Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Światła do jazdy dziennej
Witam. Mam zamiar kupić takie światła http://moto.allegro.pl/item1182549864_swiatla_dzienne_do_jazdy_dziennej_p hilips_volvo.html lub http://moto.allegro.pl/item1178393721_osram_led_lampy_jazdy_dziennej_nie_ phillips_hella.html Może wiecie które są lepsze ,może ktoś z was je montował w FF1 (jakieś pomysły gdzie je zamontować z przodu?) Pozdro
Czesc. W moim przypadku problem świateł dziennych rozwiązał się sam. Mianowicie zakupiłem nowe lampy właśnie takie http://moto.allegro.pl/item1185129925_lampy_reflektory_black_ford_focus_9 8_01r_depo_fk.html jak to w foce 99 migacze w zderzakach, szukałem lampy bez migaczy ale nie znalazłem nic. W miejsce migacza zabuduję 2 żarówki zwykłe lub ledowe i już będą światła dzienne. Byłem je ustawić na stacji kontroli pojazdów i zapytałem o to- jak najbardziej może być. Tylko by było zgodne z prawem musi spełniać wymagania zamieszczone tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej. Polecam również zakup tego: http://moto.allegro.pl/item1161439052_automatyczny_wlacznik_drls_dziennej _dziennych.html.
A co do montażu to widziałem foke z takimi światłami, były zabudowane w zderzaku gdzieś w okolicach migaczy fok przed liftem, nawet fajnie to wyglądało.
gdzie je zamontować z przodu?W atrapie dolnej koło halogenów nie trzyma wymiarów przepisowych,nad halogenami by pasowoało ale jak to zrobić.Za taką kasę 369zł to można cały karton żarówek kupić i n ic nie kombinować,ale to twoja sprawa.
Nie doczytałem na aukcji tej za 369 jest moduł w zestawie :) choć tyle bym nie dał
robben18 26-05-2012, 19:01 Witam..
Wiem, wiem.. temat wałkowany wielokrotnie, ale konkretnej odpowiedzi na pytanie dotyczące podłączenia świateł dziennych w Focusie I nie znalazłem..
Otóż kupiłem sobie takie właśnie światła i mam problem z podłączeniem.. Mam juz swiatła zamontowane w kratkę itd. Pozostało podpięcie się pod źródło prądu. No i mam 3 kable.. Czarny - minus do akumulatora. Z tym nie ma akurat problemu.. Natomiast mam problem z pozostałymi dwoma.. Jeden ma być do świateł postojowych. Ale gdzie? Czy mam ten kabel wciskać gdzieś do oprawki żarówki??
Nie posiadam za bardzo jakichś specjalistycznych narzędzi, żeby np. wpiąć się w kabel, a kroić i lutować się chyba nie za bardzo opłaca..
Trzeci kabelek ma iść na "+ po zapłonie". Czytałem że może być silniczek wycieraczek lub wentylator chłodnicy.. Ale takie samo pytanie jak wyżej.. W którym dokładnie miejscu mam się wpiąć?
Wybaczcie mi proszę, ale nie miałem nigdy zbyt wiele do czynienia z elektryką w samochodzie.. Z drugiej strony nie chciałbym z tym latać po fachowcach, bo to chyba dla nich będzie to zbyt śmieszne :)
Rzućcie Panowie pare konkretnych porad dla laika ;)
dzieki z góry
Maciej78 26-05-2012, 19:45 A więc "+ i -" podłączyłem bezpośrednio pod akumulator. Trzeci kabel do świateł postojowych, wyciągnąłem kostkę z reflektora i znalazłem zasilanie od postjówek, następnie wlutowałem się w ten przewód i zaizolowałem taśmą.
robben18 26-05-2012, 19:53 + też pod akumulator?? na schemacie mam, że powinien iść pod cos co wlącza sie razem z zapłonem.. To nie ma znaczenia?
Dodam, że światła, które kupiłem mają wbudowany "Automat", czyli powinny same wyłączać się wówczas, gdy włączone zostaną światła postojowe/mijania.
Maciej78 26-05-2012, 20:05 Też mam automat i "+ i -" mam podłączone pod aku tak miałem na schemacie. Po włączeniu postojówek, światła do jazdy dziennej się wyłączają.
robben18 26-05-2012, 20:06 Hmmm.. No ok sprobuje.
A co do tego plusa przy postojowych to nie pamietasz może jaki kolor miał ten kabel? :)
Maciej78 26-05-2012, 20:14 Ja u siebie mam pomarańczowy z niebieskim paskiem (kabelek). A tu masz linka może pomoże ci z plusem, http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=40443&highlight=%B6wiat%B3a+jazdy+dziennej&page=4, na tej stronie jest pokazane pod który można podpiąć się bezpiecznik aby mieć "+" i za dużo nie kombinować, może ci ten link pomoże.
Jeśli pisze że plus po stacyjce to znaczy że po stacyjce a nie pod akumulator.
Zazwyczaj plus-czerwony, minus-czarny a trzeci na plus postojowych.
Jeśli coś pomylisz to po prostu nie będą świecić ale nic poważnego nie powinno się stać
Ja podłączyłem "+" po stacyjce w skrzynce bezpieczników pod maską pod jeden z dużych bezpieczników. "+" postojowych możesz podłączyć szybkozłączką bez lutowania. U mnie była taka w pudełku ze światłami. Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym za mniej niż 1 zł.
Jeden ma być do świateł postojowych. Ale gdzie?
Ja mam podłączone przy pomocy takiego czegoś: http://www.borghico.eu/poland/upload/img/277_b.gif niedaleko lewego reflektora:
http://img143.imageshack.us/img143/9559/dsc00932v.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/143/dsc00932v.jpg/)
Trzeci kabelek ma iść na "+ po zapłonie". Czytałem że może być silniczek wycieraczek lub wentylator chłodnicy.. Ale takie samo pytanie jak wyżej.. W którym dokładnie miejscu mam się wpiąć?
A to mam tu:
http://img62.imageshack.us/img62/482/dsc00930gz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/62/dsc00930gz.jpg/)
Mam zamiar kupić światła dzienne,tylko jak zamontowąć do tej dolnej kratki pod tabl.rejestr.w jaki sposób,czy można ją zdjąć,może macie foty jak to wygląda w waszych autach.
Mam zamiar kupić światła dzienne,tylko jak zamontowąć do tej dolnej kratki pod tabl.rejestr.w jaki sposób,czy można ją zdjąć,może macie foty jak to wygląda w waszych autach.
O tak:
http://img824.imageshack.us/img824/9885/dsc00865o.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsc00865o.jpg/)
Kratkę po prostu ciągniesz za dolną część.
W zasadzie to należy zamontować w górnej części kratki maksymalnie za zewnątrz. Wtedy spełnia wymagania odnośnie położenia. Przy montażu na dole kratki minimalna odległość od podłoża nie jest zachowana - przynajmniej u mnie. Mam opony 195/60R15.
Ważne jest też by lampa nie była za długa. Minimalny odstęp między lampami to 60cm. Dla zobrazowania - tablica rejestracyjna ma ok 55cm.
W zasadzie to należy zamontować w górnej części kratki maksymalnie za zewnątrz. Wtedy spełnia wymagania odnośnie położenia
U mnie (FF MK1 po FL) (tak jak na zdjęciu) światła są w dolnej szerszej części kratki.
Lampy mają 155mm szerokości i do zachowania przepisowych 60cm brakuje jakieś 3-4 cm.
Odległość od podłoża jest zachowana na 100%.
Ja założyłem światła do jazdy dziennej w S-Max-ie tak jak w moim poprzednim C-Max-ie. Miałem o tyle łatwiej że mam automat do świateł tzn.[czujnik świateł] Zasilanie wziołem z wolnego miejsca w skrzynce bezpieczn ikowej na którym pojawia się napięcie w momencie włączenia stacyjki i przez przekaznik dołączony do zestawu kupionego na Alegro za 41zł . + świateł dziennych też na przekaznik,wspólna masa i sterowanie ze świateł mijania.po włączeniu stacyjki zapalają sie światła dzienne a w momencie wjazdu np. do tunelu lub zmierzch zapalają się światła mijania a gasną dzienne. Zestaw wpradzie made i China ale niedrogi i się sprawdza i ma homologacje więc tak w poprzednim jak i w obecnym samochodzie się sprawdził działejąć bezawaryjnie i nikt sie nie czepiał. Pozdrawiam
O tak:
http://img824.imageshack.us/img824/9885/dsc00865o.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsc00865o.jpg/)
Kratkę po prostu ciągniesz za dolną część.
Ja bym na twoim miejscu zakładał w zaślepkach halogenów
czy na wsporniku są zamocowane swiatła,i teraz mam pytanko samych swiateł jakie najlepiej kupić z iloma diodami i lepiej. które były by lepsze?
http://allegro.pl/new-8led-5050-swiatla-jazdy-dziennej-lampy-dzienne-i2351146083.html
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-atest-modul-ledy-i2358915639.html
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-5-led-super-jasne-nowosc-i2368921647.html
chyba że może polecacie jakieś inne,najlepiej by było z automatem osobnym nie w lampie
czy na wsporniku są zamocowane swiatła,i teraz mam pytanko samych swiateł jakie najlepiej kupić z iloma diodami i lepiej. które były by lepsze?
http://allegro.pl/new-8led-5050-swiatla-jazdy-dziennej-lampy-dzienne-i2351146083.html
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-atest-modul-ledy-i2358915639.html
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-5-led-super-jasne-nowosc-i2368921647.html
chyba że może polecacie jakieś inne,najlepiej by było z automatem osobnym nie w lampie
Mam te środkowe. Niestety po roku klosze zrobiły się mleczne/matowe.
Chcesz mieć spokój to kup markowe, a nie chińszczyznę. Najtaniej znajdziesz Philipsy Daylight 4 w cenie +/-200zł. W pudełku jest wszystko co potrzebne do montażu. Moduł sterujący jest osobnym elementem. Poza tym są krótkie i po zamontowaniu zgodnie z moim opisem spełniają wymagania odnośnie położenia.
w moim drugim aucie mam te od 2 i pół roku i nic im się nie dzieje:
http://www.fristom.com.pl/pl/produkty/1240317591/1264604463
do kupienia w większości sklepów z częściami do samochodów ciężarowych ;)
jedyne co to moduł wbudowany w lampę ale ja nie widzę w tym żadnej ujmy, + po stacyjce a nie do akumulatora bo nie ufam lampom, które uruchamiają się gdy napięcie na aku wzrasta do poziomu ładowania, miałem do czynienia z golfem w którym taki uszkodzony moduł rozładowywał akumulator w przeciągu kilku godzin
ja jednak wole automat osobno,nie wbudowany w lampy,co sądzicie o tym?
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-samsung-homologacj-i2379204057.html
maciej_b 29-05-2012, 20:14 Witam,
ma może ktoś zamontowane okrągłe DRL'y w Focusie przed liftowym?
Chodzi mi po głowie montaż np takich: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-okragle-led-drl-warszawa-i2359652628.html
mają one w komplecie pierścienie maskujące, które pomogły by zamaskować niedokładności nacięć w dolnym grilu. Jest przy tym trochę roboty ale mam wrażeniem że efekt może być ciekawy.
Pozdrawiam.
Kamils37 31-05-2012, 13:10 Witam a czy ktoś może wrzucić zdjęcie już z założonymi DRL-ami? Przed liftem?
Pozdrawiam
http://images37.fotosik.pl/1571/8c5e9388facf1717m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8c5e9388facf1717)
Kamils37 31-05-2012, 19:11 @Himek33
Wygląda fajnie :)
Ale mi chodzi o wersje z halo :)
Aha ja założyłem tutaj choć nie pomyślałem mogłem okrągłe w halogenach założyć, ale te są łądniejsze :)
super wygląda,mocno świecą,
Zapłaciłem za nie 180 zł we WRO na giełdzie. Efekt na żywo dużo lepszy, bardziej widoczne niż mijania i ładnie wypełniłe brak halogenów.
http://images37.fotosik.pl/1571/8c5e9388facf1717m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8c5e9388facf1717)
a halo by się tam nie zmieściły? wygląda jakby miało to szanse współistnieć bo część kratki zasłaniająca miejsce na halogeny wydaje się nie ruszona ;)
Moje
https://lh3.googleusercontent.com/-T9UvdepczFo/T6QPH_zXTaI/AAAAAAAAByw/tWbrU9RUoN4/s640/DSC_0199.jpg
Weszłyby tylko teraz zadecydowałem, że po co mi jak tego się nie używa :)
Kamils37 01-06-2012, 07:52 @Bourne
Fajnie wygląda z przodu Twoja Foka :)
Mam 2 pytanka
1) jaki rozmiar mają Twoje DRL? (Szerokość)
2) Co to za kierunki :D Fajnie wygląda
Pozdrawiam
Zapłaciłem za nie 180 zł we WRO na giełdzie. Efekt na żywo dużo lepszy, bardziej widoczne niż mijania i ładnie wypełniłe brak halogenów.
Cos mi wygląda że nie bardzo się mieszczą te światełka w przepisach.
Między nimi czyba nie ma min. 60 cm.
@Bourne
Fajnie wygląda z przodu Twoja Foka :)
Mam 2 pytanka
1) jaki rozmiar mają Twoje DRL? (Szerokość)
2) Co to za kierunki :D Fajnie wygląda
Pozdrawiam
1. 12.5cm PHILIPS DAY LIGHT 4 LED odległość pomiędzy 55cm-56cm
2. HELLA stosowana w wersji ST/RS
Lampy przednie ST po małej modyfikacji
Nie mieszczą, ale miałem kontrole Pan zapytał czy to dzienne popatrzył i mówi ok, w kratce po halogenach byłoby cięzko...
Kamils37 02-06-2012, 08:14 @Bourne
Dzięki za odp :)
Niestety kierunków na all nie znalazłem :(
Ale DRL chyba sobie zmontuję, szkoda wyrzucać halogenów, bo niedawno je zakupiłem
Pozdrawiam
Wyszedłem z tego samego przekonania :)
qrczakos 02-06-2012, 11:00 w kratce po halogenach byłoby cięzko...
jakbyś dorzucił 2-3 dychy i kupił ładne philipsy to by Ci weszły ;) tu u mnie philipsy w kratce halogenów
http://img148.imageshack.us/img148/6446/dsc08865c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/148/dsc08865c.jpg/)
http://img692.imageshack.us/img692/4033/dsc08917z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc08917z.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kolego qrczakos jak Ci swieca te ksenony ? moze bys jakas fotke wrzocil ?
Wiem qrczakos,ale to nie kupowałem o cene nie chodziło...
qrczakos 02-06-2012, 18:16 kolego qrczakos jak Ci swieca te ksenony ? moze bys jakas fotke wrzocil ?
troche stare foto, bo żarniki już są wymienione
http://img11.imageshack.us/img11/3319/dsc08896bi.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/11/dsc08896bi.jpg/)
http://img683.imageshack.us/img683/7627/12012012214.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/12012012214.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
dzieki za fotke :) A jak jest w nocy lepiej niz seria? Spryskiwacze na lampy masz czy atrapki ? i jeszcze jedno kierunek w lampie masz ?
qrczakos 02-06-2012, 21:01 A jak jest w nocy lepiej niz seria?
lepiej
Spryskiwacze na lampy masz czy atrapki ?
na fotce przyklejone zaślepki, teraz są od octavii ale jeszcze sie dopracowują:P
i jeszcze jedno kierunek w lampie masz ?
ta, w zderzaku kierunkowskaz pomalowany w kolor nadwozia
a jaka szerokość lamp najlepiej jak by była? bo ta by pasowała tylko jak ona swieci,dają te trzy diody rade?
http://moto.allegro.pl/lampy-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-diody-i2330062961.html
jest tak strasznie dużo tych lamp na allegro ze ciężko sie zdecydować,
A mają homologację RL bo nie ma w opisie?
Kamils37 03-06-2012, 10:00 Ha no i się udało :)
Przy okazji dowiedziałem się że zderzak był kiedyś koloru niebieskiego :P
(wyglądają jak żółte ale na biało świecą)
http://zapodaj.net/04042082aee44.jpg.html
http://zapodaj.net/2f9d62c0aa154.jpg.html
http://allegro.pl/philips-led-drl4-swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-i2372960551.html
P.S nie mogę wrzucic zdjęcia na stronke... :(
a jaka szerokość lamp najlepiej jak by była? bo ta by pasowała tylko jak ona swieci,dają te trzy diody rade?
http://moto.allegro.pl/lampy-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-diody-i2330062961.html
jest tak strasznie dużo tych lamp na allegro ze ciężko sie zdecydować,
mam te lampki u siebie w Fellari od Skody i dają rade, świecą jasnym białym światłem już od 2,5 roku, z przeglądami też nie było problemu, homologacje maja odpowiednią a to że są za blisko siebie jeszcze nikomu przez ten czas nie przeszkadzało, mimo że kilka kontroli się zdarzyło z oceną działania
http://images40.fotosik.pl/371/2cceb6479aa2626e.jpghttp://images46.fotosik.pl/369/e4cc965c437abb80.jpg
A na forum płakali, że dowód szybko mi zabiorą bo mam jak Ty za blisko jak się ktoś uprze to wszystko możliwe...
Kolega wyżej Kamils37 też ma 53~ cm :D
Kamils37 03-06-2012, 11:19 Dokładnie jest 56 (od obrysu lampki) Raczej Pan policjant nie będzie biegał z miarką wokół samochodu żeby się kłócić o 4cm :P, mam pytanie,te philipsy podłącza się bezpośrednio do aku, (wg instrukcji) parę postów wcześniej wyczytałem że inne się podłacza po stacyjce, czy te lampki nie będą mi jadły aku mimo iż się odpalają dopiero po uruchomieniu silnika?
Pozdrawiam
(jeszcze jedno jak wrzucacie zdjęcia bezpośrednio na stronkę) :P
Maciej78 03-06-2012, 11:41 Ja mam podpięte pod aku od dwóch miesięcy i narazie się nic nie dzieje. Światła to PHILIPS LED DAYLIGHT 4.
Aku i przewód do pozycji tak jak producent zaleca
qrczakos 03-06-2012, 13:40 ja mam je podłączone przez przekaznik PRE 0004
ja mam je podłączone przez przekaznik PRE 0004
ale ty nie masz oryginalnego modułu Philipsa :P
qrczakos 03-06-2012, 14:40 ale ty nie masz oryginalnego modułu Philipsa
z tego co wiem i tak sie czesto psuje wiec nie rozpaczam z tego powodu :P
Kamils37 05-06-2012, 19:12 No i się cyrki zaczęły, lampy założone 2 dni temu te philipsy http://allegro.pl/philips-led-drl4-swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-i2372960551.html Dzisiaj rano wszystko dorze, lecz po południu gdy stałem w korku zobaczyłem w zderzaku na samochodzie przed moim że świeci tylko jedna lampka, gdy się zatrzymałem okazało się że palą sie tylko 2 z 4 diod na tej lampce prawa strona nic. Zgasiłem silni odpaliłe ponownie i.. to samo... więc pobawiłem się pozycjami, mijania itp nic nie dało, macha w górę odłączyłem jedną kostke i zapaliła się jedna lampka w całości, więc podłączyłem drugą kostkę i zgasły oba światła... Zamieniłem kostki miescami L/P (opisu na kostkach nie ma) Zapaliły się obydwie na jakieś 100m, znów zamieniłem kostki na razie jest ok i tu pytanie, miał ktoś taki przypadek?
Raczej podczas montażu nic źle nie zrobiłem bo nie ma co, reklamować je czy po prostu zależne jest podłączenie stronami (na które nie ma oznaczeń)
Liczę na pomoc
Pozdrawiam
qrczakos 05-06-2012, 19:15 mase sprawdz
Kamils37 05-06-2012, 19:20 Masa idzie pod aku, to może być przez brudne klemy?
maciej_b 05-06-2012, 19:23 Witam,
zastanawiam się nad wyborem świateł i widzę, że te philipsy są problematyczne. Przynajmniej tak to wygląda w tym temacie. Co byście polecili??
Kamils37 05-06-2012, 19:31 Może nie problemem są światła a użytkownik :)
Chciałem kupić już jakieś lepsze ktore wejdą do Foki i parę osób poradziło philipsy :)
Lepsze te za 240 niż jakieś "Krzak" w których "szkła robią się mleczne"
Phillipsy nie są problematyczne. Jeżeli zamiana wtyczek pomogła to je zamień. Wszystko jedno jak je podłączysz.
qrczakos 05-06-2012, 21:09 Masa idzie pod aku, to może być przez brudne klemy?
zalezy w jaki sposob podłączona, tez mialem problemy z tym ze albo przygasały albo jedna dioda w jednej nie świeciła, ale miałem masę podłączoną do śruby bez żadnego konektora... po zmianie kabla od masy na kabel z konektorem oczkowym i solidne przykrecenie swieci pełnym ogniem:)
dzisiaj sprawdzałem wymiarowo jaka długość swiateł wejdzie ,aby były zachowane wymiar 60cm,pomiędzy swiatłami i max wymiar to 12,5 a najlepiej 10cm. tylko takich swiateł jest mało
Kamils37 08-06-2012, 14:12 Właśnie te philipsy mają 12,5cm, ale nie o tym chciałem, znów mam ten sam problem... Dzisiaj rano jazda do pracy wszystko elegancko, teraz wracam z pracy i znów zobaczyłem w zderrzaku przede maną że świecą 2 diody w jednej lampie, na parkingu wyczyściłem klemy od masy i + podłączyłem spowrotem, efekt żaden, więc znów zamieniłem wtyczki i o dziwo zaczęły świecić... ma ktoś pomysł o co tu chodzi? Przypomnę iż parę dni temu też musiałem zamieniać wtyczki więc teraz jest podłączone tj na początku...
Pomocy :)
Pozdrawiam
Ps: rano wszystko działa a jak wracam po południu to się tak dzieje...
Zgłoś uszkodzenie sprzedawcy. Powinien wymienić zestaw na nowy.
Kamils37 08-06-2012, 17:54 Hmmm tylko teraz muszę to wszystko wymontować :/ Ale jutro pojadę i wymienie :P
Dzieki
Pozdrawiam
marcmarek 10-06-2012, 17:34 Mam od 1,5roku zamontowane philips led daylight4 , żadnych problemów.
mam pytanko odnosnie podłaczenia.który to przekaznik stacyjka?aby podłaczyc światła dzienne?jak tą skrzynke wyciagnąc aby dostac się do przewodów,chyba że macie jakieś foty jak to macie zrobione to był bym wdzieczny
http://imageshack.us/photo/my-images/818/dsc09585a.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/443/dsc09586u.jpg/
A po co w przekazniki?
Wg mnie aku i pozycja i działa. Przynajmniej tak jest w Philipsie
Ja podłączyłem się do bezpieczników w skrzynce pod maską. Wyjąłem bezpiecznik z gniazda i wsunąłem razem z odizolowaną końcówką kabla "+".
Przy podłączeniu do akumulatora światła świeciły nawet ok 10 min po wyłączeniu silnika. Niby nie ma problemu, ale mnie denerwowało.
U mnie po wyłączeniu silnika swiecą jeszcze ok 10 s
według opisu jest aby podłaczyc sie pod stacyjke. przekrecem kluczykiem swiatła swieca ,wyl.nie swiecą tak to ma byc?
stacyjka to który to bezpiecznik?
marco1980 10-06-2012, 21:53 W focusie bardzo ciężko zamontować światła zgodnie z przepisami. Trzeba bardzo uważać na szerokość światła (maksymalnie może mieć 130mm). Moje mają niestety 190mm i odległość między nimi to 480mm. U mnie zamontowane oczywiście w środkowej części kratki. Jeżdżę już pół roku. Na razie mandatu nie dostałem, ale to się okaże jak wkrótce ruszę w dłuższą trasę po Polsce.
Za to spalanie auta mnie zaskakuje przyjemnie. Spadło o co najmniej 0,5 l/100 km. Poprzednio na baku zatankowanym pod korek przejeżdżałem do 800 km w cyklu mieszanym. Teraz 860 i tankuję tylko do pierwszego odbicia pistoletu.
Ok jak masz tak w opisie to tak widocznie ma być. U mnie jest inaczej.
A pod który bezpiecznik to akurat nie wiem
majek32 a ty jak masz podłaczone? bo wszystkie opisy swiatel są pod stacyjke.
mam zamiar kupic takie lampe.http://allegro.pl/lampy-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-diody-i2402392192.html
taki jest opis
Biały………………………………………………………… Masa pojazdu ⊥⊥⊥- 0V
Czerwony…………………………………………………... Zasilanie lampy DRL
Przewód podłączony „za stacyjką” pojazdu. Po
ustawieniu kluczyka w pozycji zapłonu pojawia się na
nim napięcie +12÷÷÷36 V.
Następuje WŁĄCZENIE LAMPY DRL
Czarny…………………………………………………….... Przewód sterujący.
Przewód podłączony do obwodu oświetlenia
pozycyjnego pojazdu (+12÷÷÷36 V).
Następuje WYŁĄCZENIE LAMPY
Wg mnie to jakas podruba nie warta zachodu.
Na kloszach nie widać wytłoczeń o dopuszczeniu do użytkowania
Przewiduje problemy na drodze i na stacji diagnostycznej
Kamils37 11-06-2012, 14:05 Przychylam się do odpowiedzi kolegi @Majek 32
Lepiej trochę dorzucić i mieć spokój i z Panami niebieskimi jak i z samym urządzeniem, po montażu philipsów miałem kontrolę :) bardziej pod względem działania niż umiejscowienia (brakuje jakieś 4cm).
Wracając do poprzednich postów nt wadliwego działania tych oto philipsów: http://allegro.pl/led-daylight-swiatla-dzienne-philips-drl-2-x-4-led-i2373540105.html
Pan w sklepie N**auto :P powiedział że ledy są bardzo podatne na skoki napięcia w aucie i że przez to mogły zostać uszkodzone (jak pisałem wcześniej po jakimś czasie świeciły tylko 2 diody w jednej lampie)
W sklepie po podłączeniu pod aku ku mojemu zdziwieniu w ogóle się nie zapaliły, oczywiście mądry sprzedawca wyśmiał mnie twierdząc że spaliłem bezpiecznik i dlatego nie działają, sam go wymienił i trochę głupio mu się zrobiło gdy lampy i tak się nie zapaliły :lol: I cóż 2 tygodnie czekania na odpowiedź serwisu :(
Pozdrawiam
Ps te philipsy po wyłączeniu silnika świeciły jeszcze jakieś 15-20 sekund, podłączone po aku, jak mi wymienią podłączam "po stacyjce"
majek32 a ty jak masz podłaczone? bo wszystkie opisy swiatel są pod stacyjke.
mam zamiar kupic takie lampe.http://allegro.pl/lampy-swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-diody-i2402392192.html
taki jest opis
Biały………………………………………………………… Masa pojazdu ⊥⊥⊥- 0V
Czerwony…………………………………………………... Zasilanie lampy DRL
Przewód podłączony „za stacyjką” pojazdu. Po
ustawieniu kluczyka w pozycji zapłonu pojawia się na
nim napięcie +12÷÷÷36 V.
Następuje WŁĄCZENIE LAMPY DRL
Czarny…………………………………………………….... Przewód sterujący.
Przewód podłączony do obwodu oświetlenia
pozycyjnego pojazdu (+12÷÷÷36 V).
Następuje WYŁĄCZENIE LAMPY
http://www.fristom.com.pl/pl/produkty/1240317591/1264604463
ja z nimi nie mam problemów a widać że to są te lampki i ja sobie chwale że made in poland a nie china
voxal a ty masz na tych lampach wybitą homologację,czy masz jakis papier.
a to że lampy polskie to nie znaczy że szmira.
a który to jest baz[iecznik od stacyjki?
http://imageshack.us/photo/my-images/818/dsc09585a.jpg/
w drugim aucie je mam, zobacz czy w miejscu na przekaźnik R12 masz jakieś styki, bo to on odpowiada za fabryczne skandynawskie światła dzienne, więc może się tam pojawiać napięcie po stacyjce, miernik uniwersalny i 45 sekund i będziesz wiedział wszystko + dodatkowo w sterowanie nie będziesz się musiał bawić bo po przełączeniu na pozycje i dalej mijania napięcie znika ( a przynajmniej tak rozumiem schemat elektryczny)
co do lamp na kloszu maja wytłoczoną homologacje wraz z oznaczeniem RL, jest to bardzo małe ale widoczne jak się przyjrzeć i znajduje się miedzy pierwszą od lewej a środkową diodą patrząc od przodu , za słaby mam aparat aby wyszło to na zdjęciach w sposób widoczny niestety...
w każdym razie na już dwóch przeglądach diagnosta im się przyglądał bardzo dokładnie, zarówno homologacji jak i sposobowi działania i wszystko było ok
jak nie chcesz kupować przez allegro to takie lampki w podobnej cenie mogą mieć w sklepie z częściami do ciężarówek i naczep bo fristom do nich większość oświetlenia robi
voxal dzieki za opszerny opis musze jeszcze sprawdzić podłaczenie pod stacyjke
Andrzej_K 15-06-2012, 14:18 (...) opszerny (...)
Mały OT. Dużo tu analfabetów pisze i już nie wytrzymałem.
Czy Ty jeszcze dzieckiem (w podstawówce) jesteś czy to już wtórny analfabetyzm?
http://sjp.pwn.pl/szukaj/obszerny
Krzysztof T 16-06-2012, 08:37 Długo zastanawiałem się jakie zamontować światła do jazdy dziennej w moim aucie. Doszedłem jednak do wniosku że nie będę robił z auta oświetlonej lampkami choinki i zdecydowałem się na wykorzystanie zamontowanych oryginalnych lamp halogenowych. Lampy halogenowe nie posiadają homologacji jako światła do jazdy dziennej. Dokonałem pewnej modernizacji. Wymontowałem ze środka opraw lamp metalowe kapturki osłaniające żarówkę halogenową H11. W miejsce zwykłej żarówki zamontowałem żarówki typu LED high power, dokonałem montażu dodatkowego małego przekaźnika przy przełączniku świateł, tak aby światła włączały się po przekręceniu stacyjki i gasły po włączeniu świateł postojowych.
Kamils37 16-06-2012, 11:32 A da radę coś takiego zrobić w foce przed liftem?
Krzysztof T 16-06-2012, 12:28 Generalnie to największym problemem jest wyjęcie ze środka oprawy halogenowej metalowego kapturka. Ale od czego są płaskoszczypy proste, zakrzywione, pęsety, etc. Jaka jest tam żarówka to nie wiem ale nie powinno być problemu z jej zdobyciem w wersji takiej jak u mnie. Myślę że efekt końcowy będzie również znakomity.
Kolego Krzysztofie! Taka przeróbka spowoduje zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Przeróbka odbije ci się czkawką przy pierwszej kontroli drogowej. Odbłyśnik halogenów nie rozprasza światła zgodnie z wymaganiami dla świateł dziennych. Homologacji też nie masz. Lepiej kup homologowane lampy i nie baw się w druciarstwo.
w przed lifcie masz nawet łatwiej bo jak wyjmiesz halogen i otworzysz dekielek to wystarczy wyjąć żarówkę, jej oprawka trzyma się na dwóch śrubkach, odkręcasz i wyjmujesz razem z kapturkiem wiec jego usuniecie jest bajecznie proste:
http://img259.imageshack.us/img259/2258/22758554481.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/22758554481.jpg/)
http://img849.imageshack.us/img849/4153/22758554482.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/22758554482.jpg/)
przy montażu zwróć tylko uwagę na poprawne założenie tego drucika co żarówkę trzyma
choć to ryzykowne trochę bo będziesz używał lampy niezgodnie z przeznaczeniem wybitym na kloszu, ale widziałem że dużo takich samochodów jeździ i nikt się nie czepia ;)
Kamils37 16-06-2012, 21:44 Wymiana żarówki to nie problem, elektryki też nie tylko bardziej mi chodzi o Panów niebieskich Odbłyśnik halogenów nie rozprasza światła zgodnie z wymaganiami dla świateł dziennych. I chyba w miejscu na halo nie 3ma tych odległości które powinny być :)
Krzysztof T 17-06-2012, 13:33 Kolego Jester!
Piszesz o sprawach oczywistych związanych z homologacją świateł do jazdy dziennej. Każdy robi jak uważa tylko i wyłącznie na swoją odpowiedzialność. To tyle jeśli chodzi o tą kwestię. Pozdrawiam.
Andrzej_K 18-06-2012, 05:12 Kolego Jester!
Piszesz o sprawach oczywistych związanych z homologacją świateł do jazdy dziennej. Każdy robi jak uważa tylko i wyłącznie na swoją odpowiedzialność.(...)
Miałbyś rację gdyby ten "każdy" jeździł wyłącznie po polnych drogach. Niestety, Ci "nawiedzeni" jeżdżą po drogach publicznych i ich "wyłączna odpowiedzialność" przekłada się na różnego rodzaju "choinki" oświetleniowe potrafiące nieźle oślepiać/uprzykrzać życie innym kierowcom. (źle wstawiona żarówka, halogeny jako dzienne itd itp)
witam.czy te swiatła dzienne philipsa mozna podłączuc ,aby zapalały sie po przekręceniu stacyjki,a nie tak jak to jest że napięcie wzrosnie to wtedy sie zapalają?
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-philips-drl-2x4-led-daylight-hit-i2415335881.html
zamierzem własnie te zakupic i chciałbym wiedziec
Oczywiście, że można, tylko czy zrealizujesz to za pomocą modułu jaki jest w zestawie? Pewnie nie, trzeba będzie zrobić swoją automatykę. Jeden przekaźnik do tego wystarczy pewnie. Tylko wtedy trochę szkoda kasy na ten zestaw.
Rozumiem, że te dzienne automatycznie zapalają się po załączeniu silnika dzięki elektronice wbudowanej w moduł?
Te ledy zapalaja się po odpaleniu silnika. Podłączenie banalnie proste.
A czemu maja się zapalać po zapłonie. Uważam ze tak jest lepiej.
Ja też uważam, że lepiej jak się zapalają z silnikiem a nie przekręceniem kluczyka. Po co mają świecić jak się siedzi w samochodzie i ma włączone tylko radio? Za dwa tygodnie jadę na "wieś", tam będę miał warunku do pracy. Chcę w swojej MK2 założyć led-y w miejsce p-mgielnych i zrobić sterowanie poprzez włączenie silnika lub wyłącznika wewnątrz oraz zmienić podświetlenie zegarów i lepsze kontrolek. Zrobię dokumentację i się podzielę efektami.
wiem że lepiej że po odpaleniu silnika,tylko gdzies na forum pisali że te swiatła po wył.silnika jeszcze swiecą 1,2 a nawet 5 min.
A macie moze fotki jak te swiatła sa zamocowane na aucie? bym miał podgląd jak zamocowac.
maciej_b 21-06-2012, 20:24 Witam,
panowie zrobienie drl'i tak aby się zaświecały dopiero po odpaleniu silnika to nie problem. Wystarczy zastosować albo światła z modułem (najprościej)albo samemu zrobić układ na przekaźniku funkcyjnym (zwiera styk NO po przekroczeniu zadanego napięcia). Ew. nie musi być odpalony silnik, można podpiąć się pod + po zapłonie (przy słuchaniu radia się nie oświecą, dopiero po przekręceniu do pozycji II). Łatwo można rozszerzyć funkcjonalność tych lamp do oświetlania drogi - tu potrzebny jest kolejny przekaźnik czasowy (o czasie podtrzymania np 30-60 sek). Oczywiście potrzeba jeszcze jeden do sterowania względem świateł pozycyjnych/mijania.
Pozdrawiam.
wiem że lepiej że po odpaleniu silnika,tylko gdzies na forum pisali że te swiatła po wył.silnika jeszcze swiecą 1,2 a nawet 5 min.
A macie moze fotki jak te swiatła sa zamocowane na aucie? bym miał podgląd jak zamocowac.
Philipsa świecą u mnie ok 8-10 sekund po zgaszeniu auta
Hmmmm, z tym świeceniem po wyłączeniu... no może być dobry patent. Ja musiałbym się podpiąć do światła w lusterkach bocznych... Może zaszaleje i z tym...
Co maja wspólnego DRL ze swiatlami w lusterkach?
Chodzi Ci o podswietlenie z lusterek?
To to raczej podłaczone ma być z oswietleniem wnętrza
Cóż, pisanie późną nocą wychodzi bokiem. Miałem na myśli podłączenie DRL jako podświetlenia drogi, tak jak funkcjonuje to w bocznych lusterkach. A czy wpiąć się w kabel od lampy w lusterku czy w podsufitce to drugorzędna sprawa. Po prostu z kabel z lusterek idzie bliżej. To był skrót myślowy.
Cóż, pisanie późną nocą wychodzi bokiem. Miałem na myśli podłączenie DRL jako podświetlenia drogi, tak jak funkcjonuje to w bocznych lusterkach. A czy wpiąć się w kabel od lampy w lusterku czy w podsufitce to drugorzędna sprawa. Po prostu z kabel z lusterek idzie bliżej. To był skrót myślowy.
A po kiego grzybka tak? Pewnie chcesz coś w rodzaju funkcji Follow Me Home, ale to już jest w bardzo wielu Fordach, a chyba we wszystkich Ghia, przynajmniej z H1/H7. Po wyjęciu kluczyka "Migasz długimi". Raz migniesz - światła zapalą się na jakieś kilkanaście sekund, drugi raz migniesz - zgasną.
Lampki w kierunkach gasną praktycznie zaraz po zamknięciu auta, także w kontekście tego co chcesz osiągnąć, to średni pomysł. Chyba że ma to być oświetlanie drogi w trakcie dojścia do samochodu, ale tutaj sensu nie widzę.
Pewnie o to mu chodzi tzn podświetlenie "drogi do domu" z drl. Majac halogeny dokładając odpowiedni moduł można mieć nie tylko to.
PHILIPS DAY LIGHT 4 LED gdzie najlepiej zamontować ten automat do świateł,w którym miejscu?
A może troche własnej inwencji twórczej.
Pewnie sie da gdziekolwiek żeby nie latało se luźno pod maską.:572:
A i bliski aku bo kabelki zasilanie nie sa za długie
Kamils37 24-06-2012, 14:00 http://fotoo.pl//out.php/i288079_images.jpg
W tym miejscu jest takie coś metalowe :)w poprzek maski, kawałek blachy, ja tam zamontowałem łącząc 2 ściski, nic nie latało nic nie stukało, kabla do aku i świateł starczyło
Ja też tam zamontowałem na dwie opaski zaciskowe. Do skrzynki z bezpiecznikami też blisko.
Kamils37 24-06-2012, 17:42 Zawsze pozostaje opcja przykręcenie do np obudowy aku. lub nadkola od wnętrza komory
Kamils37 02-07-2012, 11:26 Witam trochę OT ale właśnie jadę po nowe Drl PHILIPS DAY LIGHT 4 LED http://allegro.pl/philips-swiatla-led-4-day-light-do-jazdy-dziennej-i2423356369.html Dokładnie takie, reklamowałem je z powodu wadliwej pracy, okazało się że z winy auta się pochrzaniły, skoki napięcia, zaproponowali mi nowe, których o dziwo nie mogę zwrócić, więc mam je do sprzedania, zapłaciłem 250zl, na all są za min 220, puszczę je za 200zł z wysyłką, zależy mi na czasie
Kontakt Pm lub
kamil.szczesny1@wp.pl
Dzisiaj własnie montowałem światła dzienne Philips i naprawdę jest rewelacja z montażem,wszystko bardzo dobrze dopracowane.U mnie po wyłączeniu silnika swiecą 2sek.
Jedynie na początku jak podłączyłem zapaliłem silnik,zgasiłem i za jakiś czas same swiatła sie zapaliły i pózniej znowu.A teraz jest wszystko dobrze.
A lampki w blaszki wskoczyły mocno?
zamontowałem na innych wspornikach,zwykłe kontowniczki i przykreciłem bezpośrednio do lampki. jest problem z wyjęciem lampy jak są na tych wciskanych wspornikach.
No własnie wyjać je ewentualnie z fabrycznych uchwytów to masakra. Ja troszkę podgiołem uchwyty i jak by co bedzie łatwiej
moim zdaniem najgorszym rozwiązaniem są jedynie te wsporniki żadnej regulacji,ale swiatełka są super.
A czy te3 philipsy nie zakłócają wam radia?
Nie.
Potwierdzam równierz CB nie zakłóca
A czy te3 philipsy nie zakłócają wam radia?
Potwierdzam jak inni- NIE-a dlaczego niby mają zakłócać?
Inne marki DRL-ów zakłócają czytałem o tym sporo. Pomaga wtedy dołożenie na zasilanie bodajże stabilizatora napiecia czy coś takiego.
danielsan51 20-07-2012, 17:34 ja mam vertexy i faktycznie czasami troche zaklocaja wtedy odpalam aux:D
Tak wyglądają moje po zamontowaniu ok 2 lat temu. Pamiętajcie o zachowaniu odpowiednich wymiarów .
charlie1986 24-12-2012, 12:41 Henio a jakiej firmy kupiłes te swiatełka??
ginger109 29-03-2013, 18:03 Witam kupiłem sobie te światełka i zamontowałem
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-8-led-5050-drl-i3066172632.html
podłączyłem czarny kabel do (-) na akumulatorze,
a biały do świateł pozycyjnych (+)
Czerwony (+) powinienem podłączyć do zapłonu ze stacyjki tylko potrzebowałbym wskazówki gdzie to jest (najlepiej zdjęcie), albo gdzie najlepiej podłączyć dany kabelek by wszystko działało zgodnie z rozporządzeniem.
Kamils37 29-03-2013, 18:36 Widzę że temat odkopany, więc dopiszę o swoich Philipsach, dostałem info że puścili wadliwe produkty :P Dlatego tamte tak szalały, a ja głupi odsprzedałem nowe (wymienione) za 3/4 ceny
Pozdrawiam
JacekCoder 31-03-2013, 15:03 Witam ,napiszcie gdzie zamontować swiatła do jazdy dziennej w Fordzie Fokusie1,8 TDDI GHIA z halogenami , nie da się w kratce utrzymać 40 cm od brzegu pojazdu , czy te wymiary są tak ważne ? robić dziury w zderzaku ? macie pomysły gdzie ?
Witam kupiłem sobie te światełka i zamontowałem
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-8-led-5050-drl-i3066172632.html
A toto wogóle swieci??
Chyba nadaje sie tylko do oswietlenia bagaznika
A toto wogóle swieci??
Chyba nadaje sie tylko do oswietlenia bagaznika
Też tak pomyślałem, co dobrego można kupić za 20zł?
Widziałem na drodze czasami jak dopiero przy mijaniu się widać ze coś się niby swiecii
Ja mam Philipsy 4 ledowe i tak to wygląda
https://lh3.googleusercontent.com/-T9UvdepczFo/T6QPH_zXTaI/AAAAAAAAByw/tWbrU9RUoN4/s640/DSC_0199.jpg
Kup sobie
NARVA
http://allegro.pl/listing.php/search?string=dziennej+narva&category=623
PHILIPS
http://allegro.pl/listing.php/search?string=dziennej+philips+4%27&category=623
min. 60 cm między lampkami masz zachowane?
Sama tablica rejestracyjna ma 55cm. Jak ci wyjdzie 59 to raczej nikt się nie przyczepi.
Jeśli chcesz by wszystko było z zapasem to możesz kupić światła z 3 diodami, ale te Philipsy są dobre i sprawdzone chociaż nie są tanie.
u mnie jest coś około 57.5-58cm
Mam pytanie odnośnie atrap dolnej i górnej.
Mam zamiar kupić atrapy plaster miodu, na dół pełną i wyciąć ledy jak najbardzieiej w rogach (teraz są za blisko)
http://imageshack.us/a/img89/2503/3088335460.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/3088335460.jpg/)
i teraz pytanie, którą kupić górną z większymi oczkami czy mniejszymi, bardziej podoba mi się z większymi, ale nie będzie się zgrywało z dołem...
http://allegro.pl/ford-focus-o2-04-atrapa-grill-nowa-okazja-i3113955424.html
http://allegro.pl/ford-focus-98-01-atrapa-grill-plaster-miodu-nowy-i3088370799.html
W tej chwili jest tak:
http://imageshack.us/a/img189/2314/pc280750.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/189/pc280750.jpg/)
ginger109 01-04-2013, 17:45 Mam pytanie odnośnie atrap dolnej i górnej.
Mam zamiar kupić atrapy plaster miodu, na dół pełną i wyciąć ledy jak najbardzieiej w rogach (teraz są za blisko)
http://imageshack.us/a/img89/2503/3088335460.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/3088335460.jpg/)
i teraz pytanie, którą kupić górną z większymi oczkami czy mniejszymi, bardziej podoba mi się z większymi, ale nie będzie się zgrywało z dołem...
Mam tak zrobione jak zaznaczyłeś na tym zdjęciu i dobrze to wygląda tylko zwróć uwagę, bo górna krawędź atrapy jest zaokrąglona i można z rozpędu wstawić światła skośnie. A górna atrapa mam plaster miodu z mniejszymi oczkami.
oto zdjęcia
http://imageshack.us/a/img607/1359/dscn1434k.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/607/dscn1434k.jpg/)
http://imageshack.us/a/img515/6164/dscn1433e.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/515/dscn1433e.jpg/)
podłączyłem czarny kabel do (-) na akumulatorze,
a biały do świateł pozycyjnych (+)
Czerwony (+) powinienem podłączyć do zapłonu ze stacyjki tylko
potrzebowałbym wskazówki gdzie to jest (najlepiej zdjęcie), albo gdzie
najlepiej podłączyć dany kabelek by wszystko działało zgodnie
z rozporządzeniem.
to są te światełka
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-8-led-5050-drl-i3066172632.html
jak ktoś mi odpowie jak to podłączyć to dodam zdjęcia jak świecą takie tanie lampki co według producenta mają 240 lumenów.
potrzebowałbym wskazówki gdzie to jest (najlepiej zdjęcie), albo gdzie
najlepiej podłączyć dany kabelek
A to mam tu:
kolega tomeq77 wpiął się pod bezpiecznik
Górny grill wymieniony pasuje jak na zamiennik idealnie, ale niestety wkład ze znaczek nie pasuje otwór jeest za mały nie wiem czy da radę coś wyrzeźbić...
http://allegro.pl/nowy-znaczek-emblemat-ford-focus-i-98-05-r-przod-i3075634891.html
z tyłu ten bolec ori jest za duży, nie wiem czy kupię coś co będzie pasowało.
Ramka na razie z ledami leży starą wywaliłem już nie wiem czy w tytm tygodniu coś dam radę zrobić...
Kratka dolna bardzo dobrze spasowana, estetyka mogło być lepiej, ale tragedii nie ma :)
http://imageshack.us/a/img856/3628/p4070001.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/p4070001.jpg/)
http://imageshack.us/a/img443/3878/p4070002.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/443/p4070002.jpg/)
http://imageshack.us/a/img688/9569/p4070005c.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/688/p4070005c.jpg/)
http://imageshack.us/a/img259/1595/p4070006t.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/p4070006t.jpg/)
http://imageshack.us/a/img42/6577/p4070008u.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/42/p4070008u.jpg/)
roosvelt 23-04-2013, 19:10 I moje swiatełka po montażu :):)
http://imageshack.us/scaled/medium/541/img20130417131051.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/541/img20130417131051.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/medium/839/img20130417131116.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/839/img20130417131116.jpg/)
:):):)
Wyglądają fajnie tylko, że 60 cm pomiędzy nimi na pewno nie ma. Dlatego właśnie polecam Philipsy - są krótkie.
maciej_b 23-04-2013, 20:01 Ja z kolei bym się "czepił" jakości świecenia. Ze zdjęcia to wynika że słabo są widoczne. Jakie maja wymiary, mają po min 20 cm2??
roosvelt 23-04-2013, 20:09 Ja z kolei bym się "czepił" jakości świecenia. Ze zdjęcia to wynika że słabo są widoczne. Jakie maja wymiary, mają po min 20 cm2??
Zdjecie zrobione telefonem i jakos tak slabo wyszlo. Naprawde swiatelka swieca ok i sa bardzo widoczne. Wsadzilem zone za kierownice i obserwowalem z daleka, bardzo ładnie wygladaja :P :):):)
Naprawde swiatelka swieca ok i sa bardzo widoczne. Wsadzilem zone za kierownice i obserwowalem z daleka, bardzo ładnie wygladaja :P :):):)
No i oby tak było, bo jakos kiepsko wyglada z tą "swiatłością"
Jeśli światła mają homologacje to jakość świecenia powinna być wystarczająca.
jarhel74 24-04-2013, 08:58 Z tą homologacją to różnie bywa. Chińczyk zrobi wszystko, co sobie zażyczymy, każdy napis, nie pytając, czy mamy na to papiery. Nie wiem jakie kolega ma światła, może faktycznie taki efekt przez kiepskie zdjęcie.
Ja miałem okazję oglądać chińszczyznę z alledrogo za coś koło 30zł. Wszystkie oznaczenia i homologacje pięknie wytłoczone na kloszu. Ale z 50 m nie było widać,że świecą. Postojówki były lepiej widoczne.
Ja miałem okazję oglądać chińszczyznę z alledrogo za coś koło 30zł. Wszystkie oznaczenia i homologacje pięknie wytłoczone na kloszu. Ale z 50 m nie było widać,że świecą. Postojówki były lepiej widoczne.
I to jest najgorsze że takie auta poruszają się po drogach. Diagności pewnie nie maja narzedzi żeby sprawdzić coś więcej niż cyferki na lampach
ginger109 25-04-2013, 02:17 Witam kupiłem sobie te światełka i zamontowałem
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do...066172632.html
A toto wogóle swieci??
Chyba nadaje sie tylko do oswietlenia bagaznika
Też tak pomyślałem, co dobrego można kupić za 20zł?
Tak jak obiecałem załączam zdjęcia.
Moim zdaniem świecą ładnie i są widoczne z drogi. Na żywo świecą mocniej niż na tych zdjęciach z tel.
roosvelt 25-04-2013, 20:49 nowe foto :) dla tych co zarzucali ze swiatla słabo swieca i sa niewidoczne :P:P dzisiaj zrobilem zdjecia normalnym aparatem i wyszlo tak :)
http://imageshack.us/scaled/medium/547/sam0nnnnn407.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/547/sam0nnnnn407.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/medium/69/sam0405nnnnnn.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/69/sam0405nnnnnn.jpg/)
maciej_b 25-04-2013, 21:09 odezwała się ambicja... :)
racja wygląda przyzwoicie, + za pomysł z zestawieniem kształtu lamp i zderzaka.
Czy te światełka za tą cenę będą dobre?
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-led-automat-wbud-i3158334480.html
Chyba, że możecie coś innego polecić w cenie tak do ~80zł
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-2x-6-led-automat-merc-i3219741057.html ??
NIe będą dobre. Chcesz mieć światła takie, żeby Cię ktoś widział na trasie czy takie, żeby diagnosta się odczepił? Kup coś porządnego np Philipsa, OSram.
NIe będą dobre. Chcesz mieć światła takie, żeby Cię ktoś widział na trasie czy takie, żeby diagnosta się odczepił? Kup coś porządnego np Philipsa, OSram.
Najlepiej te dwie opcję, lecz nie posiadam az tyle kasy aby wydać na to 170-200zł bo za tyle widziałem na allegro z Philipsa. Szukam czegoś tańszego w rozsądnej cenie ale tez nie jakiegoś syfu z Chin, które padną po 2 miesiącach i po ktorych nikt mnie na trasie nie zauważy.
oczywiście muszą tez pasować do Focusa MK1
http://allegro.pl/swiatla-lampy-do-jazdy-dziennej-8-led-white-i3165523574.html ??
Kup Narva. Wygląda na to samo co Philips.
Znasz powiedzenie, że chytry dwa razy traci? Kup i zamontuj raz, chyba, że lubisz wysyłać do reklamacji co 3 miesiące.
Poza tym musisz kupić krótkie lampy. Przy długich nie uda się osiągnąć przepisowych 600mm pomiędzy nimi. Philipsy wchodzą na styk przy grilu po FL. 8 LED odpada.
Czy te światełka za tą cenę będą dobre?
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-d...158334480.html
Mam te spod pierwszego linku i jestem zawiedziony.
Przy słonecznej pogodzie wcale ich nie widać (kierowcy jadący z przeciwka mrugają), a dodatkowo bardzo szybko przeźroczysty 'klosz' zmatowiał i teraz jest biało-szary.
Najlepiej te dwie opcję, lecz nie posiadam az tyle kasy aby wydać na to 170-200zł bo za tyle widziałem na allegro z Philipsa. Szukam czegoś tańszego w rozsądnej cenie ale tez nie jakiegoś syfu z Chin, które padną po 2 miesiącach i po ktorych nikt mnie na trasie nie zauważy.
oczywiście muszą tez pasować do Focusa MK1
http://allegro.pl/swiatla-lampy-do-jazdy-dziennej-8-led-white-i3165523574.html ??
To wszystko co na allegro jest do 100zł do tanie chińczyki tylko opakowania bardziej lub mneij kolorowe. Jeśli nie masz kasy to nie kupuj. Bo nic tak nie wkurza, jak autka z tandetnymi ledwo widzialnymi ledami.
Skoro tak piszecie to może rzeczywiście nie ma sensu aż tak oszczędzać.
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-narva-drl4-dzienne-drl-4-i3227350973.html ??
Pytanie czy do Focusa ZX3 (2001) będą pasowały? Przód chyba aż tak dużo nie rożni się od MK1.
I jak to jest z montażem? Można samemu bo jest to łatwe czy jednak lepiej do elektryka podjechać?
Lub te:
http://allegro.pl/narva-swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-drl-4-led-i3186460053.html ??
Podłączenie elektryczne jest banalne. Trochę czasu zejdzie ci przy mocowaniu uchwytów i układaniu kabelków. Razem, przy spokojnym podejściu i starannej robocie ok 4-5h.
Zacznij od wybrania miejsc na lampy. Będzie potrzebna zwijana miarka.
Z tych dwoch ktore podalem wyzej, które lepsze? Chciałbym już zamówić :)
przecież na obu aukcjach są te same..
Wyglądem i ceną się różnią. Byc może czymś jeszcze :)
Ceną tak ale wglądem? W którym miejscu?
Nawet zdjęcia są te same:
http://liderpolska.pl/_var/gfx/f4a896f06b4aebc4cad3478ee9df2c75.jpg
i
http://www.oswietlenia.nazwa.pl/bestlook/2013/DayLights/Day/1.jpg
Chyba, że tak.
Dzieki, Zamowione :)
jarhel74 08-05-2013, 11:53 Philipsy (narva-tańsze philipsy) to też chińszczyzna tylko lepiej zrobiona. Była nawet seria wadliwa, która się paliła jak te za 20 zł. No ale te ledy przynajmniej spełniają swoją funkcję- widać je z daleka , a nie z 20 metrów.
http://tablica.pl/oferta/swiatla-do-jazdy-dziennej-CID5-ID2ZauT.htmlJezdziłem na nich rok i działają super(barwa, jasność), sprzedaję , bo kupiłem mkII i nie ma jak ich tam wpasować. Jak ktoś nie ma halogenów to sugeruję wstawić je w ich miejsce.
Kamils37 01-06-2013, 20:10 Niszczą mnie ci ludzie: "może kupię za 20 zł i będzie dobrze..."
A tam mnie obchodzi że mnie nie widać, co tam zaoszczędziłem 50 zł (bezpieczeństwo swoje/innych) które i tak stracę na wymianach/reklamacjach
Pozdrawiam
PS: jak Philipsy 4 led miałem na sprzedaż to chętnych nie było za 150 zeta :D
I jedzie taki czesiek z ledami co je dopiero z metra dobrze widać jemu się wydaje że gra muzyka. Dowody rejestracyjne powinni takim pajacom zabierać - na badanie do stacji kontroli pojazdów i wypad z tym szajsem za 20 zł z allegro. Nie stać na porządne ledy z homologacją to jeździć na mijania i tyle.
Najgorzej że stacje diagnostyczne olewają ten temat. Ostatnio byłem na przeglądzie i nikt się nie zainteresował ledami, mam philipsy.
Pytałem czy się czepiają do tych ledwo świecących, powiedzieli że nie interesuje to ich.
Dziki kraj panie przepisy są takie a nie inne gość nie ma się do czego ustosunkować to ma to w dupci i tyle.
Hirtas20 01-06-2013, 22:52 Witam wie ktos jak ustawic takie swiatła.
jarhel74 02-06-2013, 11:05 Przypuszczam, że stacje diagnostyczne nawet gdyby chciały czepiać się ledów, nie mają do tego środków. Potrzebny byłby przyrząd do pomiaru natężenia światła,czego raczej nie mają (chyba,że się mylę). A jeśli rozstaw jest zachowany, a na kloszach wytłoczone odpowiednie homologacje (chińczyk napisze wszystko, co potrzeba), to co mają zrobić? Muszą podbić.
A później kretyn jeden, z drugim jedzie na takich świeczkach, jeszcze w czasie deszczu lub mgły nie zapali mijania, bo przecież szkoda żarówek i benzyny. I później wypadki...
Przyrząd do kontroli ustawienia świateł powinien mieć funkcję pomiaru światłości. Trudniej jest ocenić rozkład wiązki. Za niektóre dowód można zatrzymać "na oko". Inna sprawa, że diagnostom się zwyczajnie nie chce, bo pisania dużo, a i do urzędu trzeba dowód odesłać...
Witam. Myśle nad wywaleniem ledów i kupnem halogenów, zamontowaniem modułu, który światła drogowe "ściemnia" i świecą jako dzienne. Halogenów używa się sporadycznie, po FL dużo lepiej wyglądają, ale nie będę wydawał kasy, za rok i tak kupuje inne auto.
Plewka1302 11-08-2013, 19:38 Szukam jakiejś koncepcji na rozwiązanie świateł w moim Focusie
Z racji że mam wersję z halogenami nie chciałbym montować kolejnych lamp i teraz moja koncepcja:
-wymienić światła na poliftowe i przenieść kierunku do lamp a w miejscu kierunków zamontować klosze typu clear i zamontować żarówki ledowe i je podpiąć jako światła do jazdy dziennej
Teraz pytania:
-czy nie będzie czasem tak że klosz "świateł do jazdy dziennej" będzie się rozgrzewał od ciągle działającej żarówki?
-czy coś takiego będzie przechodzić kontrolę policjanta?
maciej_b 11-08-2013, 19:55 Pomysł masz dobry. Ale tylko w zakresie "nie montowania dodatkowych lamp".
Takie DRL'e jakie chcesz stworzyć nie podlegają jakiejkolwiek homologacji. Pan policjant będzie miał prawo aby się przyczepić.
Ew można w miejsce kierunków wstawić światła DRL - wymaga rzeźby, ale do zrobienia.
technops 12-09-2013, 11:55 Witam ja mam inny problem ledy święcą się cały czas po przekręceniu kluczyka. Podłączenie wg opisu producenta tj czarny przewód do minusa akumulatora, biały do plusa zapłonu ( bezpiecznik 28 ) żółty do plusa postojówek (w postojówki w piąłem się jak na zdjęciu w poście nr 13). Wygląda to tak.
Pozycja zero świateł zapłon przekręcony - Ledy świecą (prawidłowo)
Pozycja postojowe zapłon włączony - Ledy święcą słabszym światłem ( tak ma być wg producenta)
Pozycja światła włączone zapłon włączone - światła led świecą razem z mijania/drogowymi
jakieś pomysły ?
W pozycji pkt.3 świeca tak samo mocno jak w pkt.2?
technops 12-09-2013, 21:45 Nie, gdy światła są włączone ledy znowu świecą pełną mocą. Przygasają tylko gdy włącze postojowe. Czytałem, że plus można też podłączyć od świateł mijania, czy to prawda i czy to by pomogło ? jeśli tak który to kabel. Dzięki za rady dopiero ogarniam ten samochód podoba mi się :)
Plewka1302 13-09-2013, 06:48 no i zrobiłem nieco inaczej:
kupiłem lampy Anel eyes
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTHdwpITgALOC-hnLSgYej-wEhenQAGn6m5c8Q5agpYuIcyK0J3dg
do tego na samym skraju, tam gdzie powinien być kierunek włożyłem żarówki 11 LED i podpiąłem na krótko pod +, plusy są takie że ani ITD ani Policja się nie czepiają, minusy są dwa:
-LEDy świecą się nawet gdy włączę światła
-lampy są na żarówki H7 i nie mam pojęcia jak spiąć to wszystko tak, żeby jak włączę długie światła to świeciła się i soczewka (światło mijania) i zwykła H7 (długie)
Dioda prostownicza od długich do mijania.
Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
technops 13-09-2013, 09:59 majek32 przepraszam prowadziłem Ciebie w błąd. Gdy świecą światła mijania lub drogowe światła led palą się delikatnie jak w pozycji postojowe, więc może tak ma być bo przecież mają fukcję postojowych i drogowych a światła postojowe w reflektorach palą się cały czas.
No własnie o to mi chodziło w moim pytaniu.
To Ty namieszałes troche w opisie działania.
Najwazniejsze że działa tak jak powinno
elkom-gsm 24-12-2013, 18:24 Witam znalazlem fajne lampki do foczki za ok 800PLN ledowe czarne lub srebrne posiada ktos takie zamontowane na aucie? na aukcjach sa same zdjecia lapm bez montarzu na aucie. Jesli ktos posiada takie códa i chcial by mi pokazac na fotce jak sie prezentuja poprosze na martinebay86@gmail.com Pozdrawiam
JacekCoder 01-03-2014, 12:28 Witam , jak dawno tu nikogo nie było . A czy ktoś montował światła do jazdy dziennej w Fordzie Fokusie 1,8 Tddi kombi ghia 2000 rok . Trudno umieścić te światełka w rozstawie 60 cm . Proszę o podpowiedzi bo nie bardzo mam pomysł jak to zrobić . Pozdrawiam Jacek.
Plewka1302 02-03-2014, 05:18 Ja u siebie rozwiazałem to w ten sposób- kupilem lampy Angel Eyes i w miejsce kierunkowskazu w tej lampie wmontowałem żarówkę ledową
W przyszlosci rozwiążę to jeszcze inaczej, kupię lampy od wersji po lifcie, kierunek pójdzie normalnie do lampy a w miejscu starych kierunków znajdą się klosze clear i w nich żarówki led z podłączonymi dziennymi
jarhel74 02-03-2014, 16:55 A wiesz,że za takie rzeźby możesz stracić dowód rejestracyjny?
JacekCoder 02-03-2014, 17:25 Dokładnie tak jak piszesz , a tak naprawdę to w dni o ograniczonej widoczności i tak trzeba pomykać na światłach mijania bo panowie z drogówki mają na ten temat radykalnie odmienne zdanie . Tak to określają przepisy , czy słuszne i logiczne ? zastanawiam się czy warto się angażować w światła do jazdy dziennej . Pozdr...:p
Plewka1302 03-03-2014, 05:17 Jak do tej pory byłem kontrolowany i nikt mi nic nie zabrał, szczerze to nie mogą mi nic zrobić bo usunięcie ewentualnej usterki przy policjancie eliminuje mozliwość zabrania dowodu, dodam też że przegląd mój ford przeszedł normalnie
jarhel74 03-03-2014, 20:30 To co, światła zdemontujesz? Bo samo odcięcie zasilania nie pomoże- jeśli światła są zamontowane, muszą działać. Do mnie doczepił się gliniarz, bo miałem zamontowane halogeny, a nie świeciły( zjarały się kable, bo magik który je montował nie założył bezpiecznika). To, że podbili Ci przegląd bez problemu, też o niczym nie świadczy. Ostatnio diagnosta kłócił się ze mną, bo twierdził, że ze światłami dziennymi z przodu muszą świecić tylne pozycyjne. Tacy są "obcykani" w przepisach :wink: . Reasumując- zależy na kogo trafisz i tyle.10 razy nikt nic nie powie , a za 11 się doczepi.
Do kolegi Jacka- nie wiem jak w ghia , ale u mnie mieszczą się krótkie 4 diodowe lampy i wtedy wymiary są zachowane (mówię o tym czarnym plastiku w zderzaku).
Plewka1302 04-03-2014, 05:17 Ja mam swiatła zespolone soczewkowe wiec nic demontować nie muszę
jarhel74 04-03-2014, 20:22 "W przyszlosci rozwiążę to jeszcze inaczej, kupię lampy od wersji po lifcie, kierunek pójdzie normalnie do lampy a w miejscu starych kierunków znajdą się klosze clear i w nich żarówki led z podłączonymi dziennymi"- miałem na myśli takie rozwiązanie.
Jak na kloszu nie masz "wybite" DRL to dalej jest to bezprawne
bartass7 05-03-2014, 15:21 Witam. Kupiłem ostatnio światłą do jazdy dziennej. I moje pytanie jak je podłączyć. Z lampy wychodzą 3 kable (biały, czarny i czerwony). Wiem że biały trzeba podczepić pod postojówki. A co trzeba zrobić żeby podłączyć czarny i czerwony? Pododno pod któryś bezpiecznik w skrzynce pod maska tylko który?
JacekCoder 05-03-2014, 16:00 Witam , u mnie pomieszczą się okrągłe światła w kratce pomiędzy halogenami . Mierzyłem jest rozstaw ponad 60 cm , wysokość też w normie . Skoro piszecie że nasi dzielni policjanci traktują pozytywnie prawidłowo umiejscowione światła do jazdy dziennej , może warto zainstalować . A czy w sumie oszczędności finansowe są zauważalne ? oczywiście poza wypalonymi odbłyśnikami i żarówkami ?
Bump: Bartek , a nie miałeś w zestawie schematu połączeń?
bartass7 05-03-2014, 16:52 jest ale tak dziwnie napisane. Ja słyszałem ze można pod bezpiecznik podłączyć. Patrzyłem pod maskę i jest tam jeden z bezpieczników na którym jest narysowana stacyjka z kluczykiem. Mozę pod ten bym się podłączył?
jarhel74 05-03-2014, 18:57 Jeśli będziesz miał homologowane ledy prawidłowo założone, to dlaczego mieli by się czepiać? Oczywiście , tak jak pisałeś wcześniej, przy złych warunkach atmosferycznych (mgła, opady deszczu/śniegu) musisz zapalić światła mijania, co wynika z ustawy .
Oszczędności na żarówkach oczywiste, na paliwie - jakieś 0,1 l / 100km, czyli niewielkie (jakieś 50 gr na setkę, choć przy 10 kkm to już 50 zł), ale jeśli zapomnimy włączyć światła mijania i policja nas złapie to już sporo (100 zł mandatu za brak świateł). Przy światłach dziennych nie musimy pamiętać o ich włączeniu, bo muszą zapalać się automatycznie po odpaleniu silnika.
JacekCoder 05-03-2014, 18:59 Jak nie jesteś pewien to sprawdź miernikiem , albo kogoś kto wie jak to zrobić . Czasami nie warto eksperymentować.
Bump: Jarek mam zakupione z homologacją filipsa okrągłe 70 mm coś za 230 zł . Chyba zamontuje ,skoro wydałem kasę :mad:
jarhel74 06-03-2014, 18:42 Jak nie chcesz montować, możesz odsprzedać mi z 30 % rabatem :mrgreen:
Ja od pół roku zbieram się do zakupu i jakoś nie mogę się zmobilizować, ale "na wiosnę " na pewno ledy u mnie zawitają.
JacekCoder 07-03-2014, 19:32 Chyba zrobię tak jak Ty , u mnie też zawitają , w końcu odpada zapomnienie włączenia świateł bo te zapalają się z automatu . I tu też oszczędność na mandaty .
arturfom 27-05-2014, 10:07 ja zakupiłem takie http://tomas-tuning.com/swiatla-do-jazdy-dziennej-w210-mini-10cm-o_l_137.html
montaż prosty +12V ze skrzynki bezpieczników ( jeden slot był pusty z oznaczeniem engine bez drugiego styku - podłączyłem przez bezpiecznik 5 ), masa przy lampach, sygnał o włączeniu świateł z wiązki przy kostce od reflektorów - wpinka do kabla, po wyjęciu kluczyka jeszcze jakieś 3-5 s świecą
jedyna wada tych świateł to dziwnie dobrane długości przewodów ale po włożeniu w osłonki do przewodów zostały wyrównane bez cięcia
pasują na wcisk do wlotu, kąty świecenia niezłe góra/dół ( myślę że ponad +- 20 st.), natomiast prawo/lewo w jedną stronę świecą mocniej ( szerzej ) trzeba wkładać tak aby napisy na oprawkach były ustawione identycznie
Pod który kabel przy reflektorze od strony pasażera podpiąć biały kabel od dziennych? Miernikiem znalazłem kabel na którym pojawia się 12V (najgrubszy w całej wiązce wchodzącej do reflektra) po włączeniu pozycyjnych, ale cos jest nie tak, bo lampy jedynie przygasają, a dopiero po włączeniu halogenów gasną całkiem (co,ma piernik do wiatraka nadal nie wiem).
Lampy są sprawne bo po podaniu na biały kabel 12V bezpośrednio normalnie gasną. Instalacji jestem pewien, nie pierwszy raz montuję DRL.
Na drugiej stronie tego wątku jest zdjęcie, ale niestety jest usunięte i nic,nie widać. Z góry dzięki za pomoc.
kempesik68 25-08-2014, 14:13 Witam panowie ,mam zamontowane światła dzienne z których wychodzą trzy przewody dwa podłączyłem jeden do plusa po stacyjce,drugi do masy i został trzeci do świateł pozycyjnych i mam takie pytanie gdzie najlepiej i najłatwiej pod maską podłączyć ten przewód moje auto to focus z 2001r. 1.8 TDDI.
Taki przewód najlepiej podłączyć do przewodu od światła pozycyjnego :razz:
To chyba jasne
kempesik68
Najlepiej podłączyć bliżej reflektora, bo widać kable. Ja osobiście mam podłacząny po przewód świateł mijania. Więc jak są wł. światła postojowe to dzienne jescze mi się swiecą.
kempesik68 30-08-2014, 23:04 kempesik68
Najlepiej podłączyć bliżej reflektora, bo widać kable. Ja osobiście mam podłacząny po przewód świateł mijania. Więc jak są wł. światła postojowe to dzienne jescze mi się swiecą.Witaj dokładnie mam tak zrobione i nie wiem czy przejdzie przegląd
damianisko5 31-08-2014, 08:38 Tak ma być ; przewód najlepiej podłączyć do przewodu od światła pozycyjnego - gasisz Ledy, włączają się postojowe. włączasz Ledy i TYLKO one się świecą. Już miałem 4 przeglądy i zawsze jest OK czyli zgodnie z przepisami.
Parada92 18-12-2014, 12:34 Jako że to mój pierwszy post serdecznie witam Was wszystkich i proszę o nie linczowanie przez pierwsze 24h.
Odkopuje, bo nie ma sensu zakładać nowego tematu, ponieważ ta sama tematyka. Pisaliście o montażu, może ktoś z Was pomoże mi jak naprawić błąd przez który miałem problem z przeglądem?
Podczas jazdy na 0 świecą ledy zamontowane przez poprzedniego właścieciela.
Na ustawionych światłach mijania świecą one prawidłowo, bez ledów.
Próbując włączyć drogowe, wyłączają się mijania, włączają ledy i długie po odpuszczeniu wajchy wyłączają się.
Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć o co w tym chodzi? Gdzie szukać złego podpięcia kabli? Pozdrawiam
A co dzieje się po włączeniu świateł pozycyjnych? Jeśli dzienne nie gasną to sprawa jest prosta - kabelek odpowiedzialny za wyłączenie świateł jest podłączony do kabelka zasilającego światła mijania zamiast światła pozycyjne. Możesz też włączyć sygnał świetlny i sprawdzić czy wtedy światła dzienne gasną. Jeśli nie to jest tak jak opisałem.
Parada92 18-12-2014, 15:16 tak jak piszesz, na światłach pozycyjnych święcą również światła dzienne. Próbowałem rozwiązać tą zagadkę lecz sytuacja jaką zastałem podnosząc maskę i otwierając główną skrzynke bezpieczników zniechęciła mnie. może jutro u mechanika coś zdziałamy.
Pitol321 18-12-2014, 18:25 Może nie podłączał się pod bezpiecznik, a bezpośrednio pod kabel zasilający światła mijania przy którejś lampie?
Sprawdź wiązkę idącą od lamp czy gdzieś niedaleko nich nie dochodzi kabelek od skrzyneczki kontrolnej dziennych.
Jeden z przewodów z modułu sterującego światłami dziennymi powinien być podłączony do kabelka od świateł pozycyjnych.
Jeżeli jest podłączony pod światła mijania to przepnij na pozycyjne i powinno być OK
Fotka dla wszystkich, którzy prosili o wygląd tych dwufunkcyjnych lamp zakładanych zamiast halogenów.
https://www.dropbox.com/s/dy3dcwj17sahuwr/Dzienne.jpg?dl=0
I te same światła w moim fokusie:
https://lh5.googleusercontent.com/-AXNa31Kb9LI/VGJdF-_v3LI/AAAAAAAAV6I/vPPEhXGFzw0/s800/IMG-20141111-00222.jpg
gienek32 18-01-2015, 11:29 Witam ;) poczytałem forum i pomierzyłem i co wyszło. Wkładając przekaźnik w gniazdo R12 i bezpiecznik w gnazdo 25 w skrzynce w komorze silnika uzyskałem światła skandynawskie tj po załączeniu zapłonu świecą światła mijania (tylne i przednie postojówki nieaktywne). Po przełączeniu pokrętła świateł wszystko świeci tak jak powinno. Proste uzyskanie świateł dziennych :). Jestem zadowolony 5 min i po krzyku. Mam FF1 2004 sprowadzony z Szwajcari.
fordfocus2 18-01-2015, 12:14 http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-regulator-30-mocy-i4968427294.html
bardzo dobre rozwiązanie
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamiast-dlugich-regulator-30-mocy-i4968427294.html
bardzo dobre rozwiązanie
Może i dobre, ale pieczątka na badaniu okresowym za to nie przysługuje.
waldek1221 20-01-2015, 08:36 witam ;) wkładając przekaźnik w gniazdo r12 i bezpiecznik w gnazdo 25 w skrzynce w komorze silnika uzyskałem światła skandynawskie .
Możesz podać symbol tego przekaźnika?
topolka91 07-03-2016, 14:49 Witam Was.. :) Mam pytanie.. potrzebuję kupić oprawki kierunkowskazów przednich do mojego mk1.. i mam pytanie czy spasują od mk2? jest jakaś różnica? badz pasuja moze od jakiegos innego auta? Proszę o szybką pomoc bo pilnee :)
topolka91
nie wiem czy zauważyleś,ale :
Temat jest o światłach do jazdy dziennej !!!
MK2 ma kierunki wbudowane w lampy, jak Ty chcesz dopasować to do MK1 ??
|