Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Klimatyzacja - brak zimnego powietrza


cinus
12-07-2010, 10:42
Witam.

Mk3 , 2003, TDCi kombi.



Mam brak zimnego powietrza po wlaczeniu klimy... Nawet gdy jest zimny silnik to samochód puszcza powietrze cieple.
Pytanie czy moge sam to spradzić czy jest pusta klima, czy musze jechać do mechanika. ile kosztuje nabicie klimy w Szczecinie, czy też u was w mieście...

Prosze uszanować pytanie, które dla niektórych może być oczywiste.

Okil
12-07-2010, 11:55
odkręć korek na aluminiowej rurce, obok wlewu płynu do spryskiwaczy, i naciśnij w środku np. kluczykiem tylko nie pochylaj się nad tym bo jeżeli jest tam to ciśnienie to ci na twarz buchnie masa tego czynnika z klimy.

Tu masz Auto test Climatronica:
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=75751

jendrekmak
12-07-2010, 20:56
a czy włącza się jakaś lampka lub dioda z A/C? bo jeśli nie można włączyć to zapewne jest jakiś problem w klimatyzacji. nabicie 150-200 zł ale jeśli są nieszczelności to szkoda kasy bo i tak zaraz przestanie działać. prawidłowo robi się najpierw w serwisie test szczelności jeśli gdzieś puszcza to szukają przyczyny i naprawiają.

pintonek
12-07-2010, 21:17
Witam.
Mam brak zimnego powietrza po wlaczeniu klimy... Nawet gdy jest zimny silnik to samochód puszcza powietrze cieple.
Pytanie czy moge sam to spradzić czy jest pusta klima, czy musze jechać do mechanika. ile kosztuje nabicie klimy w Szczecinie, czy też u was w mieście...

Prosze uszanować pytanie, które dla niektórych może być oczywiste.

Witam!
Standardową przyczyna jest brak czynnika chłodzącego (R134A) w układzie. Sprawdzić to można przez (tak jak kolega wyżej pisał) sprawdzeniu cisnienia na zaworze serwisowym (działa tak samo jak wentyl w kole - przycisniesz śrubokretm i poczujesz :)) Moze być tak ze cisnienie bedzie ale niewystarczajace aby układ uzyskał cisnienie robocze pozwalajace na jakiekolwiek uprzyjemnianie nam jazdy i schładzanie powietrza. Tu musze wspomniec ze ostatnio jest problem z zakupem tego czynnika przez co ceny ida konkretnie w gore (to co wiem to podobno ekolodzy przyczepili sie do głownego europejskiego producenta i wstrzymali produkcje, sam mam juz tylko resztki) a mimo wszytko warto sie i tak raz na max dwa lata pofatygowac na obsługę.
Jeżeli w układzie nie ma cisnienia to powstaje pytanie co z jego szczelnoscia... Tu pojawia sie problem bo w sumie mozna to samemu sprawdzic ale trzeba miec butle z azotem (suchy gaz) i złącze pasujące do podłaczenia. Myśle ze tu mechanik nie powinien zedrzeć z ciebie wiecej niz 50 - 80zł (nalezy umyc przewody specjalnym zmywaczem kontrastu UV, nabić azotu z 20bar i czekać.... czasem i kilka godzin). Miałem ostatnio przypadek ze facet wogole nie mial kontrastu w ukladzie, wiec bylo troche wiecej zachodu. Jezeli nic nie widac na zewnatrz czasem trzeba sciagac zderzak by przyjrzec sie chłodnicy klimy (skraplacz). Jezeli dalej nic nie widac, a cisnienie spada.... no coz, wtedy trzeba brac sie za parownik. Nie wiem jak jest w mk3 ale czesto trzeba sciagac deche z przodu. Po tym zabiegu powinno byc juz wszystko jasne.
Jezeli problemem nie bedzie szczelnosci układu to pozostaje elektryka, a tu juz mamy wiele mozliwosci o ktorych juz opowie ci twoj mechanik

Pozdrawiam

Lukasz26C
13-07-2010, 11:23
Witajcie ja sie podkleje mam pytanko .
Czy niski poziom czynnika w klimie moze powodowac wyskoczenie bledu w kompie ? I czy objawia sie to wyskoczeniem komunikatu silnik usterka ?

pintonek
13-07-2010, 15:17
Teoretycznie jest to mozliwe ale niewiem czy komp jest nastawiony na taka reakcję. Chodzi mi o to ze jezeli czunik cisnienia układu jest podlaczony do kompa a komp czai o co mu chodzi... to blad moze wyskakiwac.

tlopuc
15-03-2011, 10:37
Sprawdzić to można przez (tak jak kolega wyżej pisał) sprawdzeniu cisnienia na zaworze serwisowym (działa tak samo jak wentyl w kole - przycisniesz śrubokretm i poczujesz )
A jakie powinno być ciśnienie w układzie klimatyzacji???

horm
16-03-2011, 00:05
Zrób test panela klimatyzacji. U mnie był to pierwszy objaw padającego panelu. Potem zgasł na amen. Po kupieniu używki ze szrotu, objaw był taki sam, ciągle grzało. Wymiana na inny i wszystko wróciło do normy. Natomiast czy to brak czynnika? Tego nie wiem bo jeszcze takowej sytuacji nie miałem.

tlopuc
31-03-2011, 21:46
Mi też klima nie chce się załączyć. Byłem sprawdzić czynnik i jest ciśnienie 4bary gość powiedział że ok i klima powinna się załączyć. Zrobiłem test klimatronika i błędów brak. Rozebrałem też przekaźnik od klimy i jak silnik pracuje i zwieram ręcznie ten przekaźnik to się sprężarka załącza i przwody robią się zimne tak że sprzęgło i srężarka są ok. Gdzie dalej szukać problemu, że klima nie chce się włączyć?

detenboy
03-04-2011, 20:37
Witam, mam taki sam problem jak kolega, sprawdzalem czy jest cisnienie recznie i jest, co prawda nie znam wartosc. Sprawdzilem przekaznik i jest ok, zrobilem zwarcie na krotko i odpala klima, czy to moze byc wina czujnika cisnienia cieczy?

tlopuc
04-04-2011, 20:41
Chyba znalazłem problem. Trzeba sprawdzić czujnik w klimie. Na początek proponuję czujnik wysokiego ciśnienie ten pod maską. Ja zwarłem we wtyczce piny 1-3 & 2-4 i wtedy klima normalnie się załącza i wiatrak startuje. Czyli wszystko ok. Teraz szukam czujnika

detenboy
05-04-2011, 00:04
Witam, problem rozwiazany, po przeczytaniu wszystkiego na forum na ten temat udalo mi sie naprawic. Mam mondka z 2006 tdci 2.0 nie wiem jak inne maja starsze modele. Jesli klima Ci nie dziala zacznij od sprawdzenia bezpiecznika pod kierownica F82 (narysowany tempomat) w moim przypadku co dalem nowy palio od razu, ciezko bylo odszukac problemu. Oczywiscie wczesniej sprawdzilem czy jest cisnienie cieczy po przez nacisniecie zaworka cieczy( zaraz obok zaworu ERG). Po tym sprawdzilem czy zalaczy sie klima po przez zrobienie zwarcia na przekazniku od A/C w skrzynce bezpiecznikowej zaraz obok akumulatora ( nie polecam tego sposobu jesli masz ubytki w cieczy). Klima działa, czyli trzeba szukac innej przyczyny, okazało sie ze tempomat tez nie dziala. Znalazłem na forum ze bezpiecznik F82 jest od tempomatu, podgrzewania dysz spryskiwacza oraz klimy. Wczesniej po daniu nowego bezpiecznika ukazal sie dym z pod maski, ku dziwieniu dochodzilo do zwarcia na elemencie podgrzewajacego dysze. :)

tlopuc
05-04-2011, 20:53
Zakupiłem używany czujnik i po wymianie lipa, klima jak stała tak stoi.
Mam pytanie i prośbę, czy ktoś komu klima działa może sprawdzić multimetrem miedzy którymi stykami na czujniku jest zwarcie. Wtedy będę mógł sprawdzić czy kupiłem sprawny czujnik.
Problem rozwiązany
winowajcą okazał się bezpiecznik F82 odpowiedzialny za prawidłową pracę czujników ciśnienia.

mobb21
12-04-2011, 12:03
Witam

Mam wprawdzeio starszego mondka 2002 r ale mialem kiedys podobny problem. Tzn. po znizeniu temp. na maxa dalej lecialo cieple powietrze. ssukalem dlugo az kedys trafilem na info ze zdarzalo sie iz silniczek zamykajacy i otiwrajacy doplyw zimne / cieple powietrze (nie wiem jak to sie nazywa :) Z tego co sie orientowałe koszt wymiany tego malego gowna nie byl maly (pozatym poł auta trzeba roziberac)bo ok 2500 w ASO. Jednak gdy zaczalem restartowac klime zaczynalo dmuchac zimne powietrze. z biegiem czasu po stosowaniu tego "rozwiazania" wszystko wroclilo do normy. W moim przypadku przy przelączaniu temp powietrza bylo slychac dzwiek jakby przeskakiwania zabków na zebatce, był bardzo cichy a jednak byl. Nie wiem czy sie przyda to info ale u mnie wszystko wrocilo do normy.

Maarrk
13-04-2011, 16:54
Witam

Mam wprawdzeio starszego mondka 2002 r ale mialem kiedys podobny problem. Tzn. po znizeniu temp. na maxa dalej lecialo cieple powietrze. ssukalem dlugo az kedys trafilem na info ze zdarzalo sie iz silniczek zamykajacy i otiwrajacy doplyw zimne / cieple powietrze (nie wiem jak to sie nazywa :) Z tego co sie orientowałe koszt wymiany tego malego gowna nie byl maly (pozatym poł auta trzeba roziberac)bo ok 2500 w ASO. Jednak gdy zaczalem restartowac klime zaczynalo dmuchac zimne powietrze. z biegiem czasu po stosowaniu tego "rozwiazania" wszystko wroclilo do normy. W moim przypadku przy przelączaniu temp powietrza bylo slychac dzwiek jakby przeskakiwania zabków na zebatce, był bardzo cichy a jednak byl. Nie wiem czy sie przyda to info ale u mnie wszystko wrocilo do normy.

Mam dokładnie taki sam problem. Po włączeniu klimatyzacji na LOW dopiero po ~30 min zaczyna wiać zimnym powietrzem. Ale ostatnio chciałem sprawdzić czy nie ma jakiś błędów po przez wykonanie self-test'u (oczywiście nie było żadnego błędu) i co mnie zaskoczyło to, że zaraz po teście po włączeniu nawiewu zaczęło wiać zimnym powietrzem. Jednak w moim przypadku po ok. 10 sekundach znów powoli zaczyna wiać cieplej.
Zasadnicze pytanie jest: gdzie znajduje się ten silniczek (może coś tą klapę/mechanizm blokuje przed prawidłowym ustawieniem) i jak się do niego dobrać ? wszelakie zdjęcia / instrukcje mile widziane. Mondeo mk3 TDDI klimatronik.

tomekw24
18-05-2011, 13:56
u mnie po tescie klimatronika wyskoczyl blad B1676 tylko nie wiem co oznacza i co jest przyczyna tego bledu , a klima nie zalacz sie

dlugi123
18-05-2011, 16:57
B1676 - Bład zasilania sterownika A/C


B1676 - na początek sprawdzić układ ładowania (alternator, akumulator itd. itp.). Być może akumulator niedomaga itd.

tomekw24
19-05-2011, 11:48
wczoraj wieczorem sprawdzilem cisnienie w ukladzie wciskajac zaworek do ladowania klimy i okazalo sie ze ostatnie resztki wyszly wraz z wcisnieciem zaworka . w ubieglym roku w sierpniu byl uszczelniany wiec mozliwe ze przez prawie rok cisnienie zeszlo do prawie zera tym bardziej ze klima zima sie nie zalaczy ponizej 4 stopni i mozliwe ze blad B1676 pojawil sie bo klima sie nie zalacza

Arek91
23-05-2011, 18:28
A jak wam chodzi klimatyzacja jak stoicie w korkach ?? Bo mi jak postoje na światach z 3 cykle to zaczyna mi lecieć ciepłe powietrze.

ZIBIL79
23-05-2011, 20:05
A jak wam chodzi klimatyzacja jak stoicie w korkach ?? Bo mi jak postoje na światach z 3 cykle to zaczyna mi lecieć ciepłe powietrze.

Jakiś czas temu miałem podobnie, czyli jak stałem w korku to klima przestawała działać. Spec od klimatyzacji stwierdził , że wiatrak nie działa. Po przestudiowaniu forum okazało się, że jest to dosyć częsta usterka, problemem są zużyte szczotki komutatora we wiatraku. Po ich wymianie wszystko chodzi ok. Opis jak to naprawić powinien być gdzieś na forum. Dzięki tej instrukcji zaoszczędziłem ponad 1000 zł, bo elektryk do którego pojechałem z tym problemem chciał od razu wymieniać cały wiatrak, bo nie można samego sterownika (koszt wtedy ok. 1500zł).
Może u Ciebie jest ten sam problem.

Arek91
24-05-2011, 13:29
A ten wiatrak to jak powinien działać ?? Tylko jak się silnik zagrzeje czy jak klima chodzi to powinien działać ??

ZIBIL79
24-05-2011, 14:56
A ten wiatrak to jak powinien działać ?? Tylko jak się silnik zagrzeje czy jak klima chodzi to powinien działać ??


Z tego co pamiętam, to spec od klimy mówił, że wiatrak po włączeniu klimatyzacji powinien się załączyć na pierwszy bieg.
Poniżej masz link do tematu, z którego ja skorzystałem przy naprawie wiatraka.

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=68711&page=8

jwyskwar
30-05-2011, 19:32
Witam
Postanowiłem opisać swój przypadek bo może komuś uda się przez to wyeliminować usterkę.
Po ostatniej zimie z niewiadomych przyczyn przestała działać mi klima. Myślałem że może uciekł czynnik, jednak po sprawdzeniu okazało się że wszystko w porządku. Działała "na krótko". Sprawdziłem (poprzez podmienienie) obydwa czujniki klimatyzacji, sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki wszystko było o.k. ale klima nie działała. Oddałem samochód do mechanika. Sprawdził komputerem zrobił test klimy i nie pokazało żadnych błędów. Po kilku godzinach okazało się że winę za całe zamieszanie ponosi podgrzewacz dyszy spryskiwaczy który robiąc zwarcie uniemożliwiał włączenie klimy. Koszt naprawy (znalezienie usterki i odłączenie wadliwego elementu) to 200zł. Trochę dużo jak na taką rzecz ale po ponad miesięcznym poszukiwaniu i ciągłym jeżdżeniu do 2 mechaników to ujdzie. Cóż zrobić taka widocznie jest cena luksusu.
Pozdrawiam

Mondeo 2.0 TDCI 2002r 130KM

rabbit_tomek
30-05-2011, 22:57
identyczna sytuacja jak u kolegi niżej :D dyszka spryskiwacza winna :/ i teraz chłodzi aż miło :D

rafee007
19-03-2012, 19:16
Witam.
Przeczytałem .
Dziękuje za podpowiedzi, miałem też ten problem.
Spod maski poleciał fajny kłąb dymu, następnie spod spryskiwacza.
Koszt dyszy z kablem w serwisie ok.70 pln. Za dysze, oczywiście podgrzewaną.
Cena bezpiecznika? bezcenne.
Dlaczego?
Zawsze szukam podobnych problemów od bezpieczników. Szkoda, ze producent na opisie nie dokleił wszystkiego razem (tempomat-dysze spryskiwaczy-klimatyzacja) mam na myśli opis bezpieczników.
Wiem, ktoś odpisze, ze od tego jest serwis:-)
Ale gdyby nie fakt, ze doszło do zwarcia dyszy podgrzewania spryskiwaczy, nie wiem jak bym do tego doszedł.
ps. ku zdziwieniu, zamiast 7,5A był włożony bezpiecznik o wartości 10A. Ale to już po za tematem.
Pozdrawiam

darekiedyta
21-03-2012, 21:33
witam wszystkich
też mam problem z klimatyzacją ręczną - a mianowicie włączam klime i na pierwszym biegu nawiewu chodzi tzn.świeci się przycisk A/C ale tak jakby z nawiewów powietrze było nieodczuwalne że wieje; jeśli natomiast przełącze na drugi, trzeci lub czwarty bieg nawiewu to światełko od klimy A/C gaśnie a nadmuch działa (tylko nie chłodzi).

wie ktoś może co to za usterka ??

krupsonik
18-08-2012, 19:28
Witam!Mam ten sam problem co kolega wyzej co moze byc przyczyna???

Bodziooo
18-08-2012, 22:40
Witam wszystkich przegrzanych,
klima nie chodzi, tak jak u bardzo wielu. Świeżo nabita i błędów nie wykazuje. Po zmostkowaniu stycznika klimy - sprzęgło łapie i sprężarka kręci. Po zmostkowaniu przekaźnika wiatraka - wiatrak kręci aż miło.
Czy przyczyna może być w termostacie? Zimą mam silnik niedogrzany i przy dłuższej jeździe nieźle można zmarznąć (szkoda, że nie latem). Latem temp. silnika jest ok. Strzałka stoi pionowo i ani drgnie. A wiatrak chyba się nigdy nie załącza.

krupsonik
19-08-2012, 10:43
Prosze o odpowiedz na moje pytanie?Plissss:oops: