Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wyciek koło wtrysku co teraz z tym ?


agrestt
24-08-2010, 14:16
Witam!
Powiedźcie mi którą część trzeba wymienić przy przeciekającym wtrysku chodzi o to że w okolicy wtrysku zebrała się czarna maź, w samochodzie czuć spaliny na postoju, a pod maską słychać cykanie, wiem że trzeba wymienić miedziane podkładki, ale ponoć to za mało że trzeba się pofatygować jeszcze z jakimiś uszczelkami, czy mógłby mi ktoś powiedzieć o które dokładnie chodzi..??
Pozdrawiam!

motorek26
25-08-2010, 19:13
robiłem to kilka razy ale nie pamietam aby były jeszcze jakieś inne uszczelki
wymieniałem napewno miedziane podkładki no i sporo było czyszczenia z tego nagaru

marekki_2004
26-08-2010, 14:18
kompletne uszczelnienie wtrysku składa się z uszczelki miedzianej, gumowej i takiego plastikowego ustalacza. Ostatnio kupowałem w ASO cały komplet do 4 wtrysków około 120PLN.

becks
01-09-2010, 17:37
to i ja przy okazji pytanie zadam bo mam w 2.0 tdci podobny problem, wylkko nie tyle z pod wtryskiwacza mi paliwko leci, a na łączeniu takiej plastikowej rurki z korpusem w ktorym wtryskiwacz siedzi. a tymi rurkami jest paliwo do komory doprowadzane...po wymianie swiec w aso zaczelo mi smierdziec paliwem w samochodzi i tak zauwazylem ostantio ze tam kaluza jest...co tam wymieniac ew jak to naprawic??

jan123
03-09-2010, 09:42
kompletne uszczelnienie wtrysku składa się z uszczelki miedzianej, gumowej i takiego plastikowego ustalacza. Ostatnio kupowałem w ASO cały komplet do 4 wtrysków około 120PLN.

Ja mam ten sam problem tyle, że z 1.6 TDCI 90 KM. cieknie spod szpilek trzymających wtryskiwacze. Uszczelniałem je silikonem, ale nie wszędzie trzyma. Teraz będę próbował podkładkami miedzianymi.

marekki_2004
05-09-2010, 19:34
U siebie mam również czarną maź w okolicach wtrysku. Co zrobiłem:
- uszczelnienie wtryskiwaczy - bez efektów dalej mokro
- wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - dalej mokro
- wymiana uszczelek kolektora ssącego - dalej mokro
Teraz czas na wkręcenie szpilek wtryskiwaczy na klej do śrub Loctite.

Boblo
05-09-2010, 23:22
jakoś mi te opisy dziwnie wyglądają. Przecież spod szpilek nie ma co cieknąć?! One są wkręcone tylko w głowicę,.. w sam metal,... na ich końcu nie ma dostępu do żadnej cieczy! A co do tego, że po wymianie podkładek pod wtryskiem ( miedzianych ) dalej cieknie to może to tylko złudzenie? Ta "smoła", która wydobywa się spod nieszczelnego wtrysku tak "ładnie" się na gorąco rozlewa wokół wtrysku, a potem zastyga, że błyszcząca powierzchnia tej zastygniętej mazi błyszczy się robiąc wrażenie cieczy. Sam to kiedyś widziałem,.. wyglądało to jak rozlana wokół wtrysku ropa albo olej, a to była stwardniała błyszcząca smoła. Jeśli kolega po wymianie uszczelki pod wtryskiem nie wyskrobał i nie usunął tej błyszczącej smoły to może wydaje mu się, że wciąż cieknie? :) To tylko moje sugestie z jednego auta ( FII 1,6 tdci ), które z taką dolegliwością widziałem.

marekki_2004
06-09-2010, 09:26
u mnie w okolicach wtrysków zbiera się olej silnikowy i niestety nie jest to złudzenie....

Co do wycieku ze szpilek wtryskiwacza:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78262&page=2

Boblo
06-09-2010, 11:08
Jakaś dziwna konstrukcja. Żeby szpila z gwinem przechodziła przez dwa elementy?! Akceptuje tą teorie z lekką dozą nieufności,.. dopóki nie przekonam się osobiście :)

jan123
07-09-2010, 07:18
Boblo, zobacz tam http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1241043#post1241043 pokazane jest jak skręcany jest silnik. Szpile przechodzą przez 2 elementy.

jan123
07-09-2010, 07:29
u mnie w okolicach wtrysków zbiera się olej silnikowy i niestety nie jest to złudzenie....

Co do wycieku ze szpilek wtryskiwacza:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=78262&page=2

MAREKKI 2004
Silikon, klej itp trzymają, ale nie tylko w 2 wtryskach.
Pisałem o tym wcześniej. Wpadłem na pomysł, ale nie robiłem jeszcze, żeby pod szpilki włożyć podkładki miedziane, ale bardzo cienkie. Znalazłem w necie h=0.4 mm, choć słyszałem też, że jest blacha 0.2 mm. To z kolei może podnieść wtrysk, więc nie wiem, czy nie trzeba będzie taką samą podłożyć pod wtrysk. Razem z tą gumową pod kołnierzem trzymającym. No bo co innego zrobić, kurtka na wacie...

marekki_2004
07-09-2010, 10:01
w piątek jestem umówiony po raz kolejny z moim mechaniorem w celu uszczelnienia szpilek wtryskiwaczy. Dam znać czy u mnie pomogło.

marekki_2004
14-09-2010, 19:42
no to szpilki wtryskiwaczy uszczelnione, z tymże mój mechanik nie zrobił tego na klej do śrub, czy też silikon lecz na specjalną pastę uszczelniającą, którą nabył w ASO.
Nie chce zapeszać ale na razie sucho....

Pytałem również czy to ostatnia możliwość wyeliminowania wycieku (po wymianie podkładek wtrysków, uszczelnieniu ich szpilek, wymianie uszczelek pokrywy zaworów i kolektora ssącego): podobno zdarzają się przypadki mikropęknięć samego kolektora ssącego i jak dalej będzie ciekło trzeba będzie go ściągnąć i sprawdzić jego szczelność.

jan123
15-09-2010, 07:45
no to szpilki wtryskiwaczy uszczelnione, z tymże mój mechanik nie zrobił tego na klej do śrub, czy też silikon lecz na specjalną pastę uszczelniającą, którą nabył w ASO.
Nie chce zapeszać ale na razie sucho....

Pytałem również czy to ostatnia możliwość wyeliminowania wycieku (po wymianie podkładek wtrysków, uszczelnieniu ich szpilek, wymianie uszczelek pokrywy zaworów i kolektora ssącego): podobno zdarzają się przypadki mikropęknięć samego kolektora ssącego i jak dalej będzie ciekło trzeba będzie go ściągnąć i sprawdzić jego szczelność.

Daj znać za jakieś 10 kkm.
Dzwoniłem do ASO, w którym uszczelniali mi wtrysk z reklamacją i zapytałem o szpilki. Ichniejszy Fachowiec zaproponował uszczelnienie klejem do misek olejowych twierdził, że jest to skuteczne. Może to ta sama pasta? Powiedział, że istnieje jeszcze możliwość zaspawania nieszczelności w pokrywie głowicy czy gdzieś tam, ale to może kosztować 3-4 tys. PLN. "TOTALNY KOSMOS"

dinli
17-12-2010, 21:59
Witajcie
Ja tez mialem potezny problem z wyciekiem (laniem wtryskow) ogromny smród w kabinie-masakra.
Wyciagneli wtryski i wymienili jakies gumki, uszczelki miedziane oraz jakies plastikowe podkładki kupione w komplecie w serwisie Forda (faktycznie).I jeszcze wiecej lały.Wróciłem po 3 dniach ze jeszcze wiecej leja.
Okazalo sie za jak zakłada sie gumki z wtryskami raz to nie mozna pozniej wtrysk jeszcze raz wyciagnac i te same gumki zalozyc.Poprostu sa jednorazowe.
BARDZO WAZNE !!!
Teraz spokuj cisza nic sie nie dzieje nie leja.Zrobiłem ok 300 km.
Koszt robocizny z czesciami 300 zł.
Pozdrawiam

gloraf
01-08-2011, 07:28
też miałem "smołe" wokół wtrysków, mechanior wszytsko mi wyczyścił, ładnie pieknie, wymienił wszystkie podkładki pod wtryskami, uszczelkę pod pokrywą zaworów, uszczelkę pod kolektorem i dalej "wielka kupa" po 650 km pojawiło się zapocenie, na jednej ze szpilek między szpilką podkładką a uchem od wtrysku, oby wystarczyło dokręcić/uszczelnić szpilkę jakimś silikonem - pastą
ps. Wogóle jest ktoś kto nad tym zapanował?????
Ciekawi mnie jak ten sam silnik zachowuje się w francuzach???

Damian
01-08-2011, 17:35
Ciekawi mnie jak ten sam silnik zachowuje się w francuzach???
Tak samo się zachowuje.

gloraf
02-08-2011, 10:20
też miałem "smołe" wokół wtrysków, mechanior wszytsko mi wyczyścił, ładnie pieknie, wymienił wszystkie podkładki pod wtryskami, uszczelkę pod pokrywą zaworów, uszczelkę pod kolektorem i dalej "wielka kupa" po 650 km pojawiło się zapocenie, na jednej ze szpilek między szpilką podkładką a uchem od wtrysku, oby wystarczyło dokręcić/uszczelnić szpilkę jakimś silikonem - pastą
ps. Wogóle jest ktoś kto nad tym zapanował?????
Ciekawi mnie jak ten sam silnik zachowuje się w francuzach???

Przeleciałem prawie wszytskie fora o francuzach i wg tej lektury zostało mi tylko uszelnienie szpilek..........

marekki_2004
06-08-2011, 11:30
Przeleciałem prawie wszytskie fora o francuzach i wg tej lektury zostało mi tylko uszelnienie szpilek..........

przeczytaj moje wcześniejsze posty, u mnie powodem wycieku oleju koło wtrysków okazał się pęknięty plastikowy pierścień kolektora ssącego dociskający uszczelkę kolektora.

mati001235
14-08-2014, 21:35
Witam

mam problem

W okolicach wtrysków jest mokro (maż czarna oraz woda pewnie ropa)
Dodatkowo na zewnątrz samochodu śmierdzi ropą.

Na ciepłym silniku jest problem z odpalaniem na zimnym ok.

Rośnie poziom oleju na bagnecie poziom płynu chłodzącego bez zmian,

Co moze być przyczyną czy do wymiany są wtryski mimo pozytywnego wyniku na przelewówce (domowy sposób ze zbiorniczkami)

Jeżeli do wymiany są wtryski to warto kupić używane za ok 500-600zł komplet które są sprawdzone na stole czy lepiej oddać swoje do regeneracji

szimano1
09-10-2014, 07:25
Witam,
Czy przy wymianie podkładek należy zakupić również takie rzeczy.

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Gniazdo-obsada-wtryskiwacza-Common-Rail-1.6-TDCi-FORD/2344
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-wtryskiwacza-Common-Rail-1.6-TDCi-FORD-1-szt/2342

szimano1
10-10-2014, 06:15
Witam,
Czy może mnie ktoś uświadomić co do kupna elementów do wtrysków.

Czy przy wymianie podkładek należy zakupić również takie rzeczy.

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Gniaz...TDCi-FORD/2344
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszcz...ORD-1-szt/2342

Duratec 20
10-10-2014, 10:39
Potrzeba zestaw :
1 podkładka miedziana
2 uszczelka obsady
3 obsada wtryskiwacza

Wymieniamy przy nagrzanym silniku ( ta czarna maź jest jak smoła zimna trzyma)
Najłatwiej wyciągać wykręcając szpili wraz z wtryskiwaczem (niepamientam jaki to klucz link http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sruba-dwustronna-mocowania-wtryskiwacza-1.6-TDCi/4398 )
a nakrętka tę śrubę to imbus 7

wrzoch
10-10-2014, 23:03
Okazalo sie za jak zakłada sie gumki z wtryskami raz to nie mozna pozniej wtrysk jeszcze raz wyciagnac i te same gumki zalozyc.Poprostu sa jednorazowe.

To akurat nie jest prawda. Po prostu spartolili Ci robotę i nie wiedzieli jak się przyznać.

Wtrysk możesz wyciągać i wkładać dowolną ilość razy bez wymiany czarnej uszczelki gumowej a'la simmering i bez wymiany ustalacza wtrysku (biały plastikowy krążek). Za każdym razem trzeba wymieniać TYLKO podkładkę miedzianą pod wtryskiem.

Teraz diagnoza pi razy drzwi. Przechodziłem wszystko w ciągu 5 lat, także owoc moich doświadczeń:

Jeśli śmierdzi spalinami i wokół wtrysku pojawia się zapocenie (faza wczesna) lub bajorko czarnej gęstej mazi (faza późna), do tego silnik chodzi głośniej, a nawet stuka przy dużym obciążeniu, to na 100% jest to podkładka pod wtryskiem.

Jeżeli wokół wtrysku jest mokro, ale bardziej wygląda to na olej silnikowy niż napędowy, to są 4 opcje:

a) Uszczelka pokrywy zaworów. To jest też część, której dwa razy chyba się nie da założyć tak, aby nie puszczała. Zawsze się gdzieś podwinie. Na szczęście poza ASO kosztuje w granicach 15PLN, także da się wytrzymać.

b) Uszczelnienia kolektora dolotowego - 8 oringów (4 większej i 4 mniejszej średnicy). To niestety boli bo trochę trzeba się narozkręcać żeby się dobrać do nich. Przy okazji można wyczyścić kolektor z tego syfu, który się tam nazbierał.

c) Wspomniane uszczelki a'la simmering co to kolega twierdzi, że są jednorazowe. Nie są. Jeśli nic nie wskazuje na to, że nie one są winne, to lepiej ich nie ruszać.

d) Szpilki wtrysku - tutaj też może puszczać, wtedy wykręca się je i wkręca ponownie na uszczelniaczu.

Jeśli nie wiemy co to i skąd to, to zawsze można umyć okolice zapocenia, przejechać się parę kilometrów i obserwować gdzie najwcześniej zaczyna się tworzyć bajoro. Jak wokół gniazda kolektora, to uszczelki kolektora, jak od strony pokrywy zaworów, to uszczelka pokrywy, jak wokół gniazda wtrysu to gumowa lub miedziana uszczelka, jak spod szpilki, to wiadomo.

Jakby ktoś zdejmował przelewy, to warto się zaopatrzyć z góry w oringi do nich, bo parcieją i może się okazać, że po złożeniu wszystkiego wtrysk poci się po całości od samej góry.

kaczor99
11-10-2014, 19:18
Najlepszym testem szczelności , jest sposób hydraulików , ja po prostu do spryskiwacza wlewam niewielką ilość płynu do naczyń i wodę .Tym spryskuje gniazda wtryskiwaczy na chodzącym silniku ,wydobywające się bąbelki dokładnie pokażą gdzie lecą spaliny ( nawet profilaktycznie można zrobić taki test) .

Co do wymiany części ,to na pewno miedziana podkładka zawsze, ustalacz zawsze stary ( tam niema co się zepsuć ) . Co do symeringu (uszczelka obsady) to bym podyskutował ,jak się mocno upaprze w tej mazi to ciężko doczyścić i wyjąć bez strat.

Na te małe uszczelki na rurkach od przelewu należy uważać ,serwis Forda ich nie ma a zestaw rurek kosztuje 200 zł , co prawda można znaleźć same uszczelki , ale nie są oryginalne i kosztują za 4 szt. koło 45 zł

wrzoch
11-10-2014, 22:35
Na te małe uszczelki na rurkach od przelewu należy uważać ,serwis Forda ich nie ma a zestaw rurek kosztuje 200 zł , co prawda można znaleźć same uszczelki , ale nie są oryginalne i kosztują za 4 szt. koło 45 zł


Też tak myślałem, aż mnie mechanik oświecił mój.
za 4 sztuki zapłaciłem 5PLN jeśli nie mniej, już nie pamiętam dokładnie. Nie puszczają. To jest zwykły oring odpowiednich rozmiarów, który powinien być odporny na ropę, nic więcej. Ta cena w ASO jest totalnie z czapy.

szimano1
25-01-2015, 00:36
Ratujcie koledzy. Rozebralem wttyski i kolektor. Wymienilem uszczelki i ustalacz wtryskow. Wszystko nowe. Po złożeniu w całość NIE MOGE ODPALIĆ AUTA. co może być przyczyną. PodejrzePodejrzewam zapowietrzenie ale wróciłem kilka razy i nic. A podobno się sam oodpowierza. Jak odpowietrYc UkUkład. Z góry dzięki za pomoc

krzys1968
31-05-2015, 22:07
Ratujcie koledzy. Rozebralem wttyski i kolektor. Wymienilem uszczelki i ustalacz wtryskow. Wszystko nowe. Po złożeniu w całość NIE MOGE ODPALIĆ AUTA. co może być przyczyną. PodejrzePodejrzewam zapowietrzenie ale wróciłem kilka razy i nic. A podobno się sam oodpowierza. Jak odpowietrYc UkUkład. Z góry dzięki za pomoc

Mogla zaistniec sytuacja ze zamieniles ktorys wtryskiwacz przy ponownym montazu , bo wtryski sa kodowane w komputerze i ich zamiana powoduje zle odczytanie kodu i auto moze nie odpalic

Matych
31-05-2015, 22:39
no tylko że kolega pytał o to w styczniu

WojtekLSCAFE
02-07-2015, 17:29
Dobre..

93karol
06-09-2016, 17:52
http://images76.fotosik.pl/873/0527d211159221bcmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0527d211159221bc)

Witam
Mam Wyciek W tym Miejscu. Sa tam jakieś uszczelnienia?

Jaszumondeo
08-04-2019, 10:31
Witam. Też mam wyciek w tym miejsca jak kolega powyżej. Sączy się z gwintu gdzie wkręcony jest czpień w korpus wtryskiwacza na którym nakręcony jest przewód ciśnieniowy od paliwa..

Foczka 23
08-04-2019, 10:35
Popuscic przewód i dokrecic ten króciec

renjan
09-04-2019, 11:54
Witam. Też mam wyciek w tym miejsca jak kolega powyżej. Sączy się z gwintu gdzie wkręcony jest czpień w korpus wtryskiwacza na którym nakręcony jest przewód ciśnieniowy od paliwa..

nie ma , dokręć króciec, on jest na gwincie stożkowym, ale sprawdź też przelewy (oring tego trójnika), może tam się coś sączy , to trójnik plastikowy obok a wydaje się żę to z ciśnieniowego

Lyyynx
06-07-2021, 20:54
1,6 tdci uszczelnienie wszystkiego praktycznie po naprawie i przejechaniu 500km zauważony wyciek zdecydowanie ropy z wtrysku. Pytanie czy jest szansa zrobić to samemu. Zdjęcia poniżej.

Vultar
06-07-2021, 21:48
Wydaje mi się że u Ciebie leci z przelewu, masz wtyczkę mokrą od góry, chyba że wygłuszenie maski też jest mokre. Jeżeli jest to chyba klucz 17 i zobacz czy możesz dokręcić tą metalową rurkę (przewód paliwowy idący od listwy wtryskowej).