Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Dziura w rurze od Intercooler'a


gerfil86
30-06-2010, 05:35
Pytanie brzmi czym zakleić dziurę wyglądającą jak przecięcie wzdłużne nożem. Od razu pisze ze nie chce kupować używki a na cześć z asso nie mam kaski. Środki na naprawę to ok 50zl, cześć oryginalna kosztuje 300 używka od 50 do 100. Proszę o propozycje.

slazdu
30-06-2010, 07:23
Wystarczy kupić dobry klej, zakleić i dodatkowo zawinąć od zewnątrz jakąś taśmą.
Na jakiś czas wystarczy
Pozdr.

SrebnaStrzała
30-06-2010, 08:45
Kupujesz super glue czy inny błyskawiczny, do tego bierzesz kawałek ceraty gumowej z ikei . Szlifujesz rure aby była równa, lejesz klejem, przykładasz ceratę i jeździsz autem dalej. Jak mi przyszło wymieniać 3x w jednym roku rury od IC to wtedy wymyśliłem ten sposób.

jendrekmak
30-06-2010, 09:40
a ja się tak zastanawiam czy jest jakaś taśma samowulkanizująca żeby owinąć jeszcze dobre rury od intercoolera i zapobiec pękaniu

Pablo_X
30-06-2010, 09:59
Dziwne jest, że zawsze pękają identycznie :shock:
Po prostu mają wadę konstrukcyjną :evil:

gerfil86
30-06-2010, 11:03
Nie wiem czy zwykły klej wytrzyma wysoką temp. ja myślałem żeby zakleić sylikonem odpornym na temp są takie do 1200st C(cena ok 20-30zl) i dodatkowo wzmocnić jakaś guma. Zwykła taśma może się stopić Intercooler chłodzi spaliny.

Kapsel_lg
30-06-2010, 14:32
nowa rurka to 140 zł (zamiennik, oryginał to 240 zł) więc nie wiem czy warto się bawić w kombinowanie. Auto ma 6 lat i jak dla takiej gumy to już dużo. Ale faktycznie ich wytrzymałość nie jest zbyt wielka.

Pablo_X
30-06-2010, 17:46
Zwykła taśma może się stopić Intercooler chłodzi spaliny.Nie spaliny. Chłodzi powietrze pochodzące z turbosprężarki. Jego temperatura po schłodzeniu w intercoolerze dochodzi do 80stC i tyle musi wytrzymać "łata".

Kapsel_lg
30-06-2010, 18:11
ale ja nic takiego nie powiedziałem, Pablo ty złośliwcu !!! :P
błędny cytat to jest i nie me słowa. Ja uważam że cena zamiennika jest relatywnie niska więc róznego rodzaju kombinowanie jest mało opłacalne.

Pablo_X
30-06-2010, 20:27
Sorki..... :oops: jakoś coś gdzieś źle zadziałało :mad: Już poprawione :one:

gerfil86
01-07-2010, 12:52
Wiec zrobiłem tak: kupiłem sylikon odporny na temp +330stC przesmarowałem cala rurę po uprzednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu, następnie dla usztywnienia obandażowałem (tak zwykłym elastycznym bandażem z apteki) potem taśma podobna do malarskiej, a następnie wzmacniana taśma. Wg mnie powinno to działać. Koszt roboty ok 30 zl czas jak ktoś m dryk do majsterkowania 2-3godz.

SrebnaStrzała
01-07-2010, 16:39
Wiec zrobiłem tak: kupiłem sylikon odporny na temp +330stC przesmarowałem cala rurę po uprzednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu, następnie dla usztywnienia obandażowałem (tak zwykłym elastycznym bandażem z apteki) potem taśma podobna do malarskiej, a następnie wzmacniana taśma. Wg mnie powinno to działać. Koszt roboty ok 30 zl czas jak ktoś m dryk do majsterkowania 2-3godz.

BŁĄD!! NIE WOLNO STOSOWAĆ ŻADNEJ TAŚMY!! Ja juz stosowałem wszystkie taśmy jakie można znaleźć w Praktikerze, za każdym razem z czasem olej tłoczył sobie drogę i się wszystko rozklejało. Silikon, według mnie nie wytrzyma ciśnienia rzędu 2.5 bar. Nie wiem po co kombinować jak sprawdzony przeze mnie sposób za nie całe 5zł działa już pół roku, a często na liczniku ciśnienie przekracza 2bary i nic się nie rozkleja.
Nie utrudniajmy sobie czynności która jest banalnie prosta bo to nie ma sensu. Cały sukces tkwi w prostocie wykonania!
Jak mi znów strzeli jakaś rura, albo znajdę starą którą kiedyś wymieniłem, to zrobię foto-relacje z naprawy.

Pamiętam że jak pierwszy raz to robiłem, to po za dokładnym oczyszczeniem i wyrównaniem zrobiłem tak: warstwa power tape, metalowa siatka na całą rure silnie zaciśnięta, kolejna warstwa taśmy, kolejna siatka + kilka ringów zaciskowych i co? i gów* Po 2 tygodniach zaczęło przepuszczać(prawdopodobnie wcześniej, ale dopiero po 2 tygodniach odnotowałem znaczący spadek mocy) :D

Kapsel_lg
01-07-2010, 18:24
podziwiam samozaparcie i ochotę (naprawdę), tyle zachodu by oszczędzić 140 zł. Oceniam siebie na: 100pkt. lenistwa :)

wodzu526
01-07-2010, 18:58
na allegro nowy zamiennik kosztuje 160 zł

Kapsel_lg
01-07-2010, 18:59
ja kupowałem po 140 (obie sa po tyle samo)

http://allegro.pl/item1089126156_rura_waz_turbo_intercoolera_ford_mo ndeo_mk3_tdci.html

SrebnaStrzała
01-07-2010, 19:28
podziwiam samozaparcie i ochotę (naprawdę), tyle zachodu by oszczędzić 140 zł. Oceniam siebie na: 100pkt. lenistwa :)

Tzn ile? 10minut roboty za kwotę 5zł ? To uważasz za spory wysiłek i według Ciebie lepiej kupić rurę za 140zł która po paru miesiącach znów padnie?

Kapsel_lg
01-07-2010, 19:38
no w sumie wytrzymała - jak sam napisałeś - 2 tyg (nie jesteś sam tego pewien) więc i tych minut szkoda bo przez te minuty to z 50 zł mozna zarobić :) (choć w te 10 to nie wierzę bo samo wymontowanie to trochę więcej czasu a jeszcze czyszczenie, owijanie itd a tym bardziej że sam napisałeś że testowałeś wielokrotnie różne metody klejenia i za każdym efekt właściwie żaden) Dlatego podziwiam.

SrebnaStrzała
01-07-2010, 20:39
no w sumie wytrzymała - jak sam napisałeś - 2 tyg (nie jesteś sam tego pewien) więc i tych minut szkoda bo przez te minuty to z 50 zł mozna zarobić :) (choć w te 10 to nie wierzę bo samo wymontowanie to trochę więcej czasu a jeszcze czyszczenie, owijanie itd a tym bardziej że sam napisałeś że testowałeś wielokrotnie różne metody klejenia i za każdym efekt właściwie żaden) Dlatego podziwiam.

Kapsel błagam, nie dobijaj mnie. Wiem że jest gorąco na dworze ale bez jaj^^
"Kupujesz super glue czy inny błyskawiczny, do tego bierzesz kawałek ceraty gumowej z ikei . Szlifujesz rure aby była równa, lejesz klejem, przykładasz ceratę i jeździsz autem dalej. Jak mi przyszło wymieniać 3x w jednym roku rury od IC to wtedy wymyśliłem ten sposób. "

Kapsel_lg
01-07-2010, 20:57
uj kolego zmieniasz zeznania jak recydywa przed dzielnicowym.
cyt. BŁĄD!! NIE WOLNO STOSOWAĆ ŻADNEJ TAŚMY!! Ja juz stosowałem wszystkie taśmy jakie można znaleźć w Praktikerze, za każdym razem z czasem olej tłoczył sobie drogę i się wszystko rozklejało

hmmm... kto to napisał????

wiem że upał a ja pojutrze będe nad pięknym morzem egejskim jednak nadal podziwiam Twe wielkie samozaparcie takie oszczedzanie, klejenie, bawienie się ble ble ble i to wszystko podlane Motulem :) - sorki za małą dygresję.

A wracając do tematu jak wiadomo wszem i wobec by kleje typu super glue trzymały wymagają powierzchni prawie idealnie gładkich (taka ich uroda) i jak rozumiem ty rach ciach papierem ściernym po gumie (wzmacnianej materiałem) zeszlifowałeś idealnie , nastepnie klej + cerata i masz super trzymającą łatę na dziurze (i to wszystko w 10 min.). Jestem pod wrażeniem lecz nie gniewaj się za mój sceptycyzm. Aczkolwiek nadal Cię podziwiam boś jest jak ci alchemicy z dawnych dziejów co to przez całe życie szukali reguł na kamień filozoficzny.

SrebnaStrzała
01-07-2010, 23:04
Na sklejonym kawałku "ceratą z ikei" jeżdżę już pół roku teraz kolejna już 2 miesiąc trzyma. zrobię fotorelacje tak jak pisałem, jak tylko znów coś strzeli.

dabrowski82
03-07-2010, 09:37
witam moja pękła jak cięta nożem kupiłem od traktora było ok pojeździłem a dziś znowu zaczęło szarpać samochodem jak daje w gaz pytanie czy jak taka rura pęknie to właśnie tak szarpie bo jeszcze nie lukałem czy nowa pękła czy jest cała.

SrebnaStrzała
03-07-2010, 12:23
Napisz coś więcej o tym szarpaniu, bo to może być wiele powodów, jednak bardzo wątpliwe aby była nim dziura. Prędzej, wtryskiwacze, przepływka, pompa.

dabrowski82
03-07-2010, 13:07
Wiec tak 1 rura z szarpaniem to pękła jak od noża - założyłem 2 i było ok 4 dni. dziś tak 100 km/h i szepnęło tak jak pierwszym razem jak daje po gazie to tak jakby dmuchało z nawiewów i zaczyna szarpać silnikiem jak popuszczę to jedzie i nie szarpie. rury nie sprawdzałem bo założyłem zaślepki i nic nie widać

SrebnaStrzała
03-07-2010, 15:31
Wiele razy miałem pęknięte rury od turbo, ale z takim objawem jak Twój się nie spotkałem. Skoro szarpie to mamy dwie opcje, albo problem z układem paliwa, albo powietrza. Upewnij się że rury są całe wtedy będziemy myśleć.

Twardy
03-07-2010, 20:05
Szukałem i znaleźć nie mogłem nic więc podłączam się pod temat.
Co do rury... wymieniłem 2 lata temu i trzyma (chyba bo właśnie chce napisać i może ktoś przytoczy mi jakąś opinię co mogło się stać)
Otóż. Zostawiłem auto u mechanika (dwumasa, sprzęgło, wymiana oleju, filtrów)
Wsiadam w auto, wyjezdzam 2 tysiące obrotów - dusi się... 2,5 nadal, 3 tysiace coś łapie 3,5 czuć, że przyspiesza...
Wróciłem do warsztatu i mechanik rozkłada ręce, że on nie wie co może być. Turbo chodzi, mówił, że przy wymianie rozłączał intercooler ale wszystko podłączył jak było. Nie mam pojęcia co może być. Ręką obmacałem rure od intercoolera czy gdzieś tam nie ma jakiegoś rozszczelnienia. Turbina zdaje się chodzić jednak nie wiem sam. Zainwestowałem 3 klocki i jest gorzej jak było. A jeszcze chce coś z wtryskiwaczami zrobić bo czasem wyskakuje pięknie migająca i ukochana nasza sprężynka. Jednak tym razem nie miga. Także jeśli ktoś mógłby pomóc byłbym wdzięczny.

SrebnaStrzała
03-07-2010, 20:21
Do Ciebie twardy i do Dąbrowskiego, przeczyście sobie przepływomierze, opis jak to zrobic znajdziecie na forum. Nic trudnego, napiszcie czy coś to dało. Rzeczy takie jak sprawdzenie rury, czyszczenie przepływki, można zrobić samemu.

Twardy
03-07-2010, 20:23
Dzięki poszukam i postaram się zadziałać;)
i zaraz dam odpowiedź

mmondeo
03-07-2010, 21:42
Zależy gdzie Ci pękła ta rura jak nie jest na kolanku to poszukaj rury od układu wydechowego i odetnij kawałek , następnie odetnij uszkodzoną część rury i w jej miejsce wstaw kawałek rury wydechowej miejsce złączenia opaski metalowe - nic się nie rozszczelni chyba że pęknie w drugim miejscu. Ja swoja wymieniłem na nową ale po bliższych oględzinach uszkodzenia takie rozwiązanie sprawdzi się na 98%. Powodzenia.

blur
04-07-2010, 06:25
Robiłem sobie właśnie zbieżność z tyłu no i mechanik czarodziej urwał śrubę. Okazało się, że śrubka kosztuje 100 pln. Do tego trzeba wymienić tuleje ... no ale tuleja tylko w wahaczem to kolejne 400 pln. ... przy okazji przydałoby się wymienić drążek ...no to kolejne 80 PLN.

A ja głupi kazałem wszystko wymieniać. Wystarczyło podjechać do praktikera czy gdzieś, kupić kleju napierdzielić na grubo i pewnie by się trzymało. Pewnie ktoś by się zdziwił, jakie druciarstwo zrobiłem, ale co tam ...zaoszczędziłbym z 600 PLN

Problem z rurami do IC jest znany. Pękają raz na jakiś czas. Kiedyś też miałem i wymieniałem to badziewie w dieslu.

Ludzie, jak nie macie kasy na obsługę auta to takiego nie kupujcie. Później kupuje ktoś takie cudo trzymające się na taśmie i klnie poprzednika. Sami szukamy zawsze aut w super stanie, a tu takie rzeczy wypisujecie. Mnie osobiście ręce opadają.

gerfil86
06-07-2010, 12:30
po co przepłacać jeśli można naprawić usterkę za grosze a jeszcze przy tym jeśli ktoś lubi majsterkować... ja urzylem sylikonu odpornego na temp olej itd na całej rurze

Snajper_881
06-07-2010, 19:51
Ludzie, jak nie macie kasy na obsługę auta to takiego nie kupujcie. Później kupuje ktoś takie cudo trzymające się na taśmie i klnie poprzednika. Sami szukamy zawsze aut w super stanie, a tu takie rzeczy wypisujecie. Mnie osobiście ręce opadają.
Otóż to...
Z szacunkiem ale podziwiam Cię gerfil86...
Wozić się Mondeo i mieć 50zł na naprawy, albo inaczej, nie mieć 300zł na rurę....Nie pytam co w takim razie tankujesz bo jak zapewne odpiszesz, nie moja sprawa...
Pozdrawiam i życzę udanej prowizorki.

Twardy
07-07-2010, 10:48
Jak sie okazało gdzieś jakis wąż się "odłączył" od turbiny wg. mechanika. Według mnie to było po prostu spartolone i niedokręcona jakas opaska. Zrobili oczywiscie za free bo w ramach reklamacji.
Jesli chdzi o rure od intercoolera. dwa lata temu mi pękła. Wymieniłem koszt rury nowej około 170 zł. Więc nie jest tak źle.

SrebnaStrzała
07-07-2010, 11:38
Otóż to...
Z szacunkiem ale podziwiam Cię gerfil86...
Wozić się Mondeo i mieć 50zł na naprawy, albo inaczej, nie mieć 300zł na rurę....
Po co płacić 300zł za rurę jak ten sam efekt można uzyskać za 5 zł i 300zł można przeznaczyć na rozrywkę?

Pitras1984
08-07-2010, 22:40
Mnie również dopadł problem pękniętej rury od turbo, po jej zdemontowaniu w górnej części kanału którym przepływa powietrze jest sporo "marasu". Czy warto dalej rozebrać przewody i je wyczyścić przed założeniem nowej części ? Nie chciałbym czegoś uszkodzić przez niewiedzę...

Rondel
08-07-2010, 23:01
Cytat:
Ludzie, jak nie macie kasy na obsługę auta to takiego nie kupujcie. Później kupuje ktoś takie cudo trzymające się na taśmie i klnie poprzednika. Sami szukamy zawsze aut w super stanie, a tu takie rzeczy wypisujecie. Mnie osobiście ręce opadają.
Otóż to...
Z szacunkiem ale podziwiam Cię gerfil86...


Dołączam się do tych wypowiedzi. Jestem przerażony tym co czytam. Naprawdę ciśnie się pytanie na usta, co lejecie do zbiornika skoro nie macie kasy na rurę intercoolera za 2 stówki ( oryginalną) ? Dwieście złotych to nie majątek a wymienić można samemu w 2 godzinki ( z czyszczeniem EGR może ciut więcej).
Pozdrawiam

dabrowski82
09-07-2010, 00:04
witam ponownie powiem tak na allegro zamienniki ma porządne gościu i pasują jak oryginał za 150 zł nie kupujcie innych tylko z kewlarem bo wam pękną turbo daje 2,5 atmosfery musi być mocna , a co do czyszczenia kolektora i egr to ja nie czyściłem bo jak turbo nie kuleje to nie trzeba sie babrać dam link jak czyścić ale to jak mówię jakby wam nie chodziło turbo i kopcił jak smoczysko wyszukiwarka - Demontaż i czyszczenie kolektora ssącego - opis
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=88344&page=2

benio
10-07-2010, 07:55
... nie kupujcie innych tylko z kewlarem bo wam pękną turbo daje 2,5 atmosfery musi być mocna ...

A co to takiego kewlar?

jendrekmak
10-07-2010, 12:42
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kevlar

SrebnaStrzała
10-07-2010, 14:05
To do mondka były produkowane rury z kevlaru ? Może sie zaraz dowiem że były też rury z nylonu :D

benio
11-07-2010, 21:50
... nie kupujcie innych tylko z kewlarem bo wam pękną turbo daje 2,5 atmosfery musi być mocna...

Czy aby na pewno turbo w Mondeo Mk3 2.0 TDCi daje 2,5 atmosfery?
Dzisiaj oglądałem na TVN Turbo Fiata Abarth 2.0 z ponad 200PS, w którym turbina wytwarza 1,6 atmosfery.
Jak sprawdzam twardość rury "harmonijkowej" (fotka w załączeniu) przy prędkości obrotowej około 2000obr/min to nie jest ona twarda jak kamień, ale wyczuwalne jest większe ciśnienie wytwarzane z turbiny wewnątrz poniższego przewodu gumowego.

jziem
15-07-2010, 12:16
Witam, mam pytanie odnośnie tej rury do IC, czy po wymianie takiej rurki trzeba zrobić coś jeszcze np. skasować błędy na przepływomierzu bo u mnie nadal kiepsko ciągnie tak jak wcześniej przy dziurawej Rurce do IC. Pozdr...

SrebnaStrzała
15-07-2010, 12:25
Czy pali Ci się sprężynka albo check engine że chcesz cokolwiek kasować?

SrebnaStrzała
15-07-2010, 12:26
Czy aby na pewno turbo w Mondeo Mk3 2.0 TDCi daje 2,5 atmosfery?
Posiadam analogowy wskaźnik i ciśnienie dochodzi do 2.5 bara.

jziem
15-07-2010, 12:33
Czy pali Ci się sprężynka albo check engine że chcesz cokolwiek kasować?

Nie nic się nie pali ale czyczytałem na forum że, przepływomierz przy jeździe z dziurawą rurą mógł dostać i zapamiętać jakieś błędne dane?

SrebnaStrzała
15-07-2010, 12:46
nie wiem co przepływomierz ma wspólnego z dziurawą rurą od IC? Jak już to możesz przeczyścić przepływomierz ale to nie ma nic wspólnego z dziurawą rurą!
Powodem Twojej dolegliwości może być turbo, przy jeździe z dziurawym układem turbo bardzo mocno się rozkręca i szybciej zużywa, wyższe temperatury. Dodatkowo silnik może nałapać syfu przy dziurawej rurze ale to raczej bardzo mało prawdopodobne. Generalnie sprawdź też filtr powietrza.
Na koniec napisze, że diesle po prostu są słabsze w upalne dni.

jziem
15-07-2010, 12:53
Ok. dzięki za wyjaśnienie, Filtr powietrza wymieniowy -wymienie też filtr paliwa bo nie wiem kiedy był wymieniany -może będzie lepie.Pozdr...

Snajper_881
15-07-2010, 14:51
Czy przy dziurawej którejś z rur IC, odczuję różnicę w mocy??

SrebnaStrzała
15-07-2010, 15:05
Czy przy dziurawej którejś z rur IC, odczuję różnicę w mocy??
Snajper, jaja sobie robisz^^ ? Kto jak kto ale Ty na bank znasz odpowiedź na to pytanie.

Snajper_881
16-07-2010, 13:49
Hehehee.... :one:
Po prostu zdania są różne, ponoć na tzw. "Dupohamowni" ciężko coś odczuć. Chociaż mnie się wydaję, że w przypadku nawet najmniejszej nieszczelności różnica w mocy a raczej jej brak będzie dość mocno bez problemu odczuwalny.

benio
13-08-2010, 20:10
Posiadam analogowy wskaźnik i ciśnienie dochodzi do 2.5 bara.

A w którym miejscu rur dokonywałeś tego pomiaru?