Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] luzy na przekładni kierowniczej... czy konieczna wymiana?
adriaan1989 09-07-2010, 21:15 Witam, jakiś czas temu zauważyłem lekkie stukanie podczas skręcania kierownicą. Okazało się, że mam lekki luz na przekładni. Jeżdżę już tak prawie rok a luz się sporo powiększył. Teraz wyraźnie czuć na kierownicy ten luz no i stukanie jest już dosyć głośne.
Można tak póki co jeszcze jeździć czy grozi to czymś poważniejszym i muszę to natychmiast wymienić?
baldur321 11-07-2010, 00:10 Musisz dojsc czy luz jest na samej przekladni, czy moze na krzyzaku kolumny. Jesli krzyzak to koszt jest mniejszy, ale bedziesz musial znalezc mechanika, ktory to ogarnie - nie kazdemu sie chce.
Ja ostatnio mialem luz i stukania w Fordzie Ka, winny byl krzyzak. Z wymiana nie bylo problemu,ale w Focusie krzyzak jest troche inaczej mocowany,
adriaan1989 11-07-2010, 07:32 na 100% przekładnia...
P.S. zadnych wycieków jeszcze nie ma
mkaminski100 11-07-2010, 07:51 Jezeli to przekladnia to bedzie szybciej niszczylo opony. W koncu pojawi sie wyciek.
Jezeli masz kase to wymien, jezeli nie to obserwuj tylko.
Witam.
Podobnych wątków sporo, ale postanowiłem podbić ten, bo na konkretną odpowiedź jeszcze nie trafiłem.
W książce poradnik użytkownika jest opis, że układ - jeśli posiada luzy niemechaniczne - można wyregulować. Jednak ze względu na powagę naprawy bla bla bla .. najlepiej zlecić to warsztatowi :)
Pytanko, czy ktoś jednak spróbował i wie jak?
Druga kwestia to, że niby często, gęsto to nie magiel ma luzy, tylko jakiś wewnętrzny przegub przy maglownicy, zwany jabłkiem... prosiłbym o bliższą lokalizację tego elementu.
I cokolwiek, jeśli jeszcze w temacie.
Witam.
Podobnych wątków sporo, ale postanowiłem podbić ten, bo na konkretną odpowiedź jeszcze nie trafiłem.
W książce poradnik użytkownika jest opis, że układ - jeśli posiada luzy niemechaniczne - można wyregulować. Jednak ze względu na powagę naprawy bla bla bla .. najlepiej zlecić to warsztatowi :)
Pytanko, czy ktoś jednak spróbował i wie jak?
Druga kwestia to, że niby często, gęsto to nie magiel ma luzy, tylko jakiś wewnętrzny przegub przy maglownicy, zwany jabłkiem... prosiłbym o bliższą lokalizację tego elementu.
I cokolwiek, jeśli jeszcze w temacie.
Zależy jaka masz przekładnie ja w swojej kasowałem luzy mam produkcji BRW potrzebny jest do tego specjalny klucz który można sobie samemu zrobić z rurki przy pomocy gumówki :)
Z tym przegubem to chyba chodziło Ci o zewnętrzny i jest on na drążku kierowniczym który przykręcasz do przekładni znajduje się pod tymi ochronnymi gumami.
http://imageshack.us/photo/my-images/193/1810297107.jpg/
Maddragon 26-09-2011, 09:55 Kolego jeśli nie ma wycieków, to nie jest jeszcze tak źle. Stuka Ci pewnie przekładnia albo na listwie albo na docisku. Docisk można trochę dociągnąć( pomoże na jakiś czas), z wybitą listwą już nic nie zrobisz.
Ja osobiście polecam założenie drugiej przekładni ale nie na wariata. Najlepiej poszukać z jakiegoś bitego w tył z relatywnie niskim przebiegiem. Zapłacisz za taką ok 300-400zł. Jeśli zdecydujesz się na regenerację za takie pieniądze to od razu odradzam. Regeneracja z wymianą listwy a nie jej regenerowaniem w wątpliwy sposób, kosztuje 800zł. Komplet uszczelniaczy jest tani jak barszcz.
Przerabiałem temat regeneracji właśnie za małe pieniądze, tyle że nie w fordzie. Po dwóch regeneracjach, kupiłem używkę. Jak rozebrałem tą regenerowaną, to nie wierzyłem w to co zobaczyłem. Ale nie o tym mowa.
Póki co jeździłbym i obserwował czy nie ma wycieków i na spokojnie starał się znaleźć dobrą przekładnie, zrobić przekładkę i będzie ok.
Dzięki za odpowiedź.
W weekend trochę posiedziałem pod autem. Zdjąłem osłony i dekiel od tej śruby regulacyjnej. Niestety nie zwróciłem uwagi jakiej marki jest magiel.
Jaka diagnoza: stuki są wyraźnie wewnątrz przekładni. Koła reagują właściwie bez żadnego luzu. Zauważyłem, że stuka przy kręceniu w prawo. Przy ciągnięciu w lewo nie ma stuków.
Samej śruby nie ruszałem, bo nie mogłem znaleźć odpowiedniej 17tki. Nie wiem cZy to ma coś wspólnego z kluczem o którym mówi n3rgal. Chyba, że właściwa regulacja jest dopiero pod tą nakrętką na 17tke. Ja tam widziałem seger i chyba łożysko, ale wszystko w czyściutkim smarze więc nie ruszałem i więcej nic niewidziałem.
Chyba rzeczywiście nie jest jeszcze tak źle z tym maglem (zero luzów na boki, żadnych wycieków) ale dobijają mnie te stuki przy nierównościach. W kabinie bardziej to słychać z prawej strony. Ale pod autem wyraźnie z przekłądni.
A można kupić używkę i samemu zregenerować?? Co oni tam konkretnie wymieniają przy regeneracji?
Pozdrawiam
Wewnętrzne przeguby w kabinie są ok.
Tu przykładowa strona z czynnościami regeneracyjnymi.
http://www.regeneracja-maglownic.pl/regeneracja-przekladni-kierowniczych.php
Chyba nie ma sensu zabierać się za to samemu. Co prawda mam dostęp do maszyn, ale robota wymaga czasu i precyzji a nie grzebania po godzinach...
Natomiast chętnie bym spróbował skręcić trochę regulacje.
Ktoś wie jaką mam listwę i co się da zrobić skoro była tam nakrętka samokontrująca na klucz 17 a n3rgal pisze o kluczu dorabianym z rurki?
Może mojej nie da się regulować?
GrzegorzKrosno 01-10-2011, 20:37 Witam,
mi mechanik też wciskał że mam przekładnię do wymiany. Nie dałem mu wiary. Poprzez najechanie kilka razy na niewielki krawężnik (raz jedną stroną a raz drugą) ustaliłem że to stuka końcówka drążka kierowniczego. Jednak mechanik po przeglądzie auta na szarpakach i po oględzinach w kanale, po kręceniu kierownicą, osłuchaniu uznał że to przekładnia. Że końcówka nie daje takiego odgłosu.
Ostatecznie kazałem wymienić końcówkę...i cisz jak makiem zasiał.
Stuki się po porostu przenosiły na przekładnię.
Luzy w przekładni dają wiele dodatkowych oznak.
Acha- zapomniałem dodać że na szarpakach luzy na końcówce nie wyszły. A był to drugi mechanik u którego byłem z tymi stukami. Powiedział, że tak sztywnego zawieszenia dawno nie widział. Ogólnie mocno się zdziwił po wymianie. Bo przewiozłem go przed wymianą i po.
Witam ja zregenerowałem przekładnię, założyłem i ku mojemu zdziwieniu dalej jest luz jaki był.
Krzyżaki wyglądają na sprawne.
Nie wiem już co robić, reklamować magiel ?
Czy szukać przyczyny w krzyżakach
Przy okazji zapytam, gdzie mogę znaleźć schematy układu kierowniczego, chodzi mi o to jak dokładnie w tym aucie zbudowana jest kolumna.
Dziś rozebrałem kolumnę, okazało się, że luzy występują na ostatnim elemencie łączącym kolumnę kierownicy z trzpieniem od maglownicy.
Nie wiem czy został źle skręcony z maglownicą od spodu czy jak. Być może jest on wyrobiony i dlatego jest luz.
Dziwi mnie jedna rzecz, skoro są na nim luzy nie powinno być możliwości skrętu kierownicą a skręca normalnie. Może zregenerowana maglownica ma okrągły trzpień a druga, którą mam jest ścięty w dwóch miejscach i ni e zauważyłem tego przy montażu.
Ktoś miał coś podobnego ?
dziadzius4 21-04-2018, 20:34 witam mam lekki wyciek z przekładni kierowniczej,moje pytanie-czy można jeszcze uratować,czy czas na drugi magiel?
swiety_76 22-04-2018, 05:53 Luz na przekładni kierowniczej bez jazdy na szarpaki na stację sprawdzić można tak:
- Skręcamy koła tak żeby włożyć rękę i trzymać drążek kierowniczy lub ewentualnie kanał bez skręcania.
- Na podnośniku z opuszczonymi kołami układ może zachowywać się inaczej i możemy tego luzu nie wykryć.
- Jedna osoba bardziej kumata trzyma drążek kierowniczy palcami druga kręci kierownicą
na wyłączonym silniku (bez wspomagania) szybkimi ruchami lewo prawo
- Trzymając drążek palcami czujemy wtedy czy luz idzie od końcówki drążka czy od środka od maglownicy.
- Na maglownicy luz może występować zarówno z jednej jak i drugiej strony jak i obydwu.
Co do regeneracji maglownic. Jak tu jeden kolega napisał że porządna regeneracja to za 800 zł a za mniej to ****o. Sporo w tym racji. No na pewno regeneracje za połowę tej ceny to wielkie ****o.
Jak ktoś z Łodzi i okolic to ja ze swojej strony mogę polecić
http://www.przekladnie-lubinowa.pl/
Goście robią przekładnie jeszcze od czasów komuny i mają bardzo dobre opinie.
Jak im przywieziesz przekładnię to od Focusa 1 biorą chyba 500 zł od MK2 550 zł.
Plus ewentualnie koszty wyjęcia przekładni i nowego oleju.
|
|