Jakas niezla lipa z tymi nawiewami z tylu. Na szczescie przod daje rade :-)
Czy przy fabrycznym Webasto tez trzeba wstepnie ustawic nawiewy na szybe, maksymalna predkosc wentylatorow i zadana temperature? Czy moze robi to automat/moduł ogrzewania?
Tak naprawde nic nie ustawiam. Chyba sam esio kontroluje nawiewy. Co do temperatury to mam wrazenie ze grzeje po prostu na maksa, nie wiem czy jakiekolwiek ruszanie panelu klimy zmieni cokolwiek, bo wszystko jest nieaktywne w srodku, jak przy wylaczonej stacyjce.
Pracuje tylko wentylator i jest komunikat w conversie ze webadto jast wlaczone. Czy wykorzystuje ustawienia temperatury i nawiewy w takim stanie jak zostal wylaczony samochod, tego niestety nie wiem.
Pytam, bo mam dokladane Webasto i w instrukcji info, ze powinienem wlasnie ustawiac nawiew na max, temp na zadana itp. Szczerze mowiac myslalem ze dokladane Webasto lepiej sie integruje niz to moje i bedzie dzialac jak u Ciebie. Ciekawe czy da sie nagrzac samochod kiedy zostawie zadana temperature na minimum? ;)
Poczekam na prawdziwe mrozy i sprawdze :-)
Przy obecnych temp silnik nagrzewa sie momentalnie. Nie odpalam webasto
U ciebie nie ma co sprawdzac, to ewentualnie u mnie przy dokladanym ogrzewaniu moze byc roznie.
Witam serdecznie wszystkich
Właśnie stałem się właścicielem s-maxa dtci w automacie 2009 r.
w wydrukownym wyposażeniu auta znalazłem :
-) z dod. nagrzew.
czy to jest dodatkowa nagrzewnica i jak to działa ?
Jest to wewnętrzna elektryczna nagrzewnica powietrza znajdująca się (raczej jako standard) zaraz obok nagrzewnicy wodnej w zabudowie zespołu ogrzewania/klimatyzacji - włączana jest w momencie gdy pojazd ma włączony silnik i jest niska temperatura wnętrza a kierowca włączy ogrzewania na pozycję HI (czyli maksymalne ciepło) - nie jest to webasto ani inna taka dodatkowa nagrzewnica postojowa lub dogrzewanie układu wodnego silnika. -fotka w poście kol. eclipse
Dokładnie tak jak pisze Kolega pxl - to jest nagrzewnica dodatkowa elektryczna NIE Webasto na paliwo...
krycha007 28-11-2012, 15:53 Nie koniecznie, webasto nie jest opisywane w wyposażeniu (wdłg. etis) jako "webasto" tylko dod.nagrzew. dowód w moim poście powyżej podawałem numer vin auta z webasto i bez, opisy mają identyczne oznaczone jako dod.nagrzew.
Możliwe,ale ja mam w ETIS opis: z dod.nagrzew. a Webasta na paliwo NIE MAM...
Wychodzi na to że ten sam opis jest dla grzałki el. i webasta,albo wcale nie ma opisu dla webasta a grzałkę el.ma każdy diesel...
Wracając do grzałki el.skąd pxl wiesz że włączy się ona tylko przy dmuchawie na HI?Troche to dziwne...
Wracając do grzałki el.skąd pxl wiesz że włączy się ona tylko przy dmuchawie na HI?Troche to dziwne...
Wygląda na to że i mój S-MAX ma coś takiego (tzn. elektryczną grzałkę nie webasto), a skąd wiem?
Ciepło zaczyna się robić w autku po 2 minutach od uruchomienia silnika (nie muszę przełączać nawiewu na HI). Podejrzewam, że grzałka włącza się jeśli temp. zewn. jest niższa niż 10 C.
W mondeo MKIII też coś takiego miałem ale tam działało dopiero poniżej 0 (i tylko przez rok bo potem się zepsuło).
No bo ta grzałka el.to dodatkowa nagrzewnica i ma ją każdy S-max w dieslu (i nie tylko S-max).
W Galaxy Mk2 była też,tzw.dogrzewacz ale na paliwo i włączała się poniżej 10stopni i zimnym silniku.Nie trzeba było przełączać na HI nawiew,ciekawe czy w Maxie trzeba,ale wątpie w to...w tamtą zimę sprawdzałem i nie czyłem różnicy,owszem na HI szybciej leci ciepło,ale to dlatego że dmuchawa idzie na maxa...
krycha007 28-11-2012, 17:21 A sam montaż webasto jest trudny??? w sensie drogi?? :)
W sensie trudny? Chyba tak, skoro ASO udalo sie zostawic nieszczelny wężyk przez który wykapywał mi płyn chłodniczy. Czy drogi? Nowe Webasto z montażem+ pilot (wersja z wyświetlaczem) to koszt okolo 9 kPLN.
dikileiden 29-11-2012, 01:04 Panowie ja mam webasto , w ETIS jest opisane jako --Z dod. nagrzewnica/programowalna--
Dikileiden powiedz proszę, gdzie jest zamontowane, bo mam vebasto z mojego poprzedniego auta i zastanawiam się gdzie je zamontować w esiu.
dikileiden 29-11-2012, 09:01 Szczerze mówiąc to nie wiem , widziałem tylko pod autem układ wydechowy tegoż webasto.
Ale z czystej ciekawości rozglądnę się gdzie to ustrojstwo siedzi. Przy okazji muszę się wybrać do ASO żeby wgrac nowy soft do sterownika webasto . I tu pytanie czy ktoś już wgrywał taki soft w ASO i ile taka przyjemność kosztuje?
Jak zerkniesz to zrób fotkę gdzie to siedzi.
z góry dzięki
Z fotka moze byc problem - piecyk jest zamontowany pod prawym blotnikiem (o ile pamietam to za kolem)
Nie wiem czy link sie otworzy, ale wygooglalem instrukcje montazowa do diesla
http://www.google.pl/url?url=ftp://webasto-ekb.ru/Data/Car/Ford/S-Max%2520Galaxy%2520Mondeo/S-MAX_%2520Galaxy%25202006_2.0_d_E.pdf&rct=j&sa=U&ei=RSO3UMqCPc2AhQekhYGYAg&ved=0CBwQFjAB&q=webasto+installation+ford+s-max&usg=AFQjCNE0bV4XI6wbi58nvAMq78SDsEBg-g
Czyli jak Vebasto jest to opis dodtakowy: "programowalna" jak nie ma tego słowa to zwykła el.
Jak przyjdą mrozy sprawdze czy ustawienie na HI szybciej grzeje i ją załącza...
Nie wiem czy link sie otworzy, ale wygooglalem instrukcje montazowa do diesla
dzięki za link
dikileiden 29-11-2012, 11:07 Panowie a oprócz webasto czy nagrzewnicy elektr. jest jeszcze coś takiego jak w mondeo MK3 Tdci lub Tddi dogrzewacz silnika (świece żarowe wbudowane w obieg płynu chłodzącego)?
Panowie a oprócz webasto czy nagrzewnicy elektr. jest jeszcze coś takiego jak w mondeo MK3 Tdci lub Tddi dogrzewacz silnika (świece żarowe wbudowane w obieg płynu chłodzącego)?
To chyba właśnie o tym pisałem stronę wcześniej :)
dikileiden 29-11-2012, 12:04 Nie kolego-dogrzewacz silnika ze świecami żarowymi to nie elektryczna nagrzewnica powietrza , która to umieszczona jest za centralną konsolą i ogrzewa jedynie powietrze wdmuchiwane do wnętrza auta. Dogrzewacz(świece żarowe) silnika pomaga w szybki nagrzaniu się płynu chłodzącego po przez co silnik szybciej się nagrzewa i umieszczony jest w obiegu płynu chłodzącego . Nie wiem czy ten dogrzewacz występuje w s-maxie , na pewno był w mondeo MK3.
Choć tak do końca nie widziałem tej nagrzewnicy elektrycznej , ale z opisu forumowiczów takowa występuje.
Tak naprawdę przydały by się jakieś schematy całego obiegu grzania i chłodzenia s-maxa to każdy by zobaczył co gdzie się znajduje i jak się nazywa.
Znalazłem taki schemat s-max-galaxy, tylko co jest czym? No nic musi się jakiś znawca tematu wypowiedzieć.
Podgrzewacze płynu chłodzącego (te na świece żarowe) "wyszły z mody".
Na załączonym powyżej schemacie brak jest nagrzewnicy elektrycznej.
Sama nagrzewnica wygląda jak wszystkie wymienniki ciepła w układzie nawiewu - zdjęcie w załączeniu.
Co ciekawe dokładnie takie same nagrzewnice elektryczne występują w samochodach z silnikiem diesla na platformie Mondeo MK4 (MND, S-max, Galaxy) jak i FF2 (FF2, C-max, Kuga). W razie czego można zakładać dowolną ze znalezionych do tych samochodów. W przypadku braku nagrzewnicy w dieslowskim samochodzie dość łatwo się ją dokłada - jest o tym wątek w dziale FF2.
dikileiden 29-11-2012, 12:44 U mnie jest tak :
zdjęcie nr.1 grzejnik postojowy=webasto = nagrzewnica postojowa
Nagrzewnica postojowa pracuje niezależnie
od nagrzewnicy pojazdu, ogrzewając obieg
płynu chłodzącego silnik. Jest ona zasilana ze
zbiornika paliwa pojazdu. Możesz z niej
również korzystać podczas jazdy,
wspomagając nagrzewnicę pojazdu w
szybszym ogrzaniu wnętrza samochodu.
zdjęcie nr.2 grzejnik dodatkowy= Dodatkowa nagrzewnica silnika Diesel (zależnie od kraju)
Dodatkowa nagrzewnica silnika Diesel
(nagrzewnica elektryczna PTC) pomaga w
rozgrzaniu silnika i wnętrza pojazdu w
pojazdach z silnikiem Diesel. Nagrzewnica
włącza się i wyłącza automatycznie w
zależności od temperatury otoczenia,
temperatury płynu chłodzącego i obciążenia
alternatora.
Tak że Panowie wychodzi na to że ja nie mam nagrzewnicy elektrycznej która ogrzewa tylko powietrze wdmuchiwane do wnętrza pojazdu,
tylko u mnie występuje webasto + nagrzewnica dodatkowa elektryczna PTC (świece żarowe w układzie chłodzenia).
U mnie ostatnio ok.-10 stopni i chciałem sprawdzić kiedy sie załącza dod.nagrzew.el więc zmieniłem ustawienia z tych co mam przez cały rok (czyli.A/C ON 22 AUTO bez kierowania nawiewu gdziekolwiek) i zrobiłem to samo+ ręcznie na HI (bo niby wtedy sie ona ma włączyć) i....powiem szczerze że było gorzej,tzn trzeba było dłużej czekać aż powieje z kratek cieplejsze powietrze...:(
Przy ustawieniu takim jak mam zawsze wieje szybko cieplejsze pomimo że silnik jeszcze zimny,a jakie są Wasze obserwacje i optymalne ustawienia climatronic-a zimą,żeby dobrze grzało w środku?
Uzywam guzika MAX - nie wiem czy coś daje, ale wygląda na to że obchodzi automatykę która nie włączy nadmuchu dopóki płyn chłodzący nie osiągnie iluś tam stopni.
Dikileiden
Z tego co pisal do mnie ford polska to jak masz webasto to nie masz ptc. Webasto automatycznie dogrzewa Ci silnik i nawet o tym nie wiesz - oczywiscie jak masz zaznaczona ta kratke. Moze byc tylko jeden rodzaj nagrzewnicy - tak napisali.
Oczywiscie swiece zarowe to inny temat.
Nie wiem z jakiego powodu w S-maxie mieli by tak dziwnie skonfigurować elektryczną nagrzewnicę PTC, aby działała tylko przy nawiewie na szybę????
W C-maxie/FF2 jest tak, że nagrzewnica PTC (taka sama jak w S-maxie!!!) włącza się (jak klimatronik jest na AUTO) praktycznie zawsze jak temperatura zewnętrzna jest niższa od tej nastawionej na klimatroniku o jakieś 8-10st. C oraz silnik jest "zimny". Czyli nie tylko zimą! Jest do tego nastawa w zegarach, aby widzieć kiedy się włączyła (dostępna dopiero w ELMconfigu - wcześniej nikt o tym nie wiedział...) - więc łatwo to obserwować. Jest nawet nastawa aby widzieć jakim % mocy pracuje PTC!.
Obserwacje wskazują, że nagrzewnica startuje (w podanych warunkach) natychmiast po uruchomieniu silnika (bez przełączania na nawiew na szybę!) i wykorzystuje max dostępnej rezerwy mocy alternatora (tzn. jak nie są włączone grzane szyby, to wykorzystuje 100% swojej mocy a jak szyby, radio, światła i cała reszta "choinki" jest włączona - to dla PTC "zostaje" rezerwy na pracę tak od 30% do 70-80% jej mocy.
Nagrzewnica PTC wyłącza się zaraz jak silnik osiągnie temperaturę 40-50st. C (nie sprawdziłem dokładnie, ale na pewno w tych granicach).
Warto wiedzieć, że PTC jest urządzeniem o sterowanej mocy - dzięki temu łatwo "adaptuje" się do dostępnej rezerwy mocy alternatora.
Nie wiem z jakiego powodu w S-maxie mieli by tak dziwnie skonfigurować elektryczną nagrzewnicę PTC, aby działała tylko przy nawiewie na szybę????
.
Ktoś pisał wcześniej że działa ona tylko przy ustawieniu temp na max czyli HI,nie koniecznie na szybe i MAX...
Też sie dziwiłem że tylko wtedy...
Fajnie to opisałeś,widać że wiesz co piszesz więc sprawa wyjaśniona.Dzięki ;)
dikileiden 08-12-2012, 13:04 Bump:
Z tego co pisal do mnie ford polska to jak masz webasto to nie masz ptc. Webasto automatycznie dogrzewa Ci silnik i nawet o tym nie wiesz - oczywiscie jak masz zaznaczona ta kratke. Moze byc tylko jeden rodzaj nagrzewnicy - tak napisał .
No tak tylko ja w convers + mogę zaznaczyć - odznaczyć webasto lub grzejnik dodatkowy, a nie tak jak to ci ''ford napisał'' mogę mieć tylko webasto.
Tak że czekam aż mi to ktoś wyjaśni łopatologicznie na podstawie wrzuconych zdjęć (wyżej) dlaczego mogę włączyć lub wyłączyć grzejnik dodatkowy - nagrzewnica, skoro tedi_k napisał że nagrzewnica włącza się automatycznie .
Bo to że mogę włączyć i wyłączyć webasto to normalne , bo jest ono programowalne.
Coś mi się wydaje że kręcimy się w kółko , bo każdy dopisuje to co myśli , a tu trzeba kogoś kto się naprawdę zna na tych urządzeniach i konfiguracji ich w naszych autach . Bo nie dojdziemy do niczego.
Chyba muszę się wybrać do ASO żeby mi to wyjaśnili jakiego rodzaju ustrojstwa zamontowane są w moim aucie.
Dod.nagrzew. ma sie włączać automatycznie,ja w C+ NIGDZIE NIE MAM opcji jej włączenia/wyłączenia...
Dikileiden
To oddzielne zaznaczenie o ktorym piszesz to tez jest webasto. Jak zaznaczysz ten kwadracik, ,,dodatkowa nagrzewnica,, to bedzie automatycznie wlaczalo Ci sie webasto zeby jak najszybciej dogrzac silnik. To nie jest nigdzie sygnalizowane, musza byc tylko spoelnione okreslone warunki.
W oddzielnym miejscu w conversie masz programowanie webasto.
Mam dokladnie tak jak Ty.
Teraz jak jest zimny silnik i uruchamiam samochod to odpala sie automatycznie webasto.
Bump: I jeszcze jedno.
Oczywiscie powyzsza zasada obowiazuje jak masz webasto zamontowane fsbrycznie!
Jest tylko jeden rodzaj nagrzewnicy. Jak ktos ma webasto fabryczne to nie ma ptc - tak jak pisalem moze byc tylko jeden rodzaj nagrzewnicy dodatkowej.
dikileiden 08-12-2012, 17:21 To oddzielne zaznaczenie o ktorym piszesz to tez jest webasto. Jak zaznaczysz ten kwadracik, ,,dodatkowa nagrzewnica,, to bedzie automatycznie wlaczalo Ci sie webasto zeby jak najszybciej dogrzac silnik. To nie jest nigdzie sygnalizowane, musza byc tylko spoelnione okreslone warunki.
To by dało mi odpowiedź dlaczego po przejechaniu krótkiego odcinka , po wyłączeniu silnika słychać pracujące webasto , które to po jakims czasie cichnie.
No i już wszystko wiem , wielkie dzieki .
Aha jeszcze pytanie czy ktoś aktualizował w ASO soft sterownika webasto , ponieważ zawiesiło mi się i już nie ruszy , ponoć muszę wgrać nowy soft sterownika.
marektorun 04-10-2014, 12:54 Witam !
Ja też od jakiegoś czasu spradzałem co mam w moim s-maxie.
Podumowują:
1. Mam na Webasto z pilotem które można zaprogramować z samochodu lub włączyć z pilota.
2. Mam w manu na 100% nagrzewnicę dodatkową bo na convesrie mogę ja włączyć i wyłączyć.
3. Nie jest to na pewno elektryczna nagrzewnica PTC, sprawdziłem nie mam bezpiecznika F16 80A - (nagrzewnica Diesel PTC).
Więc odchaczająć włączenie nagrzewnicy dodatkowej pozwalam aby webasto pomagało w dogrzewaniu auta.
Czy mam rację?.
W instrukcji są opisane oprócz webasta 2 rodzaje nagrzewnicy dodatkowej.
Nagrzewnica na paliwo (zależnie od kraju) i Nagrzewnica elektryczna PTC ( w zalezności od kraju) - cytat z instrukcji.
Pytanie czy jest ktoś kto ma Webasto i PTC.
Pzdr
Marek
koval123 04-10-2014, 14:43 Najprawdopodobniej jest to webasto tzn. nagrzewnica na paliwo a nie elektryczna zabawka. Jeśli jednak masz przy tym minus to znaczy ze tego nie ma w twoim maksie.
marektorun 04-10-2014, 14:53 Nie wiem o jaki minus Tobie chodzi. Jeżeli o bezpiecznik to go nie ma bo nie ma elektrycznej nagrzewnicy, za to jest do nagrzewnicy zasilanej paliwem.
Czyli jak chcę ma postojowe a jak zaznaczę "x" w nagrzewnicy dodatkowej mam dogrzewanie silnika webastem.
pzdr
Tu sprawdzisz co jest w Twoim S-Maxie
http://www.etis.ford.com/
W zakładce 'Pojazd' wprowadź VIN i sprawdź.
koval123 07-10-2014, 07:26 Nie wiem o jaki minus Tobie chodzi. Jeżeli o bezpiecznik to go nie ma bo nie ma elektrycznej nagrzewnicy, za to jest do nagrzewnicy zasilanej paliwem.
Czyli jak chcę ma postojowe a jak zaznaczę "x" w nagrzewnicy dodatkowej mam dogrzewanie silnika webastem.
pzdr
Nie, chodziło mi o wykaz wyposazenia który dostajesz po podaniu VIN-u w linku od latara. Przy niektórych pozycjach jest minus w nawiasach, co oznacza ze tej opcji wyposazenia w twoim maksie nie ma.
Ja zamontowałem ostatnio ptc do mojego focusa. Posiadam w nim wcześniej założone fabryczne webasto. Myślę że problemu nie będzie po aktywacji PTC ze względu na to że webasto można wyłączyć z poziomu komputera na zegarach. Webasto wiadomo fajne, ale moje strasznie dymi a jakoś nie mam weny tam grzebać teraz. Myślę że opcja dogrzewania czasowego webastem jest git plus jeśli nie grzeje wcześniej webastem załączy się PTC [webasto zresztą tez się załączy automatycznie po odpaleniu silnika jeśli będę miał w kompie zaznaczone prace z dodatkowa nagrzewnica] .
HM po wklepaniu swojego nr VIN w http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do w specyfikacji wyposażenia mam coś takiego ( Z dod. nagrzewn. ) jak mam to rozumieć Ktoś z was wyjaśni ?? - Gdzie ew szukać .
masz najprawdopodobniej dogrzewanie elektryczne wnętrza, grzałka grzeje zanim silnik jest zimny, moim zdaniem zimą się sprawdza. Inni uważają że tylko webasto....
masz najprawdopodobniej dogrzewanie elektryczne wnętrza, grzałka grzeje zanim silnik jest zimny, moim zdaniem zimą się sprawdza. Inni uważają że tylko webasto....
a z czym się to je jak to się włącza ( zimą zanim silnik nie osiągnie jakiejś dodatniej temperatury nawiewem leci zimne powietrze ( a może mam coś uszkodzone a nawet o tym nie wiem ). Proszę o pomoc .
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/grzalka-dogrzewacz-nagrzewnicy-ford-s-max-s-max-07-i4678036718.html , nasuwa się pytanie gdzie konkretnie jest ona zamontowana ( abym nie rozebrał połowy auta .
piotrali 14-10-2014, 23:41 Tutaj masz wątek o tym:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=191223
jak masz webasto to nie masz ptc
To dogrzewanie o którym piszesz to nic innego jak webasto. W określonych warunkach włączy się samo, żeby przyspieszyć nagrzewanie wnętrza. Oczywiście jak będziesz miał odhaczone w menu.
i działa błyskawicznie w największe mrozy :-)
...i działa błyskawicznie w największe mrozy :-)
A w jaki sposób webasto ma "działać błyskawicznie"? Dogrzewacze cieczy chłodzącej (a takim jest webasto czy eberspacher) muszą najpierw podgrzać ciecz (tak ok. 5 litrów, następnie zaś za jej pomocą blok silnika i równolegle powietrze. Nie ma żadnej szansy na "błyskawiczność"... No chyba, że czas rzędu 5 minut to "błyskawicznie"...
PTC (czyli dodatkowa nagrzewnica elektryczna) to rodzaj elektrycznej "farelki" o mocy ok 700W, ogrzewającej wprost powietrze w kanale dolotowym do wnętrza pojazdu. Taka nagrzewnica ma szansę na "działanie błyskawiczne" - ciepłe powietrze leci po ok. 30 sekundach...
Tak jak pisze Tedy, posiadam nagrzewnice elektryczną i spisuje się znakomicie. Na pewno jakbym drugi raz kupował samochód tobym brał. W tęgie mrozy ujedziesz mały kawałek i już zaczyna lecieć ciepłe powietrze. W zestawie z podgrzewaną przednią szybą auto jest świetnie przygotowane do zimy. Żeby jeszcze był napęd 4x4...
Reasumując moim skromnym zdaniem "a must have".
Gregonio 16-10-2014, 12:15 A w jaki sposób webasto ma "działać błyskawicznie"? Dogrzewacze cieczy chłodzącej (a takim jest webasto czy eberspacher) muszą najpierw podgrzać ciecz (tak ok. 5 litrów, następnie zaś za jej pomocą blok silnika i równolegle powietrze. Nie ma żadnej szansy na "błyskawiczność"... No chyba, że czas rzędu 5 minut to "błyskawicznie"...
PTC (czyli dodatkowa nagrzewnica elektryczna) to rodzaj elektrycznej "farelki" o mocy ok 700W, ogrzewającej wprost powietrze w kanale dolotowym do wnętrza pojazdu. Taka nagrzewnica ma szansę na "działanie błyskawiczne" - ciepłe powietrze leci po ok. 30 sekundach...
Sprawdzałem jak działa PTC u mnie w zimie i letnie powietrze zacznie lecieć po min 2-3 minutach. Ciepłe jeszcze 2-3 minuty później. Pod warunkiem, że temperatura nie spadła poniżej -10 st. C.
Problem z PTC jest taki, że jak zapalisz samochód w garażu gdzie jest np. +15 st. C i wyjedziesz na -25 st. C to PTC nie włączy się. I wtedy jest zimno z 10- 15 minut. Moim zdaniem ono startuje tylko przy uruchomieniu samochodu poniżej jakiejś temperatury.
Wydaje mi się że czasami wystartuje i przy +10 st. bo słychać cichutkie brzęczenie z pod deski po lewej stronie.
Webasto można ustawić na konkretną godzinę lub uruchomić kluczykiem z kilkuset metrów i dlatego jest lepszym rozwiązaniem.
Ja trzymam auto na zewnątrz pod wiatą. U mnie zimą działa szybko. Takie jest moje odczucie. Na pewno w kabinie mam szybciej ciepło niż w benzynach bez tej nagrzewnicy.
A w jaki sposób webasto ma "działać błyskawicznie"? Dogrzewacze cieczy chłodzącej (a takim jest webasto czy eberspacher) muszą najpierw podgrzać ciecz (tak ok. 5 litrów, następnie zaś za jej pomocą blok silnika i równolegle powietrze. Nie ma żadnej szansy na "błyskawiczność"... No chyba, że czas rzędu 5 minut to "błyskawicznie"...
PTC (czyli dodatkowa nagrzewnica elektryczna) to rodzaj elektrycznej "farelki" o mocy ok 700W, ogrzewającej wprost powietrze w kanale dolotowym do wnętrza pojazdu. Taka nagrzewnica ma szansę na "działanie błyskawiczne" - ciepłe powietrze leci po ok. 30 sekundach...
słusznie - teraz zaczniemy się zastanawiać nad definicją "błyskawicznie"
dla mnie błyskawicznie to czas do 5 minut - leci już bardzo ciepłe powietrze z nawiewów.
Realnie, bez odpalania webasto zdalnie, jak wchodzę do zimnego samochodu po nocy to te 5 minut kończy się praktycznie za brama osiedla.
Co ważniejsze w tym czasie mam już temperaturę roboczą cieczy w silniku a nie tylko ciepłe powietrze na kratce nawiewu.
Minus odpalania zdalnego jest taki że śmierdzi mi spalinami w samochodzie zanim uruchomię silnik i przewieje wszystko - coś tu jest niedopracowane
Chyba jednak skłaniam się do twierdzenia że jak masz webasto to nie można mieć PTC. Fabrycznie mam webasto i dołożyłem samemu PTC. Aktywowałem w elmconfigu.. ale niestety nie zauważyłem żeby przy ustawieniu webasta w zegarach na eco[wyłącz] załączało sie automatycznie PTC. Ani nie świeci się kontrolka ani nie czuje żeby leciało szybko ciepłe powietrze. Przestawiając w elmconfig żeby na zegarach pokazywał on/off PTC, znika mi w ogóle sterowanie webastem ale teraz wyraznie zapala PTC. Zaświeca się kontrolka żółta i od razu leci ciepłe powietrze z nawiewów. Spróbuję jeszcze ustawić wyświetlanie webasta w zegarach [choć ustawie je na eco/off a PTC wymusić np ustawianiem na klimatroniku temp high. Jeśli to nie zadziała to by znaczyło że PTC jak masz webasto można ustawiać zamiennie ale nie oba na raz. Czyli w sumie wyrzucenie kasy w błoto na PTC. No chyba że webasto padnie to wtedy kabel i odpalam PTC.
Pytanie czy jest ktoś kto ma Webasto i PTC.
Pzdr
Marek[/QUOTE]
mm32 pisał, że ma i ogrzewanie postojowe i PTC:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2260671&postcount=28
Wywołany może coś opisze.
Wywołany tak na prawde to nie wie co pisze .
Wywołany tak na prawde to nie wie co pisze .
Proszę nie obrażać kolegi mm32 - dobrze wie co pisze. Koledzy pomieszali opisy dla platformy FF2 (gdzie alternatywnie włącza się FFH i PTC) z platformą MND4, gdzie niezależnie włącza się PTC i webasto.
Sami sobie koledzy winni, że zrobili sobie mentlik w głowach.
Wszystko jest lepsze wstrząśnięte a nie zmieszane - nie tylko drink J.B...
W na platformie Mondeo MK4 nie ma żadnych przeciwskazań w równoczesnym posiadaniu PTC i webasto.
Koledzy pomieszali opisy dla platformy FF2 (gdzie alternatywnie włącza się FFH i PTC) z platformą MND4, gdzie niezależnie włącza się PTC i webasto.
Dokładnie tak,a ten wątek jak pewnie "mieszający" koledzy zdążyli zauważyć dotyczy s-max'a nie zaś platformy FF2 i stąd to całe zamieszanie.
Bump: Webasto oryginalne mam od miesiąca i jak na razie działa to tak : Z rana odpalam zdalnie webasto (po przez themo call) ono sie grzecznie załącza, gdy przychodzę do auta wsiadam odpalam auto, webasto się wyłącza i zaczyna działać nagrzewnica PTC.Dodatkowo w zegarach mam ustawione by webasto działało jako dogrzewacz silnika.Do tej pory tylko raz (bo póki co jest za ciepło dogrzewacz zaczyna działać od temperatury powietrza <5 stopni) załączyłem dogrzewacz po przez zafałszowanie rzeczywistej temperatury zewnętrznej i działał równocześnie PTC i dogrzewacz.To jednak muszę jeszcze dokładnie sprawdzić.Reasumując w ELMConfigu mam załączone opcje webasto i PTC i oba urządzenia działaja
To ciekawe bo:
Poniższą informację otrzymałem pisemnie jakis czas temu z Ford Polska:
Cyt. dodatkowa nagrzewnica na paliwo montowana fabrycznie dogrzewa silnik automatycznie gdy temp zewnętrzna spada poniżej + 5 C. Właśnie ta funkcja nagrzewnicy może być aktywowana lub dezaktywowana przez zaznaczenie (lub odznaczenie) w IC Convers + kratki o której Pan wspominał. Pozycja ta w IC nazywana jest Nagrzewnica dodatkowa lub Ogrzewanie dodatkowe. Załączenie się tej funkcji nagrzewnicy nie jest sygnalizowane komunikatem na zestawie wskaźników.
Drugą funkcją nagrzewnicy na paliwo, jest tzw. ogrzewanie postojowe. Może być uruchomione z pilota lub zaprogramowane w IC Convers + w kilku opcjach : jednorazowe, natychmiast lub zaprogramowane cyklicznie. Ta opcja nagrzewnicy może być uruchomiona tylko przy wyłączonym silniku i zapłonie. Załączenie nagrzewnicy w tej funkcji jest sygnalizowane komunikatem na IC Convers +.
Jednocześnie dostałem info, że w samochodzie fabrycznie może być tylko jedna nagrzewnica - czyli jesli jest webasto nie ma PTC.
Urządzenia montowane dodatkowo – w serwisie, jako akcesorium – są nieco inaczej obsługiwane niż te montowane fabrycznie
Ale nawet na logikę nie widzę kolizji Webasto z PTC. Przecież te systemy działają zupełnie inaczej. Załóżmy temperaturę zewnętrzną 0C. Odpalamy samochód, uruchamiamy silnik i załącza się Webasto dogrzewające silnik i PTC ogrzewające "natychmiast" kabinę. W czym problem? Jendo działa na paliwo a drugie na prąd przecież. Chyba, że działające systemy samochodu + webasto + PTC ciągną taki prąd, że altek nie wyrabia. No ale w to to wątpie.
Poniższą informację otrzymałem pisemnie jakis czas temu z Ford Polska:
...
Zapraszamy Kolegę do ASO (albo do Ford Polska) w sprawie:
- włączenia domontowanej podgrzewanej przedniej szyby w FF2;
- wymiany zegarów przedliftowych na poliftowe w FF2;
- włączenia autozamykania drzwi po ruszeniu w MND4 lub FF2;
- przełączenia mocy silnika 2.0TDCi DW10c 140->163PS
- wgrania oprogramowania 1007 do conversa+ mającego wersję 0815
- itp. itd.
We wszystkich powyższych sprawach NA PIŚMIE Kolega dostanie informację, że w "żadnym przypadku jest to nie możliwe i jest to niewykonalne. Nie da się zrobić"...
A my dajemy radę bez problemu...
Tak więc wiara w słowo pisane Ford Polska nie jest jakoś nazbyt roztropnym podejściem do problemu...
...+ PTC ciągną taki prąd, że altek nie wyrabia. ...
PTC jest odbiornikiem o sterowanej mocy pobieranej. Nigdy nie dostanie więcej prądu niż "zostało" alternatorowi...
Chyba, że działające systemy samochodu + webasto + PTC ciągną taki prąd, że altek nie wyrabia. No ale w to to wątpie.
Webasto potrzebuje niewielki prąd na pompę paliwa, pompę cieczy + elektronika, to jest ogrzewanie postojowe (ciepło jest generowane z paliwa). Ogrzewanie pomocnicze PTC jest zasilane prądem (taka farelka) więc musi być opalony silnik, aby pełna moc z altka mogła zasilić grzałkę. Domontowałem PTC i cieszę się nim od kilku zimnych dni (drugi rok). Mój altek ma tylko 120A i daje radę. Właśnie teraz do mnie dotarło, może to wystarcza. Altek 150A potrzebowałbym przy opcji grzania przedniej szyby (której nie mam) + PTC.
Przy altku 150A włączenie grzania szyb zostawia prądu dla PTC tak na 5-8% mocy... Moc (a raczej wydajność prądowa) alternatora na poziomie 120A jest całkowicie wystarczająca do poprawnej pracy PTC.
Moc (a raczej wydajność prądowa) alternatora na poziomie 120A jest całkowicie wystarczająca do poprawnej pracy PTC.
Racja, drugi sezon i PTC po chwili (kilkanaście/kilkadziesiąt sekund) daje ciepłe powietrze. Nigdy nie ustawiłem na wskazanie %, tylko on/off. Z tego wynikła moja wątpliwość o moc altka (czy daje radę).
Zapraszamy Kolegę do ASO (albo do Ford Polska) w sprawie:
- włączenia domontowanej podgrzewanej przedniej szyby w FF2;
- wymiany zegarów przedliftowych na poliftowe w FF2;
- włączenia autozamykania drzwi po ruszeniu w MND4 lub FF2;
- przełączenia mocy silnika 2.0TDCi DW10c 140->163PS
- wgrania oprogramowania 1007 do conversa+ mającego wersję 0815
- itp. itd.
We wszystkich powyższych sprawach NA PIŚMIE Kolega dostanie informację, że w "żadnym przypadku jest to nie możliwe i jest to niewykonalne. Nie da się zrobić"...
A my dajemy radę bez problemu...
Tak więc wiara w słowo pisane Ford Polska nie jest jakoś nazbyt roztropnym podejściem do problemu...
PTC jest odbiornikiem o sterowanej mocy pobieranej. Nigdy nie dostanie więcej prądu niż "zostało" alternatorowi...
Widzę ze nie za bardzo rozumiesz co czytasz. Nigdzie nie jest napisane ze sie nie da. Napisane jest ze fabrycznie nie występuje jedno i drugie.
Zakładam ze wiedza co piszą.
Gregonio 25-10-2014, 20:11 Przy altku 150A włączenie grzania szyb zostawia prądu dla PTC tak na 5-8% mocy... Moc (a raczej wydajność prądowa) alternatora na poziomie 120A jest całkowicie wystarczająca do poprawnej pracy PTC.
Czyli albo odmrazamy szyby albo nagrzewamy wnetrze ;) kolejny super pomysl konstruktorow Forda.
...Urządzenia montowane dodatkowo – w serwisie, jako akcesorium – są nieco inaczej obsługiwane niż te montowane fabrycznie
No to uzgodnijmy kto nie umie czytać a kto nie rozumie co jest napisane...
Czy montowane wg opisów na forum PTC (w obecności webasto) jest jakoś inaczej obsługiwane? Czy webasto (fabryczne) domontowane do samochodu z PTC jest jakoś inaczej obsługiwane? Czy ASO podejmie się dołożenia standardowego webasto fabrycznego do samochodu z PTC?
No to jak jest?
A, że fabrycznie nie występują obie nagrzewnicy to oczywista oczywistość i nie ma co tu dociekać i zakładać...
Czyli albo odmrazamy szyby albo nagrzewamy wnetrze ;) kolejny super pomysl konstruktorow Forda.
No już nie przesadzajmy... Odmrażanie szyb przy pomocy grzania szyby trwa ok. 2 minut, gdzie i tak trzeba chodzić wokół samochodu i zeskrobywać szron z szyb bocznych. W tym czasie nagrzewnica PTC (mimo tych 5-8% mocy) "łapie" temperaturę i jak się uporamy z szybami i wsiądziemy z nawiewów i tak leci już miłe ciepło...
Czyli albo odmrazamy szyby albo nagrzewamy wnetrze ;) kolejny super pomysl konstruktorow Forda.
Przy biedzie, gdy nie mamy grzanej przedniej szyby i PTC, dołożenie PTC i tak jest wybawieniem. Włączenie nawiewu na szybę z PTC też daje radę, (może nie tak szybko jak grzana przednia szyba), ale przy okazji puszczają boczne. Przy ogólnej bieganinie w zimowy poranek, po dwóch minutach zaczyna płynąć :)
No to uzgodnijmy kto nie umie czytać a kto nie rozumie co jest napisane...
Czy montowane wg opisów na forum PTC (w obecności webasto) jest jakoś inaczej obsługiwane? Czy webasto (fabryczne) domontowane do samochodu z PTC jest jakoś inaczej obsługiwane? Czy ASO podejmie się dołożenia standardowego webasto fabrycznego do samochodu z PTC?
No to jak jest?
A, że fabrycznie nie występują obie nagrzewnicy to oczywista oczywistość i nie ma co tu dociekać i zakładać...
...
Nie wiem na jakiej zasadzie aso dokłada webasto, czy ptc. Nie wiem czy umie to robić, czy nie. Ty juz sie pochwaliłes ze umies i gratuluje.
Istota było to ze fabrycznie nie masz obu i tyle. Od wielu postów i wielu autorów nie była to taka oczywista, oczywistość.
EOT
Pozdrawiam
...Istota było to ze fabrycznie nie masz obu i tyle. Od wielu postów i wielu autorów nie była to taka oczywista, oczywistość.
...
Pokaż proszę jeden post, gdzie ktoś miał wątpliwość, czy można mieć FABRYCZNIE na raz webasto i PTC. Nie widziałem. Natomiast koledzy powyżej pomieszali doszczętnie, czy może RÓWNOCZEŚNIE (po własnoręcznym dołożeniu któregoś z nich, tego co go nie było..) działać webasto i PTC.
Wyjaśnienie Ford Polska ma się do problemu nijak. I do tego jest nieprecyzyjne. Tak więc zalecam czytanie ze zrozumieniem.
Gregonio 26-10-2014, 12:06 Przy biedzie, gdy nie mamy grzanej przedniej szyby i PTC, dołożenie PTC i tak jest wybawieniem. Włączenie nawiewu na szybę z PTC też daje radę, (może nie tak szybko jak grzana przednia szyba), ale przy okazji puszczają boczne. Przy ogólnej bieganinie w zimowy poranek, po dwóch minutach zaczyna płynąć :)
Mialem ogrzewana przednia szybe i wcale to nie jest jakies genialne rozwiaznaie. Po pierwsze i tak musisz poczekac 2-3 minuty zanim zacznie rozmrazac, a jak szyba jest mocno zalodzona to jeszcze dluzej. Poza tym jesli ogrzewana szyba wlasciwie eliminuje dzialanie nagrzewnicy to juz w ogole nie rozumiem tego wynalazku, ktory przy podrozy w nocy znacznie pogarsza widocznosc przez przednia szybe i przynajmniej u mnie znacznie meczyl oczy.
Nie wiem ile w tym prady, ale przy wymianie szyby uslyszalem ze od 2013 roku Ford zaczal montowac szyby z jeszcze grubszymi drucikami, poniewaz poprzednie czesto sie przepalaly...
Pokaż proszę jeden post, gdzie ktoś miał wątpliwość, czy można mieć FABRYCZNIE na raz webasto i PTC. Nie widziałem. Natomiast koledzy powyżej pomieszali doszczętnie, czy może RÓWNOCZEŚNIE (po własnoręcznym dołożeniu któregoś z nich, tego co go nie było..) działać webasto i PTC.
Wyjaśnienie Ford Polska ma się do problemu nijak. I do tego jest nieprecyzyjne. Tak więc zalecam czytanie ze zrozumieniem.
6 strona
Grudzień 2012. I już wtedy "pochwaliłeś" się tą odpowiedzią Ford Polska.
W grudniu 2012 to jeszcze nie było metody na aktywowanie dokładanej nagrzewnicy PTC oraz jak wyraźnie widać - ludzie mieli poważne problemy z rozróżnieniem PTC i dogrzewacza płynu na świecach żarowych (tego z Mondeo MK3, nie występującego w MK4). Dzięki za cofnięcie do prehistorii...
6 strona Pokaż proszę jeden post, gdzie ktoś miał wątpliwość, czy można mieć FABRYCZNIE na raz webasto i PTC. Nie widziałem
nie ma co ciągnąc dalej - chciałeś post - dostałeś, teraz piszesz że to się nie liczy :-)
Proszę o wytłumaczenie. W ETIS'e mam wpis Sterowanie nagrzewnicy alt. typ A i drugi wpis Bez nagrzewnicy. Jak to wytłumaczyć? Czy jest instalacja od nagrzewnicy, ale jej nie ma. Co to jest nagrzewnica alternatywna typ A?
Jeśli jest napisane sterowanie nagrzewnicy alt.typ A to myślę że masz samochód pochodzący z ciepłego klimatu np ( Italia )
ale faktycznie brak jej w samochodzie czyli bez nagrzewnicy Często tez brak jest przedniej szyby grzanej el.
wpis bez nagrzewnicy oznaczał by że w tych krajach nie ma potrzeby ich montować wiec dlatego taka informacja .
Sprawdź to po VIN ( kraj pochodzenia ).
Z moich przemyśleń wygląda na to że nagrzewnica dodatkowa PTC powinna mieć swój oddzielny wentylator i oddzielny kanał nawiewu żeby się lepiej sprawdzała w S max.
Wtedy była by naprawdę niezależna od małego obiegu układu chłodzenia / ogrzewania samochodu .
Rozwiązanie które jest obecnie jest do bani ,
ponieważ jadąc w zimie - 120 st C .z zimnym silnikiem nie sposób go szybko rozgrzać do prawidłowej temp. roboczej jednocześnie korzystając z klimatronika na ciepłym nawiewie kabiny ponieważ wentylator pobiera mroźne powietrze z zewnątrz ( podszybie) jest skierowany najpierw na nagrzewnicę małego obiegu i przez nią dalej wieje na PTC i dopiero kanałami na kabinę pasażerów . W ten sposób mały obieg układu chłodzenia który ma za zadanie n/in szybko nagrzać silnik zostaje niepotrzebnie schłodzony zimnym powietrzem z zewnątrz .(dmucha w niego wentylator ).
Dlatego b. trudno osiągnąć prawidłową temp. silnika bo jest szybko schładzany wentylatorem z nawiewu .
W tym przypadku jedyna korzyść ..... to cieplejsze powietrze ( nie ukrop)
wydobywający się z nawiewów na kabinę . Bo odbierają jednocześnie ciepło z obu nagrzewnic . Dużą strata jest b. wolne rozgrzewanie jednostki napędowej .
ponieważ jadąc z zimnym silnikiem nie sposób go szybko rozgrzać do prawidłowej temp. roboczej jednocześnie korzystając z klimatronika ponieważ nawiew z wentylatora zimny z podszybia zimą jest skierowany najpierw na nagrzewnicę małego obiegu i przez nią dalej wieje na PTC i dopiero kanałami na kabinę pasażerów . W ten sposób mały obieg który ma za zadanie szybko nagrzać silnik zostaje niepotrzebnie schłodzony zimnym powietrzem z zewnątrz . Dlatego b. trudno osiągnąć prawidłową temp. prawidłową silnika bo jest szybko schładzany wentylatorem z nawiewu .
Bardzo ciekawa teoria. Nieprawdziwa, ale wymyślona sprytnie.
Rafał to moje przemyślenia , ale czy nie ma w tym logiki ?..( dotyczy rozdzielenia kanałów z nawiewu PTC i klimatronika z nagrzewnicy małego obiegu ).
Oczywiście w trasie się trochę unormuje bo silnik szybciej się nagrzewa przy wyższych obrotach ,
ale jazda w ruchu miejskim przy - 20 st C.?
Ponadto 90 % osób ma problemy z niedogrzanym silnikiem lub słabiutko działającą klimą tak w zimie jak latem . Wiem to jest 2000 litrów przestrzeni bagażowej tylko do przedniego rzędu więc nie łatwo by to szybko nagrzać .
Dlaczego nie jest odwrotnie i nikt nie napisał że zimą musiał wyłączyć ogrzewanie po nie sposób było jechać nawet w krótkich spodenkach ?...:one:
Lub latem czy ktoś wspomniał że w drugim albo ... trzecim rzędzie
że mu za zimno wieje klima . Tam raczej wtedy klima sie nie sprawdzała .
juri2069 08-01-2017, 16:20 Dlaczego nie jest odwrotnie i nikt nie napisał że zimą musiał wyłączyć ogrzewanie po nie sposób było jechać nawet w krótkich spodenkach ?...
Co prawda mondeo , ale nie dużo mniejszy. Wczoraj przy -25 , później zeszło do -20 jechałem z ustawieniem na 19 stopni , bo każdy stopień więcej było za gorąco.
Ale jakby nie było, tak dopiero po ok 10 km złapał temperaturę taką jak powinien mieć i trzymał
Jednym z zadań PTC jest też (napisane nawet chyba w instrukcji) spowodowanie szybszego nagrzania się silnika. Priorytetem dla PTC jest jednak ciepło w kabinie i dlatego ta nagrzewnica "sterowana" jest czujnikami temperatury wewnątrz auta.
Ponadto 90 % osób ma problemy z niedogrzanym silnikiem lub słabiutko działającą klimą tak w zimie jak latem .
Ja mam silnik benzynowy, który rozgrzewa się znacznie szybciej niż diesel, no i wg krążących na forum opinii nie ma problemu z osiągnięciem tych książkowych 90 st. w stosunku do "klekotów".
No i jeśli chodzi o ciepło w kabinie, to przy ujemnych temperaturach na zewnątrz jeżdżę cały czas z temperaturą klimatronika ustawioną na "HI". Ostatnio robiłem dłuższą trasę i przejechałem 140 km nie zmieniając ustawień. Wcale nie było mi gorąco.
To coś masz zepsute. Bo na taką trasę to zdejmuję kurtkę, a na panelu reguluję jedynie w zakresie 20-21*C.
który rozgrzewa się znacznie szybciej niż diesel
Na pewno nie szybciej niż mój z webasto ;)
Z webasto to pewnie i szybciej od suszarki do włosów się nagrzewa.
na taką trasę to zdejmuję kurtkę, a na panelu reguluję jedynie w zakresie 20-21*C.potwierdzam
To coś masz zepsute.
W samochodzie to chyba raczej nie. W głowie na pewno, bo jestem ciepłolubny i potrzebuję wyższych temperatur, żeby się czuć komfortowo.
Bo na taką trasę to zdejmuję kurtkę
Ja też staram się jeździć wygodnie. Kapelusz nawet zdejmuję:P
Ciepłolubność swoją drogą, ale przeca >27*C to już jest chore/niezdrowe...
A w upały też grzejesz?
W upały nie, ale w lecie mi się czasem zdarza ustawić na "HI".
To kolejny dowód na to, że różnorodność w populacji ludzkiej jest niekończona. I to bardzo dobrze. Większość w lecie ustawia na LO, ty na HI, a ja cały rok 20-21. :-)
No tak weuek ale ty masz w profilu fokusa ... a to zupełnie inny samochód wiec po co mieszać .
Ano po to, że akurat klimatyzacja działa w fordach (z podobnych roczników) tak samo.
Zupełnie inny to jest... ssangyong.
Jednym z zadań PTC jest też (napisane nawet chyba w instrukcji) spowodowanie szybszego nagrzania się silnika. Priorytetem dla PTC jest jednak ciepło w kabinie i dlatego ta nagrzewnica "sterowana" jest czujnikami temperatury wewnątrz auta.
Czy ktoś może wie gdzie są umieszczone te czujniki i ile ich powinno być .
Jednym z zadań PTC jest też (napisane nawet chyba w instrukcji) spowodowanie szybszego nagrzania się silnika. Priorytetem dla PTC jest jednak ciepło w kabinie i dlatego ta nagrzewnica "sterowana" jest czujnikami temperatury wewnątrz auta. Rafał, nie silnika tylko kabiny. PTC jest w tunelu nawiewu. Pomyliłeś z ogrzewaniem postojowym (Webasto), które nagrzewa płyn chłodzący w silniku i po osiągnięciu temperatury nagrzewnicy włącza nawiewy. PTC akurat jest ostatnie w kolejce po prąd, więc warto wyłączyć zbędne odbiorniki. Pierwotnie PTC było zakładane do diesli właśnie z powodu wolnego nagrzewania. Dzisiejsze common rail są wydajne energetycznie i mniej energii idzie w komin...
PTC akurat jest ostatnie w kolejce po prąd,
więc warto wyłączyć zbędne odbiorniki.
Pierwotnie PTC było zakładane do diesli właśnie z powodu wolnego nagrzewania. Dzisiejsze common rail są wydajne energetycznie i mniej energii idzie w komin...
Możesz rozwinąć to pierwsze zdanie ?..
pierwotnie to o jakich latach (2006 - 2010) czy inaczej ?..
Dzisiejsze to myślisz o najnowszych S -max ?
Możesz rozwinąć to pierwsze zdanie ?..
pierwotnie to o jakich latach (2006 - 2010) czy inaczej ?..
Dzisiejsze to myślisz o najnowszych S -max ? Dzisiejsze miałem na myśli od C-Maxa 2003 kiedy użyte TDCI nagrzewały się zbyt wolno. Wtedy podjęto decyzję o dołożeniu elektrycznej grzałki PTC jako opcja. Dlatego napisałem "pierwotnie", bo było to zarezerwowane dla diesli. Jak pokazało życie po czasie, można zamontować do PB. Piszę na przykładzie Focusa. Miłą niespodzianką okazała się obecność PTC w naszej benzynowej Fieście z 2010 roku. Wracając do zapytania. PTC przy włączonych: ogrzewanych fotelach, światłach, grzanych szybach i lusterkach, radiu... Znajdzie się wtedy na końcu kolejki i zostanie wysterowane tylko na 30% mocy. tedi_k pisał o tym wielokrotnie.
Jest tak jak prawi radek70
Rafał, nie silnika tylko kabiny. PTC jest w tunelu nawiewu. Pomyliłeś z ogrzewaniem postojowym (Webasto), które nagrzewa płyn chłodzący w silniku i po osiągnięciu temperatury nagrzewnicy włącza nawiewy.
Może niezbyt fortunnie sformułowałem zdanie. Oczywiście PTC dogrzewa kabinę, ale w pewnym sensie (baardzo pośrednio) przyspiesza też nagrzewanie całego samochodu. Chciałem napisać w ten sposób, że stwierdzenie kolegi Eclipse, który to napisał, że PTC powoduje wolniejsze rozgrzewanie się silnika jest nieprawdziwe.
EDIT: Poszperałem trochę w instrukcjach, bo wcześniej napisałem:
Jednym z zadań PTC jest też (napisane nawet chyba w instrukcji) spowodowanie szybszego nagrzania się silnika.
I fucktycznie w instrukcjach obsługi S-Maxa do 2010 r. był taki zapis:
"Dodatkowa nagrzewnica silnika Diesel (zależnie od kraju)
Dodatkowa nagrzewnica silnika Diesel (nagrzewnica elektryczna PTC)
pomaga w rozgrzaniu silnika i wnętrza pojazdu w pojazdach z silnikiem Diesel.
Nagrzewnica włącza się i wyłącza automatycznie w zależności od temperatury
otoczenia, temperatury płynu chłodzącego i obciążenia alternatora."
Kolega eclipse to myśli, że s-max to szczyt sztuki tworzenia samochodów. Zresztą, takiego posta tu wczoraj walnął.
Jasne, że PTC przyspiesza całokształt ogrzewania, bo to, co już ogrzeje w kabinie grzałka elektryczna, musiałoby być ogrzane przez sam silnik.
Kolega eclipse to myśli, że s-max to szczyt sztuki tworzenia samochodów. Zresztą, takiego posta tu wczoraj walnął.
Niepotrzebnie się wyzłośliwiasz.
lukaszjb 29-01-2021, 21:24 Czy ktoś się orientuję gdzie w Smaxie znajduje się sterownik webasto?
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Sterownik jest w piecu webasta, nie ma innego sterownika, chyba ze masz zdalne z pilota to wtedy jest dodatkowy moduł za schowkiem pasażera. A piec jak pewnie to wiesz jest w nadkolu z przodu, również po stronie pasażera
lukaszjb 01-02-2021, 14:04 Ok dzięki
Wysłane z mojego SM-A202F przy użyciu Tapatalka
|