Zobacz pełną wersję : Nivo w Explorerze


smuga
03-02-2006, 10:16
Witam,
zaplanowałem ostatnio rodzinny wyjazd w góry, przygotowałem auto od strony technicznej (przejazd ok. 1200 km w jedną stronę), zapakowałem auto na max-a (żona i małe dziecko to trochę rzeczy się nazbierało :D ) i...... tu mnie auto zaskoczyło.... XP stał niczym motorówka, tzn. przód tak jak zwykle wysoko, tył trochę przysiadł. No nic. Mówię sobie, że jak ruszymy to nivo wyrówna tył. A tu wielkie rozczarowanie. Tył jak siedział tak siedzi, nie mówiąc o lampach przednich co korony drzew oświetlały.... :shock:

Biorę instrukcję obsługi w łapy, a tam piszą o wyłączniku nivo we wnęce w bagażniku. Zaglądam, a tam takowego nie ma. Co prawda po zajrzeniu pod auto dostrzegłem jakieś przewody wychodzące z amortyzatorów, ale po bezpiecznikach doszedłem (raczej po ich braku), że moje auto chyba nivo nie posiada iub instalacja w moim modelu jest zupełnie inna a nivo się zjeb.....

Jeśli ktoś z Was ma może podobne autko (Explorer 5.0 V8 USA) to porszę o jakies sugestie - przecież auto nie ma elektrycznej regulacji wysokości świateł przednich a po to było nivo....

jash
03-02-2006, 15:21
Słuchaj! Jak to nie ma regulacji położenia świateł? Musi mieć. W moim 94/95 jest - po lewej stronie kierownicy (kolumny kierownicy) obok włącznika tylnych świateł pmgielnych.
Pozdrawiam

smuga
03-02-2006, 18:18
U mnie niestety włącznik przeciwmgielnych jest z prawej strony obok radia pod włacznikiem grzania tylnej szyby. A po lewej stronie owszem jest potecjometr ale do zciemniania i wyłączania oświetlenia wewnętrznego i oświetlenia wskaźników. Poza tym w reflektorach nie ma silniczków do regulacji, jedynie manulana wchodzi w gre. Taka jakaś dziwna ta moja wersja - niby Limited a taka uboga??!!!....

jash
04-02-2006, 19:49
Coś tu nie tak - wersja limited jest najwyższą wersją "normalną". Poza nią jest tylko Eddie Bauer, ale tu już jest upakowane wszystko co tylko Ford do tego modelu wymyslił. to taka wersja ghia dla explo. Aż mi się nie chce wierzyć, że nie ma regulacji świateł. Hm, muszę poszperać i popytać znajomych. Dam Ci znać. A co w instrukcji piszą? Weź zobacz w instrukcji dostępnej w fordfleet - adres był już podany na forum explorera - gdzieś z miesiąc temu.
Pozdrawiam

smuga
05-02-2006, 11:08
Witam ponownie,

Instrukcję z Ford Fleet to ja już wertowałem dziesiątki razy w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytania. Piszą w niej że nivo (air suspension system) występuje jako opcja (if equipped) więc ciekawi mnie jak to jest prawnie usankcjonowane. W końcu jak napakuję 500 kg na pakę (taka jest ładownośc auta) to przecież normalne że usiądzie. A lampy do góry....

Coś tu mi nie gra z tym wszystkim. Wyposażenie wnętrza faktycznie maksymalne a taką peirdołę pominęli... Na forum 4x4 ktoś napisał, że w explorerach to nawet w kaliforni ogrzewanie tylnej szyby było opcją....???!!! :shock:

No cóż, zamierzam wkrótce założyć bixenony więc może chłopacy coś wymyślą z tą regulacją A w aucie mimo wszystko przydałoby się podnieść tył do góry o parę cm, bo czasami jak popatrze to się trochę dziwnie prezentuje z lekko opadającą ku tyłowi linią.

Pozdrawiam i czekam na ewentualne uwagi i przemyślenia szanownej braci.

danielpoz
14-03-2006, 23:12
nivo bylo w seri tylko w wersjach na europe i faktyczie brak regulacji swiatel :fcp4


a tak w ogole to witam wszystkich :fcp1

smuga
21-03-2006, 17:00
Witam kolegę - chyba już sobie gadaliśmy na ten temat na 4x4.....
Znalazłem rozwiązanie tego tematu. Otóż jest w Zabrzu firma SUDI 4x4 (http://www.4x4tuning.pl) która zajmuje się między innymi układami pneumatycznego wspomagania zawieszenia - mówiąc prościej poduszkami powietrznymi zawieszenia. Rozmawiałem z nimi, co prawda do explorera nie występuje taki układ, ale mozna przystosować go z expedition-a (podobno już to robili). Układ jest dość ciekawy bo znacznie odciąża resory i pozwala na dowolną regulację wysokości. Jestem umówiony na przyszły tydzień - jadę do Katowic więc wlecę do firmy żeby obgadać temat i może ustalę konkrety.