Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Oznaczenie opon 4x4


kubaq
09-09-2010, 07:36
Panowie ponieważ zbliża się zima, a będzie to moja pierwsza zima z Kugą, mam pytanie czy opony moga być tzw "zwykłe" zimówki czy raczej powinno się stosować te z oznaczeniem 4x4? Jak to u was wygląda?

jvc
09-09-2010, 13:30
Różnie, a jakie masz teraz ?

kubaq
09-09-2010, 16:25
Jakie mam teraz? Cholera nie wiem jakie tam zakładaja fabrycznie, a to dlatego że moja Kuga dopiero wczoraj dotarła do Polski więc pewnie odbiór nie wcześniej jak w przyszły wekend. Pod warunkiem że wszystkie formalności :568:przebiegną bez zakłóceń. Dlatego pytam o oponki.

takitam
09-09-2010, 18:37
Panowie ponieważ zbliża się zima, a będzie to moja pierwsza zima z Kugą, mam pytanie czy opony moga być tzw "zwykłe" zimówki czy raczej powinno się stosować te z oznaczeniem 4x4? Jak to u was wygląda?

zwykłe zimówki dobrej klasy firmówki, polecam 17" nie większe

ps w jaki mieście będzie jeździła twoja kuga bo śląsk jest wielki :P

Kriss1
09-09-2010, 18:50
Prawdopodobnie założone będziesz miał opony całoroczne M + S (stylem amerykańskich SUVów). Z doświadczenia (Właśnie mija rok od czasu, kiedy jeżdżę F.K.) można "męczyć się" na tych oponach w zimie. Ale jak spadnie śnieg to już płyniesz. Ja kupiłem Nokiany WR G2 XL (co do symboli nie jestem pewien) z rantem ochronnym (ponoć standard przy takim rozmiarze). Różnica jest niesamowita. A ponieważ autem jeździ głównie moja żonka, to planowałem taki zakup już przy odbiorze. Koszt (wyszukałem promocje) 450 PLN za szt. Polecam również drugi komplet felg, bo wyważanie z obciążeniem na ścieżkce, to koszt około 150-200 PLN (2 x w roku = 300-400 PLN) - przynajmniej w dobrym warsztacie wulkan. gdzie nie niszczą felg.
pozdro. K.A:surprise:

Panowie ponieważ zbliża się zima, a będzie to moja pierwsza zima z Kugą, mam pytanie czy opony moga być tzw "zwykłe" zimówki czy raczej powinno się stosować te z oznaczeniem 4x4? Jak to u was wygląda?

kubaq
09-09-2010, 19:58
zwykłe zimówki dobrej klasy firmówki, polecam 17" nie większe

ps w jaki mieście będzie jeździła twoja kuga bo śląsk jest wielki :P

w cz-wie będzie śmigała

kubaq
11-09-2010, 09:02
Panowie nie podjeliście widzę zbytnio tematu.A szkoda.
W dalszym ciągu nie wiem jakie opony na zimę.Czy te oznaczone 4x4 czy tzw. do "osobówek"!? Bo nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

takitam
11-09-2010, 09:12
Panowie nie podjeliście widzę zbytnio tematu.A szkoda.
W dalszym ciągu nie wiem jakie opony na zimę.Czy te oznaczone 4x4 czy tzw. do "osobówek"!? Bo nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

do osobówek !!!!!!!!!!! 4x4 to do prawdziwych terenowych z reduktorem, nasze kugi mają taki nie do końca napęd 4x4 działa on tylko do jakiejs tam predkosci .

Pawelo79
11-09-2010, 15:28
Poczytaj na stronie michelina, pirelli lub innej firmy, co proponują, ważne aby rozmiar i nośność się zgadzał

Przemeq
11-09-2010, 21:10
Polecam Dunlop Winter Sport 3D, w zeszłym roku zamontowałem (a później zdemontowałem bo się zrobiło za ciepło i na trasie pływały), a po ponownym zamontowaniu było idealnie.

Nawet wyprzedzanie auto na trasie, po śniegu, było jak marzenie (a mina wyprzedzanych - bezncenna:) )
Napęd 4x4 + te opony, i więcej (mi) nic nie trzeba.

takitam
11-09-2010, 21:31
Polecam Dunlop Winter Sport 3D, w zeszłym roku zamontowałem (a później zdemontowałem bo się zrobiło za ciepło i na trasie pływały), a po ponownym zamontowaniu było idealnie.

Nawet wyprzedzanie auto na trasie, po śniegu, było jak marzenie (a mina wyprzedzanych - bezncenna:) )
Napęd 4x4 + te opony, i więcej (mi) nic nie trzeba.

kolega kubaq pyta czy opony z oznaczeniem 4x4 czy jak do zwykłej osobówki? twoje maja 4x4 oznaczenie ?

Przemeq
11-09-2010, 22:18
Nie mają, też się zastanawiałem nad tym, ale wytłumaczono mi, że 4x4 mają 2 rzeczy inaczej:
1) Większą nośność (a tą dobrałem odpowiednio do KUGI)
2) Jeszcze większą przyczepność na (głębokim) błocie - nie klei się. A w "terenie" ja tym autem nie jeżdzę. Szkoda plastików i lakieru, a to nie jest auto terenowe. Natomiast na trasie i na wyjazdach na narty lepiej się sprawdzi ww opona. Zawsze jest coś za coś. Terenowa opona nie trzyma tak dobrze na normalnych drogach i dużych prędkościach

LogoDTP
11-09-2010, 22:53
mnie osobiście zaciekawiły te Nokiany... cena przystępna a w opiniach i testach wydaje si e bdb (te WR G2 X) wydają się byś dobre, w porównaniu co z Kleberem, którego ponoć w standardzie dodają za ok. 4 klocki ! Nokian to ok. 450 zł (brutto) x 4 + stalówki .... rachunek jest prosty ! jedno pytanie, bo fugą zimą jeszcze nie jeździłem 16" czy " 17" na zimę... co się lepiej sprawuje... komfort to zdecydowanie 16" ale....

sun
12-09-2010, 08:35
W kwestii opon to wszystko zalezy od kieszeni co chcemy kupic.
Najwazniejsza jest nosnosc no i oczywiscie dedykowany rozmiar. Dla kugi to 100T. Nie moze byc mniej. Tak wiec jesli ktos decyduje sie na rozmiar 16 cali musi to wziac koniecznie pod uwage. A w tym rozmiarze opony z taka nosnoscia zazwyczaj maja 4x4.
Ja wybralem opcje 16 cali 235/60/16
Po pierwsze dostepnosc felg uzywanych jest duza w dobrej cenie. Pasuje te od mondeo ale trzeba zwracac uwage na oznaczenia.
Po drugie wyzszy profil opony 60 wplynie na lepsze wybieranie nierownosci zimowych..lodu, zmarznietego sniegu itd.
Skoro firmowo daja opony continentala 4x4 nawet do aut na jedna os to tego sie trzymalem, ale to nie jest koniecznosc.
Osobiscie udalo mi sie zlozyc komplet za 1900 zl z oryginalnymi kolpakami.

felgi stalowe uzywane od mondeo stan idealny - 400zl
opony nowe z duzym upustem continental 4x4 wintercontact 235/60/16 -1400
kolpaki ford mondeo, kuga 16 calowe - 100

pozdrawiam

Przemeq
12-09-2010, 09:39
Moje są 99 H, 235,55, R17

sun
12-09-2010, 10:30
Silniki: 2.0 TDCi - 2x4/4x4 (100 kW)

Oryginalne rozmiary opon:
Rozmiar Indeksy(nosnosc) Ciśnienie
235/60R16 100 V 2.3/2.3 - 2.4/2.8

Pasujące rozmiary opon:
Rozmiar Indeksy Ciśnienie
235/55R17 99 V 2.3/2.3 - 2.4/2.8
235/50R18 97 V 2.3/2.3 - 2.4/2.8
235/45R19 95 V 2.3/2.3 - 2.4/2.8

Oczywiście wskaznik predkości moze byc rozny V do 240, T do 190 i H do 210

I tego sie trzymac :)

takitam
12-09-2010, 10:47
Moje są 99 H, 235,55, R17

taki sam zestaw nam na zimę i nie ma oznaczeń 4x4
17" profil 55 to jest sporo przy szerokości 235, komfort super, co do używanych stalówek to jakiś żart !!!!!! skąd wiemy czy nie były klepane prostowane :(

sun
12-09-2010, 13:58
do przemeq
"Terenowa opona nie trzyma tak dobrze na normalnych drogach i dużych prędkościach"

Bzdura kompletna. Gdyby tak bylo to nie dawali by na wyposazeniu opon 4x4. Po prostu one sa lepiej wzmocnione. Ja moge sobie pozwolic na zwykle opony przy napedzie na jedna os. Ci, ktorzy maja naped na dwie osie powinni jednak kupowac 4x4, bo inaczej sie sily rozkladaja nawet gdy nie jezdza po drogach w terenie. Opony zarowno do aut 4x4 oraz zwykle zapewniaja podobny komfort jazdy. To ze 4x4 to nie znaczy ze nadaje sie tylko do traktora.

Takitam
Powiem Ci tak. W poprzednim aucie kupowalem nowe felgi stalowe. Okazalo sie ze maja bicie wieksze od uzywanych.
Mysle, ze laik w temacie sie nie pozna czy byla klepana czy tez nie, ale na porzadnej maszynie fachowiec potrafi to stwierdzic. Poza tym kupisz nowe zalozysz, uderzysz w kraweznik kupujesz nowa czy nadal jezdzisz na klepanej? Odpowiedz sobe na to pytanie. Kazdy ma prawo wyboru. Jest mnostwo aut uszkodzonych sprowadzanych, z ktorych felgi sa jak nowe, wiec po co przeplacac.

Przemeq
12-09-2010, 15:38
To, że pisze 4x4 to i tak bzdura, zobacz na bieżnik prawdziwej terenowej opony....
PS. Oczywiście niech każdy kupuje co uważa...
PS2. Letnie są wranglery 4x4, a i tak kupie bez 4x4 jak się te skończą i wtedy będzie pełne porównanie

takitam
12-09-2010, 15:54
zmuszacie mnie że bym wychodzi z domu oglądać to co mam :619:
a więc, mam kugę 4x4 opony 18" 97v bez oznaczenia 4x4 ,za to pisze radialne , nie wiem co to znaczy:P
zimówki mam 99h też bez znaczka 4x4

co do stalówek to nie są za delikatne do takiej kugi, aluminiowe to kawał odlewu, praktycznie nie do z krzywienia , co do kupna używek to racja , można trafić prawie nówki :P

kubaq
12-09-2010, 17:30
Witam.
Fajnie że dyskusja trochę drgnęła.
Jeśli chodzi o drugi komplet felg ja osobiście zamówiłem sobie w salonie fordowskie 17". Zaproponowali mi alu za 1750zl lub stalowe za 1620zl brutto komplet rzecz jasna. Wybrałem alu. Jeśli chodzi o opony z tego co piszecie wnioskuje że to indywidualna sprawa czy ktoś wybierze opony 4x4 czy "zwykłe". Choć częste wyjazdy na narty podpowiadają że może jednak opona 4x4 byłaby przydatna teoretycznie póki co ponieważ nie wiem jak to w praktyce. Z drugiej jednak strony nie chcę żeby te 4x4 nie były "przerostem formy nad treścią".

takitam
12-09-2010, 17:45
jak fabryka nie dali 4x4 to poco kupować samemu ? a ciekawe jak jest u konkurencji ?

sun
12-09-2010, 18:11
A mi dali do auta z jedna oska 4x4 continental contact 235/55/17 99V M+S Radial

radialne opony sa bardziej komfortowe, cichsze, mniejsze spalanie od diagonalnych i bezpieczniejsze na zakretach, inny jest uklad wlokien niz w diagonalnych
diagonalne potrafia sie szybciej deformowac za to sa odporniesze na uszkodzenia mechaniczne

to tyla :)

kubaq nie rozumiem wyrzucania pieniedzy w bloto
moge ci dac namiary na salon forda i facet ma felgi stalowe fordowskie 17 w cenie 250 zl/szt. wiec nie wiem skad 1650
poza tym wejdziesz na strone sklepu forda i oni ci ladnie przywioza do domciu :)

jvc
12-09-2010, 18:40
radialne opony sa bardziej komfortowe, cichsze, mniejsze spalanie od diagonalnych i bezpieczniejsze na zakretach, inny jest uklad wlokien niz w diagonalnych
diagonalne potrafia sie szybciej deformowac za to sa odporniesze na uszkodzenia mechaniczne


Opony diagonalne to przeszłość, od dawna nie stosowane w nowoczesnych samochodach :)

kubaq
12-09-2010, 19:42
A mi dali do auta z jedna oska 4x4 continental contact 235/55/17 99V M+S Radial

radialne opony sa bardziej komfortowe, cichsze, mniejsze spalanie od diagonalnych i bezpieczniejsze na zakretach, inny jest uklad wlokien niz w diagonalnych
diagonalne potrafia sie szybciej deformowac za to sa odporniesze na uszkodzenia mechaniczne

to tyla :)

kubaq nie rozumiem wyrzucania pieniedzy w bloto
moge ci dac namiary na salon forda i facet ma felgi stalowe fordowskie 17 w cenie 250 zl/szt. wiec nie wiem skad 1650
poza tym wejdziesz na strone sklepu forda i oni ci ladnie przywioza do domciu :)

zgoda sun ale dolicz do tych stalówek 20szt śrób i kołpaki i to jest komplet. oczywiście na siłę z kołpaczków można zrezygnować. tak jak napisałem mój wybór był prosty czyli alu

sun
13-09-2010, 12:42
zgoda sun ale dolicz do tych stalówek 20szt śrób i kołpaki i to jest komplet. oczywiście na siłę z kołpaczków można zrezygnować. tak jak napisałem mój wybór był prosty czyli alu


pisalem jaka cena wyszla
kolpaki stan bardzo dobry 100/kpl.
fakt o nakretkach zapomnialem koszt kompletu 80 zl /inny producent specyfikacja ta sama
jesli chcesz oryginalne fordowskie nakretki to szt. 9 zl :)

osobiscie nie rozumiem kupowania drugiego kompletu alu na zime
1. trudno wywazyc i koszt wiekszy i jednak zima latwiej o pogubienie ciezarkow
2. podatne na zarysowania lakieru
3. droga naprawa w razie pekniecia felgi a zima o to nie trudno..to ze sa twarde nie znaczy ze wytrzymale na uderzenia

takitam
13-09-2010, 19:07
pisalem jaka cena wyszla
kolpaki stan bardzo dobry 100/kpl.
fakt o nakretkach zapomnialem koszt kompletu 80 zl /inny producent specyfikacja ta sama
jesli chcesz oryginalne fordowskie nakretki to szt. 9 zl :)

osobiscie nie rozumiem kupowania drugiego kompletu alu na zime
1. trudno wywazyc i koszt wiekszy i jednak zima latwiej o pogubienie ciezarkow
2. podatne na zarysowania lakieru
3. droga naprawa w razie pekniecia felgi a zima o to nie trudno..to ze sa twarde nie znaczy ze wytrzymale na uderzenia

przesadzasz, argumenty twoje są kiepskie i nie przekonywujące :P był już jeden taki na tym forum co wyliczał nam jak można wszystko tanio kupić, piszesz bardzo podobnie jak on :619:

Lilu13
13-09-2010, 20:18
O znowu jakaś mała sprzeczka no to i ja wtrącę swoje trzy grosze, aby dolać oliwy do ognia.
Każdy ma swoje priorytety, których się trzyma w moim przypadku sprawdzają się tylko stalówki bo przeważnie jadę w zimie zawsze przed pługiem, a w śniegu po wioskach leży wszystko tylko nie asfalt (miałem kiedyś alusy po każdym sezonie 400 PLN za prostowanie), na zimę zawsze maksymalna wysokość opony czyli dla mnie tylko kółko 16"(i tak w trudnych warunkach śmiga się nie więcej niż 120km/h), kołpaki są be bo rysują felgi i zbierają śnieg z lodem i koło bije jak niewyważone, koszty zestaw stalówek trochę tańszy niż alusy.
Tak więc moim zdaniem każdy wybiera to co mu potrzeba.

TOMAS
13-09-2010, 21:22
No i zaraz będzie po temacie. Temat dotyczy opon i proszę się tego trzymać.

takitam
13-09-2010, 22:24
podsumowując są zwolennicy i przeciwnicy stalówek i zimówek, jedynie ustaliliśmy że wielosezonowe ustępują zimowym :568:

TomiGP
14-09-2010, 08:38
jezeli ma sie zimowki a brak oleju w glowie to i tak nic nie pomoze aczkolwiek olej plus zimowki to napewno dobre rozwiazanie ! ja mam 4x4 i tego sie trzymam a doszly mnie sluchy ze w 4x4 bok opony jest bardziej miekki niz w typowych osobowkach i dlatego autko jest miekciejsze a na tych drugich mniej bo suv-y maja twarde zawiecho. ale czy to prawda... nie wiem, moze ?

zbig67
14-09-2010, 09:48
Dodam moje trzy grosze.
Kuga z fabryki w grudniu przyjechala na Conti 4x4 Contact (235/55/r17) wiec "w pakiecie" dokupilem zimowki i w AutoPlaza dostalem Dunlop WinterSport 3D (ten sam rozmiar, a to dlatego, ze sprzedawca "dal cynk" - "na wiosne beda upusty na alusy").
W zimie bylismy w Gliczarowie (podobno najwyzej polozona wies w Polsce) i tam jest taki fajny podjazd od wyciagu do ponsjonatu "U Steni".
Generalnie, pewnie rowniez wplyw na to mial naped na cztery, nie odczuwalem roznicy na tym podjezdzie w porownianiu do jazdy w lato na suchej drodze. A kilka autek stawalo w polowie i kierowcy mieli pietra w oczach. :P
Moja opinia, wystarcza "osobowe" pod warunkiem, ze pozostaje sie na utwardzonej drodze.
Dodam, ze na obu typach sa oznaczenia M+S.

sun
15-09-2010, 11:51
Pytalem z ciekawości fachowców z 2 salonów. Stwierdzili, że wiekszośc ludzi kupuje zalecane 16 calowe, które sa wygodniejsze w użyciu zimą ze względu na profil i tańsze.Na niższych oponach uderzenie w krawężnik skutkuje uszkodzeniem zawieszenia. natomiast z wiekszym profilem opona amortyzuje. Stwierdzili również, że miedzy zwykłymi oponami a 4x4 nie ma znacznej różnicy więc można stosować bez problemu te bez oznaczeń.

Przemeq
15-09-2010, 12:14
Pytalem z ciekawości fachowców z 2 salonów.

Słowo fachowców z salonów = sprzeczność. Handlowcy mają minimalne pojęcie -> zależy im głównie na sprzedaniu, a w serwisie, w przypadku napraw gwarancyjnych na jak najszybszym odesłaniu klienta (choć pewnie są wyjątki). Co ja się pytam, to odpowiadali mi bzdury np, że nie da się wyłączyć tego, że po wciśnięciu 1 raz na pilocie, otworzą się tylko drzwi kierowcy, a po 2-gim dopiero wszystkie. A dało się bez problemu (opisane w instrukcji). Natomiast w serwisie dostałem auto bez wkręconych 3ch śrubach w koło...

Stwierdzili, że wiekszośc ludzi kupuje zalecane 16 calowe, które sa wygodniejsze w użyciu zimą ze względu na profil i tańsze.

No to zróbmy ankietę, ile osób kupiło osobne felgi i 16 calowe opony? Ja kupiłem takie same opony jak letnie = 17". Podejżewam, że 16 kupują (głównie) Ci, którzy mają letnie 18"

Na niższych oponach uderzenie w krawężnik skutkuje uszkodzeniem zawieszenia. natomiast z wiekszym profilem opona amortyzuje.

True, ale w lecie to samo jest przecież... Więc może chodźmy dalej. Proponuje 15" i profil 75?

Stwierdzili również, że miedzy zwykłymi oponami a 4x4 nie ma znacznej różnicy więc można stosować bez problemu te bez oznaczeń.

I tak i nie..., ale ja też kupiłem bez 4x4. Nie, bo ma znaczenie (jednak się różnią troszkę), tak, bo w 90% przypadków wykorzystania (tzn. miejskiego czy na trasie, czy też wyjeździe na narty) lepiej się wyjdzie na tych, bez oznaczenia 4x4

takitam
15-09-2010, 20:08
No to zróbmy ankietę, ile osób kupiło osobne felgi i 16 calowe opony? Ja kupiłem takie same opony jak letnie = 17". Podejżewam, że 16 kupują (głównie) Ci, którzy mają letnie 18"

fabrycznie letnie 18", do kupowane zimówki alu 17" kryteria którymi się kierowałem to wygląd, sprawa dziur na drogach itd nie dotyczy mnie, na śląsku nie jest tak tragicznie, poza tym i tak jest lepiej z 17" jak w lato na 18"

sun
16-09-2010, 16:25
Wydaje mi się, ze maja większe pojęcie o tym gdyż widzą co klienci kupują o czym ty nie wiesz. Ja sie ciesze jak szybko naprawiaja i odsyłaja czesto w pseudo serwisach bywalo tak ze sie siedzialo 3 godziny i nawet za auto sie nie zabrali.


Z ankietą będzie problem. Bo większość normalnych użytkowników nie chodzi po forach.


W lecie nie masz lodu, śniegu, błota pośniegowego, które to czynniki zwiekszaja ryzyko poslizgu. A propozycja 15 calowych może i jest dobra ale do innego auta, bo w specyfikacji tego nie ma. Jak wezmiesz specyfikacje to zauwazysz, że podstawowym zalecanym rozmiarem jest 16.

Przemeq
16-09-2010, 18:39
W moim jest domyślnie 17" (w specyfikacji), 16 jest jako alternatywa...

Lilu13
23-09-2010, 21:24
Zima - Michelin latitude alpin kierunkowy 4x4, stalówki 16''.

Ps. 15" nie wchodzi w gre bo nie wejdzie.

ryszard67
05-10-2010, 17:03
Mam "domyślne" Continentale 4x4 Contact (235/55/r17) na stalowych felgach. Na zimę kupuję Nokiany 225/55/r17. Mam nadzieję, że to nie jest zły wybór.

LogoDTP
11-10-2010, 15:46
Właśnie odebrałem moja fugę.... ;) w salonie zaproponowali zimówki + felgi stalowe 16" za ok 4k.... trochę przydużo moim zdaniem.... zmroziło mnie tak że nie pytałem czy netto czy brutto...
zał. linki z cenami felg http://www.felgi-stalowe.pl/Felgi_stalowe_Ford_Kuga.html
i oponki http://www.oponeo.pl/testy-opony/osobowe/nokian-wr-g2
http://www.oponeo.pl/opony/235/55/r17/

LogoDTP
11-10-2010, 15:56
a i jeszcze 16" Conti :http://www.oponeo.pl/testy-opony/osobowe/continental-contiwintercontact-ts810

sun
11-10-2010, 17:03
LogoDTP zapodales felgi stalowe 15 calowe w tym linku na ktorych kuga nie jezdzi. I do tego felga do kugi 16 ma ET 50 a nie 52.
Ja bylbym ostrozny z proponowaniem felg zamiennikow jak mozna nowe oryginaly tanio kupic. Takei strony jak w linku z zamiennikami czesto oferuja towar niekompatybilny. Mam z alcarem zle doswiadczenia. bardzo szybko sprzedalem alufelgi z poprzedniego auta, bo sie nie nadawaly a wedlug alcara pasuja. Auto sie trzeslo na maksa.

800 zl nowe felgi 16 calowe lub 1000 17 calowe
nowe opony 16 calowe po 450 zl sztuka

komplet 2700 wiec propozycje salonu 4 tys. mozna odpuscic chyba ze ktos lubi ich wzbogacac

takitam
12-10-2010, 20:11
temperatura w nocy 0, czy już zmieniacie koła, czy czekacie do pierwszych śniegów ?

b@rth
13-10-2010, 17:50
... w salonie zaproponowali zimówki + felgi stalowe 16" za ok 4k...

...nie zgodze sie z kolega ktory powiedziel ze duzo ...
... nie mowie ze malo ... ale ...

stalowki w rozmiarze 16" 220-250 - czyli juz jest 1000
opony zimowe ... przynajmniej ja do takich robie przymiarke:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-latitude-alpin-235-60-r16-100-t - w sumie moga byc ...
http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-blizzak-dm-v1-235-60-r16-100-r - odpadaja ze wzgledu na indeks predk.
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-opwt-suv-235-60-r16-100-h - te mi najbardziej podchodza
- i tu kolejne 2500-2600
... wszystko razem daje prawie 4 tys ...
wybor zalezy od odbiorcy ...

Lilu13
14-10-2010, 16:18
Zapominacie o nakrętkach do stalówek po 5 PLN oryginał i 2.5 PLN zamiennik.

sun
14-10-2010, 21:18
Dla jednego dużo 4k dla innego mało ale jesli ktos umie liczyc to sobie skompletuje ladny zestaw do 4k i jeszcze mu zostanie duuużo na paliwo a jak ktoś jest z matmy cienki zawsze będzie miał braki, ale to juz indywidualna sprawa. Tylko proszę nie negować, że sie nie da taniej niż 4k, bo to bzdura.

felga nowa 16 cali 220 zl razem 880 zl
nakretki zamiennik 2,50 razem 50 zl
opony TUTAJ (http://www.opony.net.pl/10545-zimowe-osobowe-continental-contiwintercontact-ts-830-p-235-60r16-h-100-opona.html)razem 1836 zl
kołpaki - 100 zl maks.

RAZEM 2866 zł. i gdzie tu 4k? :)

Zaba287
23-10-2010, 18:43
Witajcie
Z tego co zaobserwowałem to 4x4 mimo, że niewiele (albo wcale) nie różnią się rzeźbą bieżnika to na pewno różnią się ceną (przykład Michelina -wiem bo kupowałem żonie do Jimny'ego).
Moją KUGĘ odbierałem w styczniu 2009 - wiecie jaka była zima :) a mieszkam w terenie raczej górzystym. Autko było na Wranglerach niby M+S ale ile się najadłem strachu to moje.
Zakupiłem NOKIANY (Mondeo też na Nokianach zimą jeździło) i z miejsca świat stał się piękniejszy.
Jakież było moje zdziwienie, kiedy poprzedniej zimy (teraz to już 3-cia) jak po zmianie opon na zimowe - Nokiany zaczęły pływać po śniegu i przymarzniętej jezdni!. Przejeździłem ostrożnie tą zimę i obecne lato i jesień na tych Nokianach i dumam co kupić żeby przez 2 sezony zimowe czuć się pewnie?

- w odpowiedzi na pytanie kolegi... raczej nie ma znaczenia w naszych autach czy masz na butach 4x4 czy nie.
Pozdrowienia
P.S. Przebieg auta 62tys.

Tommi30
25-10-2010, 08:25
Witam!
Zeszłą zimę przejeździłem na oponach, które miałem założone gdy kupowałem Kuge -Continental 4x4 M+S (czyli niby wielesezonowa) no i nie zabardzo sobie radziły na śniegu, i taka zima jaka była , a ta mam być jeszcze gorsza więc kupiłem normalne zimówki. Specjalnie dla SUVa, bieżniki jak w traktorze. Narazie jadąc autostradą są ciche (tego się najbardziej obawiałem, że mogą szumieć) Jak już spadnie śnieg to napisze jak sie sprawują.

sun
25-10-2010, 20:21
Nie ma specjalnych opon do suva. Są 4x4 bądz zwykłe przy czym teoretycznie różnia się wytrzymałością a praktycznie to samo. Chyba, że kupiłes do busa albo traktora tzw. terenowe. np takie cos tutaj (http://www.skapiec.pl/img/655812-2101-1-bfgoodrich-mud_terrain-t_a-km2-235_75r15-104-q.html) :) a continental dawane na wyposażeniu całoroczne M+S to nie miałbym odwagi jeżdzić na tym zimą. Troche deszczu popadało i pływaja po drodze a wiadomo, że diesel inaczej reaguje jak benzyna, charakterystyke ma bardziej gwałtowną.
Ja bym nie eksperymentował tylko brał opony z czołówki. Jedne z tańszych a bardzo dobrych uniroyal ms plus 66.

Tommi30
26-10-2010, 06:44
Jest to specjalna edycja opon do samochodów typu SUV. Jest to opisane na boku opony. Fakt że nie jest to Goodyear ale zobaczymy. No a z tym "traktorem" to taka przenośnia...:)

rfv2010
26-10-2010, 13:01
Opony Continental Conti4x4Contact to są opony letnie.

Proszę sprawdzić na stronie http://www.conti-online.com/generator/www/pl/pl/continental/samochod/tematy/4x4/lato/conti_four_x_four_contact/conti_4x4_contact_pl.html

sun
27-10-2010, 17:54
Większość opon 4x4 przeznaczona jest do trudnych warunków na drodze. Dlatego producenci dają oznaczenie M+S w loponach 4x4 ponieważ opona jest w stanie poradzić sobie z trudnymi warunkami typu woda, czy nawet gołoledź. I można uznać, że ta opona jest opona wielosezonową jednak nie jest klasyczna opona zimową. Typowa opona zimowa musi mieć odpowiedni skład mieszanki oraz bieżnik i stosowana jest w niskich temperaturach. Jako, że tzw. opony wielosezonowe zostały wyeliminowane przez typowo letnie bądź typowo zimowe nie jest ich tak duzo żeby robić dodatkowa klasyfikację, bo wiązało by się to z tym, że znacząca liczba osób kupowała by jednak wielosezonowe a nie letnie czy zimowe a na to producenci opon nie moga sobie pozwolić. Tak wiec opony conti badź goodrich 4x4 można jednak klasyfikować jako wielosezonowe, bo maja oznaczenie M+S.

A TUTAJ (http://www.oponytanio.pl/Reifenbezeichnung.html) macie wyjaśnienie. Punkt 13 dotyczy oznaczenia MS.

UWAGA !!!
Zgodnie z wyjaśnieniami firmy continental oni nie produkują opon wielosezonowych.
Oznaczenia opon M+S stosowane w ich oponach 4x4 dotyczą również opon letnich jako, że mogą być stosowane w trudnych warunkach (lód śnieg) ale nie są to opony zimowe ze względu na bieżnik opony.

Dla mnie to niepotrzebne zamieszanie z oznaczeniami.

Zielnik
29-10-2010, 17:47
Opony z oznaczeniem 4x4 różnią się tym, że mają dodatkowe wzmocnienia ścianek i przystosowane są do przenoszenia większych obciążeń, co wynika z większej masy auta terenowego. W Kudze nie ma to większego znaczenia, bo autko ma niewiele większą masę od osobówek, w odróżnieniu od dużych terenówek. Ja jeżdżę na Dunlop Wintersport 3D w wersji bez 4x4 i wszystko jest ok.

b@rth
05-11-2010, 18:59
Czy ktos moze mi powiedziec jaki rozmiar powinny miec stalowki 17" ?
Alu sa w rozmiarze 7 i 1/2 a rozstaw srub 5 x 108
a w katalogach stalowki widze tylko 16"
_________________________________________________

sorki za zamieszanie ... znalazlem, slepota mnie dopadla

sun
05-11-2010, 21:07
stalowe 7jx17 5x108
Ja założyłem 6,5jx16 calowe i super wygląda. Nie ma sensu zakładania 17.

Dablju
26-11-2010, 15:03
Jakie ET i szerokosc mają 18 stki oraz 19 stki do Kugi ?? W ogole jest tu ktos kto lata na 19stkach ?? da sie tym jezdzic na codzien ?? Mysle ze 18 to takie maksimum na nasze bezdroża - chyba :mrgreen:

Bo mam zamiar założyc zanim wyjade z salonu 16 zimówki , a 17 jako nowe w komplecie z oponami sprzedac na wiosne i załozyc cos wiekszego.

b@rth
26-11-2010, 17:12
Jakie ET i szerokosc mają 18 stki oraz 19 stki do Kugi ?? W ogole jest tu ktos kto lata na 19stkach ?? da sie tym jezdzic na codzien ?? Mysle ze 18 to takie maksimum na nasze bezdroża - chyba :mrgreen:

Bo mam zamiar założyc zanim wyjade z salonu 16 zimówki , a 17 jako nowe w komplecie z oponami sprzedac na wiosne i załozyc cos wiekszego.

Nie wiem czy 19" sa dostepne... na 18 to chyba jest pakiet indywidual...
Ja osobiscie zalozylem na zime 17" i nie narzekam, co prawda dopiero tydzien sie kulam ale jest ok ...

Dablju
26-11-2010, 21:20
Wiecie co , niby człowiek oczytany , w garażu 3 komplety kół - a nakrętek to jakoś nie ogarnia.

znalazłem kilka aukcji. Na jednej są nakrętki do stalówek za 2.5 o twardosci 8.8 i sprzedawca zapewnia ze sa najlepsze

http://moto.allegro.pl/nakretki-m12-do-felg-stalowych-ford-tani-kurier-i1320767083.html

a na drugiej za 3.5 o twardosci 10 i ponoc sa z certyfikatem

http://moto.allegro.pl/polskie-nakretki-do-felg-stalowych-12x1-5-ford-i1324329099.html

co ja mam wybrac ????

b@rth
27-11-2010, 10:25
...
co ja mam wybrac ????

zostaw wybor ASO

... ja tak zrobilem, co prawda z powodu zakupu stalowek przez ASO /mialem problem z kupnem stalowek 17" na zime, a serwis mi bez problemu sprowadzil/ w poniedzialek jade na przeglad i zakladaja mi stalowki, przekladaja oponki na stalowki, zakladaja kolpali no i nakretki takze ...

gerwek
27-11-2010, 15:12
U siebie mam 19 wyjechał tak z salonu Efekt SUPER jeśli chodzi o jazde to nie ma tragedi przynajmiej moim zdaniem pokazałbym jakies foto ale nie mam a juz stoi na zimówkach:)

Dablju
27-11-2010, 18:08
U siebie mam 19 wyjechał tak z salonu Efekt SUPER jeśli chodzi o jazde to nie ma tragedi przynajmiej moim zdaniem pokazałbym jakies foto ale nie mam a juz stoi na zimówkach:)

a jaki dokładnie rozmiar opon masz na tych 19' ??

b@rth
28-11-2010, 10:21
U siebie mam 19 wyjechał tak z salonu...

uuuu no to pieknie ... to co brales ? pochwal sie jaka wersje czyzby indywidual ? moze pokazesz to swoje cudenko ?

gerwek
28-11-2010, 11:24
Porobie dziś Foty. Ogólni Kug 2009 zakupiona Chorzów Auto-Boss stała na salonie silnik 2.5T do tego 19', Navi, pół skóra :) A opony jeśli dobrze pamietam to sa 235/40

a jeśli chodzi o wersje to na bank nie jest indywidual:P

b@rth
28-11-2010, 16:49
Porobie dziś Foty. Ogólni Kug 2009 zakupiona Chorzów Auto-Boss stała na salonie silnik 2.5T do tego 19', Navi, pół skóra :) A opony jeśli dobrze pamietam to sa 235/40

czekamy ...

Tommi30
29-11-2010, 14:31
Witam!

Posypało ostro śniegiem także pisze moje pierwsze wrażenia z jazdy na nowych zimówkach. :wink:
Nadmienie tylko, że poprzednią zimę przejeździłem na standardowych Continentalach M+S i sie lekko zawiodłem. Jak już wcześniej pisałem kupiłem opony 17" firmy Maxxis edycja specjalna dla SUV. No i jest oki:!:. Trzymają sie super nawet na lodzie. Różnica między w/w oponami jest ogromna. No ale to typowe zimówki. Miałem obawy jeszcze co do hałasu i szumów na autostradzie, ale przy 150 km słychać było tylko antene CB (i ta podskakująca maska....:( )
Pozdrawiam
Dla zainteresowanych podam namiary na firmę , która jest przedstawicielem w Polsce (można w niezłej cenie wyrwać te opony :p

sun
29-11-2010, 18:11
No niestety pierwsze trudne warunki i można coś powiedziec o oponach.
ContinentalWinterContact 4x4 16 cali ogólnie radzą sobie na 4-. Na mokrym ubitym śniegu wpadają w poślizg i lipa. Masa auta robi swoje i myśle, że wiekszośc opon w takich warunkach wymiękka. Często włącza się esp. Wydaje mi się, że jednak należy szukać opon kierunkowych. Te nie są kierunkowe. No, ale patrząc na droge to co rusz ktoś wylatywał na krawężnik. :)

takitam
29-11-2010, 19:52
Pirelli Sottozero napęd 4x4 abs się włącza esp trzeba mocno szaleć żeby się zapalił, na lodzie to oczywiste jedzie jak po lodzie przynajmniej prosto, śnieg czy błoto jazda jak po suchym trzyma się idealnie, koła nie chcą zabuksować , minus tych opon to jazda po suchej drodze 130/h wyczuwalne wibracje jakby koła nie wyważone

Dablju
29-11-2010, 20:11
No niestety pierwsze trudne warunki i można coś powiedziec o oponach.
ContinentalWinterContact 4x4 16 cali ogólnie radzą sobie na 4-. Na mokrym ubitym śniegu wpadają w poślizg i lipa. Masa auta robi swoje i myśle, że wiekszośc opon w takich warunkach wymięka. Często włącza się esp. Wydaje mi się, że jednak należy szukać opon kierunkowych. Te nie są kierunkowe. No, ale patrząc na droge to co rusz ktoś wylatywał na krawężnik. :)

ale Ty masz FWD ???

sun
29-11-2010, 20:19
tak. FWD

Dablju
29-11-2010, 20:25
tak. FWD no to jak najbardziej kierunkowe i do aut FWD - ponoc te continentale są dla wręcz duzych terenówek Pajero , Land Cruiser itp.... stad moze taki problem

b@rth
29-11-2010, 20:26
...
ContinentalWinterContact 4x4 16 cali ogólnie radzą sobie na 4- ...

yyyy a na co Ci opony 4x4 jak naped masz jak kazda inna osobowka ? ;)

sun
29-11-2010, 20:58
Bartek rozumiem, że jak nie mam napędu 4x4 to juz jestem ten gorszy? :) i co Ci z tego napędu jak sprawdza sie po prostym a w zakrętach gorzej niz 2x4.
Dali w salonie continentale letnie 4x4 a że akurat trafiły sie zimowe conti 4x4 po 350 szt. to je wziałem.
Myslę, że to nic złego, że maja takie oznaczenie. Sa bardziej wytrzymałe.

W sumie nawet teraz jakbym chciał kupować normalne do osobówki to cena ponad 400 zł np. wziąłbym Uniroyale ms 66.
Nie mówie, że się zle na nich jeździ, bo trzymają sie drogi w nawet dużym błocie pośniegowym nawet przy 70.
Jedynie podczas jazdy na kostce na ubitym sliskim sniegu zaczeły sie slizgać i trudno było ruszyć z miejsca.

Kriss1
29-11-2010, 21:02
Pirelli Sottozero napęd 4x4 abs się włącza esp trzeba mocno szaleć żeby się zapalił, na lodzie to oczywiste jedzie jak po lodzie przynajmniej prosto, śnieg czy błoto jazda jak po suchym trzyma się idealnie, koła nie chcą zabuksować , minus tych opon to jazda po suchej drodze 130/h wyczuwalne wibracje jakby koła nie wyważone

Miałem podobny problem z wibracjami. Wyważyłem na tzw. rolce (z dociskiem) i jedzie jak po maśle. Byłem kilka razy w serwisie i mimo kilku prób usunięcia problem nie ustępował. Po rolce jest super. Może tego spróbuj? Koszt trochę większy, ale warto. Jak coś to podpowiem co i jak.

takitam
29-11-2010, 21:03
co Ci z tego napędu




zaczeły sie slizgać i trudno było ruszyć z miejsca.



tu masz odpowiedz

Miałem podobny problem z wibracjami. Wyważyłem na tzw. rolce (z dociskiem) i jedzie jak po maśle. Byłem kilka razy w serwisie i mimo kilku prób usunięcia problem nie ustępował. Po rolce jest super. Może tego spróbuj? Koszt trochę większy, ale warto. Jak coś to podpowiem co i jak.

???????????? nigdy o tym nie słyszałem
na pw tobie napiszę

sun
29-11-2010, 21:07
To Ci nic nie da nawet jak masz tył napedzany. Rozkłada sie przełozenie na tył i tył zaczyna sie slizgać a nie pcha do przodu. Na slizgawice nie ma mocnych.

Co do wyważania kół to sa dwa dobre warsztaty w sosnowcu, które sobie dobrze radza i wyważaja super opony nawet na alusach co nie udaje sie innym. Na rolce jak najbardziej zakłada sie na maszyne z dociskiem i ona perfekcyjnie pokazuje rozłożenie ciężkości wtedy łatwiej doważyć. Niektórzy robia to na samochodach. Mimo wszystko warto zakładac koła stalowe. Mniejszy z tym problem niz opony zimowe na alusach.

takitam
29-11-2010, 21:09
To Ci nic nie da nawet jak masz tył napedzany. Rozkłada sie przełozenie na tył i tył zaczyna sie slizgać a nie pcha do przodu. Na slizgawice nie ma mocnych.
.

nie zgodze się z tobą, co 4 koła to nie 2 ( napęd )

sun
29-11-2010, 21:12
Wiesz w tym przypadku kiedy 4 koła stoja na sliskim rzuca Ci tyłem i przodem a 2x4 tylko przód rzuca na boki :)
Możesz podjechac na moja ulice na kostke pod górke i sie sprawdzimy, który lepiej daje rade:)

Dablju
29-11-2010, 21:15
myślę ze dyskusja na temat przewagi AWD nad FWD - raczej jest zbyteczna :wink:

takitam
29-11-2010, 21:15
a niech sobie rzuca , ważne że szybciej rusza jak z napędem na 2 , nie ma buksowania, a jak jest to mniejsze jak z przednim napędem, ważne że przy ruszaniu to 50/50 i to czuć

sun
29-11-2010, 21:19
I tak liczą sie dobre opony i umiejetność kierowcy. Taki naped haldexowy to pic na wode. W tiguanie latał tył i przód nie do opanowania a grand vitara leżała w rowie na zakręcie.

Dablju
29-11-2010, 21:36
Taki naped haldexowy to pic na wode. .

no i dlatego montuja go np. w bugatti veyron g:D

b@rth
29-11-2010, 22:04
Bartek rozumiem, że jak nie mam napędu 4x4 to juz jestem ten gorszy? :) i co Ci z tego napędu jak sprawdza sie po prostym a w zakrętach gorzej niz 2x4...

hmmm a gdzie ja napisalem ze jestes gorszy? zapytalem o sens zakupu opon 4x4, dostalem odpowiedz dziekuje, dalej nie wnikam ...

a co do napedu na 4 kola ... jak tak twierdzisz to gratulacje i nie widze dalszego sensu kontynuowania tematu... a co do sprawdzenia sie ... to ja bardzo chetnie ...

___________

wracajac jednak do tematu ... ja na zime zaopatrzylem sie w staloweczki 17" a na nie ubralem sobie takie oponki ... http://www.opony.com/parametry-opony/vredestein-wintrac-4-xtreme-235-55r17-99-h

dzisiaj mialem okazje troszke zaobserwowac zachowanie sie danych opon...
... powrot z Poznania i droga lekko posypana bialym pudrem ... niewiele ale jednak ... no i zdziwienie ... auto bardzo pewnie trzymalo sie drogi, zadnych wycieczek poza tor jazdy pomimo czestego przejezdzania przez warstwe sniegu pomiedzy pasami /wyprzedzanie/, pokusilem sie nawet o start z miejca i obserwacje zachowania ... zero poslizgu i ani przez moment kontrolka esp nie dala o sobie znac ... co do oznaczen na oponce 4x4, przeznaczona dla ciezszych aut i aut typu suv, nie zauwazylem zwiekszonej glosnosci, a wrecz przeciwnie auto po suchej nawierzchni i przy 190 zachowywalo sie bardzo przyjemnie ...
udalo mi sie chwilke pobawic na parkingu, auto ucieka na boki, ale dosc szybko wraca na tor jazdy, nie wiem tylko czy to uciekanie nie jest spowodowane zmarznieta powierzchnia pod sniegiem, poobserwuje jak spadnie wiecej sniegu i dam znac co i jak ...

sun
30-11-2010, 09:21
no i dlatego montuja go np. w bugatti veyron g:D


tylko ze tam jest inna generacja niz w kudze i yeti tez ma zmodyfikowany IV hehe

rfv2010
30-11-2010, 22:15
Na brak oleju w głowie nie pomogą nawet najlepsze opony zimowe ani napęd AWD !

Napęd AWD w samochodzie ma wady ale jednak więcej zalet :)
Proponuje osobny temat założyć o AWD żeby nie robić zamieszania tutaj.

Rapalek
01-12-2010, 08:12
Wracając do opon,
Zakupiłem FULDY KRISTALL 4x4 103H 235/55/R17 i poszły na alumki.
czemu 4x4? miałem okazję się przejechać kugą na FULdzie Kristal montero 3 (czy jakoś tam) i potem na 4x4. Różnica była dla mnie odczuwalna na zakrętach. A jak sie przyjrzałem bieżnikowi to różnica jest bardzo duża.
Na firmowym mam montero3 (osobowe) i na parkingu pływam, a kuga idzie jak po torach na 4x4.
różnica w cenie akceptowalna.A co do kupna stalówek...............szkoda mi kasiurki..........alumnki są to i jeździć mają.
tylko przekładanie opon jest denerwujące
pozdro

bart .....sory że długo sie nie odzywałem, ale drugi junior przyszedł na świat i mam sajgon w zagrodzie hehehe

sun
01-12-2010, 09:01
Miałem fulde montero 2 osobowe a takze i letnie z fuldy. Opona zimowa poza tym ze była cicha na zime się średnio nadaje. Głebszy snieg i nie potrafi wyjechać to samo na mokrym.
Na zmarzniętym sniegu, lodzie całkiem przyzwoicie. Przejezdzilem 5 sezonów.
Najlepiej sie na tym jezdzi po czarnym asfalcie :) Dużo lepiej wypadaja firestone choc miałem je tylko rok ale dawały bezpieczeństwo.
Osobiście fuldy nie kupie.

LogoDTP
01-12-2010, 13:14
Ja już założyłem i jestem po pierwszych testach (zimowych) .... super !
bardzo ciche, dobre w prowadzeniu itd. (ciszej na asfalcie jak na letnich salonówkach Conti.)
Zestaw CONTINENTAL ContiWinterContact TS 830 P 235/60R16 100 H cena 1887 pln
+ felgi stal 16" Orginal 179 pln /szt. .... śruby można kupić za 2,5 zł, ja dałem jakieś 6 pln/szt.
Conti polecam.... !

Zielnik
01-12-2010, 13:39
Polecam sprawdzone Dunlop SP Winter Sport 3D (235/55 R17). Jeżeli chodzi o głośność to nie widzę różnicy w porównaniu z letnimi.
Na śniegu i mokrym asfalcie super, na lodzie gorzej i ESP pracuje, ale na to chyba nie ma mocnych.
W testach opon zwykle w pierwszej 3-ce, ale sugerowałbym się również niskim zużyciem bieżnika, co jest kompromisem pomiędzy osiągami.

Dablju
01-12-2010, 16:40
a ja zdecydowałem sie na Vredestein Xtreme Wintrac 235/60 R16 100 H - w genialnej cenie 402 PLN za szt :-) normalnie ponad 200 więcej. - a wiec starczyło jeszcze na zakup ORI stalówek ze srubkami :mrgreen: genialny bieżnik i made in holland (np. GY Eagel F1 - sa made in china , a fuldy supremo made in poland miałem )

Przemeq
01-12-2010, 17:32
Polecam sprawdzone Dunlop SP Winter Sport 3D (235/55 R17). Jeżeli chodzi o głośność to nie widzę różnicy w porównaniu z letnimi.
Na śniegu i mokrym asfalcie super, na lodzie gorzej i ESP pracuje, ale na to chyba nie ma mocnych.
W testach opon zwykle w pierwszej 3-ce, ale sugerowałbym się również niskim zużyciem bieżnika, co jest kompromisem pomiędzy osiągami.

Również, poprzedni sezon kupiłem gdy były w rankingach top1, w tym są na 3-cim, a na 1 alpine.

sun
01-12-2010, 19:34
Z dunlopów miałem letnie sport 01. Straszna kicha. Nie szło tego wywazyc i wystarczyło troche piasku czy wody i poślizg. Nigdy więcej tej firmy. Zastanawiałem się nad vredesteinami. Maja dobre noty, ale drogie były. Teraz spadły na 420 zł

b@rth
01-12-2010, 19:46
a ja zdecydowałem sie na Vredestein Xtreme Wintrac...

no to witam w klubie ...

potestowalem dzis je troszke ... w okolicach Kamiennej Gory ... rewelacja ...
musze sie jeszcze tylko "nauczyc" auta i bedzie tak jak trzeba ...
... drogi biale, snieg sypie a auto jak po szynach ... poruszajac sie w zakresie 60-80 km/h ani razy nie bylo sytuacji zebym tracil kontrole ... naprawde rewelacja ...

sun
01-12-2010, 19:52
60-80 to ja po lodzie jeżdże ( bo posypali sola a teraz przymarzło i lodowisko na całego)
na contiwinter z napedem na przód i nic sie nie dzieje. Jeszcze specjalnie hamowałem na ostro żeby wymusic poslizg i dopiero wtedy autem bujneło i zapaliła sie kontrolka od esp.

b@rth
01-12-2010, 20:05
60-80 to ja po lodzie jeżdże ( bo posypali sola a teraz przymarzło i lodowisko na całego)...

a jak zjezdzasz z gorki to rozkladasz skrzydla i lecisz ?
sorry kolego ale wymiekam przy takim tekscie ...
chcesz cos napisac to napisz ... ale sensownego ... tu nie ma zadnych nagrod za ilosc nabitych postow...

sun
01-12-2010, 20:44
Dlatego napisałem jak jest. Nie mam interesu w rzucaniu haseł bez pokrycia. Jeżdże dość długo samochodami i nabiłem już mnóstwo tys. km.
To czy wierzysz czy też nie to już twoja sprawa. Po prostu trzeba sie nauczyc jeździc w różnych warunkach.

Poza tym z tego co piszesz to w kazdym poście tylko ironia i nic poza rzetelnymi przykładami nie ma. Wyglada na to jakbys prawko zrobił dwa lata temu i suva kupił.

takitam
01-12-2010, 20:59
dobrze że w sosnowcu nie ssypneło tak ostro, tu nawet na łysych oponach można jeździć

b@rth
01-12-2010, 21:09
dobrze że w sosnowcu nie ssypneło tak ostro, tu nawet na łysych oponach można jeździć

ale po lodzie ? :027:

takitam
01-12-2010, 21:15
ale po lodzie ? :027:

tu nie ma lodu , są za to bajkopisarze :razz:

Ramzik
02-12-2010, 12:48
Ja jeżdżę teraz na zimówkach Bridgestone LM-25 4x4 235/55R17 99H i muszę powiedzieć, że sprawdzają się znakomicie, a napęd AWD przeszedł wczoraj prawdziwy test i wypadł on bardzo pomyslnie

Zielnik
02-12-2010, 21:19
Z dunlopów miałem letnie sport 01. Straszna kicha. Nie szło tego wywazyc i wystarczyło troche piasku czy wody i poślizg. Nigdy więcej tej firmy. Zastanawiałem się nad vredesteinami. Maja dobre noty, ale drogie były. Teraz spadły na 420 zł

kolego o czym Ty w ogóle piszesz ??? Sport 01 to są zupełnie inne opony, wiec nie ma co porównywać, a już na pewno generalizować co do firmy.
Długo wypierałem opony zimowe i za wyborem Winter Sport 3D przemawiały zarówno wyniki testów jaki i opinie na formach - żadne inne nie mają tyle pozytywnych ocen.
Poza tym chyba nikt nie ma wątpliwości, że nie ma opon idealnych na wszystkie warunki - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego! Jeżeli są ciche i wybitnie dobrze sprawują się na asfalcie to już na śniegu i lodzie beznadziejnie, i odwrotnie. To samo dotyczy zużycia bieżnika, bo miękki bieżnik na lepsze trzymanie, ale za to szybciej się zużywa. Tak wiec zawsze jest to kwestia kompromisu i dostosowania opony do stylu jazdy, gdzie się jeździ, po jakich drogach, itp.
Gdybym np. mieszkał w górach i codziennie śmigał po górskich, zaśnieżonych drogach to na pewno wybrałbym inne opony (np. Pirelli Winter Carving)

Braczek22
08-12-2010, 19:09
jakie ciśnienie powinno być w oponach zimowych 235x60x16 , czy 2,4 atm to nie za dużo , bo takie mi zaserwowali przy zmianie.

Dablju
08-12-2010, 19:17
jakie ciśnienie powinno być w oponach zimowych 235x60x16 , czy 2,4 atm to nie za dużo , bo takie mi zaserwowali przy zmianie.

na słupku przy drzwiach kierowcy masz naklejke. Na niej jest wszystko napisane. Ja tez mam 2,4 ale jak jezdzisz solo to zdaje sie ma byc 2,2. Poczytaj i sie upewnij.

Ramzik
08-12-2010, 19:19
jakie ciśnienie powinno być w oponach zimowych 235x60x16 , czy 2,4 atm to nie za dużo , bo takie mi zaserwowali przy zmianie.

Masz za duże ciśnienie. Zgodnie ze specyfikacją techniczną przy tych oponach powinieneś mieć:
- przy normalnym obciążeniu przód 2,2 tył 2,3
- przy pełnym obciążeniu przód 2,4 tył 2,8

Braczek22
08-12-2010, 19:23
Masz za duże ciśnienie. Zgodnie ze specyfikacją techniczną przy tych oponach powinieneś mieć:
- przy normalnym obciążeniu przód 2,2 tył 2,3
- przy pełnym obciążeniu przód 2,4 tył 2,8

Serdeczne dzięki, jutro ich ponownie odwiedzę, od razu wydawało mi się za wysokie lecz gosć był tak pewny swego że dałem sobie na luz.

Ramzik
10-12-2010, 07:51
Dokładnie, pogoń ich ;)

Tesor
11-12-2010, 20:39
Z tym gonieniem to różnie może być.

W Kugach z 2010 na tabliczce są właściwe wartości ale w tych z 2009 niestety nie dla wszystkich wymiarów opon. Może być że Panowie na stacji mieli stare dane.

Problem jest taki, że z czasem okazało się w niektórych rozmiarach kółek 16" i 19" zaczynają się robić dziwne rzeczy. Ludzie zaczęli reklamować oponki. Ja z resztą też. I się nagle okazało, że problem jest w Fordzie znany i wymieniają oponki na nowe i przy okazji kleją nową naklejkę z innymi ciśnieniami dla opon! Jak komuś ząbkuje lub nierównomiernie zbiera 19", walcie śmiało z reklamacją. Temat jest znany i wymieniają bez problemów. Mi wymienili letnie kółka w ramach gwarancji i mam nową naklejkę.

b@rth
12-12-2010, 13:12
...Temat jest znany i wymieniają bez problemów. Mi wymienili letnie kółka w ramach gwarancji i mam nową naklejkę.

heh ... jakos nie chce mi sie w to wierzyc ...
chcialbym sie z tak pozytywnym podejsciem serwisu spotkac ...

Tesor
12-12-2010, 15:25
b@rth zgłoś się do ASO Gołębiewski w Starogardzie Gdańskim. Tam mi zrobili wymianę oponek. Trwało wszystko razem 2 miesiące ale dali mi nowe Bridgestone 19".

Sam byłem zdziwiony ale Pan Tomek z obsługi ASO przyjął grzecznie reklamacje i pogrzebał w komputerze. Po czym stwierdził, że problem jest znany i kazał wypisać reklamacje do Bridgestone. Po tygodniu oddzwonił, że reklamacja uznana i oponki sie produkują.
We wrześniu zgłosiłem a na początku listopada już miałem nowe kółka. Do dokumentacji reklamacyjnej zrobili geometrię i zgodnie z zaleceniem Forda do tego problemu nakleili nową naklejkę z ciśnieniami opon.

Ty masz Kugę z 2010 więc nie wiem czy masz już nową czy starą naklejkę. ja na starej naklejce miałem dla wszystkich rozmiarów te same ciśnienia. Obecnie na nowej naklejce już 16 i 19" mają inne ciśnienia.

A co do miłego podejścia do klienta, to akurat nie bardzo mieli wyjście. Czytałeś o moich problemach z tylnym mostem. Ta sprawa była poruszana przez Niemców aż do bólu i w ASO wszyscy znają moją Kugę i jej historię na pamięć. Pozwoliłem sobie interweniować co do mojego autka poprzez Niemiecki związek sprzedawców Forda (Polski oddział Forda to niestety była porażka) i nagle jakoś się wszystko zaczęło w autku naprawiać. Dodam, że autko kupiłem w salonie w Niemczech bo było zdecydowanie lepiej wyposażone w tej samej cenie. Ale to już inna historia.

problem z oponkami jest znany i jak komuś ząbkują 19" to spokojnie można ASO męczyć bo problem jest znany. Według moich informacji, gdy składałem reklamacje to dotyczyło to 60 aut dla których robili właśnie te oponki.

LogoDTP
20-12-2010, 10:30
Witam jak już pisałem wcześniej zakupiłem ContiWinterContact TS 830 P 235/60R16 100 H, moje spostrzeżenia z jazdy po ostatnich dniach są takie - rewelacyjnie na suchej nawierzchni (ciche, dobrze się trzymają drogi), na mokrym - czyli deszcz błoto pośniegowe ( jak na suchym - rewela), na sypkim śniegu dobrze rozpęd i hamowanie chociaż przy zakrętach lekkie uślizgiwanie boczne jest odczuwalne...
można by było to poprawić... NATOMIAST przy tych warunkach jakie panują obecnie czyli zamarznięte, nierówne podłoże z odrobiną śniegu... tragedia - jeździ się ciężko opony non stop uślizgują się na boki (niezależnie od szybkości) już myślałem że mam coś nie tak z ciśnieniem ale tak się złożyło, że szwagierka kupiła dokładnie te same i ma podobne odczucia... jadąc na trasie w dniu wczorajszym bałem się jechać szybciej niż 40km/h.... czy ktoś ma te opony i podobnie to odczuwa... jeździłem do tej pory autami przednionapędowymi, na różnych markach opon i nigdy nie miałem takich wrażeń z jazdy.... negatywnych (wyjaśniam na czym polega owo uślizgiwanie - to tak jakby auto jadąc na wprost zsuwało się na boki na krawędziach raz w lewo raz w prawo, efekt odczuwalny jakbym miał nieprzykręcone koła lub totalnie wywalone zawieszenie ) teraz mi przyszło do głowy że chyba sprawdzę dokręcenie śrub... :/... nie wiem jakimi śrubami mi przykręcone kola, ale na pewno nie oryginałem, czy może to mieć wpływ?

sun
20-12-2010, 11:52
Nakrętki nie maja znaczenia. Zamienniki są równie dobre co oryginały, bo muszą spełniac normy twardości itd.
Ja jezdze i nie narzekam.
Opony nie teges.

Tesor
20-12-2010, 16:22
Co do ślizgania się tych oponek Conti, to masz rację. Ja się z tym męczę drugą zimę. Ogólnie oponki jadą bardzo fajnie ale niestety uślizg na bok jest i trzeba się przyzwyczaić.
Całe szczęście, że napęd 4x4 Kugi radzi sobie, mimo mankamentu z uślizgiem opon, bardzo dobrze. Generalnie jak mi się uślizguje w bok, to trochę gazu i dalej jazda. Trzeba tylko uważać żeby napęd nie odciął tegoż gazu.
Ogólnie da się z tym żyć.

b@rth
20-12-2010, 20:51
Co do ślizgania się tych oponek Conti, to masz rację. Ja się z tym męczę drugą zimę. Ogólnie oponki jadą bardzo fajnie ale niestety uślizg na bok jest i trzeba się przyzwyczaić...

polecam na kolejny wybor vredesteiny na chwile obecna przekulalem sie nimi 6 tys i jestem bardzo zadowolony, a w roznych warunkach juz jezdzilem, snieg, lod, bloto naprawde sa ... rewelacyjne ...

Tesor
22-12-2010, 08:37
Masz jak najbardziej rację.

Ja mocno narzekać nie mogę, bo darowanemu koniowi się w zęby nie patrzy. (oponki wraz z felgami dostałem bonusem przy zakupie hehe).

Jak będę zmieniał oponki na pewno nie kupię tych Conti. To pewne. A jakie kupię to jeszcze nie wiem.

A tak na marginesie to te Vredesteiny jaki masz masz rozmiar?

Miraks
22-12-2010, 08:56
Też mogę sie pozytywnie wypowiedzieć o oponach Vredestein (używam modelu Wintrac 4 Xtreme o rozmiarze 235/55/17). Opony sprawują się bardzo dobrze - póki co przejechalem na nich 4 000 km. Do tego nie są drogie.

Dablju
22-12-2010, 11:23
Ja mam Vredestein Wintrac Xtreme 235/60/16 u siebie , kolega w Tiguanie 215/65/16 i oboje jestesmy mega zadowoleni. Bardzo dobre wyczucie auta , Jak załącza sie tył od razu łapie trakcje na śniegu i błocie czy lekko zmrożonej nawierzchni i wyrywa do przodu. Dla porównaia sąsiad ma wielosezonówki w nowej CRV i mieli w miejscu zanim ruszy.

LogoDTP
22-12-2010, 12:23
Chorobcia jednym słowem będę się musiał jeszcze ze 2-3 sezony pomęczyć.... a tak dobrze pisali o Conti... a w rankingach niby ścisła czołówka ;/.... życzę wszystkim Wesołych Świąt i szerokiej, bezpiecznej, czarnej asfaltowej

b@rth
22-12-2010, 20:23
...
A tak na marginesie to te Vredesteiny jaki masz masz rozmiar?

dokladnie jak kolega Miraks ktory sie takze wypowiedzial - 235/55/17

... jeszcze nie trafilem na sytuacje w ktorej bym utknal, a staralem sie kilka razy ... :D

Tesor
26-12-2010, 16:35
A mi się na Conti udało utknąć. Co prawda tylko raz ale zawsze. Zawisłem środkiem podwozia. :572:

A co do rozmiaru to ja mam skrajności. Zima Conti 16" a lato Bridgestone 19".

U mnie na wsi niestety nikt nie odśnieża drogi więc robię za pług.

Ramzik
27-12-2010, 10:29
Moje zimowe opony to Bridgestone LM-25 235/55/17 - też są godne polecenia - nie ma najmniejszych problemów z jazdą w różnych warunkach zimowych - nie zawodzą :>

takitam
27-12-2010, 19:19
podsumowując wasze opinie na temat opon to sie okazuje że wszystkie są dobre, nie ma jak nawet wybrać najlepszych bo wszystkie opony sa super :P nie jesteśmy w stanie za rok jak temat wróci na czołówki , nowemu użytkownikowi kugi zaproponować najlepsze opony, nikt z nas się tez nie przyzna ze kupił badziewne opony.

ja mam pirelli, są dobre , dorze trzymają sie drogi, w sniegu sobie radza super choć nie mam porównania do innych, minusy biją na suchej drodze jak temperatura była
+10"C jak jest -10'C wszystko ok i nie biją , są za drogie w porównaniu z konkurencją 800zł /szt rozmiar 235/55/17

Ramzik
28-12-2010, 08:58
Nie tak do końca. Nie wszystkie - z opisów widać, że Conti się nie nadają i nie należy ich polecać. A tak naprawdę to każdy opisuje swoje odczucia o oponach, które akurat posiada. Dla porównania najlepiej by było przejechać się na innych i wtedy można by powiedzieć coś więcej czyli zrobić małe porównanie. Nasze odczucia póki co są subiektywne :( i nie można mówić o porównaniu.

LogoDTP
28-12-2010, 11:22
Przyznam rację Ramzikowi, ja mam Conti... i pisałem o uślizgach, to moje odczucie, nie mam porównania jak inne opony o tych samych parametrach się zachowują, moje Conti są dość szerokie 235...
znajomy ma Pirelki (chyba jakiś skorpion) w Rav 4 i jest bardzo zadowolony ale ja auta jego nie prowadziłem, a na pewno ma węższe niż ja....

sun
28-12-2010, 21:16
Trudno mi się wypowiadać w temacie, bo mam naped na przód. Tak więc jak ktoś ma 4x4 to inaczej będzie oceniał opony. Jednak pewne oceny sie pokrywają. Mam tu na mysli opony Conti. Osobiście miałem 4x4 winterContact i udało mi sie je sprzedać. Na warunki zimowe typu błoto pośniegowe i większy śnieg fatalne. Do Fwd tylko opony kierunkowe są w stanie sprostać warunkom zimowym.Tak mi się wydaje. Obecnie załozyłem totalna skandynawię czyli Pirelli Winter Carving. Póki co nie udało mi sie stać w miejscu ani zakopać. Opony są rewelacyjne. Oczywiście w ostatnich dniach kiedy pod warstwą sniegu jest lód to nie ma mocnych i tez sie uslizgują powyzej granicznej predkosci, ale i tak jestem w stanie ruszyć z miejsca bez problemu gdzie inni buksują.
Z teco co zauważyłem to w porownaniu z conti przy rozmiarze 235 pirellki są weższe na biezniku. Do tego agresywny kształt bieznika mocno wgryza się w podłoże. Pytałem o sottozero ale odradzano mi, że jest to opona asymetryczna i mimo lepszego komfortu jazdy będzie gorzej się zachowywać w ekstremalnych warunkach.
Co do innych opon to sie nie wypowiadam, bo nie ich nie znam.
Te pirellki mozna wyczaic po 500 zł ale przeważnie kosztuja ok 600-700zl
Gdybym miał jeszcze coś wybierac to chyba dunlop 3D i może fulde supremo z racji ceny, dośc dobrych opinii i łatwej dostępności.

takitam
29-12-2010, 20:08
Pytałem o sottozero ale odradzano mi, że jest to opona asymetryczna i mimo lepszego komfortu jazdy będzie gorzej się zachowywać w ekstremalnych warunkach

no popatrz!!! a mi powiedzieli że sottozero sa lepsze na nasze drogi, czy u nas sa ekstremalne warunki?

sun
29-12-2010, 21:21
no chyba mamy ekstremalne raz odwilż raz śnieg mróz? to albo masz oponę na takie warunki albo chcesz mieć cichą i na śnieg maks 2 cm.. no chyba, że tylko po takim jeździsz :)

gerwek
14-03-2011, 20:37
Panowanie jaka opone polecacie?? Bo mi poszła jedna w tamtym roku letnia i trzeba kupic a musza to byc 2 235/45/ 19 :)