Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelnień pompy olejowej i chłodniczki oleju 1,8 Endura DE


matrog19
28-06-2010, 23:47
Witam. Chce podzielić się z wami moimi wrażeniami po wymianie uszczelnień zespołu pompy olejowej. Zdecydowałem się na tę operacje bo przy wymianie oleju zauważyłem, że wszystko jest sporo upocone tak, że olej spływał po misce nawet na podłogę pod silnikiem (zawsze było brudne ale nie aż tak). Gdy silnik był mocno rozgrzany to czasami w samochodzie było czuć zapach oleju. Niestety uszczelki nie są tanie. Ale wolałem zamówić komplet aby być pewnym, że nie zabraknie mi akurat tej, której potrzebuje. Za całość zapłaciłem 160zł z przesyłką do domu (8części), jak ktoś chce wymienić tylko uszczelki chłodniczki oleju to wyjdzie około 60-70zł (4części).
Aby zabrać się do naprawy potrzeba:
- filtr oleju + 0.5 l oleju (chyba, że ktoś chce przy okazji wymienić cały)
- 1 l płynu do chłodnicy
- Pożadny komplet kluczy nasadowych, głównie nr 10 i 13 oraz płaski klucz 13 i o ile dobrze pamięta płaski 27.
- Szczypce do ściągania zacisków.
- Komplet uszczelek:
-Uszczelka - Płytka Pokrycia : 1019605
-Uszczelka Pompa Olejowa : 6561244
-Pierścień "O" : 1047032
-Pierścień Uszczelniający : 1020056
-Pierścień "O" : 7041015
-Pierścień "O" : 7041014
-Uszczelka, Diesel : 7041013
-Pierścień "O" : 6193098
- Benzynę ekstrakcyjną
Oczywiście bez kanału można jedynie wymienić oringi chłodniczki oleju, całości się nie wyciągnie.
Najpierw wyciągamy intercooler i demontujemy podłogę pod silnikiem (jeżeli mamy). Odkręcamy filtr oleju i zdejmujemy węże z chłodniczki oleju. W tym momencie zaczyna się brudna robota. Następnie odkręcamy weżyk, który prowadzi olej do turbiny. Potem zabieramy się za śrubę 27 chłodniczki oleju. Idzie bardzo ciężko i może przydać się jakaś rurka. Jednak jeżeli nie zdemontujemy chłodniczki to nie wyciągniemy razem z nią pompu. Następnie zabieramy się za pompę. Odkręcamy dwie śruby nr 10 z góry i dwie śruby 13 od dołu. Potem powoli wyciągamy pompę. Trzeba jej pomóc trochę bo siedzi dobrze na swoim miejscu. Jak mamy wszystko zdemontowane to wymywamy za pomocą benzyny silnik w tych miejscach gdzie ściekał olej z pompy.

matrog19
29-06-2010, 00:02
Wymontowane elementy rozbieramy na części pierwsze i czyścimy dokładnie benzyną ekstrakcyjną. Przy wkładaniu oringa pod dekiel chłodniczki oleju trzeba go lekko przesmarować olejem, żeby lekko wszedł. Jednej uszczelki nie udało mi się wymienić ale naszczęście w tym miejscu nie ciekło. Nie wymieniłem jej z powodu tego, że nie mogłem rozkęcić śrubek bardzo płytkich torx. Ta uszczelka jest w dolnym prawym rogu na zdjęciu ( jak coś mogę odsprzedać). Wymiana oringów nie jest trudna. Gdy mamy wszystko wymienione i złożone do kupu (nie przykręcamy chłodniczki do pompy) montujemy pompę na silniku (dokręcając śruby na krzyż). Następnie przykręcamy do niej chłodniczkę oleju, zakładamy na nią węże i montujemy filtr oleju. Dolewamy oleju i płynu do chłodnicy. Przed zamontowaniem pompy trzeba sprawdzić czy jej wałek lekko chodzi aby nie było nieprzyjemnej niespodzianki. Jak wszstko jest sprawdzone i na miejsu to uruchamiamy silnik. U mnie ciężko na początku miał złapać ciśnienie oleju (paliła się kontrolka) ale po lekkim dodaniu gazy zgasła po paru sekundach i teraz gaśnie od razy tak jak wcześniej. Moje fotki przedstawiają już elementy po regeneracji bo przed miałem zbyt brudne ręce aby łapać za telefon i robić fotki. Jeżeli ktoś ma pytania to chętnie na nie odpowiem 8)

matrog19
29-06-2010, 00:06
Reszta fotek. Lekki spojrzenie od dołu i przy misce olejowej.

aragorn
11-11-2012, 21:35
Pozwole sobie odgrzać kotleta, bo włąśnie u mnie pojawił sie wyciek na chłodniczce. Planuję wymienic te 4 oringi. Na sieci znalazłem w paru sklepach te oringi w cenie ok 100 pln - trochę sporo.
Czy ktoś zna może wymiary tych oringów co by je kupić w sklepie specjalistycznym z oringami w cenie dużo niższej, ew macie namiary na jakiś tani dobry sklep.

matrog19
11-11-2012, 22:44
Wszystkie numery masz do góry. Szukaj na allegro sklepów które sprzedają oryginalne części forda to Ci zamówią. Ja tak zrobiłem

aragorn
12-11-2012, 09:03
Wiem że w tej fotorelacji jest wszytko (fotorelacja jest zajebista), ale kupując te oringi osobno w specjalistycznym sklepie zapłaciłbym o wiele mniej niż kupjąc dedykowany komplet do regeneracji uszczelnień chłodnicki dlatego też pytam o wyiary.

matrog19
12-11-2012, 15:54
To będzie ciężko kolego Ci pomóc bo nikt tego dokładnie nie zmierzy. Jedynie co to rozbierz i jedź z oringami do sklepu i spróbuj dopasować ale nie ma wtedy gwarancji, że będzie szczelnie

aragorn
12-11-2012, 20:53
własnie zdemontowałem i wg mnie dobiore tylko jeden oring ten na śrubie, reszta jest raczej jakby nietypowa

Masz racje nie ma co kombinowac jak robic to zrobic dobrze

matrog19
12-11-2012, 21:49
Koło 15zł wychodzi w serwisie za oring to nie ma co kombinować z dobieraniem bo szkoda roboty jak nie będzie potem dobrze trzymać