Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Powolna praca wycieraczek przód
Witam,
Dzisiaj zauwazyłem w swoim focusie ( kombi ), ze przednie wycieraczki pracują bardzo powoli ( nie zaleznie od biegu jaki ustawie ). Tylna dziala prawidlowo.
czy moze ktos mial juz taki problem i zna powód?
z góry dziękuje za pomoc.
Pzdr,
maureliusz 16-08-2010, 22:25 Pomijając, że sterowanie szwankuje, to może Ci się mechanizm zaciera powoli i nie może uciągnąć? Takie moje dywagacje. Możesz spróbować ściągniąć podszybie (najpierw wycieraczki odczywiście) i potraktować cały mechanizm jakimś penetratorem np. WD-40 itp. Chyba, że ktoś ma inny pomysł bardziej w kierunku sterowania.
powód jest jeden często spotykany w MKI i MKII, zaciera się mechanizm wycieraczek. musisz odkręcić wycieraczki i podszybie potem cały mechanizm na zewnątrz. Pomoże dokładne czyszczenie sworzni obrotu tego mechanizmu. Samo WD czy inny penetrator bez wyjęcia mechanizmu nic nie da. Przerabiałem to w moich MKI i MKII - znajomi również ;-).
Witam
Potwierdzam wypowiedzi kolegów powyżej. Miałem taki sam przypadek. Wycieraczki zaczęły wolno chodzić i to z dnia na dzień. Początkowo myślałem, że to wina w sterowaniu, braku masy na silniku wycieraczki itp. Okazało się, że sworznie wycieraczek były zapieczone w prowadnicach. Pomogło wyjęcie (z użyciem młotka) i nasmarowanie.
KOLEGA OXxED MA RACJE W 100%
Parę dni temu miałem to samo wycieraczki chodziły jak by miałe zaraz umrzeć i żadne wd40 czy cola nie pomorze tylko ubrudzisz auto. i uważaj jak zdejmujesz osłne bo na środku jest śrubka pod zatyczką i trzeba wykręcić a reszta na zatrzaski. trzeba uważać żeby niezbić szyby. prawa wycieraczka bedzie zatarta można ją wybić i przetrzeć paierem i nasmarować bedą chodziły jak nowe:)
neon2909 20-08-2010, 20:16 Potwierdzam diagnostykę kolegów. Przerabiałem temat również w skodzie octavii. Niezbędny demontaż całego mechanizmu, wyjęcie sworzni z prowadnic, wyczyszczenie i wprowadzenie twardego smaru ( co by nie wyciekł ). Powodzenia.
problem dopadł i mnie, nasmarowałem wszystko lecz bez wyjmowania mechanizmu i trochę pomogło, niestety nie jest to to co było więc i mnie czeka demontaż mechanizmu.
Polecam dodatkowo dać wspornik pod podszybie. Jestem po naprawie mechanizmu. Tak jak poprzednicy stwierdzili staje (zaciera się sworzeń prawej wycieraczki). Przyczyną jest odstające podszybie i woda kapiąca na mechanizm prawej wycieraczki. Jak powiedzieli poprzednicy należy niestety wszystko wyjąć, oczyścić sworznie i przesmarować. Wycieraczki zaczną chodzić jak nowe. NIESTETY PROBLEM WRÓCI - trzeba usunąć przyczynę - nieszczelność podszybia. Ja dałem mały wspornik na środku podszybia i uszczelka dolega idealnie, nie polecam żadnego klejenia (pomaga na krótko). Cała operacja wymaga posiadania wiertarki, jednego wspornika i jednej śruby z nakrętką (M4).
Wspornik przykręcamy do bloku pod jedną ze śrub (u mnie byłą M6 - koło turbiny), a drugi koniec wspornika do podszybia dodatkową śrubą (naszą np M4) wiercąc pod nią mały otworek wiertłem 4,5mm. Czas pracy 30 min do godzinki razem z rozebraniem, czyszczeniem i smarowaniem mechanizmu sworzni. POLECAM podszybie nie opada i woda omija mechanizm wycieraczek.
pretorian2 20-05-2013, 13:51 lepiej pokazałbyś foto, bo jakoś specjalnie nie moge sobie tego wyobraźić jak to wygląda...
MistralJurata 24-06-2013, 15:29 No i problem dopadł i mnie...
Powiedzcie proszę, czy sam silnik będzie pasował od angola?
Będę wdzięczny za możliwie pilną informację, bo muszę zaraz zamawiać.
Mistral
Witam.
Mnie również dopadł problem wycieraczek. Mam 2 pytania:
1 - w jaki sposób nasmarować ten cały mechanizm, czy trzeba go w jakiś sposób rozebrać, bo ja nie byłem w stanie, skończyło się na wymontowaniu, lekkim pryśnięciu WD-40 i przesmarowaniu
2 - po zamontowaniu z powrotem mechanizm nie działa, a dodatkowo miałem przepalony bezpiecznik, którego wymiana nie pomogła. Wycieraczki są martwe.
Co mogłem schrzanić?
ad1 co chce smarować? Przeguby?
ad2.źle ustawiłeś ramię wycieraczki albo zbyt mocno skręciłeś i są duże opory
Naprawione.
Pomógł kolega, który robił już to w swoim aucie. Przed rozebraniem mechanizmu i przesmarowaniem sworznia, trzeba było go trochę podgrzać palnikiem ponieważ był już tak zatarty że silnik już nie dawał rady. Stąd ten przepalony bezpiecznik.
Po prostu jako laik nie mam wszystkich narzędzi i nie wiedziałem jak się do tego zabrać :oops:
witam wszystkich ...
Jutro zabieram sie za demontaz. Gdyby to nie pomoglo chcialbym na wszelki wypadek ustalic umiejscowienie przekaznika wycieraczek. Czytajac rozne wypowiedzi wolalbym miec awaryjne wyjscie :)
Niestety nie moge go odnalesc w Foce MK2 1.8 '10.
z gory dziekuje za szybka pomoc - najlepiej obrazkowa :)
Witajcie, mam (a może miałam) podobny problem - wycieraczki działały bardzo wolno od jakiegoś czasu, niestety jakoś nie było czasu się za to zabrać... Wczoraj usłyszałam jakieś stukanie (pomimo, nie używania wycieraczek - choć nie wiem czy to stukanie jest związane z pracą wycieraczek), a dziś wycieraczki nagle zaczęły śmigać jak szalone - działają PRAWIE idealnie, natomiast wycieraczka od strony kierowcy jakby przeskoczyła o parę centymetrów wyżej i jak wyciera to sięga po za obrys szyby... w dodatku hałasuje i gdy wraca to przeskakuje w jednym miejscu (słychać wtedy takie stuknięcie). Czy ktoś może mi powiedzieć jak bardzo jest to groźne, jaka część ewentualnie mogła nawalić i czy da się to jakoś sprawnie naprawić? Jakiego kosztu mogę się spodziewać u mechanika? Z góry dzięki za pomoc :)
pretorian2 12-03-2014, 09:34 zacierają ci się sworznie wycieraczek, być może popadał deszczi delikatnie woda poluźniła i chwilowo działają dobrze - ale pamiętaj takie usterki wracają ze zdwojoną mocą. A jeżeli chodzi o wychodzenie wycieraczki poza obryc, wygląda jakby przeskoczyła na sworzniu, co jest mało prawdopodobne, chyba, że masz bardzo wyrobiony gwint.
Arek900704 13-01-2016, 21:20 Witam,
właśnie wymieniłem w swojej foczce przedni mechanizm (ramię nówka, silnik ten co był), ale po zamontowaniu do samochodu co chwila przepala mi bezpiecznik nawet bez założonego podszybia i wycieraczek. Bardzo proszę o sugestie dlaczego tak się dzieje.
behiemot 02-04-2016, 19:06 też nagle zwolniły mi wycieraczki.
rozebrałem wszystko według instrukcji nasmarowałem i śmigają teraz wycieraczki pięknie.
przy demonatazu i montażu używałem instrukcji z "Sam naprawia Focus II i CMax od str 64"
PORADA: u mnie na tyle było już zapieczone że młotkiem musiałem naprawde mocno uderzać, niepotrzebnie jednak robilem to bezpośrednio w śrubę, gdyż to ją lekko rozpłaszczyło i nie można było nakręcic nakrętki (pomogło spiłowanie około milimetra śruby duzym pilnikiem).
Najlepiej chyba użyć jakiegos drewna lub np bolca przez który uderzamy w śrubę o średnicy trochę mniejszej niż śruba. I tak zresztą będzie coś takiego konieczne żeby wybić drugą połowę bolca przez środek (przynajmniej u mnie było tak spieczone).
Fachowo zakręca się też podobno nakrętkę na 3/4 na śrubę i młotkiem nap... w nakrętkę, którą można dokupić w razie czego za 10 gr, a gwintu się nie zepsuje :)
panowie u mnie też problem wystąpił, wycieraczki coraz wolniej chodziły, później nie chciały wracać , rozkręciłem cały mechanizm przeczyściłem i raz odpaliły a później koniec,jak martwe jakby brak prądu{wycieraczki ściągnięte, sam wirnik został żeby nie było żadnych oporów} bezpieczniki ok,
co mogło nawalić ?
hej problem nadal jest, rozebrałem mechanizm , przeczyściłem i dalej nic, prąd dochodzi
ale jak wycieraczki podpiąłem na krótko to robi zwarcie więc jak myślicie spalony silniczek czy przekaźnik do wymiany ?
Cześć, chciałem się tylko pochwalić ze dotknął mnie ten sam problem, tj. zwalniające a w końcu zatrzymujące sie wycieraczki, ze udało mi sie to naprawić jak opisywaliacie i wszystko śmiga bez problemu :)
padrelukas 21-07-2017, 11:37 Witam. miałem ten sam problem wczoraj. odkręciłem i tak było zapieczone,że niestety pękł, przy próbie naprawczej hehe. w sklepie na zamówienie 475 złociszy, na necie ceny różne około 300. Na szrocie 100 złociszy i już przed chwilą zamontowane. śmiga :)
Cześć.
Mam pytanie odnośnie silniczka wycieraczek przednich (Focus mk2): po tym, jak silnik padł kupiłem na allegro używany, w dobrym stanie. Po podłączeniu faktycznie działa i kręci mechanizmem, ale... Silnik pierwszy ruch wykonuje w dół, czyli wycieraczki fizycznie opadają w kierunku maski a dopiero później próbują wrócić na swoją pozycję. Dla mnie wygląda to tak, jakby silnik kręcił w drugą stronę. Sprzedający twierdzi, że silnik pochodzi z polskiej wersji Foki - nie z anglika. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną złego kierunku obrotów silnika? Dodam, że poprzedni działał prawidłowo... Z góry dzięki wszystkim za pomoc!
Witajcie,
Wiadoma usterka - zdjąłem podszybie, odkręciłem mechanizm, tylko nie bardzo wiem jak wypiąć wtyczkę aby jej nie uszkodzić oraz jak właściwie nasmarować mechanizm począwszy od otwarcia tego dziadowstwa?
noktovizor 18-06-2018, 07:51 Witam, problem dopadł i mnie niestety. Wpierw zapytuję mojego poprzednika M-in, ktoś odezwał się do Ciebie w sprawie Twoich zapytań i pomógł ?
I ja mam także zapytanie, ktoś wcześniej napisał, iż trzeba mechanizm nasmarować NIEWYCIERALNYM smarem, ja mam do dyspozycji ORLEN LITEN ŁT-43, takie coś styknie do nasmarowania ?
noktovizor 22-06-2018, 07:27 Witam, tak jak myślałem, nikt się już nie pochyli nad tematem i nie pomoże, temat umarł. Olać nowych forumowiczów, niech sobie radzą sami, ehhh.
No nic, łaski bez, to tyle.
Przepraszam, że jako amator który nie ma pojęcia jak rozwiązać Twój problem, nie jestem w stanie pomóc Ci za darmo :(
noktovizor 22-06-2018, 08:25 ZA DARMO ? a jakie to ma znaczenie czy ZA DARMO czy ZA KASĘ, to jest forum użytkowników, miejsce przeznaczone i stworzone do pomocy.
Niczego nie oczekuję ale także jak każdy inny zakładam że jak coś tu napiszę, opiszę to znajdzie się ktoś kto pomoże.
To jest dla mnie obraźliwe i przyznam szczerze, do szpiku kości BEZCZELNE sugerowanie że niby ja chcę coś za darmo ! Nie chcę ani za darmo ani za kasę, to jest FORUM !
Samo sugerowanie DARMO czy KASA jak dla mnie dyskwalifikuje takie forum i tyle. Jakbym chciał to załatwić za kasę to na pewno nie korzystałbym z PSEUDO FACHOWCÓW na forum tylko udał się do wykwalifikowanego warsztatu !
To tyle !
Witam, problem dopadł i mnie niestety. Wpierw zapytuję mojego poprzednika M-in, ktoś odezwał się do Ciebie w sprawie Twoich zapytań i pomógł ?
I ja mam także zapytanie, ktoś wcześniej napisał, iż trzeba mechanizm nasmarować NIEWYCIERALNYM smarem, ja mam do dyspozycji ORLEN LITEN ŁT-43, takie coś styknie do nasmarowania ?Ja smarowałem pierwszym lepszym smarem jaki znalazłem w garażu. Jak ma się slizgac to będzie :) najważniejsze żeby dobrze założyć listwę na szybę i do tego podszybie, żeby woda tam się nie dostawała.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Jakbym chciał to załatwić za kasę to na pewno nie korzystałbym z PSEUDO FACHOWCÓW na forum tylko udał się do wykwalifikowanego warsztatu !
Ja też. Najpierw zapytałbym na forum a jakby nikt nie odpowiedział, to po jednokrotnym podbiciu tematu pojechałbym do mechanika. Jeśli ten rozwiązałby mój problem, podzieliłbym się rozwiązaniem, żeby kolejna osoba z takim problemem mogła sobie z nim poradzić już bez wizyty u mecha.
Ale bicie piany o to, że nikt nie pomaga, jest trochę (wybacz określenie) dziecinne :)
Witajcie,
Wiadoma usterka - zdjąłem podszybie, odkręciłem mechanizm, tylko nie bardzo wiem jak wypiąć wtyczkę aby jej nie uszkodzić oraz jak właściwie nasmarować mechanizm począwszy od otwarcia tego dziadowstwa?Wtyczka jak wtyczka :) niby każda taka sama a inna, musisz jakoś popróbować, pewnie jest gdzieś jakiś bolec co trzeba podważać. Jak już wyciągniesz to przesmaruj wszystko co się tam rusza. Każdy trzpień, tylko uważaj bo to amelinum, to delikatne, ja trzpień młotkiem musiałem wybijac, już.nie pamiętam, ale wo że coś mi tam pękło, ale na razie działa jakoś prawie rok.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
krzys1968 22-06-2018, 09:41 Możesz użyć takiego smar PTFE nie zbiera kurzu.
noktovizor 25-06-2018, 11:52 Witam, zatem, operacja na otwartym organiźmie udała się, wycieraki śmigają jak nowe. Jednak, bez ingerencji mechanika i palnika nie obeszło się, jedna z prowadnic wycieraczki zastygła na amen.
A co do podszybia, zamontowałem je tak jak radził jeden z mechaników z warsztatu specjalizującego się w FORDACH, czyli najpierw zamontować tę wsuwaną listwę do podszybia, wcisnąć ją na szybę i dopiero potem całe podszybie i ... DUPA, cała reszta podszybia jest tak odkształcona że od razu podszybie wychodzi z tego rowka do którego się je wciska w listwie. Myślę jak to skleić ze sobą ale na ten moment nic jeszcze nie wymyśliłem.
Tyle w temacie, pozdrawiam.
Witam, zatem, operacja na otwartym organiźmie udała się, wycieraki śmigają jak nowe. Jednak, bez ingerencji mechanika i palnika nie obeszło się, jedna z prowadnic wycieraczki zastygła na amen.
A co do podszybia, zamontowałem je tak jak radził jeden z mechaników z warsztatu specjalizującego się w FORDACH, czyli najpierw zamontować tę wsuwaną listwę do podszybia, wcisnąć ją na szybę i dopiero potem całe podszybie i ... DUPA, cała reszta podszybia jest tak odkształcona że od razu podszybie wychodzi z tego rowka do którego się je wciska w listwie. Myślę jak to skleić ze sobą ale na ten moment nic jeszcze nie wymyśliłem.
Tyle w temacie, pozdrawiam.Może ta listwa jest już wyrobiona, nowa to koszt około 60-80 zł, u mnie gorzej trzyma się szyby, ale ostatnio trochę ją kombinerkami zgniotlem i dopiero na szybę (muszę jeszcze trochę poprawić), a podszybie trzyma się spoko.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Grzegorz MX 29-07-2018, 08:39 dla potomnych:
w ramach przeglądu corocznego - przegląd mechanizmu wycieraczek - bez demontażu:
Każdy trzpień który trzyma wycieraczkę ma od góry (po zdjęciu zaślepki i ramienia wycieraczki):
a. kapturek - do zdjęcia
b. taką zawleczkę /nie jest to zygier / taka 3/4 podkładka - zdjąć
c. podkładkę m12 zdjąć - jak jest rdza wymienić (jest cienka).
d. oring gumowy m12 - delikatnie do zdjęcia.
zakładać w odwrotnej kolejności.
Najtrudniej założyć zawleczkę - chyba że jest się młodym i dobrze widać rowek :)
WD40 się do tego nie nadaje.
zdjąć do oringa i wcisnąć tam smar, ewentualnie delikatnie.najlepiej kilka razy rozruszać.
Czy pomoże? - napewno - jakaś to czynność utrzymaniowa która spowoduje, że nie trzeba będzie rozbierać, wybić, czyścić trzpieni i łoże łożyska ślizgowego. A przynajmniej nie stanie wycieraczka w trasie podczas deszczu - może też spalić silnik.
U mnie silnik się tak rozgrzewał że jak próbowałem dotknąć to się oparzyłem.
Powodzenia. Ja zmieniłem mechanizm, a ten w ramach wolnego czasu uruchomiłem.
Ustawienie wycieraczek - widziałem że niektórzy oznaczają miejsce spoczynku wycieraczek. Nie trzeba - na szybie są odpowiednie znaki gdzie parkuje wycieraczka.
koziol.damian 28-08-2018, 09:03 Witam mam pytanie.
Wymieniłem u siebie mechanizm ale jest mały problem. Albo mi spadają za bardzo w dół albo przy innym ustawieniu jest za wysoko. Jakie ma być ułożenie tego ramienia w pozycji spoczynkowej jak przykręca się do silniczka ? Jak by mógł ktoś przesłać zdjęcie w pozycji spoczynkowej był bym wdzięczny
Anton G. 28-08-2018, 14:40 Z tego co się orientuję (ale jeszcze nie spojrzałem u siebie) i gdzieś tu na forum przemknęło parę razy to na szybie jest marker określający tę pozycję.
koziol.damian 28-08-2018, 14:49 Z tego co się orientuję (ale jeszcze nie parzałem u siebie) i gdzieś tu na forum przemknęło parę razy to na szybie jest marker określający tę pozycję.To się zgadza ale to określa same wycieraczki gdzie mają być. A mi chodzi o to w jakiej pozycji ma być zamontowany łączenie silniczka z mechanizmem na zdjęciu zaznaczyłem łącznik https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180828/dd6a342468e175c4911f413d1e5e3b4b.jpg
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Anton G. 28-08-2018, 14:58 To niestety nie pomogę, jak nie ma tam żadnych markerów lub sam żadnych nie poczyniłeś przed demontażem to zostaje chyba tylko stara dobra metoda prób i błędów.
koziol.damian 28-08-2018, 19:20 Udało mi się ustawić idealnie. Dla przyszłych pokoleń: ramię , uchwyt mocowania, mechanizmu do silniczka tak jak na poniższym zdjęciu ma być skierowany w lewo. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180828/f6807a6087f4ae6b94c1a6bff7c76bcc.jpg
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
|
|