Zobacz pełną wersję : Elektryczne turbo ???


Martinek
06-08-2010, 23:10
http://www.power-tuning.fr/en/engine_performance/turbo_kit/p16516407.html

Jak myślicie ile to jest warte ? np zachodu

tomiscorpio
06-08-2010, 23:20
ogolnie syf kkila i mogila

za 1000zl to sobie lepiej zrobic itb i strojenie.

Martinek
07-08-2010, 00:14
tak myslalem dzieki za szybką odpowiedź .

tomiscorpio
07-08-2010, 12:22
zamysl moze i dobry , tylko po co ludzie wymyslili napedzanie z spalin , , powietrze wtedy trzeba chlodzic .... po co kompresory na paskach itp itd .

To po co to wszystko skoro sobie mozna jakies gowienko pod 12v podlaczyc i miec to samo :D

ogolnie watpie w wydajnosci takiego cuda. Zreszta 1000zl na to , plus bez strojenia sobie tego nie wyobrazam. Wiec wydasz 2 kola zeby pozniej sie okazalo ze sie rozlecialo i do cylindrow wpadlo.

GaBB
08-08-2010, 13:40
No do mnie to najmniej przemawia ta plastikowa obudowa :) bardzo prawdopodobne, ze się to rozleci po prostu :P Tymniemniej jako gadzet...nie sadziłem, ze cos takiego powstanie...Wyboraźcie sobie mine ludzi na spocie/zlocie jak mowicie - Ty, ja mam u siebie elektryczną turbinę...bezcenne :)

tomiscorpio
08-08-2010, 15:17
no ja juz cos takiego widzialem. Tylko w innym wydaniu.
Gosc naczytal sie ze turbina moze dawac 80-100KM mocy conamniej.

I zetec 1.6 z zamontowanym takim czyms http://allegro.pl/item1172812078_turbinka_turbina_strumienica_turbo_ jet.html cos w tym typie tyle ze na prad. No i gosc mowil ze ten zetec ma okolo 190KM

heko
08-08-2010, 23:22
..heh..ta aluminiowa "turbinka" solidnie wygląda i na pewno świetnie się kręci...tylko po co:619:???

GrzegorzD
08-08-2010, 23:30
a jak sie rozpadnie to pewnie ładnie tez wpada do dolotu :)

marcinmaster
18-08-2010, 00:10
Błąd w opisie turbiny, to nie jest do zwiększania mocy tylko do odganiania much nadlatujących z naprzeciwka ;)

Rijndael
19-08-2010, 19:47
To by mogło działać, ale nie w takim wykonaniu, zasilane 12V z seryjnego aku. Odpuść sobie, szkoda pieniędzy. Prędzej zabierze moc niż doda.

kosteg
23-08-2010, 07:40
kompresor badz turbo zmieniaja cisnienie doladowania wraz ze zmiana predkosci obrotowej silnika - elektryczne turbo musialo by zostac podpiete pod sygnal obrotow aby mialo to rece i nogi. silnik elektryczny jako dosc wydajny powinien byc zasilany bezposrednio z akku, a opakowanie przez wzglad na wibracje i temperature nie powinno przypominac tandetnej suszarki do wlosow. no i aby to nie dzialalo jak suszarka do wlosow - zeby powietrze wyplywajace nie bylo cieplejsze od wplywajacego. zalozenie wiec w sumie nie najglupsze ale do wykonania brakuje sporo

karmaz
23-08-2010, 17:06
muszę się pochwalić tym że kiedyś chciałem se to zamontować do swojego byłego auta,ta cena jest przerażająca,w polsce taką turbinę szło wyrwać nową za 300 lub mniej serwis al,,,,,to szło tam znaleźć,nawet były używane z pełnym okablowaniem podłączeniem tak aby to się załączało od pewnych obrotów,gość pisał że dawało to mu parę km ,ale jak ktoś sprzedaje to wiadomo.

marcinmaster
24-08-2010, 20:33
żeby turbinka była w pełni sprawna i dodała mocy to musi podawać schłodzone powietrze czyli intercooler musi koniecznie być, a do tego czegoś co jest tutaj intercooler jest zbędny bo powietrze nie jest nawet ciepłe bo przecież coś takiego nie spręży powietrza tylko dmucha...

heko
24-08-2010, 22:22
..ale jeśli "silniczek" zamontowany wewnątrz turbinki byłby wystarczająco "mocny"...to przepływające powietrze chłodziło by go ogrzewając się ...ponieważ tak nie jest...to wydajność tego czegoś będzie wystarczająca do podniesienia mocy w kosiarce...o jakieś 5%:P

INVERTER
16-09-2010, 04:32
Panowie, przerażacie mnie :027: Zadaniem tego wentylatorka/dmuchawki elektrycznej jest zniwelowanie podciśnienia w dolocie a nie doładowanie :diabelek:

To taka zabawka dla nadgorliwych jest:diabelek: pewnie doda z 3-5% mocy :P

Kiedyś widziałem prawdziwe elektryczne turbo, kręciło 60tyś obrotów i ładowało 0,3-0,5 bara :619:

tomiscorpio
16-09-2010, 23:05
zniwelowanie podcisnienia zmniejszy tylko osiagi silnika.

bo raz sporo rzeczy przestanie dzialac. Regulator cisnienia paliwa dziala na podcisnienie.
sporo zaworkow ktore sa otwierane i podcisnienie zaciaga.

Cos zes zamieszal z tym podcisnieniem a doladowaniem...

INVERTER
17-09-2010, 00:47
Nic nie zamieszałem :027: Podcisnieniem/napełnianiem steruje przepustnica :diabelek: Nawed przy pełnym otwarciu przepustnicy w kolektorze dolotowym będzie podciśnienie wzglendem ciśnienia atmosferycznego. Podciśnienie to też ciśnienie względem próżni :diabelek:

Z 0,9 zrobi się 0,99 może nawet 1 :619: silnik zassie więcej powietrza/ dostanie więcej paliwa i moc wzrośnie :P

To niby jak działa np.stożkowy filtr powietrza :027:, zmniejsza opory ssania. Czyli niweluje podciśnienie !!!

Ale wież ze zniwelowanie podciśnienia np. w silniku gażnikowym może faktycznie zmniejszyć moc :( bo tam ECU nie steruje dawkom tylko wielkość dysz paliwa :619:

Zvirek
17-09-2010, 05:39
zmniejszenie podciśnienia w gaźnikowcu nie ma nic do ilości paliwa wypływającego z dysz gaźnika - ilośc paliwa jest "regulowana" ilością powietrza opływającego dyszę a nie podciśnieniem. Tyle, że do turbo są specjalne szczelne gaźniki - widziałem tylko raz w życiu taki gaźnik, w renault 5. A regulator paliwa działa w ten sposób, że im mniejsze podciśnienie w dolocie, tym wyższe ciśnienie w szynie, więc zmniejszanie podciśnienia mu nie straszne.

INVERTER
17-09-2010, 11:25
Każdy gaźnik działa w oparciu o różnice ciśnień, bez tego paliwo nie popłynie przez dysze :diabelek:, nie zostanie napowietrzone w rurkach lakmusowych i odpowiednio rozpylone w gardzieli gaźnika :P

Praktycznie każdy gaźnik samochodowy z zasilany pompkom paliwa jest gaźnikiem szczelnym :P czyli wszelkie kanały od/na powietrzania są zasilane z dolotu, i w takich przypadkach faktycznie podciśnienie ewentualnie nadciśnienie( turbo) niema aż takiego wpływu na skład mieszanki :619:

Ale w gaznikach zasilanych grawitacyjnie (skuter) komora pływaka jest odpowietrzona niezależnie i różnica ciśnienia pomiędzy komorom a ciśnieniem(podciśnieniem) w dolocie ma bezpośredni wpływ na skład mieszanki przy pełnym/częściowym otwarciu przepustnicy:619:

heko
17-09-2010, 18:03
Każdy gaźnik działa w oparciu o różnice ciśnień, bez tego paliwo nie popłynie przez dysze , nie zostanie napowietrzone w rurkach lakmusowych i odpowiednio rozpylone w gardzieli gaźnika Praktycznie każdy gaźnik samochodowy z zasilany pompkom paliwa jest gaźnikiem szczelnym czyli wszelkie kanały od/na powietrzania są zasilane z dolotu, i w takich przypadkach faktycznie podciśnienie ewentualnie nadciśnienie( turbo) niema aż takiego wpływu na skład mieszanki

..rurki lakmusowe? :D ...chyba emulsyjne..
...podciśnienie w gaźnikach jest zdecydowanie podstawą ich działania...po przez przepływ pow. przez zwężkę..zwana gardzielą, następuje wzrost prędkości przepływu...a to z kolei rozrzedzenie powietrza i podciśnienie (zwężka venturiego) ...przy zasilaniu gaźnikowym montaż turbiny wymaga zmiany gaźnika na nadciśnieniowy..itd....przerabiałem takie tematy za czasów kiedy szykowałem autka i jeździłem nimi na rajdach

Zvirek
17-09-2010, 18:31
Wszyscy chyba piszemy o tym samym, tylko każdy inaczej. Ilość paliwa jaką dostarczy gaźnik zależy od podciśnienia wytworzonego przez powietrze przepływające przez gardziel - w skrócie im szybciej leci powietrze tym więcej leci paliwa, ale sumie zmniejszenie podciśnienia w dolocie przez te elektryczne wynalazki nie zakłóci zbytnio działania gaźnika. Kiedyś dla jaj wstawiłem wieeelki wentylator do starego uno 1.0 na gaźniku, i choć wentylator dmuchał jak szalony i pobierał ponad 20A, to i tak różnica była delikatnie odczuwalna jedynie do jakichś 3000RPM:) Ale teoretycznie, gdyby wsadzić dmuchawę o odpowiedniej wydajności i odpowiednio ją wysterować to kto wie... Chociaż jak sobie wyobrażę pobór prądu przy takim wynalazku i słynne altki forda to:P

INVERTER
18-09-2010, 00:40
No z tymi lakmusami to dowaliłem do pieca :roll: zabawne bo robiłem ten sam błąd jeszcze jako nastolatek rozkręcający Fiata 125p rodziców :619:

No pewnie że mówimy o tym samym, ale wszyscy nie muszą od razu tego wiedzieć :P

A teraz pomyślcie co by dało zamontowanie takiego wentylatorka przed turbosprężarkom w jakimś dieslu (oczywiscie o odpowiedniej wydajności)

Np. włanczał by się od 3500obr i niwelował niemoc orginalnej turbawki :027:

heko
18-09-2010, 07:56
...myślę że ze względu na wielkość... wydajność tego maleństwa jest tak mała że w porównaniu z ilością zasysanego pow. przez silnik...a szczególnie na wyższych obrotach może być tylko przeszkodą na drodze :P
...a co do kaszlaków...to robiło się dziurę wewnątrz obudowy filtra pow. i prosto z wentylatora chłodzącego silnik, mieliśmy nadmuch...to było takie "turbo" g:DD