Zobacz pełną wersję : problem z odpalaniem na paliwie


jareczek1111
03-02-2006, 13:29
witam wszystkich posiadam scorpio 2.0 DOHC (gaz) i mam problem z odpaleniem na bezynie znaczy wogole nie odpala na paliwie sprawdzalem juz pompe paliwa wtryski wszystkie dzialaja paliwo normalinie podaje i juz moje pomysly sie wyczerpaly co to moze byc jezeli ktos wie co to moze byc to prosze o pomoc za co z gory dziekuje papapa

elektrykl
24-02-2006, 17:39
witam a czy sprawdzałeś ciśnienie jakie idzie z pompy paliwa to jest bardzo istotne pozdrawiam

jareczek1111
25-02-2006, 19:14
tak patrzylem paliwo podaje jak szalone nie mam pojecie co to moze byc zero reakcji

Struna
28-02-2006, 08:16
paliwo podaje jak szalone


to znaczy jakie ma ciśnienie ?

skurczybyk1
28-04-2006, 07:59
Sprawdź stan napięć z przepływomierza!? Steruje ilością podawanego paliwa w stosunku do otwarcia przepustu powietrza. Znajduje się między filtrem powietrza a koletorem.
Jeśli nie podaje impulsów do kompa ile ma dać z wtrysku - to kiszka :fcp2
Piszesz, że "na paliwie" więc domyślam się, że masz gaz i na gazie jest ok.
Gaz jest napędzany silniczkiem krokowym więc odrębnie i będzie ok.
Jeśli masz gaz to poniższe może być nieaktualne, choć sprawdź na wszelki wypadek.
BO może to być również impulsometr (czujnik położenia wału)
zlicza impulsy i steruje wtryskami ale także iskrą więc sprawdź iskrę jak jej niema + brak paliwa na wtrysku znaczy że to! :fcp2
Tak czy tak to jakieś 150 - 250 zł.

Struna
28-04-2006, 08:48
skurczybyk1, kolega pisze że ma DOHC - więc nie ma tam żadnego przepływomierza powietrza. jest sonda lambda i MAP sensor - więc może nie mąć koledze w głowie.

skurczybyk1
28-04-2006, 09:54
Lambdy nie sterują OTWARCIEM tylko składem!
Ja mam cosiego i mam 4 lambdy I PRZEPŁYWOMIERZ. Nie wiem co ma jedno z drugim...
Przepływomierze są do wtrysków przyklejone są jak JaŚ do Małgosi :fcp1
Przepływomierze były w poldkach OHC w bmkach DOHC w cossiach 4OHC więc prawdopodobnie i tam są.
Z całym szacunkiem do doświadczonego kolegi w BMce miałem podobny (nie taki sam) problemwięc się zasugerowałem.
Oczywiście mam prawo się mylić :fcp15 wszystkich wynalazków forda nie widziałem!?
Jeśli to scorupiak to przeca przepływomierz towarzyszy od początku.
Obejrzeć nie zaszkodzi. Tak jak mówię powinien się znajdować między filtrem powietrza a kolektorem (Taki malutki układzik z kilkoma kabelkami na układzie dolotu powietrza)

Jeśli nie ma to tylko gratulować jednego problemu mniej! :fcp2
Poza tym jeśli ktoś mi mówi, że coś mi nawaliło a ja tego nie znajduje w aucie to tylko się cieszę :fcp2
No i zasadniczy wniosek - od sprawdzenia nikt nie umarł. A ty masz nerwowe nerwy... hehehe


Tylko do kolegi Struny: Na zakończenie tylko dodam, że w moim sklepie z tailmi taki przepływomierz do 2.0 DOHC kosztuje 522 zł. i we wtorek mogę go wysłać.

[ Dodano: 2006-04-28, 13:10 ]
Do kolegi z "Problemami z odpalaniem..."

1- Ja mówię SPRAWDZAĆ a nie kupować pół auta!
2- Jednak jest przepływomierz, choć nie twierdzę, że akurat to jest winne! Nie nakłaniam również do kupna u mnie bo wiem, że mam drogo a są tańsze odpowiedniki!
3- Ja koledze naprawdę źle nie życzę i mam nadzieję, że nie będzie to moduł sterowania wtryskami.
4- Forum jest po to żeby z 1000 pomysłów 1 był dobry a Jeśli chcesz dokładnej diagnozy to jedź do Ford ASO.

:fcp7 WAŻNE :fcp7
Kolega z LPG SERVICE, który był u mnie po części doradził:

:fcp7 Zacznij od "najtańszego" stwierdzenia czy przekaźnik blokowania wtrysków nie zawiesił się lub nie spalił. Przekaźnik ten blokuje podawanie benzyny przez wtryski podczas pracy na LPG. :fcp7

Struna
04-05-2006, 12:52
Tylko do kolegi Struny: Na zakończenie tylko dodam, że w moim sklepie z tailmi taki przepływomierz do 2.0 DOHC kosztuje 522 zł. i we wtorek mogę go wysłać. SPRAWDź CZY NA 100% to jest DOHC a nie OHC - w DOHC 8v na 100% nie ma przepływomierza - jest w DOHC ale 16v a to już duża różnica. Co prawda autor postu nie podał rocznika auta więc może się okazać że pyta jednak o wersję MK3 a więc już z nowym DOHC czyli ten z 16v i tam owszem - jest przepływoierz na tzw. gorący drut.

skurczybyk1
04-05-2006, 14:18
DOHC 8 zaworowy :fcp9 :fcp9 :fcp9
FAKT takiego patentu w czterogarowym silniku nie widziałem jeszcze :fcp2
Niema się o co sprzeczać TRZEBA dumać co padło koledze.

Struna
04-05-2006, 15:29
DOHC 8 zaworowy :fcp9 :fcp9 :fcp9 oczywiście, klasyczny DOHC w sierra/scorpio ( kod silnika NRx - z to jakaś literka A,B,C,D,E lub F ) ma 8 zaworów i dwa wałki, dopiero w wielorybach zaczęli montować 2.0 i 2.3 DOHC z 16 zaworkami i w nich właśnie jest MAF czyli przepływomierz.


A kolega nadal nie podał jakie ciśnienie ma na listwie wtrysków, a to może być rozwiązanie problemu.

Adam_2000
06-05-2006, 08:49
W wielorybie (Scorpio '95) 2.0 DOHC 8V też jest MAF:)

robson.
07-05-2006, 14:57
WItam czy ma ktoś czujnik prędkości do scorpio 2900 automat licznik elektroniczny.pozdrawiam :fcp2

Struna
08-05-2006, 11:10
W wielorybie (Scorpio '95) 2.0 DOHC 8V też jest MAF:) ale nie ma kodu NRx :)

tucka
22-11-2006, 13:56
Małe wyjasnienie co do DOHC 8v ma przepływomierz rocznik 92 2,0I
ma bo umnie jest w kombiku.

Marcin
23-11-2006, 12:42
Małe wyjasnienie co do DOHC 8v ma przepływomierz rocznik 92 2,0I

zrób fotkę i pokaż gdzie, bo ja oglądałem pod kilka 2.0 dohc i jakoś żaden nie miał przepływomiarza (mowa o scorpio produkowanych do października 94r)

Rafał A.(antek)
23-11-2006, 14:35
DOHC nie miał nigdy przepływomierza do 94 roku :)