Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] wymiana pompy wody


bunia24
29-08-2010, 17:14
witam moze mi ktos opisac moze jakies zdjecia bo padła mi pompa wody i chciałbym ją sam wymienic powiedzcie mi bardzo to jest skomplikowane z góry dziekuje za wszelkie sugestie

AdamGaL
30-08-2010, 06:51
jak dla mnie skomplikowane nie jest, nie wiem czy w TDCI jest tak samo jak w TDDI, ale jutro podesle pare fotek z małym opisem :)

bunia24
30-08-2010, 14:08
dziekuje bardzo będe wdzięczny czekam z niecierpliwoscią jutro chciałbym to zrobić

hefi
30-08-2010, 14:22
a tak z ciekawosci czesto trzeba wymieniac ta pompe?

polaff
30-08-2010, 14:24
a tak z ciekawosci czesto trzeba wymieniac ta pompe?

jak się rozleci. Ja w poprzednim mondeo jak kupiłem miałem przebieg 117tyś km i wiem, ze pompa nie była wymieniana, zaczęła lecieć zaraz po wymianie termostatów przy przebiegu około 190kkm

hefi
30-08-2010, 14:33
jak się rozleci.

a to nie bedzie juz za pozno? UPG nie powiedziala papa?

jendrekmak
30-08-2010, 14:41
a co to za koszmar? najwyżej trochę płynu wycieknie. ja zmieniałem pompę przy 315 tys. km

AdamGaL
30-08-2010, 16:59
wymieniasz jak ci padnie pompa, przewaznie jest tak że zaczyna plyn z niej uciekać, z tego co sie dowiedzialem w kilku sklepach warto brac zamiennik- firmy nie pamiętam - chyba SKF ponieważ jest cały z Alu (chodzi głownie os ścianke w pompie) a oryginalne maja ta scianke z jakiegos tworzywa ktore peka i potem potrzebna jest wymiana. Tak czy siak - jutro troche porozkrecam swoje MDO i pstrykne pare zdjęć :P Bo czego nie robi się dla kolegów z forum :P

jendrekmak koszmar to jest wtedy jak w trasie poleci po calości pompa i co 50 km trzeba lac 5 litrów wody żeby do domu dojechac :P

bunia24
30-08-2010, 17:51
umnie woda nie uciekała zaczął sie strasznie grzac ze niema jazdy i brak ogrzewania

polaff
30-08-2010, 18:28
chodziło mi tylko o to, że nie da się sprecyzować co ile się wymienia pompę a Wy mi tu jakieś koszmary...

jendrekmak
30-08-2010, 21:44
koszmar to jest wtedy jak w trasie poleci po calości pompa tak samo może polecieć np. rozrusznik, alternator, pompa wspomagania ale nie wymienia się ich przy określonym przebiegu tylko jak padną. w ten sposób to nie należy odjeżdżać od domu dalej niż 50 km jesli auto ma przejechane więcej niż 150 tys. km. albo wykupić dobry assistance (wyjdzie taniej niż pompa)

umnie woda nie uciekała zaczął sie strasznie grzac ze niema jazdy i brak ogrzewania prawdopodobnie zniszczyło się połączenie między pompą wspomagania i pompą wody. wspomaganie działa a pompa wody ledwo się kręci albo wcale (obstawiam wcale)

polaff
30-08-2010, 21:48
w ten sposób to nie należy odjeżdżać od domu dalej niż 50 km jesli auto ma przejechane więcej niż 150 tys. km

nie zgodzę się z Tobą, ja tym co mam w awatarze jesienią śmigałem do słupska 2 razy w tyg (ponad 300km w jedną stronę) ani razu mnie nie zawiódł - jeśli wiesz co masz to wiesz na co mozesz sobie pozwolić a jeśli na dodatek o to coś co masz dbasz to powinno być ok

sygulap
30-08-2010, 22:14
pompa wodna padła mi przy 210 000 km wymienić trzeba było i pompe wspomagania . Koszt części 1300 zł w ASO ( orginały). Asistans bardzo się przydaje bo awaria wydarzyła sie o 3 w nocy na A1 na dodatek ciągłem przyczepę i byłem 350 km od domu. Auto jest serwisowane w ASO jednak takich awarii nie sposób przewidzieć!

bunia24
31-08-2010, 18:58
witam wyjałem pompe to te tryby na łączeniu pompy wodnej z pompą wspomagania były w syfie tryby na pompie wspomagania miałem dobre nie było sensu ładować się w koszta

AdamGaL
31-08-2010, 19:26
widze że troszke sie spóźniłem ze zdjęciami :/
Ale może ktos inny bedzie potrzebował więc :
na zdjęciach zaznaczone sa w kółeczkach wszystkie śruby które trzeba odkręcic, opaski, dodatkowo napinacz paska wspomagania, oraz 4 śruby od mocowania samej pompy wody, na foto widac tylko 3.
ja odkręcałem w takiej kolejności |:

1 wąż gumowy przykręcany do kolektora - 2 opaski
2 mocowanie przewodów nad napinaczem
3 napinacz paska od wspomagania
4 kolektor
5 opaski wężów wychodzące z pompy
6 pompa wody

na jednym ze zdjęc jest zaznaczona niebieskim kólkiem śruba do odpowietrzenia układu

bunia24
31-08-2010, 20:41
dziękuje w tdci troszeczke to inaczej wygląda jakos sobie poradziłem chyba hehhe zobaczymy jutro jak go do końca złoże powiedz mi a ty pompe wspomagania zmieniałeś

AdamGaL
01-09-2010, 07:09
Pompa wspomagania została stara, mozna było kupic nowy komplecik (woda i wspomaganie) ale mi padla tylko od wody wiec tylko ją wymieniłem, od wspomagania sobie tylko przy okazji wyczyscilem i odrazu korzystając z okazji wymieniłem olej :)

bunia24
01-09-2010, 19:28
witam no udało mi się wszystko złozyc do kupy dziekuje za dobre rady ja tez pompy wspomagania nie wymieniałem tylko przeczysciłem duzo tu sie naczytałem ze trzeba komplet wymieniac to i to ale jak by tak zaczął wszystko wymieniac to ile to trzeba kasy pozdrawiam

vip03
08-02-2011, 11:03
czy trzeba spuszczać płyn od wspomagania przy wymianie pompy wody?

jendrekmak
08-02-2011, 12:20
nie trzeba

vip03
08-02-2011, 12:44
żeby zluzować napinacz paska to trzeba całkowicie tą srube odkręcić czy jak ?

avix
21-04-2011, 02:24
jestem po długim demontażu pompy wody ze wspomaganiem, tak jak podejrzewałem wałek pompy wody jest wytarty na maxa (zrobił się pręt z zębatki) a ten napędzający w pompie wspomagania jest taki sobie ciężko określić jego dokładne zużycie i nie wiem co robić z tym, jak na razie zalałem odrdzewiaczem, w ogóle to ja podejrzewam jako przyczynę tego zużycia wodę (rdzę) która się wytworzyła na tym wałku i działała jak piasek ścierający kółko zębate, smar który tam był nie dotykał nawet wałka tylko był na około wszędzie w dodatku miał w sobie rdzawy pył z tego wałka.

Dodam że kolektor dolotowy jest pokryty 0.5cm warstwą zbitego olejo-piacho-węgla jak również rura dolotowa do niego (z egr-em) jest w podobnym stanie ale warstwa osadu mniejsza


uwaga! w tdci 130 koni jest jeszcze metalowa rurka z egr-u która przeszkadza w demontarzu kolektora i komplikuje cały demontaż niestety

niestety! tak jak można było przypuszczać wałek pompy wody uszkodził wewnętrzne koło zębate pompy wspomagania, co za tym idzie kupuję używkę "pompa wody+pompa wspomagania"
http://lh6.ggpht.com/_jx6Pm4uPiIQ/TbL82I6v11I/AAAAAAAAASM/PmPhRDXVZeI/s1024/IMG_20110423_182039.jpg

http://lh5.ggpht.com/_jx6Pm4uPiIQ/TbL9FqTUS3I/AAAAAAAAASQ/Pmu4BIfk7c4/s1024/IMG_20110423_182014.jpg

AdamJ.
21-04-2011, 07:20
pompa wodna padła mi przy 210 000 km wymienić trzeba było i pompe wspomagania . Koszt części 1300 zł w ASO ( orginały). Asistans bardzo się przydaje bo awaria wydarzyła sie o 3 w nocy na A1 na dodatek ciągłem przyczepę i byłem 350 km od domu. Auto jest serwisowane w ASO jednak takich awarii nie sposób przewidzieć!

Wiem coś o tym i dobrze jest miec assitance:D
Pompa padła...ale wspomagania w Drawsku :D
Wszytsko juz naprawione i działa bez zarzutów.

jendrekmak
21-04-2011, 21:45
uwaga! w tdci 130 koni jest jeszcze metalowa rurka z egr-u która przeszkadza w demontarzu kolektora i komplikuje cały demontaż niestety tylko w silnikach po zmianie kolektora kiedy egr jest z przodu bo w starszych tego nie było

mch12
12-05-2011, 21:49
no właśnie i mnie dopadło, na 100 km muszę uzupełnić ok 200ml wody destylowanej tak że wożę bańkę w bagażniku i się zbieram do wymiany,
kupiłem już nowy pasek i obie uszczelki ale widzę że trzeba kupić pompę wody i tak patrze ale nie wiem czy podołam samemu wymienić - ciężki dostęp i tu pytanie czy muszę odkręcić kolektor i tę metalową rurę co idzie do egr'a - czy wystarczy wyjąć aku i obudowę i jeszcze jedno : jaki rodzaj rolki jest w napinaczu - słyszałem że można ją wymienić tylko ę rolkę a nie cały kosztowny napinacz ??

avix
13-05-2011, 23:10
no właśnie i mnie dopadło, na 100 km muszę uzupełnić ok 200ml wody destylowanej tak że wożę bańkę w bagażniku i się zbieram do wymiany
czy to napewno pompa, skąd taka diagnoza?

kupiłem już nowy pasek i obie uszczelki ale widzę że trzeba kupić pompę wody i tak patrze ale nie wiem czy podołam samemu wymienić - ciężki dostęp i tu pytanie czy muszę odkręcić kolektor i tę metalową rurę co idzie do egr'a - czy wystarczy wyjąć aku i obudowę
minimum to zestaw kluczy z łamaną grzechotką, rura egr owszem przeszkadzała ale idzie... kolektor to na 100% musisz zdemontować a przy okazji go sobie wyczyścisz bo będzie 0.5kg syfu w nim a uszczelki z niego u mnie przy 230 000 przebiegu były ok więc nie kupowałem zestawu chyba 9 uszczelek około 50 zł aczkolwiek z pod jednej lekko spryskuje :/. Problem w tym że pompa wody jest połączona z pompą wspomagania gdzie przewód ciśnieniowy to 1 wielki problem (ciężko odkręcić+ nieciekawy dostęp a w dodatku potem jak to skręcisz jest duża szansa że będzie ciekło polecam lekko oszlifować mosiężną podkładkę z castoramy za 45gr i nie cieknie bo kupiłem oring u forda plastikowy za 15zł który nawet nie pasował.... Demontaż obudowy akumulatora może pomóc (ja nie demontowałem)

i jeszcze jedno : jaki rodzaj rolki jest w napinaczu - słyszałem że można ją wymienić tylko ę rolkę a nie cały kosztowny napinacz ??
czy to naprawde niezbędne? dostęp bardzo dobry w sumie to jest 1 śruba... wymienisz jak naprawde padnie a nie na zapas inwestować

marcinjan15
23-05-2012, 17:46
Witam. wyczytałem że przy demontażu pompy wody trzeba też odkręcić pompę wspomagania i przewody. i takie pytanie mam czy płyn nie będzie wyciekał z tych przewodów i czy trzeba będzie to jakoś odpowietrzać?
Pozdrawiam;)

avix
30-05-2012, 01:11
Witam. wyczytałem że przy demontażu pompy wody trzeba też odkręcić pompę wspomagania i przewody. i takie pytanie mam czy płyn nie będzie wyciekał z tych przewodów i czy trzeba będzie to jakoś odpowietrzać?
Pozdrawiam;)

będzie wyciekał a odpowietrzy się samo jak poskładasz i dolejesz płynu, radze wyssać wszystko ze zbiorniczka przed demontażem to będzie się mniej czasu sączyć

jendrekmak
31-05-2012, 08:54
odpowietrzy się samo jak poskładasz i dolejesz płynuciekawe po co zrobili odpowietrznik na pompie wody?

avix
03-06-2012, 13:06
ciekawe po co zrobili odpowietrznik na pompie wody?


Zrobili go po to żeby odpowietrzyć pompę wody a nie pompę wspomaganie, przeczytaj ze zrozumieniem 2 posty przed twoim :)

jendrekmak
04-06-2012, 08:47
no tak. sorry.
pompę wspomagania to najlepiej kręcić kierownicą od dechy do dechy przez kilka minut na odpalonym silniku i pilnować płynu.

yogibull
02-01-2014, 21:34
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum lecz wiele się dowiedziałem o naprawie mojej usterki. Chcę się podzielić moimi doświadczeniami.

Ford Mondeo 2.0 tdci 115km 2003r.

Silnik się mocno grzał podczas jazdy, brak było ogrzewania, chłodnica zimna, węże raczej zimne, płyn w zbiorniczku wyrównawczym zimny i nic nie bulgocze.

Pierwsze podejrzenia to pompa wody bo wyglądało że płyn nie krąży w układzie. Ponieważ sprawdzenie termostatu jest dość proste i mało pracochłonne zrobiłem to i okazało się że pracuje, więc zająłem się demontażem pompy wody.

1. odkręciłem kolektor
2. odkręciłem metalową rurkę która mi przeszkadzała
3. odkręciłem obudowę paska klinowego napędzającego pompę i zdjąłem pasek
4. zdjąłem wszystkie węże z pompy oraz odkręciłem rurkę wysokiego ciśnienia z pompy wspomagania
5. wykręciłem pompę(wody i wspomagania)
6. po rozkręceniu pompy wody okazało się że istotnie wałek napędzający turbinkę pompującą wodę jest ukręcony przy wieloklinie wchodzącym do wałka pompy wspomagania.

Jutro od rana będę szukał części w okolicznych sklepach. Mam nadzieję że znajdę sam wałek. Jeśli nie to będę musiał kupić całą pompę. Wrzucam kilka zdjęć zrobionych podczas naprawy. Mam nadzieję że komuś kiedyś się przyda.

jendrekmak
04-01-2014, 16:33
Mam nadzieję że znajdę sam wałek. Jeśli nie to będę musiał kupić całą pompę.sam wałek! chyba tylko używany. kup nową pompę i tyle. nie baw się w jakieś dziwne przekładki

yogibull
06-01-2014, 13:24
Masz rację. Kupiłem nową pompę i już jest na miejscu. Jeszcze myślę że 1h pracy i autko powinno być gites. Jutro rano biorę się do pracy dalej. Pozdrawiam

benio
10-02-2014, 21:42
Dzisiaj przy optymalnej temperaturze silnika (wskazówka temp. pionowo) z nawiewów wiało chłodem. Okazało się, że w zbiorniczku wyrównawczym jest za mało płynu - diagnoza - zauważyłem cieknący płyn spod pompy wody.
I tutaj do doświadczonych wymianą pompy w Mdo MK3 TDCi 2.0 - co najczęściej jest powodem cieknącego płynu z tego elementu:
- pęknięta obudowa plastikowa,
- łączenia pompy wody z pompą wspomagania?

Oczywiscie w dzień luknę dokładniej skąd cieknie (jeżeli oczywiście bez demontażu ww. podzespołu zdołam), ale wstępnie chciałbym czegoś więcej się dowiedzieć.

benio
11-02-2014, 12:12
Właśnie oblukałem pompę, zrobiłem fotkę i nagrałem filmiki. Znalazłem miejsce, z którego kapie płyn. Jest to o tyle ciekawe, że jest ono po stronie pompy wspomagania (może na łączeniu).:shock:
Czy jakiś oring między pompami (wodną i wspomagania) puścił i można go wymienić, czy wymiana całego podzespołu(łów) jest konieczna:?:

PS
Za wzgledu na rozmiar plików *.mp4 (kilkaset KB) nie mogę ich wrzucić na Forum.

tlopuc
12-02-2014, 19:22
Pompa wody puszcza na wałku i dlatego tutaj kapie. Do wymiany pompa wody.

benio
12-02-2014, 19:43
Już zakupiłem nową (SKF) i może jutro wymienię.

15.02.2014
Pompa wymieniona (wozidło Mondeo 2.0 TDCi rok 2006 z DPF-em) i aby to wykonać nie musiałem demontować ani kolektora ssącego ani pompy wspomagania.
Pacjent żyje i już nie sika płynem.:)

ZPGS
07-05-2014, 16:45
Czy ktoś spotkał się z cieknącym płynem dokładnie w tym miejscu ( z pod małego termostatu ).
U mnie w Mondku właśnie coś takiego się dzieje. Przez ten wyciek zalewało mi rozrusznik, aż ten odmówił posłuszeństwa :oops:

Czy da się "ten termostat" jakoś mocniej "dokręcić", wcisnąć, podłożyć podkładkę jakąś większą. Da się coś w ogóle z tym zrobić

https://plus.google.com/photos/114644635617074759817/albums/6010709148871474097

jendrekmak
07-05-2014, 20:10
prawdopodobnie się plastik pokruszył co często się zdarza więc tylko wymiana. nic innego nie zrobisz

benio
07-05-2014, 21:16
Lub uszczelka typu oring do wymiany przy tym termostacie.

luksus1908
23-06-2014, 09:01
fakt,zaraz po wymianie termostatu poleciała mi pompa wody...

romekcz
28-10-2014, 13:26
Panowie mam do wymiany pompę wody. I tu moje pytanie: jakim smarem potraktować połączenie pompy wody z pompą wspomagania? Czy tylko przesmarować czy wypełnić?

wbbmzg
30-10-2014, 21:07
Dasz smaru - będzie dobrze. Nie dasz też będzie dobrze :) Nie ma znaczenia.
Daj tylko na wałek trochę żeby metal nie tarł o metal

Gajdzi
30-11-2014, 00:02
Panowie, chcialbym dopytac czy przy wymianie pompy wody w 1.8 TDCI (125KM, z mokrym paskiem) trzeba demontowac rozrzad?

polecany na forum serwis ATL (p. Tomka) stwierdzil, ze jednak tak. Ja natomiast nie doszukalem sie takich sugestii na forum.

blanszek
28-03-2018, 16:32
Witam a czy ktoś może mi odpowiedzieć czy przy walniętej pompie wody ogrzewanie wewnątrz może działać normalnie.

peteypee
28-03-2018, 19:22
To zależy w czym problem z pompa. Jeśli tylko cieknie ale robi obieg to tak. Jeśli zjadło wirnik i nie ma obiegu to bedzie słabiej lub wcale

blanszek
28-03-2018, 21:15
Dzisiaj dobrałem się do tej pompy pościągałem wszystkie weze nie jest łatwo odkręcić te sroby co trzymają samą pompę ale do czego zmierzam kręcąc rolka od wspomagania płyn wycieka przez pompe bo słychać ze się kręci i nic nie jest zerwane czy może być sprawna ta pompa

tomoplw
24-08-2019, 18:04
Witam. Skad moze mi cieknac plyn chlodniczy bo wymienilem pompe wody bo ja obstawialem ale to nie ona najwidoczniej. Weze zdaja sie byc ok i nie puszczaja. Filmik z pod auta gdzie widac jak cieknie. Jakies pomysly? https://youtu.be/3SDE4eLhug0

stecus
28-08-2019, 13:43
Wąż od małego termostatu do chłodnicy oleju.

tomoplw
01-09-2019, 08:56
Właśnie sam już do tego doszedłem i chciałem poinformować że już zrobione. Najgorzej założyć ten wąż na termostat... reszta wymiany to pikuś i najwygodniej dobrać się do tego od spodu. Wywala się rurę od intercoolera i dostęp do podstawy olejowej i chłodniczki bardzo dobry. Nie trzeba rąk łamać ��

smk312
12-06-2020, 16:32
Witam mam pytanie. Wymieniałem dwa razy termostat, czujnik temperatury, oraz sprawdzałem chłodnice czy nie zapchana.
Mam problem, autko normalnie grzeje, wskazówka w pionie po rozgrzaniu. Ale temp osiaga 105 stopni i cisgle stoi tyle, wentylatory chdoza na maxa i sie nie wykaczaja, chłodnica letnia jest. Czy to moze byc pompa wody?

pogo49
04-11-2020, 11:31
Witam.Zabrałem się za wymianę pompy wody w mondeo mk3 1.8 benzyna HE,odkręciłem śruby ale nie mogę wyjąć pompy,próbowałem podważyć śrubokrętem ale pompa ani drgnie.Co może jeszcze ją trzymać?

krystian1410
04-11-2020, 15:38
silikon