matrog19
28-06-2010, 23:47
Witam. Chce podzielić się z wami moimi wrażeniami po wymianie uszczelnień zespołu pompy olejowej. Zdecydowałem się na tę operacje bo przy wymianie oleju zauważyłem, że wszystko jest sporo upocone tak, że olej spływał po misce nawet na podłogę pod silnikiem (zawsze było brudne ale nie aż tak). Gdy silnik był mocno rozgrzany to czasami w samochodzie było czuć zapach oleju. Niestety uszczelki nie są tanie. Ale wolałem zamówić komplet aby być pewnym, że nie zabraknie mi akurat tej, której potrzebuje. Za całość zapłaciłem 160zł z przesyłką do domu (8części), jak ktoś chce wymienić tylko uszczelki chłodniczki oleju to wyjdzie około 60-70zł (4części).
Aby zabrać się do naprawy potrzeba:
- filtr oleju + 0.5 l oleju (chyba, że ktoś chce przy okazji wymienić cały)
- 1 l płynu do chłodnicy
- Pożadny komplet kluczy nasadowych, głównie nr 10 i 13 oraz płaski klucz 13 i o ile dobrze pamięta płaski 27.
- Szczypce do ściągania zacisków.
- Komplet uszczelek:
-Uszczelka - Płytka Pokrycia : 1019605
-Uszczelka Pompa Olejowa : 6561244
-Pierścień "O" : 1047032
-Pierścień Uszczelniający : 1020056
-Pierścień "O" : 7041015
-Pierścień "O" : 7041014
-Uszczelka, Diesel : 7041013
-Pierścień "O" : 6193098
- Benzynę ekstrakcyjną
Oczywiście bez kanału można jedynie wymienić oringi chłodniczki oleju, całości się nie wyciągnie.
Najpierw wyciągamy intercooler i demontujemy podłogę pod silnikiem (jeżeli mamy). Odkręcamy filtr oleju i zdejmujemy węże z chłodniczki oleju. W tym momencie zaczyna się brudna robota. Następnie odkręcamy weżyk, który prowadzi olej do turbiny. Potem zabieramy się za śrubę 27 chłodniczki oleju. Idzie bardzo ciężko i może przydać się jakaś rurka. Jednak jeżeli nie zdemontujemy chłodniczki to nie wyciągniemy razem z nią pompu. Następnie zabieramy się za pompę. Odkręcamy dwie śruby nr 10 z góry i dwie śruby 13 od dołu. Potem powoli wyciągamy pompę. Trzeba jej pomóc trochę bo siedzi dobrze na swoim miejscu. Jak mamy wszystko zdemontowane to wymywamy za pomocą benzyny silnik w tych miejscach gdzie ściekał olej z pompy.
Aby zabrać się do naprawy potrzeba:
- filtr oleju + 0.5 l oleju (chyba, że ktoś chce przy okazji wymienić cały)
- 1 l płynu do chłodnicy
- Pożadny komplet kluczy nasadowych, głównie nr 10 i 13 oraz płaski klucz 13 i o ile dobrze pamięta płaski 27.
- Szczypce do ściągania zacisków.
- Komplet uszczelek:
-Uszczelka - Płytka Pokrycia : 1019605
-Uszczelka Pompa Olejowa : 6561244
-Pierścień "O" : 1047032
-Pierścień Uszczelniający : 1020056
-Pierścień "O" : 7041015
-Pierścień "O" : 7041014
-Uszczelka, Diesel : 7041013
-Pierścień "O" : 6193098
- Benzynę ekstrakcyjną
Oczywiście bez kanału można jedynie wymienić oringi chłodniczki oleju, całości się nie wyciągnie.
Najpierw wyciągamy intercooler i demontujemy podłogę pod silnikiem (jeżeli mamy). Odkręcamy filtr oleju i zdejmujemy węże z chłodniczki oleju. W tym momencie zaczyna się brudna robota. Następnie odkręcamy weżyk, który prowadzi olej do turbiny. Potem zabieramy się za śrubę 27 chłodniczki oleju. Idzie bardzo ciężko i może przydać się jakaś rurka. Jednak jeżeli nie zdemontujemy chłodniczki to nie wyciągniemy razem z nią pompu. Następnie zabieramy się za pompę. Odkręcamy dwie śruby nr 10 z góry i dwie śruby 13 od dołu. Potem powoli wyciągamy pompę. Trzeba jej pomóc trochę bo siedzi dobrze na swoim miejscu. Jak mamy wszystko zdemontowane to wymywamy za pomocą benzyny silnik w tych miejscach gdzie ściekał olej z pompy.