Zobacz pełną wersję : Mondeo Mk3 . Patent na zapieczony mechanizm hamulca ręcznego:)


Aro77
26-08-2010, 10:46
Witam wszystkich

Moja rakieta to Mondeo 2.0 TDDI 115 KM 2001 rok kombi Ghia przebieg 205 tys.

Jakiś czas temu wymieniałem klocki przód, tył......z przodu nie było problemu...z tyłu po wymianie okazało się że ręczny nie odbija do końca....zapieczony (beznadziejny mechanizm samoregulacji)....zacząłem od przeczyszczenia mechanizmu benzyna ekstrakcyjna i penetrrator na zapieczone śruby...."pomogło" w 30 %...ale z lewego tylnego koła po przejechaniu kilkunastu km się dymiło...diagnoza mechaników...WYMIANA NAJLEPIEJ ZACISKU OD 300 DO 520 zł !!!myślałem że ich zabije smiechem!!...postanowiłem sam pomyslec poczytac na forum......itd........

i wymyśliłem....tak:

kupujemy sprężynke (w sklepie metalowym musi byc mocna i ciężka do ściskania! nie jakies badziewie od długopisu itp....!!!) ja dałem za 2 sztuki ....3,80 zł!! do tego benzyna i penetrator około 20 zł....

1. Czyscimy zacisk i mechanizm samoreguralcji najlepiej go odkręcic i przeczyścic za pomoca benzyny i penetratora....dla leniwych czy mało znających sie osób można to na upartego zrobic bez rozkręcania ale efekt bedzie gorszy....bo wyczyszczeniu skrecamy wszystko na swoje miejsce..

2. ściągamy linkę z dzwigni od samoregulatora hamulca ręcznego, bierzemy sprężynę

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=20558&stc=1&d=1282814959

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=20559&stc=1&d=1282815453

3. na linkę zakładamy sprężynę.....

( JESZCZE RAZ POWTARZAM SPRĘŻYNA MUSI BYC DOSYC SOLIDNA I MOCNA BO INACZEJ NIE BEDZIE EFEKTU) MÓJ RĘCZNY NAPRAWDE BYŁ ZANIEDBANY I ZAPIECZONY.....

http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=20560&stc=1&d=1282815453

4. zakładamy linkę na dzwignie sprężyna wtedy jest pomiędzy dzwignią a trzpieniem
Rozwiazanie wydaje sie prymitywne ale ja przejechalem około 2 tysiecy km byłem nad morzem gdzie auto stało na zaciagniętym recznym nawet 4 dni...uzywam go do dziś

i odbija jak nowy

Mam nadzieje że pomoże to wielu osobom w rozwiązaniu tej usterki jak również pomoże zaoszczędzic kila stówek:)

Pozdrawiam

Aro77

SrebnaStrzała
26-08-2010, 10:54
Dobry pomysł, chodź to zależy w jakim stanie jest linka oraz całe szczęki. Zrobie to u siebie na pewno trochę pomoże, bo mimo wymiany linek i tak nie odbija do samego końca.
Tylko widze pewien mały "szkopuł" w tej operacji. Zdjąłeś osłonke z linki jak się piasek do linki dostanie to może być nieciekawie

Aro77
26-08-2010, 11:10
Witam! no fakt zalezy to w jakim stanie jest cały mechanizm u mnie był fatalny....co do gumki to nie zdjąłem jej całkowicie.....jest przecieta na pół i troszke skrócona zapomniałem dopisac....i w miejscach w których piasek może się dostac(na wejściu do pancerza) linka jest zabezpieczona....dodam że z prawej strony gumki w ogóle nie mialem....a cały mechanizm chodził o niebo lepiej niz z lewej gdzie mialem gumke......więc ta gumka nie do końca zdaje swój egzamin....oczywiście chroni ale ważniejszy jest stan zacisku;)

Pozdrawiam

Luk@s
10-09-2010, 12:39
Ja to zrobiłem jakiś rok temu tylko trochę inaczej. Mianowicie zamontowałem dodatkową spręzynę obok tej, która jest w standardzie.

Jakub
27-11-2010, 23:04
Od czego kupiłeś te sprężynki, bo czeka mnie zrobienie tego patentu :(

lukaszMondeomk3
31-01-2013, 17:49
Napisz jakieś szczeguly na temat tej sprezynki ? tez musialbym przetestowac twoj patent moze pomoze a jesli nie to wymiana zaciskow mnie nie ominie

draker90
15-02-2013, 21:06
U mnie tak samo ręczny nie wraca blokuje koło ale ręką lekko da sie go wrócić. Czyli jakby sprężyna ma za mało siły. Póki co bede szukał mocnej sprezyny wszystkie gumki mam w fajnym stanie,

Polikon
21-02-2013, 12:44
Ja mam takie pytanko, zanim zacznę rozbierać zacisk.
Czy w zacisku jest jakiś samo regulator położenia dźwigienki ręcznego hamulca?
A problem jest w tym, że po zaciągnięciu ręcznego (dźwignia ręcznego podnosi się całkiem do góry) ręczny tylko trochę hamuje. Po opuszczeniu dźwigni ręcznego, dźwigienki na zaciskach wracają do śruby oporowej. Jak zaciągam ręczny to dźwignia od samego początku ciągnie linkę a mimo to nie starcza ruchu na zablokowanie kół.
I zastanawiam się czy w cylinderkach są jakieś samo regulatory.( Coś takiego jak w zaciskach Fiata 125)
Naczytałem się sporo o tych zaciskach, ale nikt nie wspomina, aby tam była jakaś regulacja.
I jeszcze jedno pytanie.
Na wszystkich fotkach, na których wydać zacisk tylnego hamulca, widzę, że linka jest mocowana od góry. Czyli dźwigienka ręcznego na zacisku jest skierowana do góry. A w moim modelu dźwigienka jest skierowana do dołu i jak zakładam linkę to jest trochę zabawy, bo wahacz przeszkadza. Po prostu mocowanie linki jest kilka milimetrów od wahacza.
Nawet jak kupiłem nowe linki to miałem kłopot z zaczepieniem ich na te dźwigienki, wszędzie widzę dźwigienki z zawiniętym końcem, a u mnie są przymocowane takie klocki metalowe i w nich są rowki na linkę.
Czy to jakieś nietypowe zaciski?

sokoleokoo2
24-02-2013, 21:43
Witam,

Witam, też walczyłem u mnie zostały fabryczne sprężyny które są dość mocne, właściwie to ciężki je zdjąć i założyć.

Mnie fachowcy regenerowali ale po kilka miechach szlak trafił bo zamiast smaru do zacisków zaaplikowali wazeliny technicznej. Nawet nie ściągałem, odkręciłem tylko nakrętkę od łapki i oczyściłem. Ale zauważyłem że aby to działało trzeba na wielowypuście odkręcić do maxa aż się zatrzyma, a sprężyna dać od zewnątrz i jest git.

Łapką ręcznego odkręcamy od maksymalnego obroty wieloklin aż sam się zatrzyma - zgodnie z ruchem wskazówek zegara - u mnie było o pół obrotu mniej.

Teraz dopiero w wakacje będę patrzył co się dzieje to może zamontuję dodatkową sprężynkę jak kolega z opisu.

iceman12
01-07-2013, 18:57
...odgrzewam trochę kolteta...

GDZIE można kupić takową sprężynę, jak zaproponowa Aro77 ?
Szukałem już w wielu miejscach i poległem.

Aro, a może Ty pochwalisz się, gdzie kupiłeś i może kupisz więcej i podeślesz paczką zainteresowanym? Oczywiście przedpłata + opłata na piwko za fatygę z góry ;)

Bardzo by mi zależało, a może nie tylko mnie...

Z góry dziękuję za odpowiedź.

juri2069
01-07-2013, 20:51
Mi tak nie oddawał ręczny to nalałem wd40 do linki , wziąłem kombinerki , złapałem tą linkę , i ruszałem nią przód tył energicznie chyba z 50 razy , i się tak rozruszała ze hula do dziś i oddaje hamulec

draker90
04-07-2013, 07:25
Jedną sprężyne można kupić tu http://allegro.pl/sprezyna-zacisku-ham-tyl-ford-mondeo-mk3-i3357077061.html a tę dodatkową to szukać. Spisać wymiary, chodzić i pytać po sklepach z wszystkimi rodzajami czesci.

malpi
11-07-2013, 15:48
Witam u mnie w ogóle nie da sie ruszyć, dodatkowo blaszka wyjechała się z frezów i kaplica. Czy jest możliwość jakiejś regeneracji zacisku? Nowy kosztuje w intercarsie od 239 do 400zł. Pomocy . Mam oba uszkodzone.

misu
15-07-2013, 18:57
Co do sprężynek, czekam na coś takiego. http://allegro.pl/t-25-sprezyna-zatrzasku-i3351471915.html
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.

radekg32
18-07-2013, 03:51
Co do sprężynek, czekam na coś takiego. http://allegro.pl/t-25-sprezyna-zatrzasku-i3351471915.html
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.

Pod warunkiem,ze dobrze powyginasz konce sprezyn ;)

przecin11
25-11-2013, 16:52
Powiem tak, sprężynki itp aplikowane jako dodatek do ręcznego zda egzamin ale zacisk dalej jest zapieczony. Cały diabeł siedzi pod uszczelką dźwigni. Pod nią dostaje się syf, błoto i woda. Jako że dźwignia ta pracuje w bardzo małym stopniu zapieka się tulejka, która wchodzi do zacisku i nie pracuje prawidłowo.
Ja zrobiłem tak:
Wyciągnąłem zacisk na warsztat. Odkręciłem dźwignię, zdjąłem uszczelkę i o matko, wszystko tam było od rdzy do piasku. Wyciągnąłem tłok hamulca, używając wd40 i spraju do zacisków hamulcowych czyściłem miejsce tulejki ruszając dźwignią na zmianę. Dźwignia rozruszała się nie do poznania. po oczyszczeniu z syfu pracuje idealnie. Uszczelki oczywiście wszystkie nowe założyłem. Wszytko pracuje teraz idealnie. Aha, pod uszczelką pod dźwigienką linki należy idealnie wyczyścić do gołego metalu. Jeśli zostanie tam chropowata rdza, uszczelka choć nowa, będzie przepuszczać dalej syf i robota na marne po dwóch miesiącach będzie.
Piszę dlatego to wszystko, bo rok temu średnio przyłożyłem się do tego i dziś znów robiłem powtórkę z rozrywki w jednym kole. Drugie od roku działa idealnie.

radek9103
31-12-2013, 18:58
W Mondeo MK3 z 2001 roku zapłaciłem za oba zaciski regenerowane wraz z wymianą 350 zł i zostawiłem stare. http://tablica.pl/oferta/zacisk-hamulca-tyl-mondeo-mk3-hb-sedan-kombi-CID5-ID3Xzj3.html#32a6cd86eb

tom86ek
27-01-2014, 13:34
misu? Czy Twoje sprężynki dały rade?

draker90
28-01-2014, 08:45
Ja założyłem coś takiego jak ma misu i kupiłem to http://allegro.pl/sprezyna-zacisku-ham-tyl-ford-mondeo-mk3-i3903103890.html teraz mam 3sprężyny na zacisk i działa ok.

groszkowalski
05-04-2014, 23:54
Witam
Ja założyłem sprężynkę wyjętą z takera(zszywacza) tapicerskiego

draker90
04-06-2014, 10:16
Gdyby ktoś miał problem ze znalezieniem sprężyny naciskowej to służę pomocą.

TheDaroPL
10-06-2014, 14:24
Witam
Gdzie kupić takie sprężyny?

rsobol
28-06-2014, 22:13
Witam, poszukuję 2 sztuk do tylnego zacisku:>

draker90
01-07-2014, 15:30
Ten sprzedawca ma sprężyny do zacisku. Ja mam 2szt jednakowe na jedynym zacisku. http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=d&us_id=1781540 (nie robie reklamy ale nie znalazłem innej oferty)

mateo898
18-07-2014, 19:29
Fajny patent problem co u was tylko ze umnie wcale niebylo sprezynek :? teraz trzeba tylko poszukac sprezynek:p

Pogodny
01-12-2014, 17:08
Dobry patent ;)
Ja dziś zrobiłem coś takiego i pięknie odbija do końca.

http://i61.tinypic.com/330wm86.jpg

radekg32
01-12-2014, 18:03
Dobry patent ;)
Ja dziś zrobiłem coś takiego i pięknie odbija do końca.

A gdzie kupiles te sprezyny ?

Pogodny
01-12-2014, 18:16
Jak kupiłem auto od Juri2069 z forum, to w koszyku w bagażniku była schowana taka dupno sprężyna długości może 40cm. No to odmierzyłem, boszka w ruch zamontowałem i jest :)

radekg32
01-12-2014, 18:50
To daj jakies wymiary tej sprezyny,srednica ,grubosc,dlugosc ewntualnie ilosc zwojow... :)

Pogodny
01-12-2014, 19:17
Jutro pomierzę i dam znać ;)

chasm
01-12-2014, 20:53
Ja kupiłem ciut większej średnicy, cieńszy drut, ale więcej zwojów niż na fotce Pogodnego - chyba od malucha czyli F126p, chyba związana z drążkiem zmiany biegów..

rustin
10-12-2014, 15:30
Albo jakiegoś linka jaką kupić:)

Pogodny
10-12-2014, 16:34
Zaraz idę do garażu to podam parametry tej sprężyny.

Pogodny
10-12-2014, 18:48
To daj jakies wymiary tej sprezyny,srednica ,grubosc,dlugosc ewntualnie ilosc zwojow... :)

Grubość sprężyny to 3mm, średnica 19mm. Przerwa między zwojami to 4mm. Także dość konkretna sprężyna. Odnośnie długości to miała około 30cm z czego musiałem odciąć tyle ile było trzeba aby w miarę prosty sposób nałożyć ją w linkę.

marek199
11-12-2014, 18:43
A czy nielepiej poświęcić sobotę ok 100 zł i samemu zregenerować zaciski i nie obawiać się, że kiedyś niespodzieanie może sprężyna nie da rady odbić( u mnie tak było)
Pozdrawiam

jussi
29-12-2014, 12:04
Grubość sprężyny to 3mm, średnica 19mm. Przerwa między zwojami to 4mm. Także dość konkretna sprężyna. Odnośnie długości to miała około 30cm z czego musiałem odciąć tyle ile było trzeba aby w miarę prosty sposób nałożyć ją w linkę.

Witam a powiedz jaką ma długość po odcięciu juz na zacisku bo znalazłem sprężyny z taka średicą tylko są długie 6cm czy nie bedą za krótkie?

chasm
29-12-2014, 12:36
Jeśli chodzi o długość to będzie właśnie w granicach 6-7cm - nie pamiętam jaką miałem. Zawsze można się wczołgać i zmierzyć - jest ładny dostęp.
W czasie zakładania (by było łatwiej) ścisnąłem ją i w 3 miejscach przewiązałem cienkim drucikiem, po założeniu linki na dźwignię rozciąłem druciki. W sumie z 10minut.
Pod uszczelkę (niestety nie mogłem odkręcić ramienia, a nie chciałem zdejmować całości) wstrzyknąłem (strzykawka z igłą) smar silikonowo-teflonowy po wcześniejszym przelaniu mocno wd40. Na początku musiałem mocno się zapierać kluczem/śrubokrętem by ruszyć ramię w pełnym zakresie, potem lekko palcami.
Na razie rok spokoju.
Jak padnie to zdejmę całość i pomocuję się ze śrubą ramienia bo nowe uszczelki mam kupione.

rustin
29-12-2014, 15:21
Jakby ktoś kupil taka co pasuje np na allegro to linka wrzuccie :-)

SE

jussi
30-12-2014, 14:32
Witam dzisiaj zamontowałem dwie sprężyny i ręczny odbija do samego końca :mrgreen:.
Jednak znalezienie odpowiednich sprężyn nie było łatwe prawie wszystkie sklepy w Wałbrzychu odwiedziłem (motoryzacyjne i "metalowe") i nic nie było. Dopiero na szrocie znajomy znalazł sprężyny z zaworu od butli lpg i pasują idealnie.
Wymiary to długość 60mm , średnica zew 19mm średnica drutu 2mm odległość między zwojami 4mm.
Przed założeniem sprężyn rozruszałem dźwignię za pomocą wd-40. Najlepiej w czasie montażu ścisnąć sprężyny ( ja zrobiłem to za pomocą opasek zaciskowych). Dodatkowo od strony dźwigni dołożyłem podkladkę szeroką aby sprężyna idelnie dolegała o dźwignii.

radekg32
31-12-2014, 21:10
Witam dzisiaj zamontowałem dwie sprężyny i ręczny odbija do samego końca :mrgreen:.
Jednak znalezienie odpowiednich sprężyn nie było łatwe prawie wszystkie sklepy w Wałbrzychu odwiedziłem (motoryzacyjne i "metalowe") i nic nie było. Dopiero na szrocie znajomy znalazł sprężyny z zaworu od butli lpg i pasują idealnie.
Wymiary to długość 60mm , średnica zew 19mm średnica drutu 2mm odległość między zwojami 4mm.
Przed założeniem sprężyn rozruszałem dźwignię za pomocą wd-40. Najlepiej w czasie montażu ścisnąć sprężyny ( ja zrobiłem to za pomocą opasek zaciskowych). Dodatkowo od strony dźwigni dołożyłem podkladkę szeroką aby sprężyna idelnie dolegała o dźwignii.

Kolego tez jestem z Wałbrzycha,poszlo priv :)
Mozesz cos blizej na temat tych sprezyn tzn ze srodka zaworu ?

jussi
02-01-2015, 16:29
Kolego tez jestem z Wałbrzycha,poszlo priv :)
Mozesz cos blizej na temat tych sprezyn tzn ze srodka zaworu ?

Jak byłem na szrocie to podałem wymiary jakich sprężyn szukam. Szukaliśmy w zaciskach ale nic nie było dopiero znalazł z butli od LPG mi wydaję się że to z zaworu zwrotnego ale zapytam, wiem napewno że pare butli mają więc sprężyny są.
Powiem naprawdę sprężyna pomaga. Zanim ją założyłem sprawdziłem czy nie zapieczone są tłoki wszytko normalnie chodziło ale ręczny nie odbijał do końca teraz nie ma problemu. Jedyna różnica to zwiększyła się siła pracy dźwignii ręcznego ale dla mnie jak najbardziej akceptowalne.:mrgreen:

A czy ktoś sprawdzał te sprężyny http://allegro.pl/sprezyna-rozprezna-gospodarcza-sprezyny-20x150-mm-i4903569866.html tylko trzeba by potwierdzić średnicę drutu i odległość między zwojami. Bo gdybym tych nie zdobył ze szrotu to chciałem te z allegro kupować więc warto sprawdzić.

jussi
04-01-2015, 15:01
Witam dzisiaj rozmawiałem ze znajomym konstruktorem i mówił że jego firma w sprężyny zaopatruje się w Świdnicy firma CLOOS i posiadają sprzedaż internetową.
http://www.cloos.pl//offer/group/69/-Sprezyny-LESJOFORS-

rustin
11-01-2015, 11:14
Niestety ale ten sklep nie odpisuje

SE

pawelt89
28-02-2016, 12:06
Jestem po wymianie zacisków na poliftowe i miałem problem z linką bo sprężyna od zacisku nie cofała do końca po założeniu linek (bez linek chodzi książkowo)
Dziś zrobiliśmy taki patent na odbijanie zacisku :D

rustin
28-02-2016, 19:32
Ile ta sprężyna ma?

Tapatalk

pawelt89
29-02-2016, 10:43
Ile ta sprężyna ma?

Tapatalk

Długości?
Nie ma pojęcia. Dobrana na czuja z tego co było :P
Podobno jest to sprężyna z pralki :P
Ale naważniejsze ze działa :)

Gacussmk3
29-02-2016, 21:27
Witam. Patent dziala od soboty.włożyłam sprezynki dziala jak nowy. Pozdr:one:

MMarioO
03-03-2016, 23:08
Chętnie kupie zaciski(tył) zapieczone lub z przeciekami. Zainteresowanych proszę o kontakt w wiadomości prywatnej.

rustin
05-03-2016, 14:09
pawelt89 u mnie z prawej strony ręczny też nie odbija do końca, nie ma tragedii bo nie dochodzi do końca może ze 2mm dlatego nie chce mi się tego robić , koło się nie grzeje.
Zastosowałem twój patent, wywierciłem dziurkę obok amora, sprężynka i jazda.
Sprawdź sobie czy ci teraz się nie grzeje mimo wszystko, przez to , że sprężyna jest przy amorze, ciągnie zacisk i kontruje go od dołu. Przez co nie chodzi swobodnie na prowadnicach i ocierają klocki cały czas.
Także pomysł jest zły.
Co zrobiłem u siebie ? Założyłem drugą sprężynkę orginalną , teraz mam dwie obok siebie i ręczny odbija do końca.

pawelt89
08-03-2016, 16:41
pawelt89 u mnie z prawej strony ręczny też nie odbija do końca, nie ma tragedii bo nie dochodzi do końca może ze 2mm dlatego nie chce mi się tego robić , koło się nie grzeje.
Zastosowałem twój patent, wywierciłem dziurkę obok amora, sprężynka i jazda.
Sprawdź sobie czy ci teraz się nie grzeje mimo wszystko, przez to , że sprężyna jest przy amorze, ciągnie zacisk i kontruje go od dołu. Przez co nie chodzi swobodnie na prowadnicach i ocierają klocki cały czas.
Także pomysł jest zły.
Co zrobiłem u siebie ? Założyłem drugą sprężynkę orginalną , teraz mam dwie obok siebie i ręczny odbija do końca.

Przejechałem od naprawy ponad 1000km i nic sie nie dzieje :)
Jest wporządku :)

rustin
08-03-2016, 18:15
Sprawdzałeś? Przejedz się bez użycia hamulca parę km to się przekonasz ze będzie ciepła tarcza.
Jak uważasz ale w taki sposób zaciska się kontruje bo go ciągnie od dołu

Tapatalk

szwagier1983
22-03-2016, 21:31
Witam u mnie drążek idzie do samej gury i zacisk też lidze do końca aż do tego ogranicznika a ręcznego nie ma prawie wogule , da się to jakoś wyregulowac ?

volvgangster
31-03-2016, 17:43
Panowie co do sprężynek:
Patent może i dobry ale u mnie się nie sprawdził.Założyłem na linki sprężynki i dodatkowo do oryginalnych po jednej sztuce więcej czyli 4 szt na dzwigienki i na linkę 2 szt.Nic to nie dało koła jak się grzały tak się grzały tylko delikatnie .W lato sam regenerowałem zaciski nowe gumki tłoczki pół roku było spokój teraz po zimie cyrki.Zdemontowałem dźwigienkę ręcznego usunąłem to półplastikową miseczkę osłaniającą przed zabrudzeniem.Przeczyściłem zawaliłem smarem poskładałem i narazie nic się nie grzeje a ręczny czyt.dźwigienka odbija na maxa.Przed zimą wyczyszczę stary smar nasmaruję na nowo i będzie śmigać.Założone tylko 2 sprężynki oryginalne.To tyle w temacie.

rustin
01-04-2016, 08:17
Czy demontowales zacisk do tego? Jak ściągnąć to ramie?

Tapatalk

chasm
01-04-2016, 13:14
Ja zastosowałem rozwiązanie z początku tego wątku przeszło rok temu i na razie jest ok. Chciałem przeczyścić/zregenerować ośkę/uszczelkę, ale nie udało mi się na szybko odkręcić ramienia (torx czy imbus) więc tylko starałem się z zewnątrz oczyścić. Pod uszczelkę wpsikałem teflon w sprayu (wyleciało trochę syfu). Rozruszałem ramię - na początku nie mogłem rękami wrócić w położenie skrajne. Potem bez linki i sprężyny samo wracało pod ciśnieniem płynu, założyłem sprężynę i na wtedy tyle. Teraz przy wymianie opon może znów psiknę pod uszczelkę teflonem.

volvgangster
01-04-2016, 14:08
Czy demontowales zacisk do tego? Jak ściągnąć to ramie?

Tapatalk
jeżeli mnie pytasz ? to zacisk odkręciłem od jażma a dzwigienkę ramię odkreciłem i ściągnołem z wieloklina

rustin
01-04-2016, 23:11
Aby odkręcić dźwigienkę potrzeba ściągać zacisk? Odkrecamy jedna śrubę na dźwignię i ja wyciągamy?

Tapatalk

volvgangster
02-04-2016, 08:13
Aby odkręcić dźwigienkę potrzeba ściągać zacisk? Odkrecamy jedna śrubę na dźwignię i ja wyciągamy?

Tapatalk
zacisku nie ściągasz
tak odkręcasz torxa i ściągasz dzwigienkę.Tylko dobry torx bo możesz objechać w środku i lipa z odkreceniem

rustin
10-04-2016, 08:46
Panowie co do sprężynek:
Patent może i dobry ale u mnie się nie sprawdził.Założyłem na linki sprężynki i dodatkowo do oryginalnych po jednej sztuce więcej czyli 4 szt na dzwigienki i na linkę 2 szt.Nic to nie dało koła jak się grzały tak się grzały tylko delikatnie .W lato sam regenerowałem zaciski nowe gumki tłoczki pół roku było spokój teraz po zimie cyrki.Zdemontowałem dźwigienkę ręcznego usunąłem to półplastikową miseczkę osłaniającą przed zabrudzeniem.Przeczyściłem zawaliłem smarem poskładałem i narazie nic się nie grzeje a ręczny czyt.dźwigienka odbija na maxa.Przed zimą wyczyszczę stary smar nasmaruję na nowo i będzie śmigać.Założone tylko 2 sprężynki oryginalne.To tyle w temacie.
Czy po odkreceniu torxa dzwigienka wychodzi bez problemu? Po jej demontażu płyn ucieka i trzeba odpowietrzac hamulce ?
Ile czasu po tym zabiegu jest ok?
Tapatalk

volvgangster
10-04-2016, 11:09
dzwigienka schodzi bez problemu jest na wieloklinie,płyn nie ucieka i nie trzeba odpowietrzać ukł.hamulcowego już 4 tygodnie jest i ręczny działa nic nie blokuje jest ok.Tak jak pisałem przed zimą stary smar zmienię na nowy i tak samo na wiosnę przy zmianie opon.Nie trzeba dodatkowych sprężyn miseczkę usunąłem i jest ok

pawelt89
18-05-2016, 20:46
Dziś zajrzałem jeszcze do dźwigni ręcznego bo miałem problem mimo nowych zacisków.
Potwierdzone info, że zaciski działają poprawnie a dźwignia jest problemem w tym momencie.
Zamiast wymienić wajchę ręcznego zrobiłem coś takiego:
https://youtu.be/Io9vC6oiSa4

Wyder
05-06-2016, 10:32
W moim przypadku sprawa nieodbijającego ręcznego ciągnie się już dłuższy czas. Problem pojawia się po wymianie klocków hamulcowych. Ręczny nie odbija do końca na lewym tylnym kole. Aktualnie mam zregenerowany zacisk i w inny sposób niż fabryczny wyłożoną linkę hamulca ręcznego. Póki co to połączenie działa, choć wczoraj po dłuższej trasie zauważyłem, że lewe tylna felga jest gorąca :? Przez ok. 2k km nie było żadnych problemów (jazda po autostradach oraz w naszych górach) ... do wczoraj. Muszę poobserwować felgę i być może zacząć szukać innego sposobu rozwiązania problemu. Ehh, a już liczyłem, że temat nie powróci.

pawelt89
08-07-2016, 11:20
W moim przypadku sprawa nieodbijającego ręcznego ciągnie się już dłuższy czas. Problem pojawia się po wymianie klocków hamulcowych. Ręczny nie odbija do końca na lewym tylnym kole. Aktualnie mam zregenerowany zacisk i w inny sposób niż fabryczny wyłożoną linkę hamulca ręcznego. Póki co to połączenie działa, choć wczoraj po dłuższej trasie zauważyłem, że lewe tylna felga jest gorąca :? Przez ok. 2k km nie było żadnych problemów (jazda po autostradach oraz w naszych górach) ... do wczoraj. Muszę poobserwować felgę i być może zacząć szukać innego sposobu rozwiązania problemu. Ehh, a już liczyłem, że temat nie powróci.

chyba tylko wymiana zacisków na polift pomoże w takim przypadku

Jarek_Lodz
18-07-2019, 19:36
Kolega ma mk3 sedan pre-lift. Bardzo długo stał i lewe koło się nie obraca, wygląda na gamulec ręczny. Co zrobić żeby nie ciągnąć lawety. Wypiąć linkę (jak) ? Może poprostu przelać tarcze olejem (trzeba przejechać max 3 km) ?

chasm
19-07-2019, 22:00
Ręcznie odciągnąć dźwigienkę przy zacisku, podważyć śrubokręt itp.

okoliczniki
09-10-2023, 14:37
Kup na Alle*** takie 2 sztuki (cena 1,68 zł/szt.):

Sprężyna naciskowa 1,5x14x60 ocynk

Czyli drut 1,5 mm, średnica 14 mm i długość 60 mm (bez ściskania). To na tyle duża średnica, że mieści gumowy mieszek zabezpieczający linkę.